Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

álló motornál néztem

de van a pálcán olyan hogy hideg és meleg

Ez nem az a topic, de járónál kell. Beindítod, végigkapcsolod (P-R-N-D-3-2-1) rövid időre mindegyikbe. Aztán P-be rakod és akkor nézed meg a nívót, járó motor mellett. Jól mondtad, van hideg, meg meleg oldala a pálcának. Aszerint kell nézni, milyen meleg a váltóban az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem jó a belsővilásitásom. Kiszedtem a kapcsolót a helyéről,és az egyik csatlakozónál láttam hogy meg van olvadva. Belenéztem oda ahonnan kihúztam és ott meg mégjobban meg volt olvadva...

Biztositék és az izzó jók. Ha adok testet az izzónak akkor világit de állandóan.

Szerintetek a vezeték van vhol megégve vagy ott a csatlakozásnál lehet vmi?

Köszi előre is!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem jó a belsővilásitásom. Kiszedtem a kapcsolót a helyéről,és az egyik csatlakozónál láttam hogy meg van olvadva. Belenéztem oda ahonnan kihúztam és ott meg mégjobban meg volt olvadva...

Biztositék és az izzó jók. Ha adok testet az izzónak akkor világit de állandóan.

Szerintetek a vezeték van vhol megégve vagy ott a csatlakozásnál lehet vmi?

Köszi előre is!!!

Persze, hogy világít. Mikor nyitod az ajtót akkor is testet adssz neki.

Ki kéne mérni a kapcsoló háta mögötti csati és a belső lámpa közötti vezetéket (szürke). Hátha csak az a baj. Illetve ugyanezen csati és a test között is (barna).

A világítás kapcsoló 2-es és 4-es lábára csatlakoznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Hogy lehet kicserélni a fűtéskonzol mögötti izzókat a legegyszerrűbben? Ha ráadom a gyújtást akkor ég a hátsóablak fűtés visszajelző pedig nincs kihúzva az a tekerőgomb. Mitől lehet ez?

Az állandóan világít a gyujtás ráadása után. Ha kihúzod akkor erősebb lesz a fénye.

Link to comment
Megosztás:

Az állandóan világít a gyujtás ráadása után. Ha kihúzod akkor erősebb lesz a fénye.

Ja,múlthéten cseréltem ki én is,aztán néztem,hogy miért világít állandóan.Sötétben tűnt csak fel,hogy kihúzva erősebb a fénye.Gondolom így sötétben is egyből meg lehet találni a tekernyét,bár én a rádióra se nézek rá,ha kezelem,pedig azon vannak ám apró gombok :) .

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

A mai napon meglepett a verdám. Nem idult. Bikakábellel pöccre elindult. Kb. 25 perces út után 2 órát állt, és megint nem indult önerőből. Nagyon úgy néz ki, hogy elheálozott az akkumulátorom. A töltésre rámértem, az jó (15 V világító lámpák mellett is). Kíváncsi lennék mikor gyártották az aksit. Nem mai gyerek. Tud valaki segíteni, hogy a gyári számból meg lehet-e állapítíni a gyártás dátumát? A segítséget előre is köszönöm. :D :)

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

A mai napon meglepett a verdám. Nem idult. Bikakábellel pöccre elindult. Kb. 25 perces út után 2 órát állt, és megint nem indult önerőből. Nagyon úgy néz ki, hogy elheálozott az akkumulátorom. A töltésre rámértem, az jó (15 V világító lámpák mellett is). Kíváncsi lennék mikor gyártották az aksit. Nem mai gyerek. Tud valaki segíteni, hogy a gyári számból meg lehet-e állapítíni a gyártás dátumát? A segítséget előre is köszönöm. :D :)

A 15V egy kissé sok szerintem... Mérd meg az akut akkor mikor nem indit... ha az 12V alatt van akkor tuti rossz

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy világít. Mikor nyitod az ajtót akkor is testet adssz neki.

Ki kéne mérni a kapcsoló háta mögötti csati és a belső lámpa közötti vezetéket (szürke). Hátha csak az a baj. Illetve ugyanezen csati és a test között is (barna).

A világítás kapcsoló 2-es és 4-es lábára csatlakoznak.

Oké,köszönöm!

