Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 17dr astram és olyan gondom van vele mostanába, hogy indítás után nem mindíg alszik el a töltés lámpa. Csak nagy fordulaton. Viszont utána a következő indításig nem gyullad ki.

Van valakinek ötlete, mi lehet a ludas?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb probléma merült fel a klíma beépítéssel kapcsolatban.

Megrendeltem a komplett cuccot, és elvittem beszereltetni (egy 1996-os Astrából lett kibontva, és a 2001-es Astra Classicomba építik be éppen). Most hívott a szerelő, hogy a cucc be van szerelve, de át kell kábelezni, mert a kábelköteg, ami a klímához tartozik, nem kompatibilis autómmal. Egy kisebb vagyonért persze átkábelezhető 3 nap alatt.

Mivel nincs más választásom, rábólintottam, de meg akartalak benneteket kérdezni, hogy ilyen van (mármint, hogy nem kompatibilis a két Astra klíma csatlakozása)? Valóban olyan marha nagy meló ezt átkábelezni? Nem létezik esetleg olyan "konvertel kábel szett", ami ezt a problémát megoldja?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb probléma merült fel a klíma beépítéssel kapcsolatban.

Megrendeltem a komplett cuccot, és elvittem beszereltetni (egy 1996-os Astrából lett kibontva, és a 2001-es Astra Classicomba építik be éppen). Most hívott a szerelő, hogy a cucc be van szerelve, de át kell kábelezni, mert a kábelköteg, ami a klímához tartozik, nem kompatibilis autómmal. Egy kisebb vagyonért persze átkábelezhető 3 nap alatt.

Mivel nincs más választásom, rábólintottam, de meg akartalak benneteket kérdezni, hogy ilyen van (mármint, hogy nem kompatibilis a két Astra klíma csatlakozása)? Valóban olyan marha nagy meló ezt átkábelezni? Nem létezik esetleg olyan "konvertel kábel szett", ami ezt a problémát megoldja?

Válaszotokat előre is nagyon köszönöm.

Szia!

A klíma beépítésnél célszerű úgy ahogy van mindent átrakni. Kábelköteget is a műszerfalból, etc. Nos ha azt is megkaptad a rendelésnél, de mégsem jó, akkor ott valami árulás van, mert amúgy a kábelkötegek kompatibilisek egymással, maximum hely nincs ahova bedugod az extra vezetékeket. Ezért is kell komplett biztosító táblát cserélni a klímásra, de az ECU-ban meg benne van a helye a klímának, ott a kábelköteg csere megoldja ezt a problémát. Úgyhogy szerintem jónak kéne lennie, ha mindent megkaptál hozzá. Legjobb lett volna, ha abból a 96-os Astrából egy az egybe átépítik. Azaz egymás mellett a két kocsi, aztán pakolás.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki

Következő lenne a problémám:

X14XE ASTRA F

Vezérlést cseréltem az autón, mert szétment a vízpumpa. Éppen kölcsönbe adtam az autót, tehát nem nálam történt az eset. Párszor próbálta elindítani, ezért elment a vezérlés. Csere után valamiért nem indul. Indításkor 1-2 puffanás aztán semmi. Kódok ki lettek olvasva. Főtengely jeladó cserélve is lett, de így sem indul. Szikra van, de úgy néz ki, hogy talán üzemanyagot nem kap, mert elég száraz a gyertya. Elképzelhető, hogy a sikertelen indítások miatt az ECU le tudja tiltani az indítást? Ha igen akkor miként teszi? Törölni lehet?

Előre is köszi mindenkinek a segítséget.

Üdv.:Gyula

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenki

Következő lenne a problémám:

X14XE ASTRA F

Vezérlést cseréltem az autón, mert szétment a vízpumpa. Éppen kölcsönbe adtam az autót, tehát nem nálam történt az eset. Párszor próbálta elindítani, ezért elment a vezérlés. Csere után valamiért nem indul. Indításkor 1-2 puffanás aztán semmi. Kódok ki lettek olvasva. Főtengely jeladó cserélve is lett, de így sem indul. Szikra van, de úgy néz ki, hogy talán üzemanyagot nem kap, mert elég száraz a gyertya. Elképzelhető, hogy a sikertelen indítások miatt az ECU le tudja tiltani az indítást? Ha igen akkor miként teszi? Törölni lehet?

Előre is köszi mindenkinek a segítséget.

