Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Csatolok pár képet. Kicsit megakadtam a kábelezéssel. Nem vettem észre az 1,6 SE motortéri kötegén, hogy a bejövő kábel vég hiányos. Úgy sejtem, egy relé vagy ilyesmi kell ide a lilára, a másikra nem tudom:

 http://144IMG_1463.jpeg

 Ha mondjuk az 1,4 XE motortéri kötegéről rakom be az jó lehet? Vagy nézzem meg az SZR kábelét? A fekete csatival az van, hogy a másik ismeretlen kábelről egyel kompatibilis lehetne, ez jön bal oldalról. ( további képek ) viszont ezen is van még plusz 2 olyan csatlakozás, amivel nem tudok mit kezdeni. 

Azt hittem elég képet csináltam, úgy látszik mégsem. Ezekről pont nincs semmi. Ráadásul ez az egyetlen, amit nem feliratoztam, így nem tudom beazonosítani. :confused: Valakinek esetleg ötlet? 

http://466IMG_1464.jpeg

http://230IMG_1465.jpeg

http://690IMG_1466.jpeg 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Csatolok pár képet. Kicsit megakadtam a kábelezéssel. Nem vettem észre az 1,6 SE motortéri kötegén, hogy a bejövő kábel vég hiányos. Úgy sejtem, egy relé vagy ilyesmi kell ide a lilára, a másikra nem tudom:

 http://

 Ha mondjuk az 1,4 XE motortéri kötegéről rakom be az jó lehet? Vagy nézzem meg az SZR kábelét? A fekete csatival az van, hogy a másik ismeretlen kábelről egyel kompatibilis lehetne, ez jön bal oldalról. ( további képek ) viszont ezen is van még plusz 2 olyan csatlakozás, amivel nem tudok mit kezdeni. 

Azt hittem elég képet csináltam, úgy látszik mégsem. Ezekről pont nincs semmi. Ráadásul ez az egyetlen, amit nem feliratoztam, így nem tudom beazonosítani. :confused: Valakinek esetleg ötlet? 

http://

http://

http://

A lila csati az AC-relé aljzata, a fekete 9 pinest kell összedugni az utastéri kábelkorbáccsal, ami végig megy a műszarfal alatt és a biztosíték táblától jön. Ez ugyanigy volt nekem az NZ-nél is, gyakorlatileg széthúztam a csatikat, kifűztam az NZ-korbácsot, befűztem az SE-ét és visszadugtam a csatikat+ a relét a lábtérben. 

3122880-20190424-uqa3qd.jpg

A plusz ami jön a műszerfalból a zöld csati, meg az a 4 pines fekete szerintem a gyári kp-záré, ( plusz még valamié)én azokat már kifűztem régebben, mert utólagos van, és gondoltam minek legyen benne.

Csak összedugod a műszerfal alól jövő korbács 9 pinesét ( illetve nem minden lyukban van pin, de 9 hely van) azzal amit behúztál a motortérből, a lila aljzatba megy az AC-relé, és rádugod az Ecura a két csatiját. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

A lila csati az AC-relé aljzata, a fekete 9 pinest kell összedugni az utastéri kábelkorbáccsal, ami végig megy a műszarfal alatt és a biztosíték táblától jön. Ez ugyanigy volt nekem az NZ-nél is, gyakorlatileg széthúztam a csatikat, kifűztam az NZ-korbácsot, befűztem az SE-ét és visszadugtam a csatikat+ a relét a lábtérben. 

3122880-20190424-uqa3qd.jpg

A plusz ami jön a műszerfalból a zöld csati, meg az a 4 pines fekete szerintem a gyári kp-záré, ( plusz még valamié)én azokat már kifűztem régebben, mert utólagos van, és gondoltam minek legyen benne.

Csak összedugod a műszerfal alól jövő korbács 9 pinesét ( illetve nem minden lyukban van pin, de 9 hely van) azzal amit behúztál a motortérből, a lila aljzatba megy az AC-relé, és rádugod az Ecura a két csatiját. 

A lilát tippeltem én is relére, csak nem tudtam hogy az AC-é. Azt nem tudom működésben van-e különbség a relék között, ha nem az SE-ét rakom bele, hanem SZR-ét, vagy az XE-ét? Merthogy ezek vannak meg.

A fekete csatival az a gondom, hogy nem minden csatlakozás stimmel. Namost vagy azt kellene csinálnom hogy szétbontom valahogy a csatiban a pineket, átkötöm, vagy vakargatom a fejem. Elöbbit választanám, csak jó lenne tudni, hogy lehet a csatiból kivarázsolni a vezetékeket? :confused:. Mivel a teljes kábelezést átraktam az XE-ből, ( gyári kp. zár - el. abalk - el. tükör...) miegymás miatt, ezért a kábel ezen része nem stimmel. 

A többi csatit azért nem értem, mert a gyári kp. zárnak, és mindennek megvan a csatlakozása, ill. direktben jön, szóval ezek nem azok, és nem villanyablak, vagy miegymás. Az első ajtókba már bekötöttem az átvezetőket. Szóval sajnos a kérdések sajnos továbbra is fenn állnak.

A saját képeimet csak én nem tudom megnyitni? Mert akkor szerkesztem.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

12 órája, tuskes írta:

A lilát tippeltem én is relére, csak nem tudtam hogy az AC-é. Azt nem tudom működésben van-e különbség a relék között, ha nem az SE-ét rakom bele, hanem SZR-ét, vagy az XE-ét? Merthogy ezek vannak meg.

