Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ugyanez volt nekem is. Megyek, mendegélek, eccercsak rántás, pech engine. Főtengelyjeladó. Csatit kitakarítottam vastagon megúsztatva WD40-nel, azóta nem csinálta a hibát és szebben is jár a motor. Bár az volt a furcsa, hogy 2500-as fordulat alatt használva nem dobta a hibát. 3000 tartóson meg elkezdte a hibajelenséget.

De szerintem nálad összetettebb a dolog. Ki kéne villogtatni hogy nincs-e eltárolt hibakód most.

A főtengely jeladóm ki lett cserélve nem járt sikerrel a kocsi továbbra is ugyanazt produkálja. Kivilogtattam továbra is 31 és 74 es hibát küldi. A 31 volt a jeladó akkor a légtömegmérő vacakolna?

Esetleg nem lehet ezek ellenére gyújtásmodul is?

Merre induljak tovább? levegőmennyiség fesz. magas. Hogyan lehet a jeladót továbbra is hibásnak írja ?

THX, Sepy

Link to comment
Megosztás:

A főtengely jeladóm ki lett cserélve nem járt sikerrel a kocsi továbbra is ugyanazt produkálja. Kivilogtattam továbra is 31 és 74 es hibát küldi. A 31 volt a jeladó akkor a légtömegmérő vacakolna?

Esetleg nem lehet ezek ellenére gyújtásmodul is?

Merre induljak tovább? levegőmennyiség fesz. magas. Hogyan lehet a jeladót továbbra is hibásnak írja ?

THX, Sepy

Minden beavatkozás után ki kell törölni a hibakódokat és utána próbálkozz tovább. Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Minden beavatkozás után ki kell törölni a hibakódokat és utána próbálkozz tovább. Szerintem...

Ezt hallottam én is, szerelő mondta, de inkább várj 20 percet. De a pozitívat kell levenni, ha jól tudom...

Valahány hibamentes indítás után törlődik a hibakód, talán a 10.-vagy a 20.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Van egy kis félreértés a dolgokban, a komfortelektronika csak annyit csinál, hogy a gomb hosszabb megnyomására automatikusan fel, vagy lehúzza az ablakot. A régebbi verziókban csak a bal oldalra szereltek be ilyen elektronikát, facelift után mindkét oldalon ilyen már, tehát a tied nagy valószínűséggel az ( megjegyzem az enyém 94-es autó, és mindkét oldalon komfortos gyárilag). F astránál nem vagyok biztos benne, hogy bekötötték egyáltalán a komfortzárás funkciót, pl. vekinél igen. A GYIK-ban találsz leírást arról, hogy a motorokon melyik csatit kell bekötni ahhoz, hogy elérd a komfortzárás funkciót, amit más típusoknál valóban a kulcs vízszintes elfordításával lehet működtetni, f-nél csak egy reteszelt állapotot csinál a központizárnak.

4-5000 Ft-ért lehet venni ablakfelhúzó modult, amit vagy a riasztóval, vagy a központizárral lehet aktiválni. Esetleg ha bekötöd a hiányzó csatikat a motorokon, akkor elég a riasztó megfelelő kimenetéről egy relével vezérelni azokat, és így bezáratni az ablakokat. :)

Köszi a gyors segítséget!

Mindkét oldalon ha a gombot egy másodpercig nyomom, akkor magától le-fel megy, tehát akkor a komfortelektronika rendben van. :D

Szóval ha jól értelmezem, akkor a kp zár "zárás" vezetékével ha egy relét vezérelek, majd a vezérelt relével negatívot küldök a motor 6-os csatlakozójára, majd a riasztót átállítom hogy 15 másodpercig adja a jelet a kp zárnak, akkor az ablak beriasztásnál felhúzódik ? És ezt gondolom mindkét ajtóban el kell végezni értelemszerűen, nem ?

Vagy rosszul értelmeztem ?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors segítséget!

Mindkét oldalon ha a gombot egy másodpercig nyomom, akkor magától le-fel megy, tehát akkor a komfortelektronika rendben van. :)

Szóval ha jól értelmezem, akkor a kp zár "zárás" vezetékével ha egy relét vezérelek, majd a vezérelt relével negatívot küldök a motor 6-os csatlakozójára, majd a riasztót átállítom hogy 15 másodpercig adja a jelet a kp zárnak, akkor az ablak beriasztásnál felhúzódik ? És ezt gondolom mindkét ajtóban el kell végezni értelemszerűen, nem ?

Vagy rosszul értelmeztem ?

