Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Azért, mert az F7-es biztosítékon keresztül kapja az izzó egyik fele a gyújtásfeszültséget, míg a másik oldalról a generátorról érkező feszültséget. Ha kiegyenlítődik a két pont között a feszültség, ekkor nem világít. Ha kiég az F7-es biztosíték, akkor ugye nem lesz kiegyenlített, ezért felvillan és más fogyasztókon keresztül testelődik le, amik kapcsolatban vannak az F7-es biztosítékkal. Ezért világít.

Azért nincs ilyenkor töltés, mert az F7-es biztosítékon keresztül van a generátornak előgerjesztése is, ami az izzón halad át. Ezért nem szabad oda pl ledet rakni. Főleg kis teljesítményűt. Meg azért sem, mert a led polaritásfüggő és lehet gyújtáson világít, de mikor ellenkező irányból kap pluszt, nem fog világítani.

Nagy fordulaton amúgy öngerjesztő már a generátor, ekkor már megoldja, de pl alapjáraton simán leesik a feszültség.

De egyébként a rajzon elég egyértelműen ott van minden. H7-es világítótest, és felfele megy egy vonal és oda van írva, hogy F7. :)

Jó, de nekem magas fordulatszámon, sem ment 8 volt fölé a fesz, és fényszóró lekapcsolásra nem emelkedett... :icon14: A rajzolvasási képességem meg ne fikázd, ennyit tudok, de szépen fütyülök. :D Most már nem lehet tovább halogatni hogy ránézzek a tükörkapcsolóra, de főleg a hekkelt csatijára.

Link to comment
Megosztás:

Jó, de nekem magas fordulatszámon, sem ment 8 volt fölé a fesz, és fényszóró lekapcsolásra nem emelkedett... :icon14: A rajzolvasási képességem meg ne fikázd, ennyit tudok, de szépen fütyülök. :D Most már nem lehet tovább halogatni hogy ránézzek a tükörkapcsolóra, de főleg a hekkelt csatijára.

Hol mérted azt a 8V-ot?

Link to comment
Megosztás:

Melyik tápjára?

Hát erre nem emlékszem, de ha jól látom a rajzot erre két lehetőségem is volt. :rolleyes:

Közben végigpróbáltam a funkciókat:

Vezetőoldali tükör: lefelé és befelé állításnál jó, felfelé és kifelé állításkor az anyósoldali befelé mozdul. Az anyósoldali lefelé és befelé rendesen mozdul, felfelé és kifele állításnál kigyullad a fűtésvisszajelző, de a relé nem kattan be. Ha bekapcsolom a fűtést, majd felfelé és kifelé mozdítom a tükröt leold az F7-es bizti. :D Egyenlőre levettem a kárpitot megnéztem a kábelkatyvaszt, nem látni szemre hibát széttszedtem a kapcsolót, kipucoltam a belső részét, összeraktam, semmi változást. Aztán bezártam a kocsit és bejöttem nézni a Bűnvadászakot. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát erre nem emlékszem, de ha jól látom a rajzot erre két lehetőségem is volt. :rolleyes:

Közben végigpróbáltam a funkciókat:

Vezetőoldali tükör: lefelé és befelé állításnál jó, felfelé és kifelé állításkor az anyósoldali befelé mozdul. Az anyósoldali lefelé és befelé rendesen mozdul, felfelé és kifele állításnál kigyullad a fűtésvisszajelző, de a relé nem kattan be. Ha bekapcsolom a fűtést, majd felfelé és kifelé mozdítom a tükröt leold az F7-es bizti. :D Egyenlőre levettem a kárpitot megnéztem a kábelkatyvaszt, nem látni szemre hibát széttszedtem a kapcsolót, kipucoltam a belső részét, összeraktam, semmi változást. Aztán bezártam a kocsit és bejöttem nézni a Bűnvadászakot. :D

Ezért kérdeztem, mert kettő van. Az egyik az F7-es biztosíték. :) Szerintem azon sikerült és azért mértél 8V-ot, mert mivel a fogyasztók fele dolgozik F7-es biztosíték nélkül a generátor visszajelző izzója, így mértél csak annyit, mert az izzón feszültség esés történt.

Link to comment
Megosztás:

Ezért kérdeztem, mert kettő van. Az egyik az F7-es biztosíték. :) Szerintem azon sikerült és azért mértél 8V-ot, mert mivel a fogyasztók fele dolgozik F7-es biztosíték nélkül a generátor visszajelző izzója, így mértél csak annyit, mert az izzón feszültség esés történt.

