Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Simán be lehet szerelni: kiszeded a régit, beteszed az újat, és örülsz! :) (nekem legalábbis így volt :lol: )

generátortól kell egy szál, ha nincs, de szerintem be van az kábelezve gyárilag! <_< ECU nincs is a dízelbe!!! :D

dízel km óra, ha 6000-ig van skálázva.

A W szám azért egyezzen, mert ha nem, akkor csalni fog az óra, a fordulatmérőhöz semmi köze! -_-

Köszönöm :icon13:

Nem is tudtam hogy nincs is ECU a dízelben. Nekem benzines van azt jobban ismerem B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy volt már ez a téma, ez esetben elnézést kérek :)

De azt szeretném megkérdezni, hogy fordulatszámmérő nélküli dízel Astrába mekkora munka betenni a fordulatszámmérős műszeregységet? El szeretnék adni egyet és mindenki ezt kérdezi :D Tudtommal az ECU és a műszeregység közé kell egy plusz kábel ami esetleg nincs benn a kocsiban gyárilag. Van még valami szerelni való vele? Fordulatszám érzékelő mindenképp van az autóban, ami alapján az ECU ügyködik, még ha kijelző nincs is, ugye? Valamint ha 6000 rpm-ig van skálázva az sima dízel? A W számnak pedig semmi köze a fordulatszámmérőhöz, ugye?

Köszönöm előre is a segítséget!

Üdv!

Nekem W=1111-es volt és W=1102est tettem bele ugyebár fordulatszámmérőset. És nem csal. Kb annyit mint a másik, de még szerintem 1 picit kevesebbet is. Úgytudom az összes 94 előtti be van kábelezve dízelekből. Az faceliftesekről pedig nincs információm. Mint Astrásgyerek mondta, a dízelben nincs ECU. Nekem is annyi volt, mint Misinek. Régit kivettem, két csatlakozót + spirált leakasztottam, újat betettem, két csatlakozót + spirált visszaakasztottam. <_< Beindítottam és már működött is.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm :icon13:

Nem is tudtam hogy nincs is ECU a dízelben. Nekem benzines van azt jobban ismerem -_-

no ECU, no HIBAKÓD! :)

De a dízelekben nincs, ezek még nem olyan professzionálisak még! :D

Üdv!

Nekem W=1111-es volt és W=1102est tettem bele ugyebár fordulatszámmérőset. És nem csal. Kb annyit mint a másik, de még szerintem 1 picit kevesebbet is. Úgytudom az összes 94 előtti be van kábelezve dízelekből. Az faceliftesekről pedig nincs információm. Mint Astrásgyerek mondta, a dízelben nincs ECU. Nekem is annyi volt, mint Misinek. Régit kivettem, két csatlakozót + spirált leakasztottam, újat betettem, két csatlakozót + spirált visszaakasztottam. :lol: Beindítottam és már működött is.

Nekem sikerült W=1102-est, ugyanannyit csal mint előtte, mivel kicseréltem a km óra részt, nem tekergettem, maradt a régi, az eredeti óraállással! B)

Az enyém 95-ös faceliftes, és be volt kábelezve gyárilag. :D

Én benzinest is próbáltam bele, de az teljesen más: ahogy beindítottam, kapásból kiment teljesen a fordulatszámmérő! hamar leállítottam, és visszacseréltem! <_<

Link to comment
Megosztás:

no ECU, no HIBAKÓD! :)

De a dízelekben nincs, ezek még nem olyan professzionálisak még! :D

Én benzinest is próbáltam bele, de az teljesen más: ahogy beindítottam, kapásból kiment teljesen a fordulatszámmérő! hamar leállítottam, és visszacseréltem! <_<

Valami baja van az adagolónak, meg kell nézetni, mi meg tudjuk, hogy mi a baja általában. -_- Hja és adagoló döglődik -> vastag pénztárca. :icon13:

Benzinesében eggyel kevesebb elektronika van. Dízelnél feszültségváltozás alapján mutatja a fordulatszámot, benzinesnél meg impulzus. Az a plusz elektronika alakítja át impulzussá, onnantól már benzines megoldás abban is... csak hogy tudd. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valami baja van az adagolónak, meg kell nézetni, mi meg tudjuk, hogy mi a baja általában. :icon13: Hja és adagoló döglődik -> vastag pénztárca. :D

Benzinesében eggyel kevesebb elektronika van. Dízelnél feszültségváltozás alapján mutatja a fordulatszámot, benzinesnél meg impulzus. Az a plusz elektronika alakítja át impulzussá, onnantól már benzines megoldás abban is... csak hogy tudd. <_<

Nyugi nah, csak viccnek írtam, nem kekeckedek én!!! :)

És köszi a felvilágosítást, ezt nem tudtam, köszi szépen!

