Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Egy hete írtam hogy folyamatosan lemerül az akku. kérdeztétek van e töltés akkor rámértem egy vacak műszerrel ami 13 felet mutatott valamivel. Akkor még kérdéses volt az akku állapota is (nagyon öreg volt) azóta kapott egy újat 55Ah-ást plusz a biztonság kedvéért beszereztem és beszereltem egy műszert az autóba. Pár napig nem is jelentkezett a hiba a bár menet közben 13,4 v felett sose mutatott a műszer még álló helyzetben, semmi extra terhelés nélkül se. Majd tegnap este világítás mellet mikor bekapcsoltam a fűtést visszaesett 11Voltra na mindjárt kikapcsoltam. így 12. 6 volttal ment tovább először azt hittem itt lehet valami zárlat de ma Pestre kellet mennem és hazafelé már világítással is visszaeset a feszültség , mire hazaértem 7 voltot mutatott a műszer.

Javítható e a generátor ilyen holos hiba esetben vagy cserélni kell? ha szétszedem mit nézek meg rajta mi az amit mindenkép cserélnem kell? vagy esetleg más is okozhat ilyen hibát ?

Típustól függő. Nekem 100A-es hosszbordás Bosch van, amiben egyben van a feszültségszabályzó a diódahíddal. A többinél passz. Szerintem jobb, ha elviszed egy szakműhelybe, ahol felújítják vagy az is lehet, hogy a kezedbe nyomnak egy felújítottat és cserébe csak le kell adnod a régit. A különbözetet meg kifizetni. Én is ezt fogom csinálni az előző 120A-essel. Nem hiszem, hogy tudnak cserét adni helyette, ezért felújíttatom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Típustól függő. Nekem 100A-es hosszbordás Bosch van, amiben egyben van a feszültségszabályzó a diódahíddal. A többinél passz. Szerintem jobb, ha elviszed egy szakműhelybe, ahol felújítják vagy az is lehet, hogy a kezedbe nyomnak egy felújítottat és cserébe csak le kell adnod a régit. A különbözetet meg kifizetni. Én is ezt fogom csinálni az előző 120A-essel. Nem hiszem, hogy tudnak cserét adni helyette, ezért felújíttatom.

A diodahiddal? nem a fesz.stab van együtt a kefékkel? diodákat komolyan hüteni kell az belül kéne lennie
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha van 2 gyári el. ablakemelő szerkezetem kábelkötegekkel és kapcsolókkal, akkor ha összedugdosom, és teszek biztosítékot az F7-be, a gombokra kellene a szerkezetenek mozogni ugye? Mert nekem csak világítanak a gombok, de a motorok meg sem moccannak. Próbáltam úgy is, hogy jobb-bal ajtócsatira rádugtam, úgy már mindkét oldali kapcsoló világít gyújtásra, de még mindig semmi. Az ajtó kábelkötegekre semmi más nem volt dugva csak az ablakok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha van 2 gyári el. ablakemelő szerkezetem kábelkötegekkel és kapcsolókkal, akkor ha összedugdosom, és teszek biztosítékot az F7-be, a gombokra kellene a szerkezetenek mozogni ugye? Mert nekem csak világítanak a gombok, de a motorok meg sem moccannak. Próbáltam úgy is, hogy jobb-bal ajtócsatira rádugtam, úgy már mindkét oldali kapcsoló világít gyújtásra, de még mindig semmi. Az ajtó kábelkötegekre semmi más nem volt dugva csak az ablakok.

F10/30A Ez biztosítja a motoroknak az állandó tápot. Az F7 a gomboknak, elektronikának biztosítja az áramellátást, hogy a megfelelő relét húzza be. A gombok csak az irányt határozzák meg, de az emelést az F10-esen keresztül viszi végbe.

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/1300.jpg

Link to comment
Megosztás:

F7 és F10 is benne van, meg se mukkan... Lehetséges, hogy mindkettő megszorult, ha hazaérek, megkocogtatom kicsit.

Nem szorultak meg. A kérdésem továbbra is az, hogy az ajtó kábelkotegekre kizárólag az ablakemelőket rákötve kell, hogy működjenek vagy mindent (pl. központi zár, zár kapcsolói) rá kell kötni, hogy menjen? Idegbajt kapok, ha kiadtam egy valag pénzt hibás emelőkért, ezért szeretném lepróbálni, mielőtt szétbontom az ajtót.