Valószinűleg úgy van kötve ahogy írtad..közben meg sikerült megoldani a problémát. Ugye nem volt gyári csatim, igazából ne is kerestem, egy PC-ből kiszerelt csatit használtam fel a tükörkapcsoló csatlakoztatásához, és nem vettem észre egy átkötést a nyáklapon, így volt némi áthallás a két tükör között. Elvágta a lapot, és voálá..jó minden.

1952194-20150821-GFx4sq.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne még egy kérdésem a gyújtáselosztófedélhez kapcsolódóan (95-ös 1.4-es benzines): nekem többször volt problémám azzal, hogy bement a nedvesség, pára, stb. a gyújtáselosztóba. A gyújtáselosztófedél és a fémház között nekem nincs semmilyen tömítés, gyárilag sincs? (még a régi Swiftemen is volt egy gumitömítés). Van erre valami megoldás? (valakitől már olyant is hallottam hogy kiszilózta)

Link to comment
Megosztás:

Valószinűleg úgy van kötve ahogy írtad..közben meg sikerült megoldani a problémát. Ugye nem volt gyári csatim, igazából ne is kerestem, egy PC-ből kiszerelt csatit használtam fel a tükörkapcsoló csatlakoztatásához, és nem vettem észre egy átkötést a nyáklapon, így volt némi áthallás a két tükör között. Elvágta a lapot, és voálá..jó minden.

Van gyári tükörcsatim tarcsiba, ha kell. Balos köteg, de bontottam belőle vezetéket, mert a jobbosba bele kellett helyezni a komfortszálat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne még egy kérdésem a gyújtáselosztófedélhez kapcsolódóan (95-ös 1.4-es benzines): nekem többször volt problémám azzal, hogy bement a nedvesség, pára, stb. a gyújtáselosztóba. A gyújtáselosztófedél és a fémház között nekem nincs semmilyen tömítés, gyárilag sincs? (még a régi Swiftemen is volt egy gumitömítés). Van erre valami megoldás? (valakitől már olyant is hallottam hogy kiszilózta)

Elvileg kell lennie gyárilag. Itt is van:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600654-gyujtaseloszto-alkatreszei/146608-o-gyuru-gyujtaseloszto-ala-opel-astra-f-1_4-2_0

Link to comment
Megosztás:

Ez alá való. A veztengelyhez, hogy ne menjen bele az olaj a gyújtáselosztóba.

DIS gyújtásrendszeres motoroknál is van egy O-gyűrű a veztengelynél.

Link to comment
Megosztás:

Nos, nekem nem a gyújtáselosztó, hanem a gyújtáselosztó(műanyag)fedél alá kellene valami (amennyiben kell)

http://p.coldline.hu/2015/08/22/1952739-20150822-4JJv02.jpg

bacakodott nekem is paras idoben, kicsereltem az elosztofedelet is meg a rotort is újra, azota nem volt hiba, es nem tettem koze tomitest Módosítva : aholy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Opelforum, sziasztok!

Június közepén szert tettem egy (szerintem) remek F astrára. A kötelező dolgokon kívül, egy HF tömítés csere volt, mert szétment a felső vízcsövem. Viszont produkál néha érdekes dolgokat főleg az elektromos rész, pedig full fapad szegénykém.

A múltkorjában cserélni kellett a rizsszem izzókat a fűtés-szellőzés kapcsolóknál. A csere megtörtént, azóta ha gyújtás van folyamatosan világít az a panel, de csak az. A műszerfal csak akkor, ha felkapcsolom a világítást. Nem így kéne működnie a fűtés-szellőzés kapcsolóknál is? Ha igen, mi lehet a megoldás?

A tolatólámpa kapcsoló honnan kapja a 12V-ot? Az önindító valamelyik "lábáról"? Jelenleg direktbe kapja az akksiról, mert egyáltalán nem is működőtt.

A szivargyújtó folyamatosan veri a bíztosítékot, ezért inkább nem is használom, pedig jó lenne USB töltőnek. Hova megy az a kábel? Nem akarnám az egész műszaerfalat szétbontani, pedig lehet, hogy nem ártana, mert ki tudja mi hova van kötözgetve.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Opelforum, sziasztok!