Szerencsére az adagolóval még semmi baj sem volt! :lol: Ritka az is, az sem lesz betegsége minden autónak! -_-

Nah de benzines dízel vita bezárva! B)

Link to comment
Megosztás:

Nyugi nah, csak viccnek írtam, nem kekeckedek én!!! :D

És köszi a felvilágosítást, ezt nem tudtam, köszi szépen!

Szerencsére az adagolóval még semmi baj sem volt! <_< Ritka az is, az sem lesz betegsége minden autónak! :icon13:

Nah de benzines dízel vita bezárva! :lol:

Meddig? :)

Link to comment
Megosztás:

Meddig? :)

Ameddig elő nem hozod megint, de tényleg nem azért írtam nah, csak pusztán vicc volt az egész, nem kell annyira szívre venni! <_<

De bocsi, ha kekeckedésként értelmezted, komolyan nem annak szántam! Pusztán ECU-ról volt szó!

Félreérthető voltam, 1000 bocs! :icon13:

Én magammal harcoljak? B)

Mint Don Quihote :D :lol: -_-

Link to comment
Megosztás:

Ameddig elő nem hozod megint, de tényleg nem azért írtam nah, csak pusztán vicc volt az egész, nem kell annyira szívre venni! :D

De bocsi, ha kekeckedésként értelmezted, komolyan nem annak szántam! Pusztán ECU-ról volt szó!

Félreérthető voltam, 1000 bocs! <_<

Mint Don Quihote :) :icon13: :lol:

Dehogy vettem komolyan. -_- Csak beszótam. B)

Link to comment
Megosztás:

Dízelnél feszültségváltozás alapján mutatja a fordulatszámot, benzinesnél meg impulzus. Az a plusz elektronika alakítja át impulzussá, onnantól már benzines megoldás abban is... csak hogy tudd. :D

Ez így nem teljesen helytálló. Dízelnél is impulzus üzem van, a generátor tekercseiből nyeri a jelet, a diódahíd előtt van csapolva és a váltakozó feszültségből a pozitív félhullámokat használja.

Az órában az a + elektronika igazából csak egy IC ami frekvenciaosztóként funkcionál. Innen ugyanaz, mint a benzinesé.

Asszem Lalee próbálta ki egy benzines ford. mérőjét a sajátjába. A jelenség tipikus....kis gázfröccsre koppig ugrott a mutató....hehe, kicsit sok volt az impulzusok száma :)

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem teljesen helytálló. Dízelnél is impulzus üzem van, a generátor tekercseiből nyeri a jelet, a diódahíd előtt van csapolva és a váltakozó feszültségből a pozitív félhullámokat használja.

Az órában az a + elektronika igazából csak egy IC ami frekvenciaosztóként funkcionál. Innen ugyanaz, mint a benzinesé.

Asszem Lalee próbálta ki egy benzines ford. mérőjét a sajátjába. A jelenség tipikus....kis gázfröccsre koppig ugrott a mutató....hehe, kicsit sok volt az impulzusok száma :)

Áhá! Köszi, akkor tévedtem. :D

Link to comment
Megosztás:

Valami baja van az adagolónak, meg kell nézetni, mi meg tudjuk, hogy mi a baja általában. :icon13: Hja és adagoló döglődik -> vastag pénztárca. :D

Benzinesében eggyel kevesebb elektronika van. Dízelnél feszültségváltozás alapján mutatja a fordulatszámot, benzinesnél meg impulzus. Az a plusz elektronika alakítja át impulzussá, onnantól már benzines megoldás abban is... csak hogy tudd. <_<

Az biztos, hogy az adagoló nagggyon nagyon zsebbenyúlós alkatrész... :)

Link to comment
Megosztás:

X20xev van a forgalmiban.

Ma reggel különösen vicces volt a kocsi. Egész a munkahelyemig semmi gond nem volt. Beértem, szokás szerint megfordultam az utcában, mert legutóbb kaptam egy 6000Ft-os büntetést "menetiránnyal szemben várakozott".

Megforduláskor egy enyhe emelkedőre hajtottam fel, a végén nagyot fékeztem, mejd teszem rükibe, kis gázfröccs, de az alapjárat leesik 700 körülire és ottmarad. Hiába nyomogatom a gázt, semmi. Egyre nagyobb gázfröccsök, de semmi. Padlógáz semmi. pörög 700-800 körül. Majd a padlógáz hatására felpörög. majd megint vissza 700-ra. Megint felpörgetem....aztán ottmarad 3000 felett és pörög mint a hülye. Már épp leállítanám, amiko elkezd szépen visszakúszni a fordulat, amd a végén beáll 900-1000 közé.

Ezután megfordultam és beálltam a parkolóhelyre.

Ez számomra nem az AC hibáját jelzi, inkább az alapjárati motorét.

Itt jön a kérdés, hogy az elektronikai hibának számít vagy motorhibának. Ha jól tudom, akkor elektromos jel alapján állítja a fordulatszámot az alapjárati motor.