A fekete csatival az a gondom, hogy nem minden csatlakozás stimmel. Namost vagy azt kellene csinálnom hogy szétbontom valahogy a csatiban a pineket, átkötöm, vagy vakargatom a fejem. Elöbbit választanám, csak jó lenne tudni, hogy lehet a csatiból kivarázsolni a vezetékeket? :confused:. Mivel a teljes kábelezést átraktam az XE-ből, ( gyári kp. zár - el. abalk - el. tükör...) miegymás miatt, ezért a kábel ezen része nem stimmel. 

A többi csatit azért nem értem, mert a gyári kp. zárnak, és mindennek megvan a csatlakozása, ill. direktben jön, szóval ezek nem azok, és nem villanyablak, vagy miegymás. Az első ajtókba már bekötöttem az átvezetőket. Szóval sajnos a kérdések sajnos továbbra is fenn állnak.

A saját képeimet csak én nem tudom megnyitni? Mert akkor szerkesztem.

A relé szerintem ugyanaz, amennyiben a lábak száma passzol, ( ami itt 4) akkor a relé is jó. Van ahol több lábszámú relé van, de ott ugye az aljzat is más. Mondjuk így utólag belegondolva, tényleg nem a kp-záré, mert annak az ülések alatt jött átt a kábelkorbácsa a vezető oldalról, és én ezt fűztem ki kihasználatlanság miatt. Amit a kezedben tartasz az az eredeti utastéri kábelkorbács nem? Vagy már ezt is úgy fűzted be? Kábelszínek alapján esetleg még be lehet azonosítani rajzról. A képeid linkjét nem tudom megnyitni, de az első hozzászólásodban a képek még láthatók. A pineket elvileg úgy tudod kiszedni, hogy először kiveszed azt a színes ( itt pont szürke) műanyag biztosító biszbaszt ami bele van oldalról nyomva a csatiba, aztán vagy már kihúzhatók, vagy még tűvel, bele kell piszkálni elnyomni a pinek fém füleit. Ez nekem vagy szokott sikerülni, de sokszor inkább nem, csak erős roncsolással.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

A relé szerintem ugyanaz, amennyiben a lábak száma passzol, ( ami itt 4) akkor a relé is jó. Van ahol több lábszámú relé van, de ott ugye az aljzat is más. Mondjuk így utólag belegondolva, tényleg nem a kp-záré, mert annak az ülések alatt jött átt a kábelkorbácsa a vezető oldalról, és én ezt fűztem ki kihasználatlanság miatt. Amit a kezedben tartasz az az eredeti utastéri kábelkorbács nem? Vagy már ezt is úgy fűzted be? Kábelszínek alapján esetleg még be lehet azonosítani rajzról. A képeid linkjét nem tudom megnyitni, de az első hozzászólásodban a képek még láthatók. A pineket elvileg úgy tudod kiszedni, hogy először kiveszed azt a színes ( itt pont szürke) műanyag biztosító biszbaszt ami bele van oldalról nyomva a csatiba, aztán vagy már kihúzhatók, vagy még tűvel, bele kell piszkálni elnyomni a pinek fém füleit. Ez nekem vagy szokott sikerülni, de sokszor inkább nem, csak erős roncsolással.

A relét végül az XE-ét raktam bele, mert gondoltam az 3 bar-os AC-t vezérelt, ezért az lesz bele a jó. Minden beltéri kábelt, és motortériből az ECU kábel kivételével az XE donorból raktam be. Mivel sok extra van, így azt láttam megfelelőnek, ha a saját bontott XE korvácsokat rakom be, csak ezek szerint az nem passzol az SE motorvezérlő kábeléhez. Ma nézegettem a fekete csati kábeleinek színét, hát sajnos ott sem lesz könnyű dolgom, nem azonosak. Ráadásul mint írtam, a csatiban a vezetékek elhelyezkedése sem stimmel. Ezzel megakadtam, bár tartottam is tőle hogy lesz gond.  

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

A relét végül az XE-ét raktam bele, mert gondoltam az 3 bar-os AC-t vezérelt, ezért az lesz bele a jó. Minden beltéri kábelt, és motortériből az ECU kábel kivételével az XE donorból raktam be. Mivel sok extra van, így azt láttam megfelelőnek, ha a saját bontott XE korvácsokat rakom be, csak ezek szerint az nem passzol az SE motorvezérlő kábeléhez. Ma nézegettem a fekete csati kábeleinek színét, hát sajnos ott sem lesz könnyű dolgom, nem azonosak. Ráadásul mint írtam, a csatiban a vezetékek elhelyezkedése sem stimmel. Ezzel megakadtam, bár tartottam is tőle hogy lesz gond.  

A fekete csati az sajnos nem kompatibilis az xe az se-hez. Van rajta egy szürke biztosító rész, azt kell kivenni (nem adja magát könnyen) és utána ki lehet venni a pineket, de akkor is csak tűvel/vékony csavarhúzóval, mert van a pinekben is kivágás ami biztosítja, hogy ne jöjjön ki.

Talán egyforma a b corsa és az f astra xe motorral, akkor holnap du. meg tudom nézni a rajzomat (ha megtalálom), mert én az xe corsát akarom se vezérlővel összerakni, csak valahova elkevertem a papíromat. Bár ezt elektromos rajzokon meg lehet nézni...

Ha jól emlékszem, akkor az xe fekete csatiban középen van a vastag piros vezeték, ami az se-nél a motortérből jön be és megy az ecu-hoz. Itt ezt a kettőt kell összekötni, de a többi is megkereshető vezetékszín/rajz alapján. Talán az xe csatiból egyet nem kell bekötni, mert az nincs az se-ben. Ami még érdekes, hogyha megnézed mit mivel kell összekötni, akkor a pinek mérete sem fog egyezni (a csatiban kétféle szélességű pin van és persze nem ugyanazok a két különböző csatiban) így nem nagyon érdemes a csati szétszedésével bajlódni, célszerűbb vezetéket vágni és újraforrasztani.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Tiu írta:

A fekete csati az sajnos nem kompatibilis az xe az se-hez. Van rajta egy szürke biztosító rész, azt kell kivenni (nem adja magát könnyen) és utána ki lehet venni a pineket, de akkor is csak tűvel/vékony csavarhúzóval, mert van a pinekben is kivágás ami biztosítja, hogy ne jöjjön ki.

