Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

kinek van olyan komolyra pénze? enyim Rondy vagy mi a tök

Azt hiszem az enyém is, vmi sötétzöld. Egyszer elszakadt benne a cekasz, széttszedtem, összesodortam a szakadt végeket, azóta is működik. Még a ponyvásoknál dolgoztunk drágábbal, azt hiszem Leister vagy milyen milyen volt.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg? 4 ajtósnál is? Mert akkor ezt jól benéztem.

Muszáj lesz kimérnem, hogy hol van a bibi, máshogy nem fogok rájönni.

Bekapcsolt világításnál ( ha jól tudom gyujtáson) a kapcsoló aljzatában a szürke-sárga és a fekete-kék összekötésével ki kell gyulladnia a ködzárónak, ha a kapcsoló rossz. Ugye így tudod tesztelni magát a kapcsolót. Első ködös van? Az X6-os csatiban is megnézheted a lábtérben, hogy odáig kimegy-e a táp, itt is a fekete-kéket keresd.

Link to comment
Megosztás:

Bekapcsolt világításnál ( ha jól tudom gyujtáson) a kapcsoló aljzatában a szürke-sárga és a fekete-kék összekötésével ki kell gyulladnia a ködzárónak, ha a kapcsoló rossz. Ugye így tudod tesztelni magát a kapcsolót. Első ködös van? Az X6-os csatiban is megnézheted a lábtérben, hogy odáig kimegy-e a táp, itt is a fekete-kéket keresd.

A kapcsolót úgy teszteltem, hogy az első ködlámpa csatlakozóval kicseréltem a hátsó ködlámpa kapcsolót. (Igen van első is :) )

Az első ködlámpát a hátsóéval is tudtam kapcsoltni, de a hátsót az elsővel sem.

Bocsi, de kezdjük meghaladni a hozzáértési szintemet, melyik az az X6-os kapcsoló?

Nézegettem a biztosítéktábla képét, a hátsó ködlámpának nem kell relé? Csak mert ott nincs semmi, de netes képeke se láttam hogy lenne.

928432-20130302-2sKEoA.jpg

(ezen a képen nem a biztosítékoknál, hanem feljebb van a 2 ködlámpa jel (első, hátsó) ha jól tévedek azok a relék, de a biztosítéktáblámon ezeken a helyeken nincs semmi.) A bekarikázástól tekintsetek el légyszi.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolót úgy teszteltem, hogy az első ködlámpa csatlakozóval kicseréltem a hátsó ködlámpa kapcsolót. (Igen van első is :) )

Az első ködlámpát a hátsóéval is tudtam kapcsoltni, de a hátsót az elsővel sem.

Bocsi, de kezdjük meghaladni a hozzáértési szintemet, melyik az az X6-os kapcsoló?

Nézegettem a biztosítéktábla képét, a hátsó ködlámpának nem kell relé? Csak mert ott nincs semmi, de netes képeke se láttam hogy lenne.

928432-20130302-2sKEoA.jpg

(ezen a képen nem a biztosítékoknál, hanem feljebb van a 2 ködlámpa jel (első, hátsó) ha jól tévedek azok a relék, de a biztosítéktáblámon ezeken a helyeken nincs semmi.) A bekarikázástól tekintsetek el légyszi.

Köszi

Hello!

Ezt én nem értem, nálam mindkét ködlámpát relé kapcsolja és nekem is pont ilyen gondom volt csak az első ködlámpával.

Felcseréltem az első és hátsó relét és működött, szóval a relé ment ki és már cseréltem is automega relére 660 pénzért.

Még annyi hogy elsőre nekem se volt egyszerű megtalálni a reléket. X16SZ cabriom van de gondolom ez nem számít a ködlámpánál.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolót úgy teszteltem, hogy az első ködlámpa csatlakozóval kicseréltem a hátsó ködlámpa kapcsolót. (Igen van első is :) )

Az első ködlámpát a hátsóéval is tudtam kapcsoltni, de a hátsót az elsővel sem.

Bocsi, de kezdjük meghaladni a hozzáértési szintemet, melyik az az X6-os kapcsoló?

Nézegettem a biztosítéktábla képét, a hátsó ködlámpának nem kell relé? Csak mert ott nincs semmi, de netes képeke se láttam hogy lenne.

(ezen a képen nem a biztosítékoknál, hanem feljebb van a 2 ködlámpa jel (első, hátsó) ha jól tévedek azok a relék, de a biztosítéktáblámon ezeken a helyeken nincs semmi.) A bekarikázástól tekintsetek el légyszi.