Egyébként az x20xev motoroknál ez hol található? sajnos mindig sötétedés után végzek, így sosm tudok benézni a motortérbe úgy hogy lássak is valamit.

További kérdés, az alapjárati motor bekavarhat menet közben is, vagy ha nyomom a gázt, akkor olyan mintha nem is lenne? mert ha ez utóbbi van, akkor reggel nem az tréfált meg, mivel nyomkodtam a gázt, de nem akart felpörögni.

megnéztem a hibakódos oldalt, nekem még ez is gyanús:

Throttle position sensor (TPS). Lehet, hogy enneki is van valami kontekt hibája.

üdv

k

Hibakódot már ki is olvastad, vagy csak a hibakód listát nézegeted?

Alapjárati motor elvileg ha nyomod a gázt akkor zárva van. Csak ha nem nyomod (alapjárat) vagy ha lepadlózod (teljes terhelés) dolgozik ill. van nyitva.

Link to comment
Megosztás:

Helló

X17DTL motornál merre van az önindító és hogyan lehet kivenni?

valószínűleg vmi gáz van vele, mert néha nem indít, máskor meg indítás után fura hang jön a motorból

Üdv

közepes mennyiségű szopás árán, akna sztem mindenképpen kell hozzá.

az önindító a tűzfal és a blokk között van a kipufogó cső által kellemesen takarva....

1. akksi kábelt leveszed

2. lebontod a hővédő lemezt az önindítóról

3. leszereled az önindító seggéről a kitámasztó lemezt.

4. leszereled a vezetékeket

5. a motortér felől férsz hozzá az elülső rögzítő csavarokhoz kicsavarod azokat is.

ezután már jön is ki.

mire ide érsz valószínűleg összesen 14-szer verted le a kezed, meghúzódott a derekad és összesen kb 17 percet káromkodással töltöttél :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy nem indul a kocsim. Én alapvetően az AC relé hibájának tudtam be, azért mert amikor kiveszem a relét, és rövidre zárom (az AC direktben kap feszt), akkor konkrétan hallom, hogy szörcsög az AC, nincs semmi gond vele feltölti az injektorhidat.

Azonban vettem egy zsír új AC relét betettem, és gyújtásra még csak véletlenül sem hajlandó az AC megmozdulni. Mi lehet az oka?

Megtehetem-e azt, hogy így rövidrezárt állapotban ráindítok, nem okoz-e valamilyen problémát?

Csak azért akarom ezt megcsinálni, hogy egyáltalán elindul-e?! Hogy van-e más baja, mint ez az elektromos probléma.

Üdv. És köszi.

(C20XE '90)

Link to comment
Megosztás:

Hibakódot már ki is olvastad, vagy csak a hibakód listát nézegeted?

Alapjárati motor elvileg ha nyomod a gázt akkor zárva van. Csak ha nem nyomod (alapjárat) vagy ha lepadlózod (teljes terhelés) dolgozik ill. van nyitva.

nem olvastam hibakódot, csak nézegettem az oldalt, hogy kb hogyan zajlik egy ilyen "kiolvasás"

Újabb tünet van. mai igazából már régi, csak nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget.

1. fékezésnél kicsit leesik az alapjárat, de amint megáll a kocsi visszamegy. álló helyzetben ha nyomom a féket nem csinálja ezt, csak amikor lassul a kocsi, és kicsit előre bólint.

2. tegnap kicsit gyorsabban mentem neki egy fekvőrendőrnek és előtte és kicsit rajta is fékeztem, akkor megint leesett az alapjárat és nem akart gázadásra sem feljebb menni, aztán szép lassan megint helyreállt.

Ezekből valami vákumcsőre és az alapjárati motorra vagy valami kontekthibára gyanakszom.

Csütrötökön hányra menjek a Lurdy házhoz, hogy kiolvassuk a hibakódot?

üdv

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy nem indul a kocsim. Én alapvetően az AC relé hibájának tudtam be, azért mert amikor kiveszem a relét, és rövidre zárom (az AC direktben kap feszt), akkor konkrétan hallom, hogy szörcsög az AC, nincs semmi gond vele feltölti az injektorhidat.

Azonban vettem egy zsír új AC relét betettem, és gyújtásra még csak véletlenül sem hajlandó az AC megmozdulni. Mi lehet az oka?

Megtehetem-e azt, hogy így rövidrezárt állapotban ráindítok, nem okoz-e valamilyen problémát?

Csak azért akarom ezt megcsinálni, hogy egyáltalán elindul-e?! Hogy van-e más baja, mint ez az elektromos probléma.Üdv. És köszi.

(C20XE '90)

Simán ráindíthatsz így, igazából a relé csak azért van a játékban, hogy pl. egy baleset esetén, ha leáll a motor, az AC-pumpa ne nyomja ki a motortérbe az összes benzint. Van néhány olyan motorvezérlő, ami hibakódot generál a relé hiánya miatt, de különösebb gondot nem okozhat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.