Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

17 perce, kbazsi97 írta:

Sziasztok!

Van egy olyan problémám hogy szétszedtem a műszerfalamat és kiledeztem, de azóta sajnos 20-30 km/h-t csal az órám felfelé. nem tudjátok mi lehet a probléma? azóta már megint szétkaptam kitekertem a spirállt és újra visszakötöttem, de semmi változás :(

Az kérlek attól van, hogy nem a helyére került vissza a mutató a tengelyen. Ugyanis nincs csapolva, hanem ahová sikerül rakni... :)

Nekem is ki kellett vagy kétszer újra szedni, hogy belőjem normálisan. Most 2 km/h csal 50-90 között... :)

Link to comment
Megosztás:

14 perce, kbazsi97 írta:

Ertem es ezt hol kell beallitani, nem teljesen ertemmert sajna nem vagyok benne otthon. Az auto szerelo meg kreten akihez tegnap elvittem. Elmondtam neki a problemamat erre annyit mondott hogy igy jartam. Anugy koszi a segitseget.

Hát én úgy csináltam, hogy GPS-szel mértem, hogy mennyivel megyek és megfigyeltem, hogy mennyivel kell majd arrébb rakni a mutatót, hogy jól mérjen.

Otthon aztán kivettem a műszeregységet, a mutatót átemelve a kis pöckén, megvártam amíg nyugvó állapotra fordul. Ott aztán levettem a mutatót és amennyivel félre mért, annyival elfordítva raktam vissza.

Ellenőrzéses kör újra GPS-szel, és ha szükséges újra korrigálni...

Link to comment
Megosztás:

24 perce, kbazsi97 írta:

Nem volt vele baj :D nem is ertem miert kellett volna a mutatokat kiszedni :P hat kivsncsi leszek ra mit tudok vele csinalni, de csak hol ap tudom csinalni mert karpitosnal van

Passz..én a műszerek mögé tettem a szalagot....a mutatót csak kalibráláskor vagy számlap cserekor kell levenni.

2334272-20160920-4Jh8Ne.jpg

Műszerfalad kárpitozol?...még nem tudom hogy feketére cseréljem( majd egyszer) vagy bevonjam ugyanolyannal mint a tetőkárpitot fogom.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Passz..én a műszerek mögé tettem a szalagot....a mutatót csak kalibráláskor vagy számlap cserekor kell levenni.

 

Műszerfalad kárpitozol?...még nem tudom hogy feketére cseréljem( majd egyszer) vagy bevonjam ugyanolyannal mint a tetőkárpitot fogom.

Van fekete két légzsákosom.... Patika. :D

Link to comment
Megosztás:

17 perce, wookie írta:

Van fekete két légzsákosom.... Patika. :D

Légzsák nélkülit akarok, pont ezért nehezen találok ilyet feketében. Már ami nincs agyonkarcolva vagy ráfúrva telótartó. Egyszer rátaláltam egy kékre na akkor meginogtam már fel is vettem a kapcsolatot az eladóval. Csak a kék sehogysem ment volna a vajszín kárpithoz.

Link to comment
Megosztás:

On 2013. 11. 04. at 11:59, pszilaj írta:

Hát nekem is még csiszolgatni kell a fényerőt, mert mire 1 órát levezetek, becsukott szemmel is látom a műszerfalat... :blink:

 

Egy kicsit el kell velük játszani...

 

De amúgy ha valaki tényleg nem akar szerelgetni-kínlódni, akkor lökjön bele egy plazma-számlapot és csá.

Szia. Milyen a plazma számlap? Miért jó?

Link to comment
Megosztás:

Segítség!
A következő a gondom! c18xe motoron cserélnék vezérműtengely jeladót, meg is vettem az újjat kábellal együtt.De a régi vezetékek,és azon amit vettem, teljesen más szinűek a vezetékek.Hol tudom ezt megnézni hogy melyiket melyikkel kössem össze? előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Fejtörő.