Megnézem vmelyik nap és meglátjuk:)

Link to comment
Megosztás:

Na nemtom érdekel e valakit de leírom illetve izéé elmondom :D

Ez a kis áramköröcske egy oylan funckciót fog ellátni hogy kalibrálástól függően és beálítástól is külömböző hőfokokat lehet mérni majd vele víz olaj vagy épp a motor hőmérsékletet. Működése szerintem baromira egyszerű 5,6V - 12 V ig van a jelbemeneti feszültség a 2 db potival lehet finomhangolni a Fekete poti a 0 Pont beálító tehát mondjuk a 0 fok a másik potival a kékkel pedíg a bemeneti érzékenységet lehet álítani tehát azt hogy hogy reagáljon vagy is a 12 db ledből menyi világítson egy adott feszültségszinten. Namost ez még magában semmitsemér kell hozzá egy termisztor amin maximum 5V ig esik a feszültség de ha felmelekszik bizonyos hővokra teszem azt ominózus 100 fok vagy épp amenyire beálítom az ellenálása 0 Ohm lessz így a ledek végig világítanak. Sjana csak 4,7k termisztorom volt itthon úgyhogy nemtudttam rendesen kipróbálni de remélem mihamarabb lessz egy értékelhető teszt és viszonylag megbízhatóan fog működni. Tökéletes nem lessz tehát ettől független a müszerfal hőfok a mérvadó pl a víznél én például 2 dologra szeretném használni : 1. tényleges olajhőfok 2.a motorkülső felületének hőmérséklete. Ha valakit untattam ekkor elnézést.. viszont akinek van ötlete vagy javaslata szívesen fogadom :)

DSC00745_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

és a motor felületének hőmérsékletét miért akarod mérni?

olaj hőfok jelet honnét veszel?

tanácsot annyit tudnék adni, hogy olyan dobozba tedd majd, amiben mélyen ül a ledsor, hogy a külső fény ne zavarja :D

én egy analók műszersort szeretnék majd, mert az oylan szép :)

de tökre nem tudok semmit róla.

mit hova kellene tenni stb.

jah és egy készlet ára se tul kevés pénz sajnos....

Link to comment
Megosztás:

Egy igen érdekes problémával találtam szemben magam.

Történt egyszer, hogy indítózni akartam és helyett néma csend következett be. Akkor nem jöttem rá semmire mert a következő próbára hibátlanul indult a vas. A következö esetnél már felnyitottam a motorháztetőt, és a szokásos képen kívül semmi szokatlant nem tapasztaltam, így csak nagyfiúsan piszkáltam valamit. Többszöri előfordulás után észrevettem, hogy az izzitórelét rejtö dobozban van valamibibi, mert megkopogtatva azonnal indul. :) A kérdés az, hogy az izzító, és a szürőfűtés reléje (mert nincs benne más) hogyan befolyásolja az önindító áramellátását?

Első körben a gyujtáskapcsoló betétre gyanakodtam, de szerintem az vagy működik, vagy nem. Pláne ha a reléház kopogtatására reagál a motor. Ötletek?

Link to comment
Megosztás:

és a motor felületének hőmérsékletét miért akarod mérni?

olaj hőfok jelet honnét veszel?

tanácsot annyit tudnék adni, hogy olyan dobozba tedd majd, amiben mélyen ül a ledsor, hogy a külső fény ne zavarja :D

én egy analók műszersort szeretnék majd, mert az oylan szép :)

de tökre nem tudok semmit róla.

mit hova kellene tenni stb.

jah és egy készlet ára se tul kevés pénz sajnos....

Olajhőfok jelet feszültségből egy termisztoron keresztül az képzi le küldi a bemenetre és annak fügvényében fog világítani a sor ez teljesen független az autótól.

A nagyobbik bajom az hogy hogy lógassam be a olajteknőbe vagy az olajútjába hogy tömített legyen ...és psze a kalibráció is fontos! :D

Szép az analóg nekem is sokkal jobban tetszik mint egy digitális vagy bármilyen ledes ingyom bingyom csak a nagyhelyzet az hogy most gazdaszemlélettel csinálom szal amim van itthon abból egyébként ha tehetem és lessz pnzem én is oylatszeretnék mint te nade adíg is kísérletezgetek :D

Link to comment
Megosztás:

Egy igen érdekes problémával találtam szemben magam.

Történt egyszer, hogy indítózni akartam és helyett néma csend következett be. Akkor nem jöttem rá semmire mert a következő próbára hibátlanul indult a vas. A következö esetnél már felnyitottam a motorháztetőt, és a szokásos képen kívül semmi szokatlant nem tapasztaltam, így csak nagyfiúsan piszkáltam valamit. Többszöri előfordulás után észrevettem, hogy az izzitórelét rejtö dobozban van valamibibi, mert megkopogtatva azonnal indul. :) A kérdés az, hogy az izzító, és a szürőfűtés reléje (mert nincs benne más) hogyan befolyásolja az önindító áramellátását?