Link to comment
Megosztás:

Nem szorultak meg. A kérdésem továbbra is az, hogy az ajtó kábelkotegekre kizárólag az ablakemelőket rákötve kell, hogy működjenek vagy mindent (pl. központi zár, zár kapcsolói) rá kell kötni, hogy menjen? Idegbajt kapok, ha kiadtam egy valag pénzt hibás emelőkért, ezért szeretném lepróbálni, mielőtt szétbontom az ajtót.

Üzemelniük kell önállóan. Feszültségek megjelennek a csatlakozón? Piros-sárgán fix 12V, akkuvillanynak kell lennie. Ha az nincs meg, hiába van vezérlő feszültség, nem fog mozdulni az elektromos ablak. Évjáratok? Eablak és autód?

Link to comment
Megosztás:

Üzemelniük kell önállóan. Feszültségek megjelennek a csatlakozón? Piros-sárgán fix 12V, akkuvillanynak kell lennie. Ha az nincs meg, hiába van vezérlő feszültség, nem fog mozdulni az elektromos ablak. Évjáratok? Eablak és autód?

Akkor megvan a baj, piros-sárgán (vezetőoldali ablakmotor csatiban) nincs 12V. Kiderítettem, hogy azért, mert ez az ajtó kábelkötegben az X31-es ajtócsati 14-es lábára van kötve, ott pedig nekem a másikfelében nincs pin. Viszont! Ez (az állandó táp F10-ről) a rajzon a 30-as lábán kellene legyen!

QHvSY2sp.png

Most akkor a kábelkötegem teljesen más mint a rajz. Nem értem. :blink: Van rajta valami szám, de majd csak délután tudom megnézni micsoda.

Szerk.: Hoppá! Eszerint a motor 1-es lábára nem is piros-sárga, hanem fekete megy. Valószínűleg nem jó a kábelkötegem. A 4 ablakos rajzban viszont piros-sárga van...:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/1300.jpg

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Akkor megvan a baj, piros-sárgán (vezetőoldali ablakmotor csatiban) nincs 12V. Kiderítettem, hogy azért, mert ez az ajtó kábelkötegben az X31-es ajtócsati 14-es lábára van kötve, ott pedig nekem a másikfelében nincs pin. Viszont! Ez (az állandó táp F10-ről) a rajzon a 30-as lábán kellene legyen!

Most akkor a kábelkötegem teljesen más mint a rajz. Nem értem. :blink: Van rajta valami szám, de majd csak délután tudom megnézni micsoda.

Szerk.: Hoppá! Eszerint a motor 1-es lábára nem is piros-sárga, hanem fekete megy. Valószínűleg nem jó a kábelkötegem. A 4 ablakos rajzban viszont piros-sárga van...:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/1300.jpg

Igen! A Tied tartalmazza a hátsó 2 ablakot is. Nálam is ez volt a szopás... A 4 ablakos első köteg nem azonos a 2 ablakoséval. Nálam is buherálni kellett, mert nekem is 4 ablakos köteg lett behúzva a 2 ablakos emelőkhöz.

http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/page-1444#entry950527

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Akkor megvan a baj, piros-sárgán (vezetőoldali ablakmotor csatiban) nincs 12V. Kiderítettem, hogy azért, mert ez az ajtó kábelkötegben az X31-es ajtócsati 14-es lábára van kötve, ott pedig nekem a másikfelében nincs pin. Viszont! Ez (az állandó táp F10-ről) a rajzon a 30-as lábán kellene legyen!

Most akkor a kábelkötegem teljesen más mint a rajz. Nem értem. :blink: Van rajta valami szám, de majd csak délután tudom megnézni micsoda.

Szerk.: Hoppá! Eszerint a motor 1-es lábára nem is piros-sárga, hanem fekete megy. Valószínűleg nem jó a kábelkötegem. A 4 ablakos rajzban viszont piros-sárga van...:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/1300.jpg

Évjáratfüggő is részben. Enyém négy elektromos komfortos ablakos (amit linkeltél rajz, pont az), de az első kettő emelő az kétablakosból van. Illetve csak a jobb elsőn kellett alakítanom, mert azon is fordítva van a bekötés (14-es a fix sárga-piros, 30-as a fekete, gyújtás). Nekem ez volt a baj. A bal első eleve négy elektromos köteg, az passzolt is.

