Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Lehetséges, nekem egyszer volt pára miatti három-hengerezésem. Leállítottam, levettem, kicsit eltörölgettem utánna jó lett.

Heló!

DIS-kockásban mit lehet eltörölgetni?

Múltkor nekem is volt ilyen nagyon nagy párásodásra rángatás, elgyengülés. Eltörölgettem a gyújtókábelek fejeit meg a gyertyákat, de nem segített.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Jöttek már többen ilyen középkijelző hibával, hogy pölö gyujtásra nem világit, csak fényszóró bekapcsolásra, de úgy rémlik nem lett meg az oka. Talán valami kontakt a csatiban, vagy részleges leszakadása a szallagnak a nyákról. Nekem egyszer olyan volt, hogy néha elment a tápja, és nullázta magát, a lábak megfeszegetése megoldotta a problémát.

Köszi a választ! :D

Majd lagzi után kibontom...

Csak idegesít, hogy most megint sokat megyek vele, és teljesen sötét a középkonzol! ^_^ :D

Link to comment
Megosztás:

Hát passz, nem is tudom az hogyan műkszik.

A DIS kockásban az ECU vezérli a gyújtást és nem a gyújtás elosztó.

De a párára leállás terén nincs tapasztalatom.

Esetleg a kábeleket kell megnézni egy párásabb estén, sötétben, mert ha olyankor villódznak és ki-kihagy a motor, akkor cserélni kell a kábeleket. Kezd a szigetelésük megmakkanni...

Link to comment
Megosztás:

Heló!

DIS-kockásban mit lehet eltörölgetni?

Múltkor nekem is volt ilyen nagyon nagy párásodásra rángatás, elgyengülés. Eltörölgettem a gyújtókábelek fejeit meg a gyertyákat, de nem segített.

Üdv

Ott inkább a gyújtókábelek állapotát kellene megnézni. Egyrészt rámérni, hogy nem szakadtak-e másrészt tök sötétben megnézni, hogy áthúz-e valahol a hengerfejre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lemerült az aksim nekem is. Észrevettem, hogy a "gondozásmentes" (utána olvastam, hogy a gondozásmentes, az igazából nem az, mert azután is utána kell tölteni) aksiban szinte semmi víz nem volt, így feltöltöttem (4dl desztvizet hiányolt szegényke) és egyből 12V-ot mértem rajta a korábbi 10V helyett. Levittem beraktam és indult a kocsi egyből. Töltőfeszre 13,2V-ot mértem és azt olvastam, hogy 13,8-14,4V között kellene hogy legyen... Szóval az egyik kérdésem, hogy a 13,2V az normális-e és hogy rendesen fel tudja-e tölteni az aksit? A másik pedig, hogy töltsem-e fel aksitöltővel az aksit, vagy így jó lesz már?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gondom lenne hogy ma kicseréltem az indukciós jeladót (Hall) a kocsimba (93-as C16NZ-s kombi)

a következőt produkálta mikor ráattam a gyujtás: berreget a jeladó és a fordulatszám mérő össze vissza lengett.

Mindent ugy kötöttem be ahogy ay elözö volt, viszont találtam kozvetlen melette egy kis fekete valami-t ami ugy néz ki mintha nem gyári lenne az elözö jeladohoz van hozzá kütve alulrol a 3. lábba. Ha valaki tud errül valamit plz irjon thx elöre is. képek a valamiröl.

http://kep.psharing.com/419539.jpg

http://kep.psharing.com/419540.jpg

http://kep.psharing.com/419541.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lemerült az aksim nekem is. Észrevettem, hogy a "gondozásmentes" (utána olvastam, hogy a gondozásmentes, az igazából nem az, mert azután is utána kell tölteni) aksiban szinte semmi víz nem volt, így feltöltöttem (4dl desztvizet hiányolt szegényke) és egyből 12V-ot mértem rajta a korábbi 10V helyett. Levittem beraktam és indult a kocsi egyből. Töltőfeszre 13,2V-ot mértem és azt olvastam, hogy 13,8-14,4V között kellene hogy legyen... Szóval az egyik kérdésem, hogy a 13,2V az normális-e és hogy rendesen fel tudja-e tölteni az aksit? A másik pedig, hogy töltsem-e fel aksitöltővel az aksit, vagy így jó lesz már?

