Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Csak először a gombot kell levenni középállásban kihúzva a tengelyt allul megbökve egy csavarhúzóval lejön. Csak utánna férsz hozzá a fülekhez. De ekkor még nem fogsz hozzáférni a kábelekhez, és nem tudsz pölö rajz alapján méregetni, mert nem tudod melyik pin milyen színű vezetékhez tartozik, ehhez panelt kell bontanod.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hátha ez is segít neki: http://www.vectra16v.com/slp.html

De ha a műszerfal alatt a szellőzőcsövei szét vannak húzkodva/esve meg "minek a pollenszűrő, úgyis beázik", akkor az egész műszerfal nem látható része 1 merő dzsuva (mint nálam volt), és ettől kontakthiba is lehet. A takarításhoz ki kéne szedni az óracsoportot ld. http://www.opelforum.hu/topic/1797-muszeregyseg-csere-bere/

A zümmógőt vagy mit (a biztipanel felett a relépanelen a szürke) is meg kéne mozgatni, ha az se szól, nekem rendbejött a mozgatástól, lábak pucolásától.

Nem értek hozzá, bár már csináltam. :icon1:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hátha ez is segít neki: http://www.vectra16v.com/slp.html

De ha a műszerfal alatt a szellőzőcsövei szét vannak húzkodva/esve meg "minek a pollenszűrő, úgyis beázik", akkor az egész műszerfal nem látható része 1 merő dzsuva (mint nálam volt), és ettől kontakthiba is lehet. A takarításhoz ki kéne szedni az óracsoportot ld. http://www.opelforum.hu/topic/1797-muszeregyseg-csere-bere/

A zümmógőt vagy mit (a biztipanel felett a relépanelen a szürke) is meg kéne mozgatni, ha az se szól, nekem rendbejött a mozgatástól, lábak pucolásától.

Nem értek hozzá, bár már csináltam. :icon1:

Meg esetleg még az ajtónál a nyomógombot, mert a vezetőoldali dupla csatis, az egyik a belső világításé a másik a zümmmögöé.

Link to comment
Megosztás:

üdv! Az óracsoportban szeretném kicserélni a világítást, mert egy jó ideje csak a fele működik. Megvettem a kis kék t5-ös ledeket kicseréltem az első hármat akkor még ment aztán mikor a negyediket is a helyére csavartam elment mind. Mitől lehet ez hogy egyik sem világit és mit tudjak vele csinálni? Válaszokat előre is Köszi. ( 99-es astra f 1.6 16v)

Link to comment
Megosztás:

Ma újra meghallgattam kicsit alaposabban. A rádió hangerejét szabályozza a jobb oldalon is, de a recsegést nem szabályozza le, az állandó hangerővel jó hangosan szól. A rádió hangja is sokkal halkabb jobb oldalt mint a bal oldalon. Először azt hittem a jobb oldal egyáltalán nem szól csak recseg, de a balance-al letekertem a bal oldalt és felhangosítottam a jobbat akkor hallottam meg, hogy az is szól csak halk és kissé torz mintha kicsit gerjedne. Lehet azonban, hogy csak a recsegés nyomja el teljesen a rádió hangját? Logikailag nekem ez úgy jön le mivel a zaj nem szabályozható semmivel se le se fel így mintha az erősítő után venné fel ezt a zajt így a recsegés hangerejét már nem tudja vezérelni. Logikailag ez lehet, hogy így van vagy ettől még lehet a végfokban van a hiba vagy kiszáradt kondenzátorok vannak itt valahol?

A működése miatt valószínűleg a végfok adta meg magát.

A hangerő gombbal egy kis előerőlködő kimenő jelét szabályozza az ember, amit a fix erősítésű végfok nyom a hangszórókra.

Ergo ha a tekergetéssel nem változik a recsegés, akkor a végfok adja ki magából... ;)

De nem vagyok elektroszaki, csak gondolkodtam... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A működése miatt valószínűleg a végfok adta meg magát.

A hangerő gombbal egy kis előerőlködő kimenő jelét szabályozza az ember, amit a fix erősítésű végfok nyom a hangszórókra.

Ergo ha a tekergetéssel nem változik a recsegés, akkor a végfok adja ki magából... ;)

De nem vagyok elektroszaki, csak gondolkodtam... :)

Ha ez így működik akkor logikus amit írsz. A kérdésem most már csak az, hogy ki lehet-e cserélni csak a jobb oldali végfokot ui. a bal oldal az hibátlanul szól. Előtte azért megpróbálnám még az átforrasztásokat is amit korábban javasoltak, hátha, de a leírásod alapján kis esélyt adok ennek a hibalehetőségnek.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez így működik akkor logikus amit írsz. A kérdésem most már csak az, hogy ki lehet-e cserélni csak a jobb oldali végfokot ui. a bal oldal az hibátlanul szól. Előtte azért megpróbálnám még az átforrasztásokat is amit korábban javasoltak, hátha, de a leírásod alapján kis esélyt adok ennek a hibalehetőségnek.