Talán egyforma a b corsa és az f astra xe motorral, akkor holnap du. meg tudom nézni a rajzomat (ha megtalálom), mert én az xe corsát akarom se vezérlővel összerakni, csak valahova elkevertem a papíromat. Bár ezt elektromos rajzokon meg lehet nézni...

Ha jól emlékszem, akkor az xe fekete csatiban középen van a vastag piros vezeték, ami az se-nél a motortérből jön be és megy az ecu-hoz. Itt ezt a kettőt kell összekötni, de a többi is megkereshető vezetékszín/rajz alapján. Talán az xe csatiból egyet nem kell bekötni, mert az nincs az se-ben. Ami még érdekes, hogyha megnézed mit mivel kell összekötni, akkor a pinek mérete sem fog egyezni (a csatiban kétféle szélességű pin van és persze nem ugyanazok a két különböző csatiban) így nem nagyon érdemes a csati szétszedésével bajlódni, célszerűbb vezetéket vágni és újraforrasztani.

Itt van az SZR kötegem is. Megnéztem, az SE bejövő csatiba 8 szál vezeték van belötve, az SZR-be csak 6. Elvágom megforrasztom nem gond, csak kellene tudni elég-e a 6 szál. Szín szerint 1 kivételével passzol az SZR és az SE csati. Összedugni össze tudom, kiosztásra azonos. Ha elöttem lesz mindhárom kábel, talán átlátom majd, mit kell kötni. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, tuskes írta:

Itt van az SZR kötegem is. Megnéztem, az SE bejövő csatiba 8 szál vezeték van belötve, az SZR-be csak 6. Elvágom megforrasztom nem gond, csak kellene tudni elég-e a 6 szál. Szín szerint 1 kivételével passzol az SZR és az SE csati. Összedugni össze tudom, kiosztásra azonos. Ha elöttem lesz mindhárom kábel, talán átlátom majd, mit kell kötni. 

Megtaláltam a rajzot, de ellenőrizni kell pl. nézni neten elektromos rajzot és megkeresni melyik hova megy. (SZR csatit nem tudom)

Az se-nél, X9 a csati száma a számok a pinek a színek a vezetékek. Az x14xe-nél X5 a csati száma, ezeket kell összepározni: az x9 / 1 -> diag lámpa -> barna-kék -et az X5 / 6 -> diag lámpa -> barna-kék-kel, az x9 / 2 -> ford. mérő -> zöld-et az X5 / 8 -> ford. mérő -> zöld-del, stb.

Remélem segít, de nagyon meg kell nézni, hogy jól legyenek bekötve.

x9 / 1 -> diag lámpa -> barna-kék  X5 / 1 -> üza relé -> piros-kék

x9 / 2 -> ford. mérő -> zöld  X5 / 2 -> víz hőfok -> kék

x9 / 3 -> víz hőfok -> kék  X5 / 3 -> trafó "15"-ös + -> fekete (ebből meg lehet csinálni az se ecu tápját, ami se-nél a motortérben van)

x9 / 4 -> út jeladó -> kék-piros  X5 / 4 -> "30"-as + -> piros (ebből meg lehet csinálni az se ecu tápját, ami se-nél a motortérben van)

x9 / 5 -> ecu -> fekete-barna  X5 / 5 -> diag. csati "G" -> barna-fehér

x9 / 6 -> üza relé -> piros-kék  X5 / 6 -> diag lámpa -> barna-kék

x9 / 7 -> diag. csati "G" -> barna-fehér  X5 / 7 -> út jeladó -> kék-piros

x9 / 8 -> diag. csati "B" -> barna-sárga  X5 / 8 -> ford. mérő -> zöld

x9 / 9 -> üres  X5 / 9 -> diag. csati "B" -> barna-sárga

Szerk.: így marad még egy vezeték amit meg kell keresni, mert az se csatiban benne van. -> x9 / 5 -> ecu -> fekete-barna

Ezt kell összekötni a MID 26 pines csati 21-es lábától jövő vezetékkel. -> fekete-barna

Link to comment
Megosztás:

Utamatyám!!! Kb. fél évig nem lesz autóm, mire ez megfejtem. Értem hogy ez a megoldás, és rohadtul hálás is vagyok a fáradozásodért, de ebből egyetlen szót sem értek. Annyit szűrök le belőle, hogy ki kell bontanom ismét a műszerfalat hogy hozzáférjek a kábelköteghez. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tuskes írta:

Utamatyám!!! Kb. fél évig nem lesz autóm, mire ez megfejtem. Értem hogy ez a megoldás, és rohadtul hálás is vagyok a fáradozásodért, de ebből egyetlen szót sem értek. Annyit szűrök le belőle, hogy ki kell bontanom ismét a műszerfalat hogy hozzáférjek a kábelköteghez. 

Nem olyan bonyolult mint első ránézése. Az autóban csatitól csatiig haladnak a vezetékek, ezek alapból egy autónál azonos színkódúak, mivel itt két különböző kocsiból származó kábelkorbács lesz összepárosítva ezért váltasz színeket. De azért annak örülök hogy nekem csak szét kellett húzni és össze kellett dugni a másik koráccsal, bár meglepődtem amikor simán elindult. :-)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Tiu írta:

Megtaláltam a rajzot, de ellenőrizni kell pl. nézni neten elektromos rajzot és megkeresni melyik hova megy. (SZR csatit nem tudom)

Az se-nél, X9 a csati száma a számok a pinek a színek a vezetékek. Az x14xe-nél X5 a csati száma, ezeket kell összepározni: az x9 / 1 -> diag lámpa -> barna-kék -et az X5 / 6 -> diag lámpa -> barna-kék-kel, az x9 / 2 -> ford. mérő -> zöld-et az X5 / 8 -> ford. mérő -> zöld-del, stb.