Adott a gyári központi zár, vezető felöli első (vezérlő) zármotor.
Mivel hét éve, mióta megvan az autó nem működött soha a bal első, s most be akartam tenni a g astra távos központit, így nekiláttam utánajárni a dolognak.
Először is kigyomláltam belőle a Gemini távos riasztót, ami mióta megvan, szintén soha nem működött, távval, pedig kettő is van hozzá. (amúgy meglepően komoly cucc) gondoltam hátha azzal kavartak bele a kis lelkivilágába. Ez nem vezetett eredményre, amúgy is csak párhuzamosan volt a gyárival.
Na akkor motor. Kimérem, áramot megkapja, tehát nem a vezeték a szar. Oké. Akkor zármotor szétszed. Bent is minden rendben, hát adjunk áramot a kis 12v-os játékautó motornak. Nem csinál semmit. Oké, szedjük szét azt is. Persze ahogy gondoltam, kommutátor feketére égve. Na, kismotor megjavít, kipróbál, működik, örül. Zármotor összerak, majd fejvakarva konstatál, fordítva működik az egész mint a többi 5, így aztán persze meg is hülyül a rendszer, aztán addig nyit-zár, vagy zár-nyit, míg a hőkapcsoló leold.

Na már most, kábelek nem lettek bántva, elektromosan nem lett hozzányúlva, többszöri basztatásra is ellentétesen forgott a motor mint a többi záré, aztán addig addig, míg felb@sztam magam, és átforrasztottam a nyákon a két vezetéket, így mostmár jó, de azért egyszer még ebben az állapotában is megfordult a forgásirány.

Mi a tökömtől lehetett ez?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, wookie írta:

Fejtörő.

Adott a gyári központi zár, vezető felöli első (vezérlő) zármotor.
Mivel hét éve, mióta megvan az autó nem működött soha a bal első, s most be akartam tenni a g astra távos központit, így nekiláttam utánajárni a dolognak.
Először is kigyomláltam belőle a Gemini távos riasztót, ami mióta megvan, szintén soha nem működött, távval, pedig kettő is van hozzá. (amúgy meglepően komoly cucc) gondoltam hátha azzal kavartak bele a kis lelkivilágába. Ez nem vezetett eredményre, amúgy is csak párhuzamosan volt a gyárival.
Na akkor motor. Kimérem, áramot megkapja, tehát nem a vezeték a szar. Oké. Akkor zármotor szétszed. Bent is minden rendben, hát adjunk áramot a kis 12v-os játékautó motornak. Nem csinál semmit. Oké, szedjük szét azt is. Persze ahogy gondoltam, kommutátor feketére égve. Na, kismotor megjavít, kipróbál, működik, örül. Zármotor összerak, majd fejvakarva konstatál, fordítva működik az egész mint a többi 5, így aztán persze meg is hülyül a rendszer, aztán addig nyit-zár, vagy zár-nyit, míg a hőkapcsoló leold.

Na már most, kábelek nem lettek bántva, elektromosan nem lett hozzányúlva, többszöri basztatásra is ellentétesen forgott a motor mint a többi záré, aztán addig addig, míg felb@sztam magam, és átforrasztottam a nyákon a két vezetéket, így mostmár jó, de azért egyszer még ebben az állapotában is megfordult a forgásirány.

Mi a tökömtől lehetett ez?

Lehetett gyárilag is szar és addig darálta a motort amíg el nem kopott a kommutátor. Utána meg nem működött nem volt vele több baj.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Bundee írta:

Lehetett gyárilag is szar és addig darálta a motort amíg el nem kopott a kommutátor. Utána meg nem működött nem volt vele több baj.

Valahogy nekem is ez járt a fejemben. Most is szikrázik mint állat, meg rohadtul amperszaga van a motornak, de megy. :D Úgyis van másik otthon, majd ha megy be a villanyablak kicserélem.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, wookie írta:

Fejtörő.