Viszont amiket kaptam két első elektromos ablakemelőt, abban a 14-es láb is megvolt és a 30-as is, csak felcserélve. Amit meg beraktál rajzot, az egy olyan verzió, ami nagyon korai évjáratos. A bal első komfortos a jobb első nem. Ott nincs is meg a külön vezérlőfeszültség, ami a gyújtásvillany, hanem a motor és a vezérlőfesz is gyújtásvillanyos. Ilyenkor tényleg hiányzik a 14-es pin. Ha meg a két komfortos eablakos rajzot nézed, ott viszont már megvan a 14-es pin, mint gyújtásvillany. Elég kacifántos, sok variáció volt. Négy ablakos a legegyszerűbb, mert abból csak két verzió van. :D Komfortos (fészlift) és a nem komfortos (94 előtti széria). :D

Újabb szériásban meg már eleve fix villanyt kapnak a motorok és a vezérlőfeszültség van csak gyújtásvillanyozva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szóval, hagytam magam rábeszélni egy pár (bontott) elektromos tükörre (csak fűthetőt szerettem volna, dehát). Kaptam hozzá kapcsolót is 3-félét (fűtésgombbal, anélkül, apás-anyás csatlakozóval). Mondom, szuper, kérem a relét is akkor. A válasz: semmi vész, itt egy elektromos tükrös Caravan épp bontás előtt, melyik relé az? Bal felső a biztitáblában, és az innen pár évvel ezelőtti posztból kiírt számot mondom neki, hogy 90 185 120. Attila, a bontós srác, kapja ki a relét, ideadja, hát nem olyan.

90 159 406 számú volt a bal felső a biztitáblán.

Belül a relében a tekercs mellett egy szép nagy kondi, egy kis IC meg pár pici kék biszb... . Pattintja ki sorra a többi relét, persze egyik se olyan számú. Lehet ez a 90 159 406 a tükörfűtés relé? Sajna a 'donor' autó évjáratát nem kérdeztem meg.

Köszi!

(Arra is kiváncsi leszek, van-e kábelezve az elektromos tükrökhöz a '96-os Caravanomban, ami elöl gyári elektromos ablakos, vagy gányolhatok hangfalkábellel.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szóval, hagytam magam rábeszélni egy pár (bontott) elektromos tükörre (csak fűthetőt szerettem volna, dehát). Kaptam hozzá kapcsolót is 3-félét (fűtésgombbal, anélkül, apás-anyás csatlakozóval). Mondom, szuper, kérem a relét is akkor. A válasz: semmi vész, itt egy elektromos tükrös Caravan épp bontás előtt, melyik relé az? Bal felső a biztitáblában, és az innen pár évvel ezelőtti posztból kiírt számot mondom neki, hogy 90 185 120. Attila, a bontós srác, kapja ki a relét, ideadja, hát nem olyan.

90 159 406 számú volt a bal felső a biztitáblán.

Belül a relében a tekercs mellett egy szép nagy kondi, egy kis IC meg pár pici kék biszb... . Pattintja ki sorra a többi relét, persze egyik se olyan számú. Lehet ez a 90 159 406 a tükörfűtés relé? Sajna a 'donor' autó évjáratát nem kérdeztem meg.

Köszi!

(Arra is kiváncsi leszek, van-e kábelezve az elektromos tükrökhöz a '96-os Caravanomban, ami elöl gyári elektromos ablakos, vagy gányolhatok hangfalkábellel.)

Papírforma (inkább 2 pdf forma) szerint az első relé a tükörfűtés reléje. Nekem is ott van. Amúgy lehet manuális fűtöttet csinálni: manuális tükörbe bepattintod a fűtött tükörlapot, a vezetéket meg átvezeted belülre. Fészliftesnél meg lehet oldani, mert a fűtött és nem-fűtött tükörlap passzol. Nekem is így van most.

Amúgy lepattintod a belső háromszöget és kiderül, hogy az elektromos tükör ki van e építve. A csatinak ott kell lenni a csipogónál. Ott a helye.

Link to comment
Megosztás:

Papírforma (inkább 2 pdf forma) szerint az első relé a tükörfűtés reléje. Nekem is ott van. Amúgy lehet manuális fűtöttet csinálni: manuális tükörbe bepattintod a fűtött tükörlapot, a vezetéket meg átvezeted belülre. Fészliftesnél meg lehet oldani, mert a fűtött és nem-fűtött tükörlap passzol. Nekem is így van most.