Remélem segít, de nagyon meg kell nézni, hogy jól legyenek bekötve.

x9 / 1 -> diag lámpa -> barna-kék  X5 / 1 -> üza relé -> piros-kék

x9 / 2 -> ford. mérő -> zöld  X5 / 2 -> víz hőfok -> kék

x9 / 3 -> víz hőfok -> kék  X5 / 3 -> trafó "15"-ös + -> fekete (ebből meg lehet csinálni az se ecu tápját, ami se-nél a motortérben van)

x9 / 4 -> út jeladó -> kék-piros  X5 / 4 -> "30"-as + -> piros (ebből meg lehet csinálni az se ecu tápját, ami se-nél a motortérben van)

x9 / 5 -> ecu -> fekete-barna  X5 / 5 -> diag. csati "G" -> barna-fehér

x9 / 6 -> üza relé -> piros-kék  X5 / 6 -> diag lámpa -> barna-kék

x9 / 7 -> diag. csati "G" -> barna-fehér  X5 / 7 -> út jeladó -> kék-piros

x9 / 8 -> diag. csati "B" -> barna-sárga  X5 / 8 -> ford. mérő -> zöld

x9 / 9 -> üres  X5 / 9 -> diag. csati "B" -> barna-sárga

Szerk.: így marad még egy vezeték amit meg kell keresni, mert az se csatiban benne van. -> x9 / 5 -> ecu -> fekete-barna

Ezt kell összekötni a MID 26 pines csati 21-es lábától jövő vezetékkel. -> fekete-barna

 

5 órája, zotya975 írta:

Nem olyan bonyolult mint első ránézése. Az autóban csatitól csatiig haladnak a vezetékek, ezek alapból egy autónál azonos színkódúak, mivel itt két különböző kocsiból származó kábelkorbács lesz összepárosítva ezért váltasz színeket. De azért annak örülök hogy nekem csak szét kellett húzni és össze kellett dugni a másik koráccsal, bár meglepődtem amikor simán elindult. :-)

Ok. kezd tisztulni. Ahogy nézem, színeket nem kell váltani, max bekötési pontokat, tehát valószínűleg elhelyezkedésük nem stimmel, de majd ránézek.

Ami még nem tiszta teljesen, hogy ezek szerint, az XE kötegének x9 / 3 -> víz hőfok -> kék vagy a x9 / 4 -> út jeladó -> kék-piros kábelei közül az egyikre kell ráforrasztanom az SE köteg ECU kábelét? Vagy fordítva, most megint összekavarodtam!!! Lehet menet közben érthető lesz, ha elöttem van a kábel. Sajnos nem egyszerű, mert ahol az autó van, ott nincs net, így elég gáz folyton rohangálni ha valamit meg akarok nézni. De ma meg kell csinálnom.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

 

Ok. kezd tisztulni. Ahogy nézem, színeket nem kell váltani, max bekötési pontokat, tehát valószínűleg elhelyezkedésük nem stimmel, de majd ránézek.

Ami még nem tiszta teljesen, hogy ezek szerint, az XE kötegének x9 / 3 -> víz hőfok -> kék vagy a x9 / 4 -> út jeladó -> kék-piros kábelei közül az egyikre kell ráforrasztanom az SE köteg ECU kábelét? Vagy fordítva, most megint összekavarodtam!!! Lehet menet közben érthető lesz, ha elöttem van a kábel. Sajnos nem egyszerű, mert ahol az autó van, ott nincs net, így elég gáz folyton rohangálni ha valamit meg akarok nézni. De ma meg kell csinálnom.

Nekem alapból van net az udvarban ahol szerelek, de én ki szoktam nyomtatni ami olyan és felragasztom motorháztetőre..stb ahol rá tudok nézni. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nekem alapból van net az udvarban ahol szerelek, de én ki szoktam nyomtatni ami olyan és felragasztom motorháztetőre..stb ahol rá tudok nézni. 

Megakadtam néhány kábellel. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=303IMG_1521.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=748IMG_1522.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=234IMG_1523.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=173IMG_1524.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=605IMG_1525.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=512IMG_1526.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=378IMG_1527.jpg

Van egy csati az injektorok kábeleinek közepén, elég rövid kb. 15 cm, kábellel. Aztán az AC táp csati mellett, van a két érintkezős ovális, valahol a generátor körül lehet a tulsó vége. Itt aza a gond, hogy vaan egy biszbaszom ott fixen eredetileg, 2 vákumcső megy rá, azonis ugyanúgy ilyen pi..ás csatlakozás van. vezető oldalon a sárvédőindexel egy irányba fotó vastag kábel, barna - piros fekete színnel. SE kábel vékonyabbik kötegéről egy csati a map szenzorra, de van még egy hosszú kábelen. 

Ezeket nagyon nem értem. Van esetleg ötlet? 

