Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

C16SE

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    134
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

C16SE last won the day on Február 1 2018

C16SE had the most liked content!

C16SE névjegye

  • Születésnap 1977-09-23

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Dunaújváros

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Y20DTH, 2002.
  • Város
    Dunaújváros

Legutóbbi látogatók

2.523 profile views

C16SE's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Szervusz! Sajnos az általad leírt hibajelenség a szervó hibája. Én is ebben a cipőben járok. A neten eddig ennyit találtam: http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch07.html Felújítás: https://www.jofogas.hu/tolna/Opel_Elektromos_szervo_kormany_javitas_Meriva_Corsa_26631997.htm Remélem segítettem. Üdv c16se
  2. Kedves fórumozók! Y20DTH motor indítási nehézsége miatt böngésztem többek között a fórumot is. Sajnos nekem más volt a hiba, mint sokatoknak. Nálam az 1 henger résolajcsöve volt kilyukadva. Kifelé nem folyt a nyál, de hosszabb állás során levegő szivárgott a rendszerbe. A cső cseréjével megoldódott a problémám. Bármikor könnyen indul. Remélem tudok segíteni az általam tapasztaltakkal. Üdv mindenkinek!
  3. C16SE

    Motor

    Üdv Mindenkinek! A problémám a következő: C16SE-nél (1994) hosszabb állás után (min. 1/2 nap) nehéz a hidegindítás. Ha az első próbálkozás után lehúzom a levegő hőmérő vezetékét, elindul. vízhőmérő vezeték lehúzásra nem reagál. Levegő hőmérő cserélve (hála istennek csak gyárit tudtam szerezni), probléma ugyanaz. Autodata szerint mindent végig mértem, minden a határértékeken belül működik. Üzemanyag nyomás szerintem kilőve (bár még nem mértük), mert rövid indítózásokkal felnyomja a tápszivattyú (nemrég lett cserélve) a benzint, utána mégis 5-6 indítózásra indul el. Ha egyszer elindult, tökéletesen működik. Nincs hiba eltárolva, alapjárat azonnal beáll, gázadásra azonnal reagál terhelés alatt is. Remélem valaki találkozott már hasonló hibával és tud segíteni. Üdv: c16se
  4. Sziasztok! :D Most indult egy fórum a Metabond honlapján. Mivel tudomásom szerint közületek többen is Metabondoztok, így gondoltam jelzem a fórum létrejöttét. A fórumban segítséget kaphatnak azok is, akiknek kérdésük van a Metabond termékekkel kapcsolatosan. A fórumot bárki olvashatja, hozzászólni csak regisztráció után tud. A regisztrációnak nem feltétele, hogy a Metabond Terjesztői hálózat tagja legyen az Illető személy. :wacko: Sok sikert, erőt, egészséget kívánok mindenkinek!
  5. Szia! Amennyiben minden terhelésváltásnál (lassítás motorfékkel, fékezés, elindulás álló helyből, kátyú) akkor valamelyik futómű szilent (stabrúd szilent a stabrúd lengőkar között, lengőkar szilent) kopoghat. A magasan fogó kuplung a kopott tárcsa, vagy a nyúlott bowden jele is lehet. A kuplungszerkezet hibája általában csak kiszerelt állapotában derül ki. Amennyiben szerkezetet kell cserélni, akkor tanácsos a kinyomócsapágyat is cserélni, mert az új, erősebb szerkezet jobban megterheli a használt csapágyat. Kizárólag a csapágy cseréje ugyanannyi munkával jár, mint a teljes kuplung cseréje.
  6. Szia! A szimering méretét (ami a te autódban van) csak akkor fogod megtudni, ha már lebontottál mindent, ami takarja. Két lehetőség van: 1 ha megoldható, elhozod a boltból mind a két méretű szimeringet, majd (vigyázol, hogy ne tapizd össze olajos kézzel) visszaviszed azt, amelyik nem jó neked. 2 kiveszed a rosszat az autódból, majd a méret alapján vásárolsz újat, akár egy csapágyboltban is. Egyik autós boltban sem fogják tudni a motorkód alapján, hogy melyik kell neked.
  7. A származási helyről annyit, hogy több embert ismerek, akik a szerelőjüktől, akiben megbíznak, beszerzési áron vásárolnak olajat. Mivel mindenféle, szedett-vedett üres kannákban kapják kézhez az olajat, ezért sokszor a márkáját sem tudják megmondani, nemhogy a viszkozitását, vagy a minősítését. De beleöntik az autójukba, mert megbíznak a szerelőben. Óvatosan fogadjunk el ajánlatokat. Beszélgessünk el azzal, aki ajánlja a kenőanyagot. Ismerjük meg, tudjuk meg, hogy honnan, miképpen szerzi be a terméket, mennyit ért a kenőolajokhoz. Nagyon pórul járhatunk egy olcsó olajjal, ugyanakkor lehet rossz is a drága olaj. Az olaj származási helye fontos az olajcsere periódus meghatározása szempontjából is. Pl. az USA-ból importált motorolajak 5000-6000 mérföld futásteljesítményre vannak tervezve. Ez kb. 7000-8000 km. Ezzel szemben az európai olajak 15000-30000 km, egyes olajak 50000-60000 km futásteljesítményűek. A hosszú csereperiódusú olajak nagy futásteljesítményű gépjárművekbe (kis haszonjármű), illetve mellékáramú szűrővel is felszerelt gépjárművekben tudnak hosszú távon teljesíteni. A kamionoknál, ahol még hosszabb futásteljesítmény az elvárt, ott olajregeneráló készüléket építenek be. A fentieken felül számtalan tényező van még, amiket figyelembe kell venni, mikor olajat választunk. Nem elég csak a márkanév és a viszkozitás kiválasztása.
  8. C16SE

