Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

mikor mondtam én ezt? :)

azt jeleztem, hogy még további vizsgálatokat igényel a dolog, mert az általad tett

hibabehatárolás nem igazán volt mérvadó :omg:

ja, bontóban olcsón kapsz ilyet, ha mégis :o

Oksz! B)

Megpróbálom cserélni a haver kocsijából, és ha az a baj, nos....veszek ilyet :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó Mindenkinek!

Hát ma is szántam pár órácskát a verdára, és elkészült a Ködlámpa beszerelése és bekötése.Azért írtam külön mert mindakettő külön élmény.Az egészben a sz.r, hogy úgy silabizáltam ki mindent a relétől kezdve a kapcsolón át.Mivel relét még életemben nem kötöttem még be, rákellett jönni a működésére(ez azért jó mert így megjegyzed a működését), mert ha vki elmesélte volna netán szakszavakkal abból nemigazán lenne érthető számomra.

Ebbe már csak azért is mélyedek bele mert ezermester akarok lenni, és mivel a szakmámtól távol áll a villanyszerelés ezért jó ha ezt is tudom.

Hali

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem az autómban a rádiót. Egy a baj, ha a régit müködve felejtettem, egy óra mulva automatikusan megált... ergo nem merült le az aksi. Az új nem akar magától kikapcsolni bizonyos idő után, igy ha bekapcsolva felejtem, nem biztos hogy másnap megindul az autó. Van erre megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Sakkor ha imponálni akarok valakinek a menő hangtehnikámmal (ami nem is létezik) akkor dugdosnom kell a kulcsot.... na meglátjuk... valószinüleg átkötöm gyujtásra

Vagy beraksz valahova egy rejtett kapcsolót, amivel a rádió erősítőrészének a tápját tudod felváltva vagy az állandó 12V-ra, vagy a gyújtásra kapcsolni. Így "imponálás" esetén átkapcsolod, és máris szól gyújtás nélkül, de alapból meg a kapcsolt 12V-on használod a rádiót. :)

Link to comment
Megosztás:

Felejtsük el, hogy a rádiónak van külön "erősítő tápja". Mert nincs. Az már 20 éve volt :)

Egyébiránt a ma kapható legtöbb rádió úgy működik, hogy ha gyújtásra bekapcsolásra is

van kötve, attól még külön be lehet kapcsolni (mint a gyári CAR300-at is pl). B)

A gyújtás szál csak egy input, ami tájékoztatja a rádiót a gyújtás állapotról. Arról tápot

nem szed le, csak egy betápja van, az pedig az akku szál. :)

Link to comment
Megosztás:

Felejtsük el, hogy a rádiónak van külön "erősítő tápja". Mert nincs. Az már 20 éve volt :)

Egyébiránt a ma kapható legtöbb rádió úgy működik, hogy ha gyújtásra bekapcsolásra is

van kötve, attól még külön be lehet kapcsolni (mint a gyári CAR300-at is pl). B)

A gyújtás szál csak egy input, ami tájékoztatja a rádiót a gyújtás állapotról. Arról tápot

nem szed le, csak egy betápja van, az pedig az akku szál. :)

Ez érdekes, mert ahány rádiót eddig beépítettem autókba, mindegyiknek 2 tápvezetéke volt: 1 a memóriának, ezt kellett fix 12V-ra kötni, és egy az erősítőnek, amit gyári ajánlás szerint a kapcsolt 12-ra, és ebben az ágban általában volt valamilyen nagyobb lengőbizti. Hozzáteszem, nem gyári rádiókról volt szó, hanem a kereskedelemben kapható "kommersz" autórádiókról.

De egyébként a dolog akkor is műxik, ha az csak tájékoztató jellegű input a rádió számára, a fix 12V-ra kötve azt hiszi a rádió, hogy gyújtáson van a kocsi, így szólni fog. :omg:

Link to comment
Megosztás:

A mai rádiók ISO szabvány szerint egy állandó betáppal (piros vezeték), és egy kapcsolójellel (sárga vezeték)

rendelkeznek. Meg is van szinte mindegyiken a dugasz, hogy a sárgát a piroshoz tudd kötni, így mindig

bekapcsolva marad a rádió, amíg ki nem kapcsolod. A biztosíték pedig a piros betápon van. Én már vagy 6-7

éve ilyen rádiókat látok csak. :)

Link to comment
Megosztás:

A mai rádiók ISO szabvány szerint egy állandó betáppal (piros vezeték), és egy kapcsolójellel (sárga vezeték)

rendelkeznek. Meg is van szinte mindegyiken a dugasz, hogy a sárgát a piroshoz tudd kötni, így mindig

bekapcsolva marad a rádió, amíg ki nem kapcsolod...