Nekem is volt már ugyan ilyen esetem 1-2 nap után folyton lemerult aztán néztem csont üres utána töltöttem felraktam áramra 1 napra utána leteszteltem és ugyan az hiába töltöttem ujra az már kuka lehet, ha bejon a hideg.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt már ugyan ilyen esetem 1-2 nap után folyton lemerult aztán néztem csont üres utána töltöttem felraktam áramra 1 napra utána leteszteltem és ugyan az hiába töltöttem ujra az már kuka lehet, ha bejon a hideg.

2 éves az aksim (még garanciás is). Meg a töltőfeszt a rossz akksi nem befolyásolja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lemerült az aksim nekem is. Észrevettem, hogy a "gondozásmentes" (utána olvastam, hogy a gondozásmentes, az igazából nem az, mert azután is utána kell tölteni) aksiban szinte semmi víz nem volt, így feltöltöttem (4dl desztvizet hiányolt szegényke) és egyből 12V-ot mértem rajta a korábbi 10V helyett. Levittem beraktam és indult a kocsi egyből. Töltőfeszre 13,2V-ot mértem és azt olvastam, hogy 13,8-14,4V között kellene hogy legyen... Szóval az egyik kérdésem, hogy a 13,2V az normális-e és hogy rendesen fel tudja-e tölteni az aksit? A másik pedig, hogy töltsem-e fel aksitöltővel az aksit, vagy így jó lesz már?

Az én gondozásmentesem teljesen le volt zárva, egyáltalán nem lehetett semmit beleönteni.

Link to comment
Megosztás:

Ott inkább a gyújtókábelek állapotát kellene megnézni. Egyrészt rámérni, hogy nem szakadtak-e másrészt tök sötétben megnézni, hogy áthúz-e valahol a hengerfejre.

Gyújtókábelek nyáron lettek cserélve (régiek áthúztak). De azért lehet ránézek még sötétben, hátha valami gagyi szériát fogtam ki.

Egyébként más: ugye ledes a műszeregységem van, és most ahogy álltam be, beindítottam a kocsit, és észrevettem, hogy nagyon halványan ég a háttérvilágítása. Gyújtásra. Ez mitől lehet?

Épp csak pislákol. Ha felkapcsolom a lámpát ég normálisan.

Meg harmadik dolog, lehet a szemem romlik, bár ahhoz szerintem még

de szerintem nem úgy világol a tompított ahogy kéne neki. Más autókban még nem volt ilyen gondom. El tud öregedni az égő benne? Vagy ez hülyeség? Megéri cserélni még mielőtt kiégne?

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Gyújtókábelek nyáron lettek cserélve.

A párát tudod szimulálni, ha virágsriccelővel, üvegmosóval stb. vizet permetezel a kábelekre sötétben. Amgy kicsit az enyém is áthúz, a multkor nézegettük a Corsát, hogy 3 hengerezik, megnéztem az enyémet is, milyen a hangja 3 hengerrel viszonyításképpen, nem tudtam letenni a pipát, mert letestelt, odaadtam faternak fogja már, amíg leállítom a mocit, mást se hallottam, mint: aúúú...aúúú....jajj...jajjj! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok mitől lehet, hogy lámpakapcsolásra nem világít a TID-em. :D

Csak egyedül arra reagál, (és akkor is csak lekapcsolt lámpával) ha megnyomok rajta egy gombot. ^_^

Gyújtásra sem történik semmi, valamint akkor sem, ha rákapcsolom a lámpát.

Mi lehet a gond?? :D

Köszi a választ! ;)

Majd lagzi után kibontom...

Csak idegesít, hogy most megint sokat megyek vele, és teljesen sötét a középkonzol! :D :D

Meglett a gond... :D

Az én hülyeségem volt csak, valamiért unokatesóm amikor kölcsönkérte az autót, akkor lecsavarta a műszerfalvilágítást...

Mindössze ez volt a probléma!

(De csupán gyújtásráadásra változatlanul nem üzemel! ;) )

Link to comment
Megosztás:

Meglett a gond... :D

Az én hülyeségem volt csak, valamiért unokatesóm amikor kölcsönkérte az autót, akkor lecsavarta a műszerfalvilágítást...

Mindössze ez volt a probléma!