Adott a gyári központi zár, vezető felöli első (vezérlő) zármotor.
Mivel hét éve, mióta megvan az autó nem működött soha a bal első, s most be akartam tenni a g astra távos központit, így nekiláttam utánajárni a dolognak.
Először is kigyomláltam belőle a Gemini távos riasztót, ami mióta megvan, szintén soha nem működött, távval, pedig kettő is van hozzá. (amúgy meglepően komoly cucc) gondoltam hátha azzal kavartak bele a kis lelkivilágába. Ez nem vezetett eredményre, amúgy is csak párhuzamosan volt a gyárival.
Na akkor motor. Kimérem, áramot megkapja, tehát nem a vezeték a szar. Oké. Akkor zármotor szétszed. Bent is minden rendben, hát adjunk áramot a kis 12v-os játékautó motornak. Nem csinál semmit. Oké, szedjük szét azt is. Persze ahogy gondoltam, kommutátor feketére égve. Na, kismotor megjavít, kipróbál, működik, örül. Zármotor összerak, majd fejvakarva konstatál, fordítva működik az egész mint a többi 5, így aztán persze meg is hülyül a rendszer, aztán addig nyit-zár, vagy zár-nyit, míg a hőkapcsoló leold.

Na már most, kábelek nem lettek bántva, elektromosan nem lett hozzányúlva, többszöri basztatásra is ellentétesen forgott a motor mint a többi záré, aztán addig addig, míg felb@sztam magam, és átforrasztottam a nyákon a két vezetéket, így mostmár jó, de azért egyszer még ebben az állapotában is megfordult a forgásirány.

Mi a tökömtől lehetett ez?

A kis villanymotor 2 érintkezője közül nem mind1 melyikre kapja a pluszt, mikor szétszedted összeraktad lehet megfordítottad a motort?!

Persze ez csak tipp mivel sosem szedtem még szét gyári közpintit, egyébként a két kommutátor közé szoktak egy kondit rakni a szikrázás csökkentésére ugyanúgy mint régen ahogy a ladánál a megszakítós gyújtásnál is volt.

Módosítva : Gergőőő
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 23. at 7:28, Gergőőő írta:

A kis villanymotor 2 érintkezője közül nem mind1 melyikre kapja a pluszt, mikor szétszedted összeraktad lehet megfordítottad a motort?!

Persze ez csak tipp mivel sosem szedtem még szét gyári közpintit, egyébként a két kommutátor közé szoktak egy kondit rakni a szikrázás csökkentésére ugyanúgy mint régen ahogy a ladánál a megszakítós gyújtásnál is volt.

Nem, mivel forrasztott a motoron is, meg a nyákon is a vezeték. Ezért nem értem.

On 2016. 09. 23. at 12:39, aholy írta:

Már megy össze a vectra?

Még nem, de már nemsokára. :D (képek az egyéb csevegésben)
Ez amivel jelenleg járok, a bátyámé.


 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Adott egy astra f, gyári központi zár, nem távirányítós. Egy szép napon a sofőr felőli oldalról nem nyit, nem reagál semmire. Anyós felől továbbra is működik. Kárpit le, csati le, próbálgatás, összezárásra működik. Diagnózis: A motorban lehet a hiba. Bontott megvétele, régi kiszed, új be. (régi 5 lábas, újabb 6 lábas :( ) de egy próbát megér. Az újabbal rögtön bezár, de nem engedi kinyitni. A régivel rögtön kinyit, de nem zárja be...

Tanácstalan vagyok... Ötletek a továbbiakra?

Nagyon hálás vagyok előre is... Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Akinek van gyári ülésfűtés:

A kapcsolók azok csak gombok, vagy kapcsolók? Tehát benyomod bekattan, és úgy marad (mint a régi ködös kapcsolók) vagy csak nyomni lehet (mint az újabbik ködös kapcsoló) és a relé meg teszi a dolgát?

Csak mert bármelyik is, de erős a gyanúm hogy belső kapcsolásilag egy az egyben megegyezik a vectra hátsóablakfűtés kapcsolójával.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Akinek van gyári ülésfűtés:

A kapcsolók azok csak gombok, vagy kapcsolók? Tehát benyomod bekattan, és úgy marad (mint a régi ködös kapcsolók) vagy csak nyomni lehet (mint az újabbik ködös kapcsoló) és a relé meg teszi a dolgát?

Csak mert bármelyik is, de erős a gyanúm hogy belső kapcsolásilag egy az egyben megegyezik a vectra hátsóablakfűtés kapcsolójával.

Ha relézve van akkor pillanatkapcsoló kell hogy legyen, kivéve ha mágneskapcsoló amit ugye nem hiszek. De amúgy tuti relézve van? 

2340788-20160927-KmG1M0.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.