Ezzel csak az a baj, hogy ha össze vannak kötve, akkor a rádió kikapcsolt állapotában is hajlamos 100-250mA-t felvenni. Ezért javasoltam a kapcsolós megoldást :)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel csak az a baj, hogy ha össze vannak kötve, akkor a rádió kikapcsolt állapotában is hajlamos 100-250mA-t felvenni. Ezért javasoltam a kapcsolós megoldást :)

Ez rádiónként eltérő.

Az előző kenwood középkategóriásom 20mA-t vett fel, a mostani Sony 80mA-t vesz fel (kijelző mindig megy).

De ez még nem kell hogy gondot jelentsen, ezzel még több hétig is állhat az autó B)

Link to comment
Megosztás:

Opel16V-nek igaza van a bekötést illeteőleg. B)

Mindazonáltal kb.1 hónapja vettem egy új rádiót ISO csatisat, ami miatt az autó csatijában fel kellett cserélni a két tápot, mert ha levettem a gyújtást, akkor a beprogramozott dolgokat elfelejtette. :)

Az már más lapra tartozik, hogy kikapcsolt gyújtás mellett is be lehet kapcsolni, csak 1 óra múlva kikapcsol. :)

Link to comment
Megosztás:

igen igen ezt a felcserélés dolgot én is átéltem haverom corsájában.

mi a kocsi csaijába cseréltük fel a vezetéket de jo nagy szopoka volt vele:S

de musz ott, mert a B-s corsába már a kapcsolószál egy vékony kis vezeték mint pl az rcakban használt kapcsolószál, a táp pedig elég izmos egy magnónak!!

egyébként az astránkba (F) nem is tudom hogy van, de ott eleve ugy oldották meg előttem, hogy az emlitett iso csatinak az ellenpárja van rágugva a kocsira, és az volt összekötve a magnóval.

én mikor magnót cseréltem, lekötöttem a magnóról, kimérkéltem mi micsoda, és egy csokiba kötötem a vezetékeket, és azt meg az uj magno isojába.

igy ha csere lenne vagy akármit kell kötözgetni egy csavarás és kész is

:)

ja igen a nyugalmi áramfelvétel.

nos nem tudom mennyit vesz fel ez az Lg de a tudásából eredően gondolom elég sokat,mert buta mint a fatraktor, de van hogy több mint egy hétig áll a kocsi, és gond nélkül indul, pedig az aksi is elég fikus lehet már.

szoval a rejtett kapcsolok, és egyébb (csocsórádiós) trükkök eléggé elhanyagolhatóak, legalábbis szerintem.

Link to comment
Megosztás:

...a rejtett kapcsolok, és egyébb (csocsórádiós) trükkök eléggé elhanyagolhatóak, legalábbis szerintem.

Ez rádiófüggő. Haver kocsijában így kellett megoldani, mert az egyébként elég jó rádiója kikapcsolt állapotban több, mint 200mA-t evett, és azt pár nap állás után már a 74Ah-s akksija is megérezte, főleg hidegebb időben.

Link to comment
Megosztás:

Ez rádiófüggő. Haver kocsijában így kellett megoldani, mert az egyébként elég jó rádiója kikapcsolt állapotban több, mint 200mA-t evett, és azt pár nap állás után már a 74Ah-s akksija is megérezte, főleg hidegebb időben.

Milyen rádió volt az, hogy 200mA-t vett fel kikapcsolt állapotban? Nem lehet hogy valahol elfolyt az áram? Esetleg nem volt benne erölködő, ami leszívta? :)

Link to comment
Megosztás:

igen igen ezt a felcserélés dolgot én is átéltem haverom corsájában.

mi a kocsi csaijába cseréltük fel a vezetéket de jo nagy szopoka volt vele:S

de musz ott, mert a B-s corsába már a kapcsolószál egy vékony kis vezeték mint pl az rcakban használt kapcsolószál, a táp pedig elég izmos egy magnónak!!

egyébként az astránkba (F) nem is tudom hogy van, de ott eleve ugy oldották meg előttem, hogy az emlitett iso csatinak az ellenpárja van rágugva a kocsira, és az volt összekötve a magnóval.

