Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

4 főbb köteg van az autóban.Van, ami amotorhoz tartozik,ez indul a jobb A oszloptól a vezérlőtől, Van, az, ami a műszerfal mögött van, ennek egy része kinyúlik a motortérbe is, ebben vannak pl a főbb áramos szálak az akksitól, ebben van a biztitábla, ez megy a nagy körcsatiig az akksi mellé, és csatlakozik rá a bal a oszlop tövében az astránál dupla, vectránál szimpla nagy csatival az általam csak "kaszni" vagy "fő" kötegnek nevezett kötegre, ami megy hátra lámpák, stb, valamint szintén kinyúlik a motortérbe is, szintén lámpák miegyéb szinten. Illetve a 4. az emlegetett ülés alatti köteg. Ezeken kívül persze még van külön a rádiónak, ajtóknak, stb. (most ezek aszerint csoportosítva, hogy a csatlakozókat széthúzva hogy lesznek külön)

Link to comment
Megosztás:

4 főbb köteg van az autóban.Van, ami amotorhoz tartozik,ez indul a jobb A oszloptól a vezérlőtől, Van, az, ami a műszerfal mögött van, ennek egy része kinyúlik a motortérbe is, ebben vannak pl a főbb áramos szálak az akksitól, ebben van a biztitábla, ez megy a nagy körcsatiig az akksi mellé, és csatlakozik rá a bal a oszlop tövében az astránál dupla, vectránál szimpla nagy csatival az általam csak "kaszni" vagy "fő" kötegnek nevezett kötegre, ami megy hátra lámpák, stb, valamint szintén kinyúlik a motortérbe is, szintén lámpák miegyéb szinten. Illetve a 4. az emlegetett ülés alatti köteg. Ezeken kívül persze még van külön a rádiónak, ajtóknak, stb. (most ezek aszerint csoportosítva, hogy a csatlakozókat széthúzva hogy lesznek külön)

 

Az EPC-s elnevezést szoktam használni, tehát ami nálad fő vagy kaszni köteg, az a hátsó. :) Meg ugye a hátsónak is vannak variánsai és csatlakozói, mivel a karosszériatípustól függően a legvége még változik.

De amúgy ja. Négy főbb köteg van. szét is választhatók nagyjából. A hátsó köteg pl teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Nálam az ülés alatt csak az ac meg a tankjeladó mennek. Minden más a bal küszöbburkolat alatt, vagy a műszerfal mögött ágazik, meg a bal lábtérbe van egy nagy csati.

A hátsó köteg elnevezést én azért nem találom helytállónak mert hogy konkrétan az autó legelejétől a leghátuljáig ér. :D

Amúgy igen, pont ezért kerestem anno kifejezetten ötajtós donort, mert a sedannak már más a kábelköteg vége. Én meg nem akartam taknyolni.

 

Link to comment
Megosztás:

Nálam az ülés alatt csak az ac meg a tankjeladó mennek. Minden más a bal küszöbburkolat alatt, vagy a műszerfal mögött ágazik, meg a bal lábtérbe van egy nagy csati.

fogadjunk hogy nem? :-D a két első ülésről van szó amúgy. Bár neked ott valszeg csak az első ajtók hangszórókábelei futnak. (ha jól rémlik nem gyári a központid)

Link to comment
Megosztás:

fogadjunk hogy nem? :-D a két első ülésről van szó amúgy. Bár neked ott valszeg csak az első ajtók hangszórókábelei futnak. (ha jól rémlik nem gyári a központid)

 

Az ülések alatt nekem elég sok kábel átmegy:

1975034-20150913-M38TVT.jpg

Amit most meghagytam az a hangszóró két kábele, az ajtókapcsoló egy szürkéje, és ebbe fog becsatlakozni gondolom a tolatólámpa drótja középen. Csak most nem tudom tovább bontani az ülések alatt, mert a ház mellett nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót, hátrajárni viszont megint csak ne tudom mert fel van állványozva a ház. De most már kezdek eljátszani a gondolattal, hogy talán mégiscsak meg kellene csinálni normálisan pinezve az átvezetőket, a megfúrtak helyére. De gondolom fullos kábelköteget szerezni szinte lehetetlen.