Köszi

A biztosítéktáblában kettő relé van egymás mellett, ha van első ködlámpa. Mivel az elsőt fel lehet nyomni helyzetjelzőnél is, így annak felkapcsolásával kapcsolható a hátsó is. Viszont a hátsó önmagában csak tompított fényszóró bekapcsolt állapotában lehet üzemeltetni, tehát ha nincs első ködfényszóród is például. A két relé egymás mellett van, a felső sorban, két kisebb relé a jobb felén. Az egyik az első ködlámpák reléje, míg a mellette lévő a hátsót engedélyező.

Ennek gyárilag így kellene működnie. Vannak semmiből lett jogszabályszakértők, akik szerint az elsőt és a hátsót egyszerre lehet használni és csak helyzetjelző üzemmódban. Ez baromság.

Amúgy nekem gyári ködlámpás és így működik, ahogy leírtam.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ezt én nem értem, nálam mindkét ködlámpát relé kapcsolja és nekem is pont ilyen gondom volt csak az első ködlámpával.

Felcseréltem az első és hátsó relét és működött, szóval a relé ment ki és már cseréltem is automega relére 660 pénzért.

Még annyi hogy elsőre nekem se volt egyszerű megtalálni a reléket. X16SZ cabriom van de gondolom ez nem számít a ködlámpánál.

Ha nem gyári az első ködlámpa hanem utólagos( tehát nem a gyárban szerelték be, de ettől még lehet belevaló Hella vagy Bosch) , akkor nem biztos hogy két relé van, lehet csak az első van relézve.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem gyári az első ködlámpa hanem utólagos( tehát nem a gyárban szerelték be, de ettől még lehet belevaló Hella vagy Bosch) , akkor nem biztos hogy két relé van, lehet csak az első van relézve.

Az első mindenképp relés, mivel az a kapcsoló nem bír el annyi áramot. A hátsót meg a kapcsoló kapcsolja direktben. Az a plusz relé gyárilag csak azért van, hogy helyzetjelzős üzemben az első felkapcsolása után fel lehessen kapcsolni a hátsót, mert amúgy csak tompítottnál lehetne.

Ezért sem értem, hogy sokan miért variálnak az utólagos első beszerelésénél. A hátsót nem relé kapcsolja, tehát a kapcsoló nem relét vezérel, míg elől igen.

Link to comment
Megosztás:

Az első mindenképp relés, mivel az a kapcsoló nem bír el annyi áramot. A hátsót meg a kapcsoló kapcsolja direktben. Az a plusz relé gyárilag csak azért van, hogy helyzetjelzős üzemben az első felkapcsolása után fel lehessen kapcsolni a hátsót, mert amúgy csak tompítottnál lehetne.

Ezért sem értem, hogy sokan miért variálnak az utólagos első beszerelésénél. A hátsót nem relé kapcsolja, tehát a kapcsoló nem relét vezérel, míg elől igen.

Én teljesen függetlenül kötöttem be az elsőt, pontosabban annyit azért beleszól,hogy a kapcsoló testet, gombvilágítást , és a vezérlő feszt a hátsó gombjáról vettem. Szóval mégsem független tőle... :D Helyzetjelzővel tudom csak kapcsolni, önállóan nem.

Link to comment
Megosztás:

Az első mindenképp relés, mivel az a kapcsoló nem bír el annyi áramot. A hátsót meg a kapcsoló kapcsolja direktben. Az a plusz relé gyárilag csak azért van, hogy helyzetjelzős üzemben az első felkapcsolása után fel lehessen kapcsolni a hátsót, mert amúgy csak tompítottnál lehetne.

Ezért sem értem, hogy sokan miért variálnak az utólagos első beszerelésénél. A hátsót nem relé kapcsolja, tehát a kapcsoló nem relét vezérel, míg elől igen.

2 féle kapcsoló létezik egyébként, és valszeg 2 féle bekötés. Classic első ködlámpakapcsolót cserélnem kellett a klíma kötegem miatt. Tök más volt a lábkiosztása, mint a 97-es kötegnek. Ez annyit jelent, hogy a régi kapcsolót benyomod, és bebillen, ott marad a relé, világít a ködlámpa. Lekapcsolod a világítást, vagy a gyújtást, majd újra fel, és világít a ködlámpa... Na a Classic esetén gyújtás, vagy lámpa lekapcsolás után újra be kell nyomni a kapcsolót, és felkapcsolni a ködlámpát. A kapcsoló az egyiknél kapcsoló, a másiknál egyszerű nyomógomb. Erre akkor jöttem rá, mikor összeraktam a klímával az autót anno, és a ködlámpa akkor világított, mikor nyomtam a kapcsolóját... Akkor neki álltam keresni melyik kábel hogyan, és hova... Aztán 500 ft-ért vettem régi kapcsolót inkább! :)

Link to comment
Megosztás:

Na az van, hogy nekem se a hátsó, se az első ködlámpa reléjénél nincs semmi. Az első még is működik.