Jobb lenne a riasztó komfortzárás kimenetét használnod erre a célra, mert a kp zár nem biztos, hogy szereti a hosszú jeleket. A riasztó amit linkeltél tudja ezt a funkciót :D Ha ezt a megoldást választod, akkor elég mindkét ajtóból 1-1 vezetéket kihozni, ha netán a modul mellett döntesz, akkor a vezető oldali ajtóban minden madzag hozzáférhető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra F vezető oldali ajtó fogantyú alá szerelhető elektromos ablakemelő kapcsolót keresek.Azt a verziót amelyikben 2 kapcsoló is van.Omegákban is ilyen van asszem.Az egész kapcsoló rész kellene mert nekem a kapcsolókat tartó műanyag keret is eltört,ott ahol az ajtó kárpit műanyagba lehet csavarozni.

Azt hiszem elég bonyolultan írtam le mit is szeretnék,de aki jártas a témában biztos tudja mit vakeráltam le ide.

Aki tud segítsen.

Várom válaszotokat.

Köszi!

Üdv:Lacus

Omegában tudtommal a sebváltó mellett van kardánboxon az ablakemelő kapcsoló :)

Link to comment
Megosztás:

Jobb lenne a riasztó komfortzárás kimenetét használnod erre a célra, mert a kp zár nem biztos, hogy szereti a hosszú jeleket. A riasztó amit linkeltél tudja ezt a funkciót :D Ha ezt a megoldást választod, akkor elég mindkét ajtóból 1-1 vezetéket kihozni, ha netán a modul mellett döntesz, akkor a vezető oldali ajtóban minden madzag hozzáférhető.

Akkor most kicsit elvesztettem a fonalat :)

A riasztónak nincs külön komfortzárás kimenete. Ha segítesz h hogy tudok képet berakni, megmutatnám a bekötési rajzát.

Annó amikor vettem, kérdeztem a riasztósokat h melyik vezetékre kell kötni a riasztót h felhúzza az ablakokat... ekkor kioktattak h F astrában ezt felejtsem el, és amúgy nincs külön kimenet, hanem a zárás impulzust kellene átállítani 0,5 másodpercről hosszabb időre.

Megnéztem még egyszer a kezelési könyvet és a 37. oldalon van a következő:

" Az elektromos ablakemelőt (kivéve Cabrio) kívülről is bezárhatja. Ehhez tartsa a kulcsot az első ajtózár zárási pozíciójában több mint két másodpercig."

Pl BMW E36 ban ugyanígy működik a dolog: kulcs zárba berak, elfordít zárás irányban, ott tart, majd kb 2 másodperc múlva az ablakok elindulnak felfelé egészen addig amíg a kulcsot zárás pozícióban tartom.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most kicsit elvesztettem a fonalat :)

A riasztónak nincs külön komfortzárás kimenete. Ha segítesz h hogy tudok képet berakni, megmutatnám a bekötési rajzát.

Annó amikor vettem, kérdeztem a riasztósokat h melyik vezetékre kell kötni a riasztót h felhúzza az ablakokat... ekkor kioktattak h F astrában ezt felejtsem el, és amúgy nincs külön kimenet, hanem a zárás impulzust kellene átállítani 0,5 másodpercről hosszabb időre.

Megnéztem még egyszer a kezelési könyvet és a 37. oldalon van a következő:

" Az elektromos ablakemelőt (kivéve Cabrio) kívülről is bezárhatja. Ehhez tartsa a kulcsot az első ajtózár zárási pozíciójában több mint két másodpercig."

Pl BMW E36 ban ugyanígy működik a dolog: kulcs zárba berak, elfordít zárás irányban, ott tart, majd kb 2 másodperc múlva az ablakok elindulnak felfelé egészen addig amíg a kulcsot zárás pozícióban tartom.

Hmm, a leírásban pedig írja a komfortzárás vezérlést.....

Töltsd fel a képet valamelyik képmegosztóra (pl. ide )és a linket tedd be a hsz-be.

Link to comment
Megosztás:

Omegában tudtommal a sebváltó mellett van kardánboxon az ablakemelő kapcsoló :)

Hello!

Akkor neki futok még egyszer.

Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is.

astra_karfakapcsolo_01_216x162t1_ic.jpg

Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:?

Üdv:Lacus

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Akkor neki futok még egyszer.

Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is.

http://www.ultimatehifi.hu/kepek/termekek/...16x162t1_ic.jpg

Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:?

Üdv:Lacus

Sztem ezt írd be az Adok-veszek rovatba a Keresek / Astra F ill. a Keresek / Autóbontó topicokba, ott előbb észreveszik :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Akkor neki futok még egyszer.

Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is.

Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:?

Üdv:Lacus

Ez utángyártott kapcsoló, a gyári nem lesz jó hozzá. És ilyet nem igen fogsz találni. :) De viszont lehet venni 10ezer körül SPAL veboldalt keresd fel ott lhet kapni. spal.hu asszem..