 

Link to comment
Megosztás:

Az ülések alatt nekem elég sok kábel átmegy:

 

Amit most meghagytam az a hangszóró két kábele, az ajtókapcsoló egy szürkéje, és ebbe fog becsatlakozni gondolom a tolatólámpa drótja középen. Csak most nem tudom tovább bontani az ülések alatt, mert a ház mellett nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót, hátrajárni viszont megint csak ne tudom mert fel van állványozva a ház. De most már kezdek eljátszani a gondolattal, hogy talán mégiscsak meg kellene csinálni normálisan pinezve az átvezetőket, a megfúrtak helyére. De gondolom fullos kábelköteget szerezni szinte lehetetlen.

 

 

Én ezért vettem bontott átvezetőt, ami a kasztni felől jön. Bajonettzárral együtt némi vezetékkel. Aztán szétszedtem a csatikat és pótoltam az érintkezőket. Így lett nekem fullos az átvezető mindkét oldalon. Meg át is kellett rakni az érintkezőket, mert kicsit máshogy van a négy elektromos ablakos átvezető, mint a kettő. Jobbos ajtóköteg se volt fullos, hiányzott a komfort és azt is átvariáltam a négy ablakos, fészliftes bekötésre, így nekem teljesen gyári megoldás van, maximum a vezetékszínek nem passzolnak néhol. Ahol tudtam, olyan színű vezetéket pótoltam, de nem sikerült mindenhol.

A fullos köteg ritka, mint a fehér zorro. Ezért akarok majd venni több bontott köteget és kipótolni a hiányzókat. Kicsit zavar most, hogy pl az elektromos ablakok és tükrök vezetékei a bal "A" oszlopnál direktbe vannak kötve, nem a nagy kettős csatlakozón keresztül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Az autó egy asztra f x16sz motorkód. A következő dolog történt: Jöttem vele hazafelé sötétben, egyszercsak büdös, égetszagot éreztem, aztán elment a műszerfal vilgítás, és a 2 hátsó lámpa világítása. A biztosítéktáblt nézve az ablaktörlő biztosítékja teljesen ráolvadt a táblára, és persze az sem működött. Másnap délelőtt elkezdtem nézegetni ráadtam a gyújtást az autóra, aztn a váltószoknya és hamutartó felől, fehér füst jött fel.Elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki "elvileg" megcsinálta. Az ablaktörlő biztosítékját kivezette, a műszerfal világítás jó. Ott nem néztem, de a 2 hátsó lámpa tovbbra sem világít, pedig a biztosítékok jók, az izzók jók.Felhívtam a szakit, aki azt mondta, 1 hét múlva ér rá megnézni, pedig nekem folyamatosan kéne este az autó, munkábajárás miatt.

Esetleg van valakinek valami tippje, hol keressem a hibát?

Link to comment
Megosztás:

Én ezért vettem bontott átvezetőt, ami a kasztni felől jön. Bajonettzárral együtt némi vezetékkel. Aztán szétszedtem a csatikat és pótoltam az érintkezőket. Így lett nekem fullos az átvezető mindkét oldalon.

 

Adjatok már tippet, ha a kerek bajonettzáras átvezető csatiba tennék be hiányzó pineket (e. tükörnek stb.) és csak "aljzat" pinek vannak, mert csak a csatinak csak azt a felét kaptam bontva, miből csináljak hozzá "apa" pineket? (Szög, rézdrót, mittudomén?) Beragasztanám majd őket epoxyval a helyükre.

 

Link to comment
Megosztás:

Én ezért vettem bontott átvezetőt, ami a kasztni felől jön. Bajonettzárral együtt némi vezetékkel. Aztán szétszedtem a csatikat és pótoltam az érintkezőket. Így lett nekem fullos az átvezető mindkét oldalon. Meg át is kellett rakni az érintkezőket, mert kicsit máshogy van a négy elektromos ablakos átvezető, mint a kettő. Jobbos ajtóköteg se volt fullos, hiányzott a komfort és azt is átvariáltam a négy ablakos, fészliftes bekötésre, így nekem teljesen gyári megoldás van, maximum a vezetékszínek nem passzolnak néhol. Ahol tudtam, olyan színű vezetéket pótoltam, de nem sikerült mindenhol.

