Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok !

Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

A computerről küldök képet a mellékletben.

Igazából a fogyasztásom az , amivel nem vagyok kibékülve .

Igaz , hogy automata váltós , de akkor is sokallom a 12-13 literes benzines ( 14-15 literes gázos ) fogyasztást normál városi használatban .

Már cseréltem lamdaszondát , katalizátort ,termosztátot , vízhőfok jeladót , a kompresszió jó a kocsiban ( 13 bar ) , a fojtószelepet kitakarították , de mégsem változott a fogyasztásom .

Jelenleg tesztelés céljából ki van szedve a katalizátorom .

De ettől sem változott meg a fogyasztás pozitív irányba .

A kipufogó gáz szaga büdös .

A CO most 0.5 – 08 között van , ami nagyon magas , ez a dús üzemanyag keverékre is utalhat.

Az ötletekből pedig kifogytam .

A szerelő berakott korábban egy Vectra computert , amitől úgy nézett ki , hogy megjavul a fogyasztás ( lement 10 literre ) , de kb. 200 km után megint megnőtt a fogyasztás és rossz lett a CO érték .

Ezért gondolom ,hogy a computer körül lehet a probléma .

Köszi előre is

Nem tudom , képet hogy lehet feltenni ...

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

A computerről küldök képet a mellékletben.

Szerintem ne képet küldj, hanem nézd meg milyen színű vezeték melyik pontra van bekötve. Valaki talán egy kapcsolási rajzból, akkor meg tudja mondani jó-e vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne képet küldj, hanem nézd meg milyen színű vezeték melyik pontra van bekötve. Valaki talán egy kapcsolási rajzból, akkor meg tudja mondani jó-e vagy sem.

Jó ötlet , csak az a baj , hogy egy -egy színű vezetékből több is található a kábelkötegben , ezért nehéz még a kapcsolási alapján is kitalálni hogy melyik színű kábel hova volt eredetileg csatlakoztatva

Link to comment
Megosztás:

Jó ötlet , csak az a baj , hogy egy -egy színű vezetékből több is található a kábelkötegben , ezért nehéz még a kapcsolási alapján is kitalálni hogy melyik színű kábel hova volt eredetileg csatlakoztatva

Túl sok egyforma azért nincs szerintem, de teljesen mindegy a kapcsrajzon oda van írva, hogy milyen megy hova. Akár egyformák akár nem. Ha egyezik jó, ha nem nem.

Nembeszélve arról, hogy a képen sem lenne több információ.

Link to comment
Megosztás:

Túl sok egyforma azért nincs szerintem, de teljesen mindegy a kapcsrajzon oda van írva, hogy milyen megy hova. Akár egyformák akár nem. Ha egyezik jó, ha nem nem.

Nembeszélve arról, hogy a képen sem lenne több információ.

Na , akkor már csak várni kell , türelmesen ,hátha megdob valaki a rajzzal .... B)

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok –e abban segíteni , hogy megállapítsátok azt , hogy a motorvezérlő computerem kábelei helyesen vannak –e bekötve a csatlakozóba ?

Ugyanis most vettem észre , hogy a computert már babrálhatta valaki , még mielőtt hozzám került a kocsi .

Ugyanis 4-5 vezeték szigetelő szalaggal van összekötve , illetve egy vezeték egyszerűen le van csípve .

A típus : Opel Astra F 1996 évjárat , 1.6-16 V ( X16XEL ) .

Ha írsz nekem egy privát üzenetet itt az email címeddel, akkor küldök egy kapcsrajzot, amin rajta van, milyen színű

kábelek hova mennek a vezérlőbe.

Amúgy több dolog miatt is kötögethették a vezérlőt, pl utólagos légkondi miatt is. De ha pl komputer volt cserélve,

akkor lehet hogy nem azonos évjáratú lett beletéve, és akkor a kopogásszenzor jelét máshova kötötték be, mert

az 97től más volt, mint előtte. De azt pl sokan nem is tudják, hogy ki kell cserélni hozzá ilyen esetben magát a

szenzort is, mert nem ugyanolyan kell hozzá. Lehet hogy pont ez a baj, állandóan le van véve az előgyújtás.

Írd meg, melyik csatlakozónál, melyik lábánál, milyen színű vezetékek vannak megpiszkálva.

Link to comment
Megosztás:

Ha írsz nekem egy privát üzenetet itt az email címeddel, akkor küldök egy kapcsrajzot, amin rajta van, milyen színű

kábelek hova mennek a vezérlőbe.

Amúgy több dolog miatt is kötögethették a vezérlőt, pl utólagos légkondi miatt is. De ha pl komputer volt cserélve,

akkor lehet hogy nem azonos évjáratú lett beletéve, és akkor a kopogásszenzor jelét máshova kötötték be, mert

az 97től más volt, mint előtte. De azt pl sokan nem is tudják, hogy ki kell cserélni hozzá ilyen esetben magát a

szenzort is, mert nem ugyanolyan kell hozzá. Lehet hogy pont ez a baj, állandóan le van véve az előgyújtás.

Írd meg, melyik csatlakozónál, melyik lábánál, milyen színű vezetékek vannak megpiszkálva.

Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Itt baloldalt ha a névre kattintasz, lejön egy lista, amiben van üzenet küldése.

Egy dolgot még tegyél meg: mérd meg a vízhőfokjeladó (kétvezetékes, termosztátházon) ellenállását (sima multiméter jó)

hidegen (reggel) és üzemmelegen is. B)

Link to comment
Megosztás:

Köszi, hogyan kell privátban küldeni ? egyébként nem vagyok megelégedve az autó teljesítményével , lomha szerintem , és volt olyan ,hogy egy hideg reggelen dadogva indult be ( egyébként garázsban tartom ) , ami meglepő volt számomra

Privit úgy küldesz, hogy a felhasználó nevére kattintasz és a legördülő listából kiválasztod az üzenet küldése opciót.

Hopsz. A Gabi beelőzött. B)

Link to comment
Megosztás:

Itt baloldalt ha a névre kattintasz, lejön egy lista, amiben van üzenet küldése.

Egy dolgot még tegyél meg: mérd meg a vízhőfokjeladó (kétvezetékes, termosztátházon) ellenállását (sima multiméter jó)

hidegen (reggel) és üzemmelegen is. B)

járó motornál ,vagy csak a gyújtást ráadva , vagy , gyújtás nélkül mérjem ?

Link to comment
Megosztás:

járó motornál ,vagy csak a gyújtást ráadva , vagy , gyújtás nélkül mérjem ?

Nem kell semmi gyújtás meg ilyesmi. Le kell húzni róla a csatlakozót, és megmérni az ellenállását a szondának.

Az ugyanis egy sima ellenállás, ami hőre változtatja az értékét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.