    F Astra tuning

    Üdv mindenkinek! A teljesség igénye nélkül végeztem egy kutatást, amely lényege kb. 10% teljesítménynövekedés elérése. Azért 10%, mert a legtöbb ember számára ez a mérték elérhető anyagi szempontból. Az árak és az elérhető eredmények tájékoztató jellegűek. Nem kerestem a kedvezményes, illetve a baráti kapcsolatok útján elérhető olcsóbb árakat. Mindenkinek a saját döntése, hogy mit választ, de minden esetben ajánlatos végiggondolni, esetleg szakember véleményét kikérni a várható következményekről. 10% teljesítménynövelő eljárások
  9. Egy független vegyésztechnikus a motorolajok szennyeződéseiről a motorban. Az autószereléshez nem ért a fent említett személy, ezért konyhanyelven fogalmazta meg a szöveget. Olajok szennyeződése és kémiai reakciók a motorokban
  10. C16SE

    Motor

    Szia! Egy hozzáértő emberhez vidd el, aki ért az oszcilloszkóphoz. Potenciálkülönbség nélküli mérésmódban nézze meg a folytószelep jeladó potit, hogy szőrös-e a jele. 6 voltos feszültségtartományban szépen mutatja a hibát. Egy központi befecskendzéses rendszernél ugyanez volt a hibajelenség (2.200-2.500 1/min közötti tartományban) és a poti volt a bűnös. Remélem segítettem.
  11. Üdvözlök mindenkit! Úgy látom, hogy mindenki mindent tud az olajokról, de nem mindennek jártok utána. Egy kis tájékoztató a Metabond olajról. A gyártó: TOTAL-FINA-ELF konzorcium, származási hely: Belgium. Magyarországra egyenesen a gyártótól érkezik tartályokban és Győrben, a Metabond Magyarország Kft. csomagolja ki kis kiszerelésekbe (1, 5, 10, 60, 200 liter). A fogyasztókhoz a Metabond Terjesztői Hálózat munkatársain keresztül jut el. Amint látszik, nincsenek közbenső értékesítők, akik a végső árat befolyásolnák. Ahhoz, hogy a Metabond nevet ráírhassák a flakonokra, minden, már meglévő minősítési eljárást újra el kellett végeztetni, ami nem kevés pénzbe került. Metabond SPEED 10W40 motorolaj Korszerű, szintetikus bázisú, magas teljesítményszintű, kiváló minőségű többfokozatú motorolaj. Felhasználási területe: Alkalmas a legszigorúbb feltételek mellett (alávetve a lerakódás veszélyének vagy túlzott elhasználódásnak) működő nagyteljesítményű modern, 1990-es években fejlesztett benzin-, gáz- és turbó- feltöltésű dízelmotorok kenésére. Minden ilyen személy- és kishaszongépjárműben, amelyet még nem részecskeszűrővel szereltek. Specifikációk, osztályba sorolások: SAE 10W40, API SL/CF, ACEA 2004 A3/B4, MB 229.1, VW 500.00/505.00, RENAULT Benzin- és dízelüzemű motorokhoz (Kivételek: 2.0 16V RS, 2.0T RS, 3.0 V6 RS, 3.0dCi, 2.2 és 1.9 dCi részecskeszűrővel, Espace 1.9 dCi) Jellemző adatok: Sűrűség 15oC: 879 kg/m3 Viszkozitás (40oC): 103.3 mm2/s (cSt) Viszkozitás (100oC-on): 14.8 mm2/s (cSt) Viszkozitási index: 149 Lobbanáspont, (Cleveland): 224oC Dermedéspont: -33oC A táblázatban szereplő adatok jellemző középértékek. Tulajdonságok: - Megvédi a motort a túlzott kopástól, kiemelkedő védelmet nyújt a vezérlés alkatrészeinek - Kiemelkedő termikus stabilitás és oxidációgátló tulajdonságok jellemzik - Hidegindításkor tökéletes kenést biztosít. meghosszabbítva ezzel a motor élettartamát - A motorgyártók előírásainak figyelembevételével biztosítja a megengedett leghosszab csereperiódusokat Származás: Belgium Kiszerelés: 1 liter, 5 liter, 10 liter, 60 liter, 200 liter Specifikációs adatlap Biztonságtechnikai adatlap Árak: Teljes ár 1 liter: 1.830,- Ft; 5 liter: 8.250,- Ft Törzsvásárlói ár 1 liter: 1.470 ,-Ft; 5 liter: 6.600,- Ft
  12. Szervusz! Az autó viselkedése teljesen normális. Ha ennyire félted az autódat a hidegindításkor, akkor javaslom a Metabond alkalmazását, amely pontosan a hidegindítás során jelentkező, elégtelen olajkenés idején biztosít védelmet a motor számára. A fórumban, ha rákeresel, akkor láthatod, hogy több Opelos kolléga is használja. Az én autómban kb. 80.000 km-el ezelőtt kezdtem használni. Azóta minden olajcserénél megkapja, valamint tankoláskor az üzemanyagba is rakom. Az autó csöndesebben üzemel, kevesebbet fogyaszt, valamint érezhetően dinamikusabb lett. Amennyiben kíváncsi vagy a termékre szívesen bemutatom neked. Én is Dunaújvárosban dolgozom, tehát napi szinten megfordulok ott. A metbondmiki@mailbox.hu e-mail címen tudod felvenni velem a kapcsolatot. Addig is minden jót kívánok.
  13. Sziasztok! Itt egy kétrészes film a BP-től, ami egész jól bemutatja, hogy milyen körülmények között telesíti a motorolaj a rárótt feladatokat. Jól látszik mitől használódik el az oaljunk. Lássátok és vonjátok le a következtetéseket.
  14. C16SE