Első körben a gyujtáskapcsoló betétre gyanakodtam, de szerintem az vagy működik, vagy nem. Pláne ha a reléház kopogtatására reagál a motor. Ötletek?

Ha jóltudom külön van indító relé és izzító relé is mert nem a gyujtáskapcsolóval önindítozol ,,, legalább is a Hondámon ez volt de 100% neked is van előfordulhat az hogy a relé érintkezői kicsit megsültek vagy egyszerűen csak elkoszosodott én kiszedném leszednéma burkolatát amenyiben lehet és kicsit megpucolnám ha van értelme. Ha viszont megégett és ezt úgy is látod akkor nemérdemes vele kinlódni akkor kell egy új. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha jóltudom külön van indító relé és izzító relé is mert nem a gyujtáskapcsolóval önindítozol ,,, legalább is a Hondámon ez volt de 100% neked is van előfordulhat az hogy a relé érintkezői kicsit megsültek vagy egyszerűen csak elkoszosodott én kiszedném leszednéma burkolatát amenyiben lehet és kicsit megpucolnám ha van értelme. Ha viszont megégett és ezt úgy is látod akkor nemérdemes vele kinlódni akkor kell egy új. :)

Olvasgattam az Így csináld-ot és azt írja, hogy csak az indításgátlóval szerelt verdákba raktak ilyen relét. Az én csacsim pedig egy 1xű verzió. (a legbonyolultabb gyári elektronika az irányjelző relé) :D De ha valamilyen isteni csoda folytán mégis szereltek bele, hol keressem?

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam az Így csináld-ot és azt írja, hogy csak az indításgátlóval szerelt verdákba raktak ilyen relét. Az én csacsim pedig egy 1xű verzió. (a legbonyolultabb gyári elektronika az irányjelző relé) :D De ha valamilyen isteni csoda folytán mégis szereltek bele, hol keressem?

Álltalában a motortérben helyezik el nekem Pl Hondában ott volt am mostaniban a pollenszűrő melett ha jólemlékszem jobboldalt egy téglalap alakú kis műanyag dobozban legalább is nekem. :)

Link to comment
Megosztás:

Álltalában a motortérben helyezik el nekem Pl Hondában ott volt am mostaniban a pollenszűrő melett ha jólemlékszem jobboldalt egy téglalap alakú kis műanyag dobozban legalább is nekem. :)

A doboz stimmel, ám a olajkályhákhoz ebbe teszik az izzító, és a fűtő relét, a torbósnál kiegészül egy fordulatellenörző áramkörrel is. Létezik még egy indítás könnyítő valami, ami egy mágnesszelepet vezérel (nyit vagy zár) az indítás alatt. Ez utóbbi kettő nekem hiányzik, bár a foglalata megvan.

Link to comment
Megosztás:

Első körben a gyujtáskapcsoló betétre gyanakodtam, de szerintem az vagy működik, vagy nem. Pláne ha a reléház kopogtatására reagál a motor. Ötletek?

Nincs köze az önindítónak a relékhez.

Az önindító bendixének a gyujtáskapcsolóval adsz 12V-ot,hogy az huzzon be.

A bendix kapcsolja ennek hatására az önindítóra az akksit közvetlen,közben a bendix be is tolja a motor tengelyét a lendkerékhez.

Szal a reléknek semmi köze ehhez.

Viszont Ákos!

Fogadj meg egy jótanácsot.

Ha van rá időd és helyed szed le az önindítót és takarítsd ki és tedd újra zsírba.

Megéri,de csak is valami hőálló zsírral rakd össze.

Link to comment
Megosztás:

...

Viszont Ákos!

Fogadj meg egy jótanácsot.

Ha van rá időd és helyed szed le az önindítót és takarítsd ki és tedd újra zsírba.

Megéri,de csak is valami hőálló zsírral rakd össze.

Kössz a tanácsot, megfogadom. Bár alig két éve cseréltem benne kefehidat, és akkor mindent kitakarítottunk, lezsírozunk. Na legalább maegvan a hétvégi elfoglaltság. :)

Most jut eszembe, hogy van egy másik jelenség is, nem valószínü hogy bármi összeföggés lene köztük. Az ablakmosóm csak a hátsó szávédőt hajlandó mosni, ami nem baj, de viszonylag rövid távokat szoktam tolatni és azt is ritkán. Sokkal kívánatosabb lenne, ha az elsőt locsolná, de azt nem.

Hosszas és fájdalmas fejtörás után kicseréltem a kormánykapcsolót és a jelenség továbbra is fennál. Méé'? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.