A fullos köteg ritka, mint a fehér zorro. Ezért akarok majd venni több bontott köteget és kipótolni a hiányzókat. Kicsit zavar most, hogy pl az elektromos ablakok és tükrök vezetékei a bal "A" oszlopnál direktbe vannak kötve, nem a nagy kettős csatlakozón keresztül.

Az a baj hogy az átfúrt drótok közül kettőn már kezd megtörni a szigetelés, szerencsére egymástól 1 centire, szóval nem ér össze, de csak idő kérdése. Most tudtommal nincs egy F-sem itt a közelben a bontóban ahol szoktam turkálni.

 

Sziasztok!

 

Az autó egy asztra f x16sz motorkód. A következő dolog történt: Jöttem vele hazafelé sötétben, egyszercsak büdös, égetszagot éreztem, aztán elment a műszerfal vilgítás, és a 2 hátsó lámpa világítása. A biztosítéktáblt nézve az ablaktörlő biztosítékja teljesen ráolvadt a táblára, és persze az sem működött. Másnap délelőtt elkezdtem nézegetni ráadtam a gyújtást az autóra, aztn a váltószoknya és hamutartó felől, fehér füst jött fel.Elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki "elvileg" megcsinálta. Az ablaktörlő biztosítékját kivezette, a műszerfal világítás jó. Ott nem néztem, de a 2 hátsó lámpa tovbbra sem világít, pedig a biztosítékok jók, az izzók jók.Felhívtam a szakit, aki azt mondta, 1 hét múlva ér rá megnézni, pedig nekem folyamatosan kéne este az autó, munkábajárás miatt.

Esetleg van valakinek valami tippje, hol keressem a hibát?

Hát ugye valahol ahol egymás mellett mennek a kábelek ott kéne megnézni. Pölö a vezető oldali küszöbburkolat alatt. Szineket figyelve vissza lehet követni a kábeleket, megnézve hol szakad meg az áram.Legutóbb amikor ilyennel találkoztam akkor be volt rohadva a hátsó ablaktörlő motor tengelye, és állandóan leolvadt a bizti, majd kiolvadt a helye is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Adjatok már tippet, ha a kerek bajonettzáras átvezető csatiba tennék be hiányzó pineket (e. tükörnek stb.) és csak "aljzat" pinek vannak, mert csak a csatinak csak azt a felét kaptam bontva, miből csináljak hozzá "apa" pineket? (Szög, rézdrót, mittudomén?) Beragasztanám majd őket epoxyval a helyükre.

 

 

Az ajtóban lévő fix apás csatit kaptad bontva? Szerintem menj el egy bontóba és mutass rá, hogy neked az átvezető harmonikás rész kéne, némi vezetékkel. Szerencsére az ajtóköteg belül külön van bandázsolva, hamar meg lehet találni és lejjebb elvágni. Egyébként sem egyszerű a pineket kivenni, átrakni annál könnyebb.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is az egyik pillanatról másikra halt el. Egyszer leállítottam az autót,erre minden elkezdett világítani a műszerfalon. Szintén Delco Remy,de ebben nincs egyben a fesszab meg a dióda. Minden ki lett benne cserélve, végülis a 2200ft-os fesszab volt a szar.

 

Nem akarlak elszomorítani de 8-10 ért én még nem nagyon láttam bontott generátort. VIszont cserébe az is pont olyan szar lehet, illetve gondolhat egyet és beadja a kulcsot.

 

Nem tudom mennyit kell menned, de én a múltkor mikor leesett a generátor mert kiesett a csavar (máig nem értem hogy,azóta csavarrogzítőzöm) fogtam levettem a fenébe, hazamentem, este ráraktam a töltőt az akksira, majd úgy mentem be dolgozni. Aztán a cégnél kerestem hozzácsavart.

 

Jöttem már haza Ferihegyről Karcagig este töltés nélkül.

Amúgy holnap lesz generátor, 12ért.