    Fogyasztás

    1994-es C16SE A Metabond termékcsalád (motorba, benzinbe, váltóba) 1 l-t segített a fogyasztáson. Májusban Dunaföldvár-Mátrafüred-Dunaföldvár össz. 480 km, 30 l, 6,25 l/100km. 2 felnőtt, 5 gyerek, 2 napra való cuccos a csomiban. Majdnem a teljes táv autópálya 130 km/h sebesség, kivéve M0 és a pályára veztő főutak (kb. a teljes táv 10%-a). A motorba kb. 260.000 km volt. Most 293.000 km felett járok. 50% országút 90-110 km/h, 50% város 50-70 km/h (hála istennek, nálunk még nincsenek dugók) 5,5-6 l/100 km. Gyorsítás intenzív, de nem padlógáz kb. 3.600 1/min-ig 1-2-3-ban országúton, 1-2-ben városban, utána szépen feljebb váltok. 70 km/h alatt nem kapcsolok 5-öt, mert nem érzi jól magát a motor az alacsony fordulatszámon, kis sebességnél, magas fokozatban. Csak erőlködik. Tavalyi téli fogyasztásom 6,5-7 l/100 km.
  15. C16SE

    Fogyasztás

    Az autógázról a következő a tapasztalatom: 1.4 astra: a száraz üzemanyag következtében beégett szeleptányér. Oka, hogy a motor beindulása után azonnal átváltott a gazda gázra, mert az olcsóbb, így a szeleptányérok teljesen szárazon működtek. A tankból kifogyott benzin miatt (mivel a verda indult gázüzemben is) a szárazon futó tápszivattyú megmihálylott. A fentiek elkerülhetők, ha mindig benzinnel indul és a bemelegedési fázis is benzinüzemben megy végbe. Mási megoldásnak javaslom a Metabond megalene üzemanyagadalékot, ami benzinüzemben fémfelületnemesítővel kezeli a szlepszátányérokat, szelepszárakat, a dugattyú feletti égésteret, valamint megszünteti a káros kokszlerakódásokat az égéstérben. 2.0 calibra 4x4 turbo: magas nyomású gázrendszer (a befecskendező szelepekig folyékony halmazállapotú gáz). Autómata rendszer minden esetben benzinnel indít, majd az elektronikában meghatározott fordulatszám elérésekor átvált gázüzemre. Innentől csak gázzal megy a leállításig (alapjáraton is). Teljesítményvesztés nem érzékelhető, fogyasztás ugyanannyi, mint benzinüzemben, csak az üzemanyagár nem mindegy. Hátrányai: drága, a tartály nagy helyet foglal, illetve miatta nem használható teljes értékü pótkerék, csak mankókerék.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.