Amúgy lepattintod a belső háromszöget és kiderül, hogy az elektromos tükör ki van e építve. A csatinak ott kell lenni a csipogónál. Ott a helye.

Köszi! A hétvégén kiderül, van-e csati... Nem tudom mi lesz a relével viszont, 90 185 120-ast nem találok sehol a neten, a hátsó ablakfűtésre meg nem akarnám kötni.

Link to comment
Megosztás:

Papírforma (inkább 2 pdf forma) szerint az első relé a tükörfűtés reléje. Nekem is ott van. Amúgy lehet manuális fűtöttet csinálni: manuális tükörbe bepattintod a fűtött tükörlapot, a vezetéket meg átvezeted belülre. Fészliftesnél meg lehet oldani, mert a fűtött és nem-fűtött tükörlap passzol. Nekem is így van most.

Amúgy lepattintod a belső háromszöget és kiderül, hogy az elektromos tükör ki van e építve. A csatinak ott kell lenni a csipogónál. Ott a helye.

Létezik olyan kábelezés ahol ténylegesen be is húzták a tükör kábeleit? Olyat már láttam hogy a relé helyén ott voltak a pinek, de aztán ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Évjáratfüggő is részben. Enyém négy elektromos komfortos ablakos (amit linkeltél rajz, pont az), de az első kettő emelő az kétablakosból van. Illetve csak a jobb elsőn kellett alakítanom, mert azon is fordítva van a bekötés (14-es a fix sárga-piros, 30-as a fekete, gyújtás). Nekem ez volt a baj. A bal első eleve négy elektromos köteg, az passzolt is.

Viszont amiket kaptam két első elektromos ablakemelőt, abban a 14-es láb is megvolt és a 30-as is, csak felcserélve. Amit meg beraktál rajzot, az egy olyan verzió, ami nagyon korai évjáratos. A bal első komfortos a jobb első nem. Ott nincs is meg a külön vezérlőfeszültség, ami a gyújtásvillany, hanem a motor és a vezérlőfesz is gyújtásvillanyos. Ilyenkor tényleg hiányzik a 14-es pin. Ha meg a két komfortos eablakos rajzot nézed, ott viszont már megvan a 14-es pin, mint gyújtásvillany. Elég kacifántos, sok variáció volt. Négy ablakos a legegyszerűbb, mert abból csak két verzió van. :D Komfortos (fészlift) és a nem komfortos (94 előtti széria). :D

Újabb szériásban meg már eleve fix villanyt kapnak a motorok és a vezérlőfeszültség van csak gyújtásvillanyozva.

Ehh. Hiperkorrekt volt az eladó, köteget cserélünk egy másikra, +akkor lesz rajta tükör csati is... Hogy lehessen még azzal is kínlódni, ha már van két új tükröm :D

Köszi! A hétvégén kiderül, van-e csati... Nem tudom mi lesz a relével viszont, 90 185 120-ast nem találok sehol a neten, a hátsó ablakfűtésre meg nem akarnám kötni.

Énis nemsokára szétszedem, bármi lehet, mert az ajtóátvezetőben (X31 csati) majdnem minden pin benne van. Reménykedem, hogy a tükröké is. Relét még nekem sincs, 4 helyen kérdeztem meg eddig, de csak B Omegáét, meg valamelyik Vectráét találtam. Kompatibilis lehet? Illetve ezt írják Astrához, teljesen más számú: LINK

Link to comment
Megosztás:

Énis nemsokára szétszedem, bármi lehet, mert az ajtóátvezetőben (X31 csati) majdnem minden pin benne van. Reménykedem, hogy a tükröké is. Relét még nekem sincs, 4 helyen kérdeztem meg eddig, de csak B Omegáét, meg valamelyik Vectráét találtam. Kompatibilis lehet? Illetve ezt írják Astrához, teljesen más számú: LINK

Hurrá, én ilyen relét vettem a bontóban a tükrökhöz...

Link to comment
Megosztás:

Hát, jelentem, nálam nincs tükörkábel. 1996-os évjárat.