Az ilyen kategóriájú hangkeltő eszközökben olyan végfok IC-t használnak, aminél a 2/4 csatorna erősítését egy integrált cucc adja. Szóval az IC egyben cserélhető.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

azt szeretném kérdezni, hogy ez minek a csatlakozója?

sGuPFF2S.jpg

Mindkét oldalt van, a hátsó lámpáknál jön le a gyári kábelkötegben.

ránézésre az ott benne egy Hirschmann logo van benne

szallag antenna lehet(ett) vagy esetleg karavánon a hátsó abkakon van riasztónak törés ellen fólia "érzékelője" az üvegen és annak a csatija (bár ebben majd a karávos kollegák megerősítenenk vagy cáfolnak)

mindenesetre vmi "hangos" cucc

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0700.jpg

754es pozicio, fekete 0,75 mazzag, üvegtörés jelző

Módosítva : stirlitz
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! :icon13:

ránézésre az ott benne egy Hirschmann logo van benne

szallag antenna lehet(ett) vagy esetleg karavánon a hátsó abkakon van riasztónak törés ellen fólia "érzékelője" az üvegen és annak a csatija (bár ebben majd a karávos kollegák megerősítenenk vagy cáfolnak)

mindenesetre vmi "hangos" cucc

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0700.jpg

754es pozicio, fekete 0,75 mazzag, üvegtörés jelző

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ugy alakult, hogy egy darabig allt az az auto (94 es 1.6 8 szelep) es most hogy ujra beinditottam nem mukodott az utolagosan beepitett elektromos ablak. Viszont ha megnyomtam a gombot kigyulladt a szinten utolagosan beepitett kodlampa visszajelzo gombja is. Sajnos az elektromos reszet nem tudom, mert nem en szereltem be ezeket hanem az elozo tulaj. Van otletetek miert nem mukodhetnek?:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ugy alakult, hogy egy darabig allt az az auto (94 es 1.6 8 szelep) es most hogy ujra beinditottam nem mukodott az utolagosan beepitett elektromos ablak. Viszont ha megnyomtam a gombot kigyulladt a szinten utolagosan beepitett kodlampa visszajelzo gombja is. Sajnos az elektromos reszet nem tudom, mert nem en szereltem be ezeket hanem az elozo tulaj. Van otletetek miert nem mukodhetnek? :)

Marmint az elektromos ablak gombjat nyomtam meg! :D

hát annak a 2 dolognak nem sok köze van egymáshoz, ugyhogy vidd el dokihoz....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon Köszönöm, mindenkinek a világítás kapcsolós segítséget...!

Kiszedtem megpucoltam elvileg jó is...de...

Ha bekapcsolom a lámpát megy most a műszerfal világítás, viszont akkor a középkonzolon elalszik a dátum stb...ha lekapcsolom a fényszórót visszajön... :(

Járt már valaki így?

Esetleg ötlet ?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon Köszönöm, mindenkinek a világítás kapcsolós segítséget...!

Kiszedtem megpucoltam elvileg jó is...de...

Ha bekapcsolom a lámpát megy most a műszerfal világítás, viszont akkor a középkonzolon elalszik a dátum stb...ha lekapcsolom a fényszórót visszajön... :(

Járt már valaki így?

Esetleg ötlet ?

Köszi előre is!

A világítás kapcsoló alatt van egy tekerő, azt próbáld mozgatni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A világítás kapcsoló alatt van egy tekerő, azt próbáld mozgatni...

Sajnos ezen a kapcsolón csak a lámpa magasságát lehet állítani...vagyis az külön van és működik...az én esetemben csak a kapcsoló van magában

Módosítva : kisolasz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkoztatok-e már olyan esettel, hogy a töltésjelző lámpa nem alszik ki indítás után, sőt gázadásra jobban világít, alapjáraton villog.Menet közben a légzsák visszajelzője is felvillan kb fél percenként 5 mp-re.

Mi okozhatja a hibát?A héten kapott a generátor új csapágyakat, szíjat és feszítőt is.A kötések fixek, nem látok szétcsúszva semmit...fe ti hátha jobban tudjátok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkoztatok-e már olyan esettel, hogy a töltésjelző lámpa nem alszik ki indítás után, sőt gázadásra jobban világít, alapjáraton villog.Menet közben a légzsák visszajelzője is felvillan kb fél percenként 5 mp-re.

Mi okozhatja a hibát?A héten kapott a generátor új csapágyakat, szíjat és feszítőt is.A kötések fixek, nem látok szétcsúszva semmit...fe ti hátha jobban tudjátok!

Töltés van rendesen? Azért a testkötéseket átt lehetne nézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.