Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Így van, illetve 1 relé húzza fel őket, amit a központi indít és lekapcsol kb.10 pm után. Járó motor tiltja a relé működését, mert tankolás után előfordul, hogy lekönyöklöm a pöcköt fizetéskor........ :D

Dögmelegben, lehúzott ablaknál nem tökmindegy, hogy be van-e zárva? :D

Aha, köszi :) Nekem elvileg mind a négy gyárilag komfortos, úgyhogy nem kell hozzá drága pénzért modult venni, ha arra vetemednék, hogy megcsináltassam...

Nyáron, ha munkába járok vele a cég parkolójába állok be, ami ugyan körbe van kerítve, de a kapu nem zárt (egész nap jönnek-mennek a céges autók). Résnyire le szoktam engedni az ablakot (max. amíg a Szatuna légterelő tart, úgyhogy nem is látszik), hogy ne szoruljon be annyira a meleg, de azért bezárom, hogy ha valaki betévedne ne kezdjen el benne keresgélni... A cégtől nem bántja senki az biztos, de külsős emberekben nem bízom! :D

Szóval ezért kérdeztem ... :D

Link to comment
Megosztás:

Egybként a gyik ban olvastam az írásod Breki.

"A csatlakozóra adott "-" jellel lehet a leállított autó ablakait felhúzni (sok riasztó tudja kezelni ezt a funkciót)

Az ablakok bezárásáig folyamatosan kell kapniuk a jelet! Kb.8mp."

Na most én hiába adtam neki negatívot, nem húzta fel az ablakot

Link to comment
Megosztás:

Egybként a gyik ban olvastam az írásod Breki.

"A csatlakozóra adott "-" jellel lehet a leállított autó ablakait felhúzni (sok riasztó tudja kezelni ezt a funkciót)

Az ablakok bezárásáig folyamatosan kell kapniuk a jelet! Kb.8mp."

Na most én hiába adtam neki negatívot, nem húzta fel az ablakot

Hova adtad a jelet? A csati melyik lábára?

Link to comment
Megosztás:

Az ablakemelő 6 os pin jére, ahogy írtad. Ezt a 6 os pint hozzáérintettem próbaképp a kasznihoz (ahol le van testelve a többi kütyüm is) és semmi.

Belehekkeltél a csatiba egy + érintkezőt vagy beleszúrtál tűvel a gumidugóba? Gyárilag az a pin üres, nincs alatta érintkező

Link to comment
Megosztás:

Ha kapott tápot és érintkezett a vezetékdarabod rendesen, akkor mennie kéne. Ez az a pin ami a "sarokban" van, felette lennie kell egy üresnek.

Állandó + t kapott az biztos, mert működött az ablakemelő. A csatira meg rá van írva a pin szám. Ott pedig a 6 osba dugtam a cuccost. De megoldottam egy ablakfelhúzó modullal, amit a vezető oldali kapcsolóra (felfele vezetékére) kötöttem rá, adtam neki egy állandó + t és kész is van.

Csak kíváncsi voltam miért nem működik úgy ahogy írtad.

Link to comment
Megosztás:

Állandó + t kapott az biztos, mert működött az ablakemelő. A csatira meg rá van írva a pin szám. Ott pedig a 6 osba dugtam a cuccost. De megoldottam egy ablakfelhúzó modullal, amit a vezető oldali kapcsolóra (felfele vezetékére) kötöttem rá, adtam neki egy állandó + t és kész is van.

Csak kíváncsi voltam miért nem működik úgy ahogy írtad.

Passz. Nem nagyon lehet eltéveszteni a pin-t, mert csak 2 van üresen :)

Lényeg, hogy müxik :D

Link to comment
Megosztás:

Na ezt az ablakfelhúzós dolgot én is megpróbálom. Riasztón van is negítív trigger jel csak azt nem tudom, hogy tudom-e programozni, hogy 10mp-ig meg is tartsa.

Már csak egy kételyem van. Nekem a becsípődésvédelemnek van egy hátulütője: Ha egyik ablak csak félig a másik meg teljesen nyitva és mindkettőt elindítom felfele akkor amikor az első felér megállítja és visszafordítja a másikat mint a becsípésvédelem. Gondolom az elsőként felérő ahogy véghelyzetre fut változik a feszültség és ezt megérzi a másik oldal is de mint becsípés értelmezi.