Nekem is volt ilyen de már el adtam. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez utángyártott kapcsoló, a gyári nem lesz jó hozzá. És ilyet nem igen fogsz találni. :) De viszont lehet venni 10ezer körül SPAL veboldalt keresd fel ott lhet kapni. spal.hu asszem..

Nekem is volt ilyen de már el adtam. :D

A weboldal stimmel,át is néztem a katalógust,vektra,corsa,omega ezekhez találni,de astrahoz sajna nem árulnak,Igy majd próbálkozom tovább a keresgéléssel.Az utángyártottért sokkalom a 10 k át,ha bontóban nem találok akkor maradok a nyáklap újrakészítésénél és a meglévő kapcsolókat átforrasztom.Belinkelem az adok veszek rovatba is hátha lesz valakinek.

Köszi a válaszokat.

Üdv:Lacus

Link to comment
Megosztás:

A weboldal stimmel,át is néztem a katalógust,vektra,corsa,omega ezekhez találni,de astrahoz sajna nem árulnak,Igy majd próbálkozom tovább a keresgéléssel.Az utángyártottért sokkalom a 10 k át,ha bontóban nem találok akkor maradok a nyáklap újrakészítésénél és a meglévő kapcsolókat átforrasztom.Belinkelem az adok veszek rovatba is hátha lesz valakinek.

Köszi a válaszokat.

Üdv:Lacus

Astra F ablakemelő karfakapcsoló

Link to comment
Megosztás:

Hmm, a leírásban pedig írja a komfortzárás vezérlést.....

Töltsd fel a képet valamelyik képmegosztóra (pl. ide )és a linket tedd be a hsz-be.

Mégsem töltöttem fel a rajzot, mert időközben felhívtam a riasztósokat, és rákérdeztem ismét erre a komfortvezérlő dologra. Azt mondták hogy az "AUX" szállal szokták vezérelni a komfortelektronikát. Az első kérdésem az volt, hogy akkor most külön gombnyomással kell majd az ablakot felhúznom, és külön gombbal riasztanom ? Nem-nem, belehet programozni hogy az AUX-ot is vezérelje bekapcsoláskor...

Namost itthon nem találtam ilyet a könyvében, szóval holnap ismét felhívom őket, hogy ezt hogy lehet beállítani...

Tehát ha minden igaz, akkor van szálam amit a riasztó vezérel.

Hogyan tovább ? 1-1 relén keresztül testet adni a motoroknak és kész ?

Link to comment
Megosztás:

Mégsem töltöttem fel a rajzot, mert időközben felhívtam a riasztósokat, és rákérdeztem ismét erre a komfortvezérlő dologra. Azt mondták hogy az "AUX" szállal szokták vezérelni a komfortelektronikát. Az első kérdésem az volt, hogy akkor most külön gombnyomással kell majd az ablakot felhúznom, és külön gombbal riasztanom ? Nem-nem, belehet programozni hogy az AUX-ot is vezérelje bekapcsoláskor...

Namost itthon nem találtam ilyet a könyvében, szóval holnap ismét felhívom őket, hogy ezt hogy lehet beállítani...

Tehát ha minden igaz, akkor van szálam amit a riasztó vezérel.

Hogyan tovább ? 1-1 relén keresztül testet adni a motoroknak és kész ?

Sztem 1 relé kell, a motorok 6-os kivezetését összekötni, és a relével testelni.

Link to comment
Megosztás:

Ez most már kezd vicces lenni...

Ismét felhívom őket, hogy hogyan kell beprogramozni... Erre megszólalnak, hogy az egy másik riasztóhoz vonatkozik, az enyém komfortvezérlése úgy működik hogy átállítom a zárás impulzust hosszabb időre (kulcs elfordítva zárás irányba és úgy tartva esete). Az AUX-al azt tudom megcsinálni h külön gombnyomással felhuzatom az ablakokat, és külön bezárom...

Kérdeztem ezt a dolgot, hogy a zárás vezetékére egy relét kötni, és azzal megoldani.

Azt mondta h próbáljam ki, ha átállítom hosszabb időre a zárást akkor bezárás után a motorokat "elengedi"-e a riasztó, nehogy leégjenek... Átállítottam 3,5 másodpercre, erre ahogy rányomom a bezárást, az ajtók bezáródnak, majd rögtön ki is nyílnak :) Na ennél a résznél kaptam egy kisebb idegösszeroppanást. 

Ez a visszanyitás normális jelenség lehet, vagy "rosszul" kötöttem rá a kp zárra?

(Megtudnátok mondani, hogy a riasztó le, fel és fő vezetékét a gyári kp zár melyik színű vezetékeire kell kötni? )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.