Itt se net, se nyomtató. Otthon pedig ugye nem tudom előre, milyen fejlemények lehetnek. Ez a poszt kb 25 percembe került, tehát a mobilnet is nagyon gáz. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Megakadtam néhány kábellel. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=303IMG_1521.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=748IMG_1522.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=234IMG_1523.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=173IMG_1524.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=605IMG_1525.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=512IMG_1526.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=378IMG_1527.jpg

Van egy csati az injektorok kábeleinek közepén, elég rövid kb. 15 cm, kábellel. Aztán az AC táp csati mellett, van a két érintkezős ovális, valahol a generátor körül lehet a tulsó vége. Itt aza a gond, hogy vaan egy biszbaszom ott fixen eredetileg, 2 vákumcső megy rá, azonis ugyanúgy ilyen pi..ás csatlakozás van. vezető oldalon a sárvédőindexel egy irányba fotó vastag kábel, barna - piros fekete színnel. SE kábel vékonyabbik kötegéről egy csati a map szenzorra, de van még egy hosszú kábelen. 

Ezeket nagyon nem értem. Van esetleg ötlet? 

Itt se net, se nyomtató. Otthon pedig ugye nem tudom előre, milyen fejlemények lehetnek. Ez a poszt kb 25 percembe került, tehát a mobilnet is nagyon gáz. 

Akkor..1.es kép az a főtengely holtpont jeladóé, a jeladón logó kábel felér majdnem idáig, azért van csak olyan 15-centis kábelkorbácsod a 2-es 3-as injektor között, én ott vittem le ( vagy hoztam fel) ahol a benzinhíd fémcsövei lemennek a szívócsonk közepén. 2-es kép, ezt nem látom tisztán talán a beszívott levegő hömérséklet érzékelő csatija, ami az alu házba van betekerve a szívócsonknál jobb oldalra. Az 5-ös képen szerintem az oktánszámdugó csatija látszik, mert a 3-on pin helyekből csak 2-őben van ténylegesen pin, ugye megfordítható a dugó. A többiről nincs ötletem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 27. at 16:14, tuskes írta:

Megakadtam néhány kábellel. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=303IMG_1521.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=748IMG_1522.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=234IMG_1523.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=173IMG_1524.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=605IMG_1525.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=512IMG_1526.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=378IMG_1527.jpg

Van egy csati az injektorok kábeleinek közepén, elég rövid kb. 15 cm, kábellel. Aztán az AC táp csati mellett, van a két érintkezős ovális, valahol a generátor körül lehet a tulsó vége. Itt aza a gond, hogy vaan egy biszbaszom ott fixen eredetileg, 2 vákumcső megy rá, azonis ugyanúgy ilyen pi..ás csatlakozás van. vezető oldalon a sárvédőindexel egy irányba fotó vastag kábel, barna - piros fekete színnel. SE kábel vékonyabbik kötegéről egy csati a map szenzorra, de van még egy hosszú kábelen. 

Ezeket nagyon nem értem. Van esetleg ötlet? 

Itt se net, se nyomtató. Otthon pedig ugye nem tudom előre, milyen fejlemények lehetnek. Ez a poszt kb 25 percembe került, tehát a mobilnet is nagyon gáz. 

Utolsó két képen lévő csatlakozó szerintem a fényszórómosó csatlakozója lesz. De jobb lenne vezerékszínekkel összepárosítva és akkor megmondom, hogy melyik micsoda.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 27. at 18:41, zotya975 írta:

Akkor..1.es kép az a főtengely holtpont jeladóé, a jeladón logó kábel felér majdnem idáig, azért van csak olyan 15-centis kábelkorbácsod a 2-es 3-as injektor között, én ott vittem le ( vagy hoztam fel) ahol a benzinhíd fémcsövei lemennek a szívócsonk közepén. 2-es kép, ezt nem látom tisztán talán a beszívott levegő hömérséklet érzékelő csatija, ami az alu házba van betekerve a szívócsonknál jobb oldalra. Az 5-ös képen szerintem az oktánszámdugó csatija látszik, mert a 3-on pin helyekből csak 2-őben van ténylegesen pin, ugye megfordítható a dugó. A többiről nincs ötletem. 

Az első kép megoldását megtaláltam korábban, mikor csesztettem a vezérműszíj burkolatát, szóval az rendben.  

A kettes képen ezt probáltam megmutatni ( bekarikázva ): http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=964238145.png Hármas képen is ez vanEzen van egy elektromos csatlakozás, csakhogy abba is bedugni kellene a csatit, valamint ami ott van csati most az SE kötegéről, az is ugyan olyan végű kábel. Ezt vágjam, forrasszam? Nem a beszívott levegő hömérséklet érzékelő csatija, az már be van kötve. Továbbá erre megy rá 2 db vákuumcső, amire nem tudom mit dugjak, mert az egyik a fékrásegítő csövére megy, tehát foglalt, így marad egy, injektoron egy ledugózott kivételével minden hely foglalt, viszont a ledugózott meg ufó szelepre menne, ami nekem nincs. 

Ötös kép. SZR blokkon nem tudtam hogy van oktánszámdugó, ilyen kábelt sosem bontottam korábban.

Sajnos többire sincs megoldásom.

Viszont talán az egyik egyszerű. Elvileg azonos SE kábelkorbácsunk van. Kijut a motortérbe egy vastagabb, és egy vékonyabb. A vékonyabbon van azt hiszem 2 leágazás. Az egyik megy a Map szenzorba, a másik a kérdéses. A csati formára azonos. Annyi, hogy a Map szenzorra menőben 3 szál van bekötve, a kérdésesbe 2 szál. 

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Utolsó két képen lévő csatlakozó szerintem a fényszórómosó csatlakozója lesz. De jobb lenne vezerékszínekkel összepárosítva és akkor megmondom, hogy melyik micsoda.

Ez barna, és fekete piros, vastagabb kábel, de ez fennt van a szemből jobb torony mögött, közveztlenül az után, ahol beér a kábelkorbács a motortérbe, Ez a tövétől egy vastagabbal indul, ez az egyik vége, a sárvédőindex csatija a másik leágazás. 

