Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok !

Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

A computerről küldök képet a mellékletben.

Igazából a fogyasztásom az , amivel nem vagyok kibékülve .

Igaz , hogy automata váltós , de akkor is sokallom a 12-13 literes benzines ( 14-15 literes gázos ) fogyasztást normál városi használatban .

Már cseréltem lamdaszondát , katalizátort ,termosztátot , vízhőfok jeladót , a kompresszió jó a kocsiban ( 13 bar ) , a fojtószelepet kitakarították , de mégsem változott a fogyasztásom .

Jelenleg tesztelés céljából ki van szedve a katalizátorom .

De ettől sem változott meg a fogyasztás pozitív irányba .

A kipufogó gáz szaga büdös .

A CO most 0.5 – 08 között van , ami nagyon magas , ez a dús üzemanyag keverékre is utalhat.

Az ötletekből pedig kifogytam .

A szerelő berakott korábban egy Vectra computert , amitől úgy nézett ki , hogy megjavul a fogyasztás ( lement 10 literre ) , de kb. 200 km után megint megnőtt a fogyasztás és rossz lett a CO érték .

Ezért gondolom ,hogy a computer körül lehet a probléma .

Köszi előre is

Nem tudom , képet hogy lehet feltenni ...

Elküldve
Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

A computerről küldök képet a mellékletben.

Szerintem ne képet küldj, hanem nézd meg milyen színű vezeték melyik pontra van bekötve. Valaki talán egy kapcsolási rajzból, akkor meg tudja mondani jó-e vagy sem.

Elküldve
Szerintem ne képet küldj, hanem nézd meg milyen színű vezeték melyik pontra van bekötve. Valaki talán egy kapcsolási rajzból, akkor meg tudja mondani jó-e vagy sem.

Jó ötlet , csak az a baj , hogy egy -egy színű vezetékből több is található a kábelkötegben , ezért nehéz még a kapcsolási alapján is kitalálni hogy melyik színű kábel hova volt eredetileg csatlakoztatva

Elküldve
Jó ötlet , csak az a baj , hogy egy -egy színű vezetékből több is található a kábelkötegben , ezért nehéz még a kapcsolási alapján is kitalálni hogy melyik színű kábel hova volt eredetileg csatlakoztatva

Túl sok egyforma azért nincs szerintem, de teljesen mindegy a kapcsrajzon oda van írva, hogy milyen megy hova. Akár egyformák akár nem. Ha egyezik jó, ha nem nem.

Nembeszélve arról, hogy a képen sem lenne több információ.

Elküldve
Túl sok egyforma azért nincs szerintem, de teljesen mindegy a kapcsrajzon oda van írva, hogy milyen megy hova. Akár egyformák akár nem. Ha egyezik jó, ha nem nem.

Nembeszélve arról, hogy a képen sem lenne több információ.

Na , akkor már csak várni kell , türelmesen ,hátha megdob valaki a rajzzal .... B)

Elküldve
Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

Ha írsz nekem egy privát üzenetet itt az email címeddel, akkor küldök egy kapcsrajzot, amin rajta van, milyen színű

kábelek hova mennek a vezérlőbe.

Amúgy több dolog miatt is kötögethették a vezérlőt, pl utólagos légkondi miatt is. De ha pl komputer volt cserélve,

akkor lehet hogy nem azonos évjáratú lett beletéve, és akkor a kopogásszenzor jelét máshova kötötték be, mert

az 97től más volt, mint előtte. De azt pl sokan nem is tudják, hogy ki kell cserélni hozzá ilyen esetben magát a

szenzort is, mert nem ugyanolyan kell hozzá. Lehet hogy pont ez a baj, állandóan le van véve az előgyújtás.

Írd meg, melyik csatlakozónál, melyik lábánál, milyen színű vezetékek vannak megpiszkálva.

Elküldve
Ha írsz nekem egy privát üzenetet itt az email címeddel, akkor küldök egy kapcsrajzot, amin rajta van, milyen színű

kábelek hova mennek a vezérlőbe.

Amúgy több dolog miatt is kötögethették a vezérlőt, pl utólagos légkondi miatt is. De ha pl komputer volt cserélve,

akkor lehet hogy nem azonos évjáratú lett beletéve, és akkor a kopogásszenzor jelét máshova kötötték be, mert

az 97től más volt, mint előtte. De azt pl sokan nem is tudják, hogy ki kell cserélni hozzá ilyen esetben magát a

szenzort is, mert nem ugyanolyan kell hozzá. Lehet hogy pont ez a baj, állandóan le van véve az előgyújtás.

Írd meg, melyik csatlakozónál, melyik lábánál, milyen színű vezetékek vannak megpiszkálva.

Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Elküldve
Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Itt baloldalt ha a névre kattintasz, lejön egy lista, amiben van üzenet küldése.

Egy dolgot még tegyél meg: mérd meg a vízhőfokjeladó (kétvezetékes, termosztátházon) ellenállását (sima multiméter jó)

hidegen (reggel) és üzemmelegen is. B)

Elküldve
Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Privit úgy küldesz, hogy a felhasználó nevére kattintasz és a legördülő listából kiválasztod az üzenet küldése opciót.

Hopsz. A Gabi beelőzött. B)

Elküldve
...Egy dolgot még tegyél meg: mérd meg a vízhőfokjeladó (kétvezetékes, termosztátházon) ellenállását (sima multiméter jó)

hidegen (reggel) és üzemmelegen is. B)

És itt találod meg hozzá az értékeket: katt.

Elküldve
Itt baloldalt ha a névre kattintasz, lejön egy lista, amiben van üzenet küldése.

Egy dolgot még tegyél meg: mérd meg a vízhőfokjeladó (kétvezetékes, termosztátházon) ellenállását (sima multiméter jó)

hidegen (reggel) és üzemmelegen is. B)

járó motornál ,vagy csak a gyújtást ráadva , vagy , gyújtás nélkül mérjem ?

Elküldve
járó motornál ,vagy csak a gyújtást ráadva , vagy , gyújtás nélkül mérjem ?

Nem kell semmi gyújtás meg ilyesmi. Le kell húzni róla a csatlakozót, és megmérni az ellenállását a szondának.

Az ugyanis egy sima ellenállás, ami hőre változtatja az értékét.

Elküldve
Nem kell semmi gyújtás meg ilyesmi. Le kell húzni róla a csatlakozót, és megmérni az ellenállását a szondának.

Az ugyanis egy sima ellenállás, ami hőre változtatja az értékét.

thanks

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.