én mikor magnót cseréltem, lekötöttem a magnóról, kimérkéltem mi micsoda, és egy csokiba kötötem a vezetékeket, és azt meg az uj magno isojába.

igy ha csere lenne vagy akármit kell kötözgetni egy csavarás és kész is

:)

ja igen a nyugalmi áramfelvétel.

nos nem tudom mennyit vesz fel ez az Lg de a tudásából eredően gondolom elég sokat,mert buta mint a fatraktor, de van hogy több mint egy hétig áll a kocsi, és gond nélkül indul, pedig az aksi is elég fikus lehet már.

szoval a rejtett kapcsolok, és egyébb (csocsórádiós) trükkök eléggé elhanyagolhatóak, legalábbis szerintem.

Nálam az ISO csati 3x2 sorban volt, a felső sor a központi kijelző és a gyári Blau. SC202 között. Nemrég tettem bele egy Blau. Santa Cruz-t és hiába az azonos márka, mégis fel kellett cserélni a két tápkábelt. Ami kész rémálom volt, mert nem akartam szétvágni a vezetéket, ezért kiszedtem az ISO-ból a két érintkezőt, na ez tartott sokáig, mert visszadugni már nem volt művészet. Ráadásul a felső sort le kellett vágni a csatiról mert az új rádión abban a sorban más tipusú és funkciójú érintkezők vannak. Azóta ha bekapcsolom a rádiót a központi kijelző középső része kikapcsol. B) Erről jut eszembe nem tudja valaki , hogyan lehetne ezt a jelenséget megszüntetni? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ahogy olvasgatom, eléggé ott vagytok a szeren. Kellene egy kis segítség: X16SZR 2002. évjárat Astra F. Az autóval beparkoltam, motort leállítottam, majd kb 10sec múlva újra el akartam indítani. Nem indult el. Motor kontroll lámpa nem világít ha gyújtást adok (amikor minden más kontroll lámpa világít).

Szervízben ki akarták cserélni a számítógépet. Volt benne egy házi indítás gátló, miután ezt meglátták, azonnal erre fogták a meghibásodást (biztos zárlat).

Aztán kiszerlték belőle ezt a házi indítás gátlót, és felhívtak, hogy jó az autó (a számítógép mégis jó). Sumákoltak, és nem mondták meg, mi volt a hiba oka. Telefonon azt mondták, hogy nem kapott áramot, majd személyesen már ezt is letagadták (villanyszerelő a vállát vonogatta.) Pedig a házi lopásgátló éles állapotában a kontroll lámpa mindíg égett. Tuti nem ezzel volt a gond. A csatlkozói is jók voltak, nem volt érintkezési hiba. Szerintem valamit minimális hibát találhattak, miután már kiszerelték ezt a szerkezetet, csak hát ki akarták fizettetni az eddigi munkaórákat gondolom. Szerintetek mi lehetett? Az a baj, hogy ezzel a váll vonogatással nem nyugtattak, meg, hogy az autóm tényleg megjavult, és nem fog holnap újra leállni. Inkább mondták volna, hogy feleslegesen szedték ki, mert más volt a hiba. Nyugodtabb lennék. Ha van valami ötletetek légyszi írjatok. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

...Ha van valami ötletetek légyszi írjatok. Köszi.

Nekem ugyan más a motor a kocsimban, de ilyennel már én is találkoztam, nálam egy csatlakozó kontakthibája okozta, ami a motortérben van, és a komputernek a tápellátását szolgálja. Azóta már levágtam a csatikat és összeforrasztottam a vezetékeket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtudná valaki mondani astra f 1996 x14xe gépen,hogy lehet tárolt hibát törölni?

Az akku saru levétel nem jön be.

Pityesz

Sajnos "kézi" módszerekkel nem tudod törölni. Az akkusaru-levétel ennél a motorkódnál és általában a már 4-karakteres hibakód-rendszereknél nem lehetséges.

Diagnosztikai műszerrel ill. megf. szoftverrel lehetséges.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos "kézi" módszerekkel nem tudod törölni. Az akkusaru-levétel ennél a motorkódnál és általában a már 4-karakteres hibakód-rendszereknél nem lehetséges.

Diagnosztikai műszerrel ill. megf. szoftverrel lehetséges.

de ha valaki mégis tud rá megoldást, az persze engem is érdekel... :))

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.