Fényszórómosó érdekes felvetés egyébként, mert mindkét oldalon van 1-1 kábel, ami üresen álló 2 vezetékes, egész lennt a ködlámpa környékén. Ezek kerek biszbaszok, amiket be kell pattintani valahová. Ezekről egyáltalán nincs képem, Kedden megyek vissza vidékre, annál elöbb nem lesz. Akkor tudok szín szerint is vezetékeket mondani. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Az első kép megoldását megtaláltam korábban, mikor csesztettem a vezérműszíj burkolatát, szóval az rendben.  

A kettes képen ezt probáltam megmutatni ( bekarikázva ): http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=964238145.png Hármas képen is ez vanEzen van egy elektromos csatlakozás, csakhogy abba is bedugni kellene a csatit, valamint ami ott van csati most az SE kötegéről, az is ugyan olyan végű kábel. Ezt vágjam, forrasszam? Nem a beszívott levegő hömérséklet érzékelő csatija, az már be van kötve. Továbbá erre megy rá 2 db vákuumcső, amire nem tudom mit dugjak, mert az egyik a fékrásegítő csövére megy, tehát foglalt, így marad egy, injektoron egy ledugózott kivételével minden hely foglalt, viszont a ledugózott meg ufó szelepre menne, ami nekem nincs. 

Ötös kép. SZR blokkon nem tudtam hogy van oktánszámdugó, ilyen kábelt sosem bontottam korábban.

Sajnos többire sincs megoldásom.

Viszont talán az egyik egyszerű. Elvileg azonos SE kábelkorbácsunk van. Kijut a motortérbe egy vastagabb, és egy vékonyabb. A vékonyabbon van azt hiszem 2 leágazás. Az egyik megy a Map szenzorba, a másik a kérdéses. A csati formára azonos. Annyi, hogy a Map szenzorra menőben 3 szál van bekötve, a kérdésesbe 2 szál. 

Ez barna, és fekete piros, vastagabb kábel, de ez fennt van a szemből jobb torony mögött, közveztlenül az után, ahol beér a kábelkorbács a motortérbe, Ez a tövétől egy vastagabbal indul, ez az egyik vége, a sárvédőindex csatija a másik leágazás. 

Fényszórómosó érdekes felvetés egyébként, mert mindkét oldalon van 1-1 kábel, ami üresen álló 2 vezetékes, egész lennt a ködlámpa környékén. Ezek kerek biszbaszok, amiket be kell pattintani valahová. Ezekről egyáltalán nincs képem, Kedden megyek vissza vidékre, annál elöbb nem lesz. Akkor tudok szín szerint is vezetékeket mondani. 

SZR-nek nincs oktánszám csatlakozója, helyette van a kopogásérzékelő. Az SE motorok meg DIS gyújtásosak, ezért kopogásérzékelő van és nincs oktándugó.

A szín alapján és emlékeim szerint is az a fényszórómosó csatlakozója. Én is meglepődtem anno, hogy nekem is ki van kábelezve, csak relé + biztosíték be és működik. Nekem a műszerfal és motortérköteg full extrás volt a klímás mivolta miatt. A kerek "bizbaszok" meg szerintem a fékkopásjelzők csatlakozója lesz. Az oldalindexek csatlakozója más formájúak.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

SZR-nek nincs oktánszám csatlakozója, helyette van a kopogásérzékelő. Az SE motorok meg DIS gyújtásosak, ezért kopogásérzékelő van és nincs oktándugó.

A szín alapján és emlékeim szerint is az a fényszórómosó csatlakozója. Én is meglepődtem anno, hogy nekem is ki van kábelezve, csak relé + biztosíték be és működik. Nekem a műszerfal és motortérköteg full extrás volt a klímás mivolta miatt. A kerek "bizbaszok" meg szerintem a fékkopásjelzők csatlakozója lesz. Az oldalindexek csatlakozója más formájúak.

" SZR-nek nincs oktánszám csatlakozója, helyette van a kopogásérzékelő. Az SE motorok meg DIS gyújtásosak, ezért kopogásérzékelő van és nincs oktándugó. " Értem, ezek szerint nem vagyok teljesen bolond. :-) 

Amit a rajzon bekarikáztam, és írtam mellé, arra a megoldás hogy az SZR kötegéről levágom azt a csatit, átrakom az SE kötegre, és megvan a megoldás? 

" A szín alapján és emlékeim szerint is az a fényszórómosó csatlakozója. " De ez egy rövid kábel, még a torony mögött. Épp kiér a kiegyenlítő tartály mögül. Ettől persze lehet az, csak egyrészt 1 db. van belőle, és gondolnám a fényszóró mosóhoz 2 dukálna, másrészt ahhoz indokolatlanul vastag kábel. Elcsíptem egy olyan fotót, mikor még benne volt a donorban, nem tiszta a kép, de talán ott sincs rácsatlakozva semmi, így talán nem gáz.  Az oldalindex kábele megvan, lehet rosszul fogalmaztam, ez egy másik leágazás arról a szakaszról. Ezt egyenlőre elengedem. 1,4 XE-ből vannak a kötegeim jó része, ez vegyítve a megmaradt SZR és SE köteggel. Vegyítés oka, donor autó, extrákkal, ami miatt fel kellett használnom a donor 1,4XE kötegeit. 

Valószínűleg nem fogok örülni a válasznak. Képen bekarkiázva ( remélem értelmezhetően ) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178Ke_769_pernyo_779_foto.png Ennek ugye alsó része bennt maradt az SZR-ből, felső része pedig rákerült az XE-ről, ami ugye extrás. Nem látom át hol vannak az átfedések, és hiába keresek tegnap este óta rajzot, még a nevét sem tudom. Én abban bízok, hogy az XE többlet csatlakozása ( vezetékszám ) nem lesz gond, hiszen erről a kábelek jellemzően vagy a blokkra, vagy főbb helyekre futnak, ami elméletileg a két blokknál azonos. Ez így működhet vajon?  