Link to comment
Megosztás:

Az ülések alatt nekem elég sok kábel átmegy:

 

Amit most meghagytam az a hangszóró két kábele, az ajtókapcsoló egy szürkéje, és ebbe fog becsatlakozni gondolom a tolatólámpa drótja középen. Csak most nem tudom tovább bontani az ülések alatt, mert a ház mellett nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót, hátrajárni viszont megint csak ne tudom mert fel van állványozva a ház. De most már kezdek eljátszani a gondolattal, hogy talán mégiscsak meg kellene csinálni normálisan pinezve az átvezetőket, a megfúrtak helyére. De gondolom fullos kábelköteget szerezni szinte lehetetlen.

Hát "barkácsolhatsz" több fapadosból 1(2) teljes átvezetőt, én is úgy csináltam. Hát forrasztani azt kell mondjuk :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Az ajtóban lévő fix apás csatit kaptad bontva? Szerintem menj el egy bontóba és mutass rá, hogy neked az átvezető harmonikás rész kéne, némi vezetékkel. Szerencsére az ajtóköteg belül külön van bandázsolva, hamar meg lehet találni és lejjebb elvágni. Egyébként sem egyszerű a pineket kivenni, átrakni annál könnyebb.

 

Fordítva... az ajtó már elkelt, én az anyás csatit kaptam. A srác kivágta nekem ahogy írod. (Amit ismerek bontót ott egyikben se volt apás.) A pinek kiszedésére sikerült rájönnöm: le kellett fejteni a bajonettizét, alatta van egy szürke műanyag "szita" ami teljes átmérőjében átfogja a csatit. Azt odébb kell tolni 2 mm-t, így minden pin útja felszabadul, csak a fém pöckük tartja őket, azt meg ugye hústűvel vissza lehet nyomni, ahogy írtátok. Szóval az anyák megvannak... Meglepően összetett kis izék ezek az anya pinek, nem egy sima hajlított lemez oszt kábel ráforrasztva, rugósak (feszítősek) belül, néztem nagyot mikor megláttam.

Link to comment
Megosztás:

Fordítva... az ajtó már elkelt, én az anyás csatit kaptam. A srác kivágta nekem ahogy írod. (Amit ismerek bontót ott egyikben se volt apás.) A pinek kiszedésére sikerült rájönnöm: le kellett fejteni a bajonettizét, alatta van egy szürke műanyag "szita" ami teljes átmérőjében átfogja a csatit. Azt odébb kell tolni 2 mm-t, így minden pin útja felszabadul, csak a fém pöckük tartja őket, azt meg ugye hústűvel vissza lehet nyomni, ahogy írtátok. Szóval az anyák megvannak... Meglepően összetett kis izék ezek az anya pinek, nem egy sima hajlított lemez oszt kábel ráforrasztva, rugósak (feszítősek) belül, néztem nagyot mikor megláttam.

 

Na ezért nincs az opeleknek kontakt problémájuk 30 év után sem, már ha nem kap vizet, bár a szigetelésük is elég jó szokott lenni,és ezért van a pár éves olaszoknak. :)

Link to comment
Megosztás:

Fordítva... az ajtó már elkelt, én az anyás csatit kaptam. A srác kivágta nekem ahogy írod. (Amit ismerek bontót ott egyikben se volt apás.) A pinek kiszedésére sikerült rájönnöm: le kellett fejteni a bajonettizét, alatta van egy szürke műanyag "szita" ami teljes átmérőjében átfogja a csatit. Azt odébb kell tolni 2 mm-t, így minden pin útja felszabadul, csak a fém pöckük tartja őket, azt meg ugye hústűvel vissza lehet nyomni, ahogy írtátok. Szóval az anyák megvannak... Meglepően összetett kis izék ezek az anya pinek, nem egy sima hajlított lemez oszt kábel ráforrasztva, rugósak (feszítősek) belül, néztem nagyot mikor megláttam.

 

Az apa (tüskés) rész van az ajtóban fixen. Az ajtóköteget meg általában az elektromos ablakkal együtt szokták adni. Mondjuk nekem van a garázsban szétbontott, de az csak kpzáras ajtóköteg.