(De csupán gyújtásráadásra változatlanul nem üzemel! ^_^ )

ÁÁÁÁ ne mán...

Nem hiszed el, én elejétől erre gondoltam, csak nem akartam mondani, mertcsaknem :D :D

Na szép napot ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gondom lenne hogy ma kicseréltem az indukciós jeladót (Hall) a kocsimba (93-as C16NZ-s kombi)

a következőt produkálta mikor ráattam a gyujtás: berreget a jeladó és a fordulatszám mérő össze vissza lengett.

Mindent ugy kötöttem be ahogy ay elözö volt, viszont találtam kozvetlen melette egy kis fekete valami-t ami ugy néz ki mintha nem gyári lenne az elözö jeladohoz van hozzá kütve alulrol a 3. lábba. Ha valaki tud errül valamit plz irjon thx elöre is. képek a valamiröl.

http://kep.psharing.com/419539.jpg

http://kep.psharing.com/419540.jpg

http://kep.psharing.com/419541.jpg

Link to comment
Megosztás:

A párát tudod szimulálni, ha virágsriccelővel, üvegmosóval stb. vizet permetezel a kábelekre sötétben. Amgy kicsit az enyém is áthúz, a multkor nézegettük a Corsát, hogy 3 hengerezik, megnéztem az enyémet is, milyen a hangja 3 hengerrel viszonyításképpen, nem tudtam letenni a pipát, mert letestelt, odaadtam faternak fogja már, amíg leállítom a mocit, mást se hallottam, mint: aúúú...aúúú....jajj...jajjj! ^_^

Rendes gyerek vagy te is öcsém! :D

Amúgy már sokszor leírtam,de megteszem most is:

Kábelt én úgy szoktam ellenőrizni,hogy fogsz egy darab blankolt vezetéket,egyik felét az akksi negatívjára,másik végét meg húzod végig a kábel melett szorosan.Ahol áthúz,azt látni fogod.

Nem kell fosni,nem fog megütni,az áram tudja a fizikát...veled ellentétben. :D

Link to comment
Megosztás:

3,2V-os töltő fesz az normális? Vagy haldoklik a zsönerátor?

Hát ez elég zsenge ^_^ gondolom 13.2 akart lenni. Nézd meg, milyen tipusú generátorod van, ha Hitachi, annak még talán jó is, de pl. Bosch-nak kevés, az 14V felett kell legyen alapjárat feletti fordulaton. Mérd meg, hogy közvetlenül a generátor kapcsain mekkora fesz van, ha ott még megvan a 14V (vagy afelett) akkor az akksira menő kábel a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez elég zsenge :D gondolom 13.2 akart lenni. Nézd meg, milyen tipusú generátorod van, ha Hitachi, annak még talán jó is, de pl. Bosch-nak kevés, az 14V felett kell legyen alapjárat feletti fordulaton.

Ja igen, csak már fáradt vagyok ^_^

Tuti nem Bosch, de megnézem

Szerk: Nevenincs Lucas LRB-222 (Calibrából kiszedett generátor egyébként) és 14V-ot írnak hozzá...

Ilyenkor lehet vele valamit kezdeni vagy dobjam minél messzebb? :D

A generátort holnap kimérem, remélem ott megvan a fesz és a kábel vagy az aksi döglődik, az legalább garanciás még két hónapig ;)

Egyébként lehet, hogy az alapjárat is ezért ingadozik? Vagy az aksira van kötve? Vagy az szimplán külön döglődik? :D

Lassan csak kicserélem az egész kocsit (ennyi erővel építhettem volna magamnak egyet :D)

Link to comment
Megosztás:

Gyújtókábelek nyáron lettek cserélve (régiek áthúztak). De azért lehet ránézek még sötétben, hátha valami gagyi szériát fogtam ki.

Az nem jelent semmit. Én egy utángyári és egy vadi új champion készeletet is kipróbáltam. Végül visszatettem a gyárit gégecsőbe húzva. Mint kiderült az általános gyújtókábelek 10-15kV-ig jók, de a DIS ennél nagyobb feszültséget ad így átüt rajta. A gyári (nálam BERU) 40kV-ig bírja csak vagy 70eFt-ba kerül ^_^

Így gégecsővel ami távol tartja a hengrfejtől azóta is vígan működik a gyári.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.