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

" SZR-nek nincs oktánszám csatlakozója, helyette van a kopogásérzékelő. Az SE motorok meg DIS gyújtásosak, ezért kopogásérzékelő van és nincs oktándugó. " Értem, ezek szerint nem vagyok teljesen bolond. :-) 

Amit a rajzon bekarikáztam, és írtam mellé, arra a megoldás hogy az SZR kötegéről levágom azt a csatit, átrakom az SE kötegre, és megvan a megoldás? 

" A szín alapján és emlékeim szerint is az a fényszórómosó csatlakozója. " De ez egy rövid kábel, még a torony mögött. Épp kiér a kiegyenlítő tartály mögül. Ettől persze lehet az, csak egyrészt 1 db. van belőle, és gondolnám a fényszóró mosóhoz 2 dukálna, másrészt ahhoz indokolatlanul vastag kábel. Elcsíptem egy olyan fotót, mikor még benne volt a donorban, nem tiszta a kép, de talán ott sincs rácsatlakozva semmi, így talán nem gáz.  Az oldalindex kábele megvan, lehet rosszul fogalmaztam, ez egy másik leágazás arról a szakaszról. Ezt egyenlőre elengedem. 1,4 XE-ből vannak a kötegeim jó része, ez vegyítve a megmaradt SZR és SE köteggel. Vegyítés oka, donor autó, extrákkal, ami miatt fel kellett használnom a donor 1,4XE kötegeit. 

Valószínűleg nem fogok örülni a válasznak. Képen bekarkiázva ( remélem értelmezhetően ) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178Ke_769_pernyo_779_foto.png Ennek ugye alsó része bennt maradt az SZR-ből, felső része pedig rákerült az XE-ről, ami ugye extrás. Nem látom át hol vannak az átfedések, és hiába keresek tegnap este óta rajzot, még a nevét sem tudom. Én abban bízok, hogy az XE többlet csatlakozása ( vezetékszám ) nem lesz gond, hiszen erről a kábelek jellemzően vagy a blokkra, vagy főbb helyekre futnak, ami elméletileg a két blokknál azonos. Ez így működhet vajon?  

 

Tessék, a lámpamosó csatlakozó:lampamosocsati.jpg

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, tuskes írta:

Az első kép megoldását megtaláltam korábban, mikor csesztettem a vezérműszíj burkolatát, szóval az rendben.  

A kettes képen ezt probáltam megmutatni ( bekarikázva ): http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=964238145.png Hármas képen is ez vanEzen van egy elektromos csatlakozás, csakhogy abba is bedugni kellene a csatit, valamint ami ott van csati most az SE kötegéről, az is ugyan olyan végű kábel. Ezt vágjam, forrasszam? Nem a beszívott levegő hömérséklet érzékelő csatija, az már be van kötve. Továbbá erre megy rá 2 db vákuumcső, amire nem tudom mit dugjak, mert az egyik a fékrásegítő csövére megy, tehát foglalt, így marad egy, injektoron egy ledugózott kivételével minden hely foglalt, viszont a ledugózott meg ufó szelepre menne, ami nekem nincs. 

Ötös kép. SZR blokkon nem tudtam hogy van oktánszámdugó, ilyen kábelt sosem bontottam korábban.

Sajnos többire sincs megoldásom.

Viszont talán az egyik egyszerű. Elvileg azonos SE kábelkorbácsunk van. Kijut a motortérbe egy vastagabb, és egy vékonyabb. A vékonyabbon van azt hiszem 2 leágazás. Az egyik megy a Map szenzorba, a másik a kérdéses. A csati formára azonos. Annyi, hogy a Map szenzorra menőben 3 szál van bekötve, a kérdésesbe 2 szál. 

Ez barna, és fekete piros, vastagabb kábel, de ez fennt van a szemből jobb torony mögött, közveztlenül az után, ahol beér a kábelkorbács a motortérbe, Ez a tövétől egy vastagabbal indul, ez az egyik vége, a sárvédőindex csatija a másik leágazás. 

Fényszórómosó érdekes felvetés egyébként, mert mindkét oldalon van 1-1 kábel, ami üresen álló 2 vezetékes, egész lennt a ködlámpa környékén. Ezek kerek biszbaszok, amiket be kell pattintani valahová. Ezekről egyáltalán nincs képem, Kedden megyek vissza vidékre, annál elöbb nem lesz. Akkor tudok szín szerint is vezetékeket mondani. 

Szerintem menjünk vissza a kályhához. Mivel SE motorod lesz (SE ECU és érzékelői), ezért szerintem az SE motortéri köteget kell megtartanod és annak a betáp vezetékeit megtalálnod a többi kötegen. Megkeresem és majd teszek fel képeket, de a motortérben az se kötegnél egy kivételével (a nagy szürke csati, piros és fekete vezetékkel, ami a 2. képen van), mindent be kell dugni, és csak a bal lábtérben levő fekete 9 pines csati (ez volt az előző hsz-ben az X9-es) vezetékeinek a párját kell megkeresned. Ha ezeket jól bekötöd, a motornak mennie kell. A nagy szürke csati piros és fekete vezetékkel, se-nél az ecu innen kap áramot. Látom össze van dugva a 2. képen ami ehhez passzol, de ha az x14xe-ről került oda, akkor meg kell nézni, hogy van-e benne áram, mert xe-nél ez a csati a katalizátor szekunder levegő ventilátor bekötéséhez van ott. De ha megvan benne az áram ill. a gyújtás +, akkor oké. Ezt nézd meg légyszi.