Üdv.:Gyula

Sztem ott komolyabb dolgok is történtek abban a motorban a vezérlés átugrása miatt. Le kéne venni a szelepfedelet, hátha találsz eltört himbákat, némi szerencsével csak ennyi a gond. Az ECU sztem nem tiltja az üzemanyagot.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ott komolyabb dolgok is történtek abban a motorban a vezérlés átugrása miatt. Le kéne venni a szelepfedelet, hátha találsz eltört himbákat, némi szerencsével csak ennyi a gond. Az ECU sztem nem tiltja az üzemanyagot.

Ha tényleg átugrott, akkor tuti az egyik sor szelepet elverte. Vagy kipuff vagy szívó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék az x14nz motornak szeretném a hibakódját ki villogtattni.Mit kell össze zárni?

köszi a segítséget

Ha ilyen csatid van akkor ezt:

286687-20110720-YrytzU.jpg

Ezután CSAK gyujtást adni és a motorkontrol lámpát figyelni. Egy villogás , szünet, két villogás az 12....stb.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki legyenszives elmagyarázni nekem hogy ezt hogyan kötöm én bele a központi vezérlőmbe.

Amit nem értek az a rajzon lévő " központi vezérlő szálak" rész.

Há vazze, honnan tudjam mik azok. Mer gondolom ami ennél narancssárga az tutira nem az lesz a réginél.

http://www.metroman.hu/kepek/2605_ccl002%2...tesi%20rajz.pdf

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki legyenszives elmagyarázni nekem hogy ezt hogyan kötöm én bele a központi vezérlőmbe.

Amit nem értek az a rajzon lévő " központi vezérlő szálak" rész.

Há vazze, honnan tudjam mik azok. Mer gondolom ami ennél narancssárga az tutira nem az lesz a réginél.

http://www.metroman.hu/kepek/2605_ccl002%2...tesi%20rajz.pdf

Köszi előre is.

Milyen kpzárad van, gyári vagy valami utólagos?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Meg tudná nekem valaki mondani hogy az üzemanyagszint jelzőnél lévő visszajelzö lámpát mi kapcsoja.A hibajelenség az hogy nem igazán müködik,és csak gyujtáskor világit majd kialszik.Kb 2-3 liter gázolaj van benne de nem világit.Néha-néha bevillan és ennyi.Azt megnéztem hogy mechanikus elven müködik-e a jeladó de nem.A szintjelzöt még nem vettem ki.Tipp,valakinek?

Link to comment
Megosztás:

A szelep fedelet leszedtem és semmi szemmel látható hibája nincs. Úgy tudom, hogy a hidrotőkés megoldásnál nem sérülhetnek a szelepek. Egyenlőre a hengerfejet nem akarom levenni. Intézek inkább 1 computeres vizsgálatot. Azért ha van még valakinek ötlete , azt szívesen veszem. Üdv.:Gyula

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A műszerfal jobb szélén van egy sárga színű ködlámpa piktogram. Ennek világítani kell, ha bekapcsolom a ködlámpát? Mert az izzó is benne van, de sosem láttam még világítani :D

A kapcsolón magán megy a visszajelző.

Vagy ez évjárat / típusfüggő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A műszerfal jobb szélén van egy sárga színű ködlámpa piktogram. Ennek világítani kell, ha bekapcsolom a ködlámpát?

A kapcsolón magán megy a visszajelző.

Vagy ez évjárat / típusfüggő?

Nálam világít, de az a hátsó ködös visszajelzője. Az elsőhöz nincs, bár úgy rémlik, hogy valamelyiket csak akkor lehet kapcsolni, ha megy a másik is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Meg tudná nekem valaki mondani hogy az üzemanyagszint jelzőnél lévő visszajelzö lámpát mi kapcsoja.A hibajelenség az hogy nem igazán müködik,és csak gyujtáskor világit majd kialszik.Kb 2-3 liter gázolaj van benne de nem világit.Néha-néha bevillan és ennyi.Azt megnéztem hogy mechanikus elven müködik-e a jeladó de nem.A szintjelzöt még nem vettem ki.Tipp,valakinek?

A fordulatszámmérő nyákján van a kicsi elektronika, ami kapcsolgatja azt az izzót. Amúgy a műszer jól mutat?

Nálam világít, de az a hátsó ködös visszajelzője. Az elsőhöz nincs, bár úgy rémlik, hogy valamelyiket csak akkor lehet kapcsolni, ha megy a másik is...

Úgy van, hogy ha kapcsolsz helyzetjelzőt, akkor kapcsolhatsz elsőt és akkor hátsót is. Simán a hátsó csak tompítottal kapcsolható fel alapból. Az elsőnek meg valóban nincs visszajelzése a gombon kívül. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.