Szóval veszek egyet, nem sajnálom azt a 700Ft-ot és kipróbálom vele.

Az első relénél sem jön táp és mégis működik? Gyujtáson és bekapcsolt világítással próbáltad?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma szert tettem egy ablakmosó folyadék szintérzékelőre, na mármost ha jól gondolom, teljesen egyszerű lesz beszerelni az autóba, mert kettő vezetéke van aminek az egyik vége egy gyújtáskapcsolt pozitív lesz a másik meg egy test és ugye az izzó a műszerfalba. (mert nincs BC-m, csak egyszerűen egy plusz izzóm lesz a km/h-ban) az izzóra ráforrasztom a kettő kábelt.

Javítsatok ki ha tévedek légyszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma szert tettem egy ablakmosó folyadék szintérzékelőre, na mármost ha jól gondolom, teljesen egyszerű lesz beszerelni az autóba, mert kettő vezetéke van aminek az egyik vége egy gyújtáskapcsolt pozitív lesz a másik meg egy test és ugye az izzó a műszerfalba. (mert nincs BC-m, csak egyszerűen egy plusz izzóm lesz a km/h-ban) az izzóra ráforrasztom a kettő kábelt.

Javítsatok ki ha tévedek légyszi!

Szia!

Izé... nekem úgy rémlik, hogy a szintérzékelő NYIT (megszakítja az áramkört) mikor fogy ki a lötty.

A BC-nél emiatt kell földre kötni a szálat, hogy ne nyűgöljön (HA nincs érzékelőd).

De így is használhatod... azt fogja jelezni, hogy MÉG VAN ablakmosófolyadékod :D.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma szert tettem egy ablakmosó folyadék szintérzékelőre, na mármost ha jól gondolom, teljesen egyszerű lesz beszerelni az autóba, mert kettő vezetéke van aminek az egyik vége egy gyújtáskapcsolt pozitív lesz a másik meg egy test és ugye az izzó a műszerfalba. (mert nincs BC-m, csak egyszerűen egy plusz izzóm lesz a km/h-ban) az izzóra ráforrasztom a kettő kábelt.

Javítsatok ki ha tévedek légyszi!

Miféle módon jutottál erre a hipi-szupi extra elkövetésére? Én inkább a hütőfoly. szintjét kábelezném bé. De egyébként ja mindegyik alapba testelt, hogy jelezze a kábelszakadást is.

Link to comment
Megosztás:

Ja még egy dolog eszembe jutott. A bal oldali fényszóróm magassága nem állítható egészségesen. Csak a felső két fokozat között állítódik, utána már nem.
Van valami jellemző hibája, vagy mérjem ki azt is? (remélem holnap hozzájutok egy műszerhez)

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Miféle módon jutottál erre a hipi-szupi extra elkövetésére? Én inkább a hütőfoly. szintjét kábelezném bé. De egyébként ja mindegyik alapba testelt, hogy jelezze a kábelszakadást is.

Ne irigykedj, mert neked nincs. Mindenkinek adott a lehetőség csak idő, pénz és akarat kérdése. Az ablakmosó szintérzékelő meg nem jó a kiegyenlítő tartályhoz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Izé... nekem úgy rémlik, hogy a szintérzékelő NYIT (megszakítja az áramkört) mikor fogy ki a lötty.

A BC-nél emiatt kell földre kötni a szálat, hogy ne nyűgöljön (HA nincs érzékelőd).

De így is használhatod... azt fogja jelezni, hogy MÉG VAN ablakmosófolyadékod :D.

De Vectránál és Calibránál hogy van? Ott úgy tudom az izzók vannak bekötve és az jelzi ha fogy valami nem a BC kijelzője.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Izé... nekem úgy rémlik, hogy a szintérzékelő NYIT (megszakítja az áramkört) mikor fogy ki a lötty.

A BC-nél emiatt kell földre kötni a szálat, hogy ne nyűgöljön (HA nincs érzékelőd).

De így is használhatod... azt fogja jelezni, hogy MÉG VAN ablakmosófolyadékod :D.

Na igen, de ha fejjel lefelé lesz a tartályban?

Úgy működnie kell!!?

Hűtővíz szint jelzőm már van, azt is ugyanígy csináltuk meg ismerősömmel, de oda már kellett egy plusz relé, mert az tényleg azt jelezte ha volt víz, de relével viszont jó és az is a műszerfalban világít ha baj van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.