Menjünk sorba, az első kép oké, meg is van.

A másodikon levő, ami azonos az 3.-on levővel, eredetileg az x14xe-n volt igaz? Az az elektromos tankszellőztető szelep, ami neked nem fog kelleni, az se ecu nem tudja kezelni. Így nem kell bekötni se elektomosan, sem a levegőcsöveit. Le is szerelheted.

Visszatérve a lábtérben levő 9 pines csatihoz, keresem a képeket és ha megvan folytatom.

Az 5. képen levő csatiba egy fehér dugasz való, egyik oldalán 95 a másikon 98 felitat van, ez az oktándugó. https://img.index.hu/imgfrm/7/2/0/2/BIG_0008547202.jpg

Ahogy a képen is látod a helyét, pont olyan hosszú a vezetéke, hogyha áthúzod a tűzfalon, pont a tágulási tartályig ér.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam, remélem érthető lesz. Először is van az se motortéri köteg, ahol az érzékelőket a motortérben be kell dugni. Ahogy néztük, mind megvan, az oktándugaszt kivéve, azt kell szerezni egyet, ha nincs. ill. a motortérben még van a nagy szürke csati, piros és fekete vezetékekkel, ha ennek a csatlakozásán ott az áram, akkor ez eddig oké.

Itt egy se köteg (igaz, hogy ez corsáé, de a lényeget látni), alul van a két lila csati, ami megy az ecu-ra, az üzemanyag relé, és ami fontos most, az X9-es fekete 9 pines csatlakozó.

https://www.opelforum.hu/gallery/image/10130-20170302-173628jpg/

Ebben a csatlakozóban elvileg így vannak bekötve a vezetékek, ezt kell megtartani:

x9 / 1 -> diag lámpa -> barna-kék

x9 / 2 -> ford. mérő -> zöld 

x9 / 3 -> víz hőfok -> kék 

x9 / 4 -> út jeladó -> kék-piros 

x9 / 5 -> ecu -> fekete-barna

x9 / 6 -> üza relé -> piros-kék 

x9 / 7 -> diag. csati "G" -> barna-fehér 

x9 / 8 -> diag. csati "B" -> barna-sárga

x9 / 9 -> üres 

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11972-20180907_164346sejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11973-20180907_164349sejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11974-20180907_164354sejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11973-20180907_164349sejpg/

A csati másik oldalán levő műszerfali vezetékeket kell úgy átforrasztani, hogy ezeknek megfelelő legyen. Ha a műszerfali köteged az x14xe-ből való, akkor az így néz ki vezetékszínekre:

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11976-20180907_164437xejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11977-20180907_164441xejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11978-20180907_164445xejpg/

https://www.opelforum.hu/gallery/image/11979-20180907_164448xejpg/

és ez a lábkiosztása: (-> ezt kell vele csinálni) Mivel ez lesz az SE köteg betápja, itt kell vezetékeket vágni és a megfelelőeket ideforrasztani.

X5 / 1 -> üza relé -> piros-kék (-> vágni átforrasztani a 6-os lábra) ide majd a barna-kék kell a 6-os lábról

X5 / 2 -> víz hőfok -> kék (-> vágni átforrasztani a 3-as lábra) ide majd a zöld kell a 8-as lábról

X5 / 3 -> üres (de trafó "15"-ös + -> fekete is lehet) (-> vágni leszigetelni) ide majd a kék kell a 2-es lábról

X5 / 4 -> "30"-as + -> piros (-> vágni leszigetelni) ide majd a kék-piros kell a 7-es lábról

X5 / 5 -> diag. csati "G" -> barna-fehér (-> vágni átforrasztani a 7-es lábra) ide majd a fekete-barna kell az ecu-tól, de elvileg meg kellene találnod a műszerfali kötegben is, a MID 26 pines csati 21-es lábától jön.

X5 / 6 -> diag lámpa -> barna-kék (-> vágni átforrasztani az 1-es lábra) ide majd a piros-kék kell a 1-es lábról

X5 / 7 -> út jeladó -> kék-piros (-> vágni átforrasztani az 4-es lábra) ide majd a barna-fehér kell az 5-ös lábról

X5 / 8 -> ford. mérő -> zöld (-> vágni átforrasztani az 2-es lábra) ide majd a barna-sárga kell az 9-es lábról

X5 / 9 -> diag. csati "B" -> barna-sárga (-> vágni átforrasztani az 8-as lábra) ez majd üres lesz

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, tuskes írta:

...

Valószínűleg nem fogok örülni a válasznak. Képen bekarkiázva ( remélem értelmezhetően ) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178Ke_769_pernyo_779_foto.png Ennek ugye alsó része bennt maradt az SZR-ből, felső része pedig rákerült az XE-ről, ami ugye extrás. Nem látom át hol vannak az átfedések, és hiába keresek tegnap este óta rajzot, még a nevét sem tudom. Én abban bízok, hogy az XE többlet csatlakozása ( vezetékszám ) nem lesz gond, hiszen erről a kábelek jellemzően vagy a blokkra, vagy főbb helyekre futnak, ami elméletileg a két blokknál azonos. Ez így működhet vajon?  

 

Úgy látom, hogy amit bekarikáztál, az az x14xe motortéri kötegének csatija. Abból neked sajna semmi sem jó, mert nem lesz bent az ecu, ami hengerenként külön vezérli a befecskendezést, tankszellőztetést, kopogásérzékelőt, gyújtást, szekunder levegő ventit, kipufogógáz visszavezetést, stb. Ha SZR-ből került be az a rész, ahova az emlegetett nagy szürke csati kapcsolódik a piros és fekete vezetékkel, akkor is ellenőrizd légyszi, hogy van-e ott delej.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.