Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem a gyári rádió olyan, hogy ha kulccsal kikapcsolod, és utána a gombjával kapcsolod be akkor egy óra mulva kikapcsol, pont azért, hogy a tanult autós kolléga ne felejtse bekapcsolva és ne szívja le az aksit :lol:

Na ez az a funkció a céges 206-osban ami az őrületbe kerget. 26 perc után lekapcsol mindent...átvált ECO módra. Addig így marad míg be nem indítom. :lol: Ezzel szívatnak a csigazabálók :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Akkor a tied a belő világításról lehet odahúzva szerintem. Mintha az lőne le magát 1 óra után :devlish:

Ezt sem hallottam még, de nem hiszem...vagyis ez igy van jól a gyári szerint(a könyvecskéje is irja, hogy aksilemerülés megelőzése végett van igy megoldva), de ha benne a kulcs a leállitás után akkor azt hiszem már addig szól ameddig akarom vagy bir mert a kulcsszekrény belseje kapcsolja ki - ha én nem kapcsolom ki előtte manuálisan - amikor kihúzom a kulcsot és az kiugrik.

Link to comment
Megosztás:

:lol: Nekem kulcs nélkül is szól(egy órán át), nem kell a gyújtást ráadni és úgyis szól a gyári rendszer. :lol:

Nekem is, csak annyi, hogy ha menet közben használom, és leállitom a motort, akkor elhalgat, és be kell kapcsolni mégegyszer.

Jah az a gyári rendszer. Csak ha már nem a gyári van benne akkor meg kell cserélni a fix tápot a memória táppal, mert különben elfelejt mindent, és ha a fix táp mellé a régi csatinál bekötöd a memória tápot, akkor van az hogy ha kiveszed a kulcsot akkor is szól, de addig amíg ki nem kapcsolod vagy le nem merül az aksi. Viszont ha a fix tápot megcseréled a memória táppal akkor kulcs kivételére elcsendesedik, oszt meg nem nyikkan, míg a kulcsot 1 állásba nem fordítod. :lol:

És ezt el tudod mondani 5 sör meg 3 feles után is? :lol:

Akkor a tied a belő világításról lehet odahúzva szerintem. Mintha az lőne le magát 1 óra után :devlish:

Nekem a belső világítás nem, csak a rádió, ha álló motornál használom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is, csak annyi, hogy ha menet közben használom, és leállitom a motort, akkor elhalgat, és be kell kapcsolni mégegyszer.

És ezt el tudod mondani 5 sör meg 3 feles után is? :devlish:

Nekem a belső világítás nem, csak a rádió, ha álló motornál használom.

Még ha álmomból felkeltenek is. Szívtam vele egy fél napot, mire sikerült összehoznom úgy az új nyúzikcentert, hogy működjön rendesen. Kitapasztaltam a zsinórokat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát kérem akinek széjje van kopva a kulcs. Régi kulcsom nekem is ilyen volt. Elindítottam, oszt kihúztam a gyújtáskapcsolóból :devlish:

Ja, csak amikor rossz úton kicsúszik a helyéről. Az asszony tett rá egy félkilós emblémát + a 2 tollú elzett garázskulcs.

Örülök mikor térden vagy lábszáron vág. :lol: Ráakasztom a váltórúdra a madzagját és nem kell annyit keresni hova lett. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyári a rádiód vagy valami házilag mókolt másik? Amúgy ha gyári is a rádiód, illetve ha nem gyári akkor is úgy működne, hogy ha egyes állásban van a kulcs, akkor a rádió működik. Mivel a kettes állás a gyújtás, 3mas meg az önindítót tekeri, szóval nem tudom, hogy felétek ez hogy van bekötve de akkor vagy félrebeszélsz, vagy szarul van bekötve a rádiód. Az izzítás meg tudtommal úgy működik, hogy:

0 állás no áram

1 állás rádió on

2 állás izzítás

3 állás indítás (ez ami rugózik, és visszaáll indítás után 2 állásba)

;)

Gyári rádió. Ha gyújtást adok egyből izzít, rádió is csak gyújtáson szól! Lehet már mókoltak azon is valamit, van szig szalag rendesen. :devlish:

Na, ez ám a gyors reakció! ;)

Most kaptál néhány választ.

Le is blokkoltam egyből! :lol: :lol: :lol:

JViszont ha a fix tápot megcseréled a memória táppal akkor kulcs kivételére elcsendesedik, oszt meg nem nyikkan, míg a kulcsot 1 állásba nem fordítod. :lol:

Nah ez van nekem, majd ha lesz időm akkor ránézek!

Köszi a gyors válaszokat mindenkinek! :P

Link to comment
Megosztás:

Gyári a rádiód vagy valami házilag mókolt másik? Amúgy ha gyári is a rádiód, illetve ha nem gyári akkor is úgy működne, hogy ha egyes állásban van a kulcs, akkor a rádió működik. Mivel a kettes állás a gyújtás, 3mas meg az önindítót tekeri, szóval nem tudom, hogy felétek ez hogy van bekötve de akkor vagy félrebeszélsz, vagy szarul van bekötve a rádiód. Az izzítás meg tudtommal úgy működik, hogy:

0 állás no áram

1 állás rádió on

2 állás izzítás

3 állás indítás (ez ami rugózik, és visszaáll indítás után 2 állásba)

:lol:

Helyesbítenék. 95-ig semelyik Astrában nem így működik, a kora 95-ös korszakban jött be az, amit írtál. Ezt úgy érték el, hogy a kormányzárt használják arra, hogy a fix tápot kapcsolgassa a rádiónak, amit eddig a gyújtáskapcsoló 2-es állásáról kapott. A másik 12V meg ugye a memória vezeték. Ha megnéznéd a kapcsolási rajzokat, látnád is, hogy nem szarul van bekötve és nem is félrebeszél, hanem akkoriban még így volt. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítenék. 95-ig semelyik Astrában nem így működik, a kora 95-ös korszakban jött be az, amit írtál. Ezt úgy érték el, hogy a kormányzárt használják arra, hogy a fix tápot kapcsolgassa a rádiónak, amit eddig a gyújtáskapcsoló 2-es állásáról kapott. A másik 12V meg ugye a memória vezeték. Ha megnéznéd a kapcsolási rajzokat, látnád is, hogy nem szarul van bekötve és nem is félrebeszél, hanem akkoriban még így volt. :lol:

Igen sűrű elnézést kérek a csekély kis pontatlanságomért. :devlish: Enyémből indultam ki az meg 95 decemberi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondja meg leci, hogy kell a kozepso ventillator gomb (hatso uveg futes) izzojahoz hozzaferni!

Olvastam a GYIK-ot, azt a ket muanyag szart ossze kell nyomni, aztan mi van?

Gongolom az a feher muanyag cso rejti az izzot valahol alul, azt kell/lehet ilyenkor kihuzni?

Vagy a fekete betetet benyomni, kihuzni? Nem vilagos melyik itt a mozgo alkatresz...

Meg meg valami, ami a GYIK-bol kimaradt. A hamutarto vilagitashoz hogy lehet hozzaferni?

A kapit moge be tudok nyulni anyos felol, es hatrafele ki tudnam huzni (talan), de mi fogja a gyujtot meg az izzot?

Koszi.

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondja meg leci, hogy kell a kozepso ventillator gomb (hatso uveg futes) izzojahoz hozzaferni!

Olvastam a GYIK-ot, azt a ket muanyag szart ossze kell nyomni, aztan mi van?

Gongolom az a feher muanyag cso rejti az izzot valahol alul, azt kell/lehet ilyenkor kihuzni?

Vagy a fekete betetet benyomni, kihuzni? Nem vilagos melyik itt a mozgo alkatresz...

Meg meg valami, ami a GYIK-bol kimaradt. A hamutarto vilagitashoz hogy lehet hozzaferni?

A kapit moge be tudok nyulni anyos felol, es hatrafele ki tudnam huzni (talan), de mi fogja a gyujtot meg az izzot?

Koszi.

Miután összenyomod azt a két műanyag pöcköt, az egész kapcsolónak ki kell jönnie előre, húzni kell.

A hamutartó világítását úgy csináltam meg, ahogy írtad, befeküdtem az anyósoldal lábteréhez, és benyúltam a középkonzol mögé. Kihúztam az izzófoglalatot hátra, kicseréltem benne az égőt, majd visszadugtam a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Miután összenyomod azt a két műanyag pöcköt, az egész kapcsolónak ki kell jönnie előre, húzni kell.

A hamutartó világítását úgy csináltam meg, ahogy írtad, befeküdtem az anyósoldal lábteréhez, és benyúltam a középkonzol mögé. Kihúztam az izzófoglalatot hátra, kicseréltem benne az égőt, majd visszadugtam a helyére.

Elméletileg ki lehet húzni a szivargyujtót bellülről is, két pöcköt szétnyomva a belselyében, de nekem nem sikerült, egyszerűbb volt kivenni a kardánboxot.

354414.jpg

Link to comment
Megosztás:

Valaki mondja meg leci, hogy kell a kozepso ventillator gomb (hatso uveg futes) izzojahoz hozzaferni!

Olvastam a GYIK-ot, azt a ket muanyag szart ossze kell nyomni, aztan mi van?

Gongolom az a feher muanyag cso rejti az izzot valahol alul, azt kell/lehet ilyenkor kihuzni?

Vagy a fekete betetet benyomni, kihuzni? Nem vilagos melyik itt a mozgo alkatresz...

Meg meg valami, ami a GYIK-bol kimaradt. A hamutarto vilagitashoz hogy lehet hozzaferni?

A kapit moge be tudok nyulni anyos felol, es hatrafele ki tudnam huzni (talan), de mi fogja a gyujtot meg az izzot?

Koszi.

Az izzó nem a kapcsolóban van, hanem mögötte egy panelon! A kapcsolót csak azért kell kihúzni, hogy a mögötte lévő izzóhoz hozzáférj! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Gyújtáskábelben milyen márkát érdemes venni? Tudom már párszor le volt írva, de nem találom a kábelek ellenálás értékeit sem itt sehol! :devlish:

Most vagy 3-20kohm, vagy 7-20Kohm a hosszuktól függően. Én inkább használt gyárit vettem.

Sziasztok!

Opel Astra F Komihoz ez a központi zár motor jó hozzá? http://www.stadigabi.com/images/opelastraflimusin.jpg

Csak annyi hogy fölcsavarozom meg bekötöm és már működő képes is ?

Hova akarod?

Link to comment
Megosztás:

nekem a jobb oldali ajtóban az átvezető csatlakozóban a gyári kábeleken kívül egy furaton még megy át az ajtóba piros,fekete,barna,narancs,stb. színű kábelek az mihez lehet? Ha jól sejtem akkor talán az lehet a központi zár kábelja?

Vagy elektromos tükör, vagy elektromos ablak, pontosan kellenének a színek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.