Link to comment
Megosztás:

Na ezért nincs az opeleknek kontakt problémájuk 30 év után sem, már ha nem kap vizet, bár a szigetelésük is elég jó szokott lenni,és ezért van a pár éves olaszoknak. :)

 

Az ajtóátvezető gumiharang alatt pl szilikonszerű fehér valamivel van bevonva a kábelköteg. Ha azon víz megy át, akkor már rég problémák vannak. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát "barkácsolhatsz" több fapadosból 1(2) teljes átvezetőt, én is úgy csináltam. Hát forrasztani azt kell mondjuk :unsure:

 

Valószinűleg egyszer majd ez lesz, ha nagyon nem lesz már más szerelnivalóm. Csak szerintem nem túl gyakori a gyári ablakemelős autó, mert ugye ha jól rémlik itt nagyobbak a pinek mint a kp zár, hangszóró..stb..nál.

Link to comment
Megosztás:

Valószinűleg egyszer majd ez lesz, ha nagyon nem lesz már más szerelnivalóm. Csak szerintem nem túl gyakori a gyári ablakemelős autó, mert ugye ha jól rémlik itt nagyobbak a pinek mint a kp zár, hangszóró..stb..nál.

Megoldható az, csak 2 pin vastagabb.

Hátsó kp zár: http://astra.taylor.hu/elektromos/IMG_0007.JPG

Kapaszkodó: http://astra.taylor.hu/elektromos/IMG_0009.JPG(tévedtem 4es csati nem 6os)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Probléma a következő. Nincs az autómon se világítás, se töltés, se elektromos ablak, se fordulatszámmérő, se benyamérő, se középkonzol. Fénykürt, index, tolatólámpa, belső tér világítás, rádió, ablaktörlő megy és az autó is indul. Összes bizti jó mindenhol, testkábelek átnézve, gyújtáskapcsoló is jónak tűnik. Az biztos, hogy a világítás kapcsoló rossz, szét van olvadva, sajnos csak hétfőn lesz bele másik. A kérdés az, hogy lehetséges, hogy a rossz világításkapcsoló miatt nincs töltés, meg a többi felsorolt dolog? Gyújtáson se világít semmi a műszerfalon, se légzsákzjelző, se hibajelző, se semmi. Tanácstalan vagyok.

 

Hali!

 

Lenne hozzád egy kérdésem: mi volt a problémád oka, mit kellett cserélned, javítanod ahhoz, hogy ez a hiba eltűnjön?

 

Csak azért kérdezem, mert én is épp ebbe a hibába botlottam bele épp ma... A gépem '98-as 1,4i X14NZ-s, 44 kW/60 Le.

Motor indul, világítás kapcsolható, műszerfal világítás is működik, rádió is, ventillátor is megy, izzók jók, gyújtáskapcsoló jó, ablaktörlő - ablakmosó (első-hátsó) működik, akksi rendben, töltésem méréssel van, biztosítékokat kiszedtem az összeset (motortérben is!), mind rendben, központi zár és riasztó is működik, kábelek nincsenek megégve, kontaktok, csatlakozások rendben, testek rendben, viszont a műszerfalban nincs töltés - gyújtás - olajnyomás - kézifék - hátsó ködlámpa - motordiagnosztikai visszajelzés (de az irányjelző és a reflektor visszajelző működik), a középkonzolban nem működik a levegőztető kapcsoló és sötét, valamint nem működik az elektromos ablakemelő és az elektromos tükör sem.

 

Az összes izzó nem mehetett tönkre egyszerre, egyébként is kiteszteltem mindet, ennek más oka van, de már kitéptem az összes hajam, mert nem találom a hiba okát... :) ECU-ra gyanakszom, de nem vagyok benne 100%-ig biztos, ezért lenne szükségem a segítségedre.

 

Komolyan érdekelne, sőt fontos lenne tudnom, hogy mi volt a megoldásod, mert így ugyan működik a kocsim, de nem tudom használni, mert  nincs semmi visszajelzésem, amiből következtetni tudnék bármire is, nem biztonságos!

 

Légy szíves írd meg nekem a megoldást, amit kaptál és bevált, vagy esetleg magadtól találtad meg a hiba okát akár itt, akár az e-mail címemre: laszlo.bodrogi@gmail.com.

 

NAGY SEGÍTSÉG LENNE! :)

 

Köszi előre is!

 

Üdv!

 

Laci

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.