Kérdés ha riasztóval és 6-os pinnel zárom az ablakokat akkor is működik a becsípés védelem? Mert akkor lehet szívás belőle ha nem egyszerre érnek fel az ablakok.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt az ablakfelhúzós dolgot én is megpróbálom. Riasztón van is negítív trigger jel csak azt nem tudom, hogy tudom-e programozni, hogy 10mp-ig meg is tartsa.

Már csak egy kételyem van. Nekem a becsípődésvédelemnek van egy hátulütője: Ha egyik ablak csak félig a másik meg teljesen nyitva és mindkettőt elindítom felfele akkor amikor az első felér megállítja és visszafordítja a másikat mint a becsípésvédelem. Gondolom az elsőként felérő ahogy véghelyzetre fut változik a feszültség és ezt megérzi a másik oldal is de mint becsípés értelmezi.

Hogy kötötted be a riasztót? A jel vezetéket hova kötötted?

Csak azért kérdem mert, nálam is voltak ilyen problémák, igaz a felhúzó modullal. Rossz helyre kötöttem a cuccokat azért csinálta.

De most már tökéletesen működik. :)

Egyébként ha megy fel az ablak záráskor, nálam akkor is működik a becsípődés védelem.

Nézd át a bekötést. Ha a riasztód tudja a pozitív jelet esetleg, akkor én azt csinálnám, hogy rákötném a vezetőoldali dupla kapcsolóra. Ott is a "felfele" vezetékekre. Ha be van tanítva az ablak, akkor elég neki egy "+" jel elvileg és felmegy a jel nélkül is utána már magától. (Én mondjuk raktam be a kapcsolókhoz diódákat egyenirányítás miatt, hogy ha nyomom a gombot a modulba elhúzó vezetékeire ne tudjon áram kerülni.)

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy lehet-e légzsák hibajelet házilag kiütni? Egyszer kapott gyújtást úgy hogy nem volt rádugva a kormánylégzsák, és bennmaradt. Az önteszt indításkor OK, kialszik, aztán folyamatosan világít megint... Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy lehet-e légzsák hibajelet házilag kiütni? Egyszer kapott gyújtást úgy hogy nem volt rádugva a kormánylégzsák, és bennmaradt. Az önteszt indításkor OK, kialszik, aztán folyamatosan világít megint... Előre is köszi.

Én azt mondanám, hogy a diag csatinál ki lehet ütni a hibát. De nem vagyok benne biztos. Ugyanúgy, ahogy a motorhibát olvasod ki.

Link to comment
Megosztás:

Én azt mondanám, hogy a diag csatinál ki lehet ütni a hibát. De nem vagyok benne biztos. Ugyanúgy, ahogy a motorhibát olvasod ki.

Köszi. Én is ebben bízom. De most láttam hozzászólást régebbről, hogy valószínűleg kell hozzá a Tech1. Nem szívesen pénzelnék emiatt autóvillamosságist... De hátha tud valaki még okosat.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Én is ebben bízom. De most láttam hozzászólást régebbről, hogy valószínűleg kell hozzá a Tech1. Nem szívesen pénzelnék emiatt autóvillamosságist... De hátha tud valaki még okosat.

Nem biztos h tech 1 kell, ha újabb kocsid van facelift utáni akkor tech 2.

Link to comment
Megosztás:

Hogy kötötted be a riasztót? A jel vezetéket hova kötötted?

Csak azért kérdem mert, nálam is voltak ilyen problémák, igaz a felhúzó modullal. Rossz helyre kötöttem a cuccokat azért csinálta.

De most már tökéletesen működik. :)

Egyébként ha megy fel az ablak záráskor, nálam akkor is működik a becsípődés védelem.

Még nem kötöttem rá a riasztót az ablakemelőre csak mondom, hogy megpróbálom vmelyik hétvégén.

Az egyik előbb felér akkor a másik megáll probléma meg megvan már amióta az autó. Amugy minden gyári az ablakemelők körül, szóval ezért gondoltam, hogy ez gyárilag ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Még nem kötöttem rá a riasztót az ablakemelőre csak mondom, hogy megpróbálom vmelyik hétvégén.

Az egyik előbb felér akkor a másik megáll probléma meg megvan már amióta az autó. Amugy minden gyári az ablakemelők körül, szóval ezért gondoltam, hogy ez gyárilag ilyen.

Értem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.