Jelentem, nálam be vannak kötve a relétől az ajtócsatiig. Mögényúltam, de nem hittem el, ezért kiszedtem a lámpakapcsolós-bal szellőzős részt, és kifordítottam a táblát. Sajnos látni csak egy fekete és egy fekete-fehér vezetéket láttam, de kimértem az ajtócsatiban, mind a 4 megvan. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma menetem volna túlórázni, de csak az utca végéig jutottam, mert kigyulladt a töltés lámpája. Viszont az az érdekes, hogy alapjáraton , fél fényerővel világít, és ha felpörgetem a motort, nem alszik el (mint mondjuk régen a Ladánknál,ahol kellett egy bizonyos feszültség a reléjének,) hanem furán villog, és vele együtt az óra háttérvilágítása is ugyanúgy pulzál. Műszerrel rámértem a töltésre, és gondolom nem egészséges ha a motort pörgetve 15 volt fölé is meg pár tized volttal a töltés, ráadásul itt is mértem az ingadozást. Kivettem a generátort, és a feszültségszabályzó oldala nem néz ki valami egészségesen, mintha meg lenne olvadva így gondolom ez adhatta meg magát

A jelekből ítélve szerintetek is ez lehet a ludas?

Link to comment
Megosztás:

Mai szerzemények a bontóból, pedig nem is ezért mentem:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/s851x315/11164671_599380236865872_3745554443967393683_n.jpg?oh=45aaa471fbd98bc84b42091c87c185e7&oe=55D47B3C&__gda__=1439582702_91a50cfc88305eab88e3f36fe0b002e2

Plusz két ép küszöbburkolat, mindezért fizettem 4k huf-ot. :D Mostmár csak azt remélem hogy minden működik is.

Na, folytatás.

Elkezdtem betermelni az autóba a cc-t, de rá kellett jönnöm hogy a meglévőnek hitt kábelezés, valahol fél úton eltűnik. A motortérben a jeladókra menő kábelek megvannak,ám az utastérben ennek semmi nyomát nem látni, leszámítva egy olyan csatit a lámpakapcsoló mögött, ami ugyanúgy néz ki, mint a központi záré. Ám nézegetve a kapcsolási rajzot, ilyen csatlakozó sehol nincs. Mindenhol csak azt a fajta vezérlőt és bekötést mutatja, mint amit ma hoztam a bontóból. Illetve megnézve EPC-ben, ott sem mutat csak és kizárólag ilyen vezérlőt.

Ez van bent nekem:

2015-04-25_17.15.32_www.kepfeltoltes.hu_

2015-04-25_17.15.38_www.kepfeltoltes.hu_

Ebbe csatlakozik bele a kinti jeladókból az egyik biztosan.

Ami még szintén fura, hogy a rajz szerint pl a hűtővízszint érzékelő az a motortéri nagy csatin keresztül megy be a kaszniba, nálam viszont egyáltalán nem. Direktben bemegy a tűzfalon a főkötegbe.

Valakinek valami ötlet hogy akkor most mivan? Csinált már valaki utólag cc beépítést?

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Na, folytatás.

Elkezdtem betermelni az autóba a cc-t, de rá kellett jönnöm hogy a meglévőnek hitt kábelezés, valahol fél úton eltűnik. A motortérben a jeladókra menő kábelek megvannak,ám az utastérben ennek semmi nyomát nem látni, leszámítva egy olyan csatit a lámpakapcsoló mögött, ami ugyanúgy néz ki, mint a központi záré. Ám nézegetve a kapcsolási rajzot, ilyen csatlakozó sehol nincs. Mindenhol csak azt a fajta vezérlőt és bekötést mutatja, mint amit ma hoztam a bontóból. Illetve megnézve EPC-ben, ott sem mutat csak és kizárólag ilyen vezérlőt.

Ez van bent nekem:

Ebbe csatlakozik bele a kinti jeladókból az egyik biztosan.

Ami még szintén fura, hogy a rajz szerint pl a hűtővízszint érzékelő az a motortéri nagy csatin keresztül megy be a kaszniba, nálam viszont egyáltalán nem. Direktben bemegy a tűzfalon a főkötegbe.

Valakinek valami ötlet hogy akkor most mivan? Csinált már valaki utólag cc beépítést?

Helló! Most raktam be CC-t... Az az izzókat figyeli! A többi cucc a BC-re megy... De látom Nálad nem astra... Esetleg ez segíthet!!

http://www.ascona-info.de/Check_Control.html

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.