Június közepén szert tettem egy (szerintem) remek F astrára. A kötelező dolgokon kívül, egy HF tömítés csere volt, mert szétment a felső vízcsövem. Viszont produkál néha érdekes dolgokat főleg az elektromos rész, pedig full fapad szegénykém.

A múltkorjában cserélni kellett a rizsszem izzókat a fűtés-szellőzés kapcsolóknál. A csere megtörtént, azóta ha gyújtás van folyamatosan világít az a panel, de csak az. A műszerfal csak akkor, ha felkapcsolom a világítást. Nem így kéne működnie a fűtés-szellőzés kapcsolóknál is? Ha igen, mi lehet a megoldás?

A tolatólámpa kapcsoló honnan kapja a 12V-ot? Az önindító valamelyik "lábáról"? Jelenleg direktbe kapja az akksiról, mert egyáltalán nem is működőtt.

A szivargyújtó folyamatosan veri a bíztosítékot, ezért inkább nem is használom, pedig jó lenne USB töltőnek. Hova megy az a kábel? Nem akarnám az egész műszaerfalat szétbontani, pedig lehet, hogy nem ártana, mert ki tudja mi hova van kötözgetve.

Szia!

Az úgy működik jól. Gyújtásra világít a fűtéskonzol.

A tolatólámpa kapcsoló az F20-as biztosítékról kapja a villanyt, de a szivargyújtó is ugyanerről, tehát ezért nem megy mindkettő egyszerre, ha az a biztosíték kiment. Mindkettőnek a vezetéke közvetlenül a biztosítékra van kötve, tehát nincs külön megcsatizva még. A szivargyújtóé egy nagy kötegben megy a biztitábláig. Érdemes lenne levenni a csatlakozót róla, illetve megnézni, hogy miért zárlatos. Lehet bent maradt egy fém vagy összeolvadt. Csati levétellel viszont ideiglenesen ki lehet iktatni, és így a tolatólámpa kapcsolód normálisan működhet, hacsak nem a csatlakozó égett össze.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van gyári tükörcsatim tarcsiba, ha kell. Balos köteg, de bontottam belőle vezetéket, mert a jobbosba bele kellett helyezni a komfortszálat.

Nem kell köszönöm, a tükrök fixen vannak ráforrasztva a kábelkorbácsra csak a kapcsolót csináltam meg csatisra hogy le lehessen venni a kárpitot.

Nos, nekem nem a gyújtáselosztó, hanem a gyújtáselosztó(műanyag)fedél alá kellene valami (amennyiben kell)

http://p.coldline.hu/2015/08/22/1952739-20150822-4JJv02.jpg

Oda egy műanyag tömítés kerül, de igazából nem hiszem hogy megakadályozza a pára lecsapódást. Próbáltad már kontakt vagy szilikon sprével befújni?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az úgy működik jól. Gyújtásra világít a fűtéskonzol.

A tolatólámpa kapcsoló az F20-as biztosítékról kapja a villanyt, de a szivargyújtó is ugyanerről, tehát ezért nem megy mindkettő egyszerre, ha az a biztosíték kiment. Mindkettőnek a vezetéke közvetlenül a biztosítékra van kötve, tehát nincs külön megcsatizva még. A szivargyújtóé egy nagy kötegben megy a biztitábláig. Érdemes lenne levenni a csatlakozót róla, illetve megnézni, hogy miért zárlatos. Lehet bent maradt egy fém vagy összeolvadt. Csati levétellel viszont ideiglenesen ki lehet iktatni, és így a tolatólámpa kapcsolód normálisan működhet, hacsak nem a csatlakozó égett össze.

Köszi!

Ennek akkor majd utánajárok, mert valami zárlat lesz ezek szerint. Tolatólámpa kapcsolót cseréltem benne. A szivargyujtó még lehet gubancos. Lehet csere érett már. Összeéget csatikat nem látok. F20.. ez viszi az elakadásjelzőt és a dudát is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van esetleg valamelyikőtöknek képe a Caravan csomagtérvilágításáról, hogy hogy van rögzítve? Nekem nem lehet bepattintani sehova, olyan mintha a kárpit tartaná, de maga a lámpa műanyag kisebb, mint a lyuk a kárpitban. Ha benyomom, beesik a kárpiton túl, amúgy meg csak a vezetékek tartják és írtó zavaró ahogy himbálódzik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.