Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Volna egy olyan problémám hogy beszereltem az astrámba az elektromos ablakot! Próbánál olyat csinál, hogy gyújtás nélkül lejön de fel nem emegy egyik ablak se, gyújtásra pedig elsőre nem megy le egy nyomásos módban az ablak, először le kell húzni az ablakot aztán fel és utána már egy nyomásra le megy az ablak! A vezető oldalon ezek után ha felfele akarom ugyan ezt akkor elindul az ablak de mielőtt felérne előtte 2-3 centivel megáll és vissza lejön és ott megáll de úgy hogy vagy 10 centi kilátszik az üvegből! Hu lehet kicsit zűrzavaros! :D Na és ha leveszem a gyújtást és viszaadom akkor megint ugyan ezt csinálja! Mi lehet a gond? Van memória szálja vagy meg kell tanítani vagy már nem tom!

Bekötés: Fekete- +12 gyújtás

Barna - test

Kék/piros - le gomb

Szürke/zöld - fel gomb

Piros/sárga - +12 fix

Elvileg meg kell tanítani, és azt tudni fogja egészen addig, amíg le nem veszed az akkusarut / le nem merül az akku. Nekem legalábbis így működik, a komfortelektronika.

Eleve csak gyújtásra kéne kösd, én legalábbis arra kötöttem, másképpen mindíg világított az ablakemelő gombja.

Mire kötötted a +12-t? honnan vitted neki a + -t? én a biztitáblától vittem egy szálról, amin csak gyújtáson van áram.

És nem feszül véletlenül az üveg? lehet azért áll meg. Kis idő eltelt, mire én is jól beállítottam az ablakot, hogy ne szoruljon.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.összeirkáltam a drotok szineit. BARNA/FEHÉR 2 DARAB,,,,,BARNA 2 DARAB,,,,,PIROS 1 DARAB,,,,,FEKETE/FEHÉR 1 DARAB,,,,,PIROS/KÉK 1 DARAB,,,,,BARNA/KÉK 1 DARAB,,,,,FEKETE 1 DARAB,,,,,PIROS/SZÜRKE 1 DARAB,,,,,FEHÉR 1 DARAB,,,,,SÁRGA 1 DARAB,,,,,BARNA/SÁRGA 1 DARAB,,,,,KÉK 1 DARAB,,,,,ZÖLD 1 DARAB,,,,,ZÖLD/SZÜRKE 1 DARAB,,,,,ZÖLD/BARNA 1 DARB,,,,, KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGET

Link to comment
Megosztás:

No, van egy feladványom:

Amikor a fejegység be van kapcsolva (akár cd, akár usb, akár rádió) teljesen random elmegy a hang egy-egy hosszabb-rövidebb pillanatra. Van, hogy egy szám végigmegy gond nélkül, de van, hogy egy szám közben 20x megtörténik. Ilyenkor a BC háttérvilágítása is jelentősen elhalványul. Néha nem csupán elhalkul a cucc, hanem ki is kapcsol egy pillanatra a fejegység. Eközben a műszerfal többi háttérvilágítása teljesen rendben van, valamint ha nincs bekapcsolva a fejegység, a BC háttérvilágítása sem szarakodik.

Az előbb kivettem a fejegységet és a BC-t is, de csatlakozók, vezetékek rendben vannak, nincs jele annak, hogy valahol pl testelni tudna.

Valakinek esetleg ötlete erre?

Nekem ez akkor volt hogy kikapcsolt a lejátszó menet közbe mikor kezdődő generátor haldoklásom volt az előző autómba, töltött de nem mindig. Aztán az aksiban ugye volt szufla de a lejátszó kapcsolt ki néha néha.

Az ISO csatlakozókból kivenni a szálat a sárga műanyag után kb 3nap szenvedésem volt mire kikönyörögtem belőle. már tépett az ideg rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával szembesültem néhány napja: kb. 5 nap állás után indítottam volna az autót, önindító tekert szépen, de nem történt semmi... Gyújtás le, majd vissza, s ekkor vettem észre, hogy nincs check engine lámpa. Próbáltam hibakódot kivillogtatni, de az ECU semmit nem küldött vissza a világon (műszercsoportban az izzó nincs kiégve, azt ellenőriztem).

Szétszedtem a vezérlőt, azon sérülés nem látszik. 18-19 -es lábán megkapja a 12V -ot, illetve a 46-os lábon mértem még 7.5-8 volt feszt alapból, gyújtással minimálisan többet. Testelési problémát nem találtam, s az elektromos berendezések is rendben működnek.

Az AC relé a 85b és 86b lábon (barna-fehér és barna-kék vezeték) kap testet folyamatosan, ha az ECU csatlakoztatva van, egyébként nem. Ez nem tudom, hogy így normális-e.

AC pumpa oké, az nyom, a relét még nem ellenőriztem. Autodataban sem találtam sok mindent, hogy merre lehetne továbbmenni. Esetleg a befecskendezőknél érdemes lehet megpróbalámpázni?

Előzmény nem volt; elindult, leállt, ment szépen. Az egész nekem kicsit úgy néz ki, mintha a vezérlő megnyekkent volna. Kipróbálnám másikkal, csak nincs tele sajnos a padlás :D

Ha valakinek valami építő jellegű ötlete támad, köszönettel fogadom..

Ja, és C20NE motorom van.

Hol állt az autó? Nem lehet, hogy valami rágcsáló hozzáfért és elrágott valami vezetéket a motortérben?

Indítózás után a gyertyát megnézted? Ha benzines akkor szikra nincs, ha száraz akkor nafta. Én csak ezt utóbbi esetén keresgélnék injektor irányban. Van immo az autóban?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg meg kell tanítani, és azt tudni fogja egészen addig, amíg le nem veszed az akkusarut / le nem merül az akku. Nekem legalábbis így működik, a komfortelektronika.

Eleve csak gyújtásra kéne kösd, én legalábbis arra kötöttem, másképpen mindíg világított az ablakemelő gombja.

Mire kötötted a +12-t? honnan vitted neki a + -t? én a biztitáblától vittem egy szálról, amin csak gyújtáson van áram.

És nem feszül véletlenül az üveg? lehet azért áll meg. Kis idő eltelt, mire én is jól beállítottam az ablakot, hogy ne szoruljon.

Amm..sztem ez nem komfortelektronikás mert a motor melletti csatlakozó kisebb mint a motor azaz rövidebb!

Am mert ugye van a GYik ba a bekötés leírás aszerint kötöttem. Amikor összeraktuk láttuk hogy mikor nincs benne a kulcs akkor is világítanak a gombok, ezután átkötöttük közvetlen a gyújtás utánra mind a két szálat egy 30a biztin át.

És az a fura hogy ráadom a gyújtást utána csinálnom kell egy lehúzást mindkettőn és csak utána mennek fel ill. le az ablakok egy nyomásos módban! Amint leveszem a gyújtást és ráadom kezdhetem előröl!

Hogy feszül e azt nem is néztem de majd meglesem, de hogy mért kell mindig tanítani azt nem értem!

Link to comment
Megosztás:

Amm..sztem ez nem komfortelektronikás mert a motor melletti csatlakozó kisebb mint a motor azaz rövidebb!

Am mert ugye van a GYik ba a bekötés leírás aszerint kötöttem. Amikor összeraktuk láttuk hogy mikor nincs benne a kulcs akkor is világítanak a gombok, ezután átkötöttük közvetlen a gyújtás utánra mind a két szálat egy 30a biztin át.

És az a fura hogy ráadom a gyújtást utána csinálnom kell egy lehúzást mindkettőn és csak utána mennek fel ill. le az ablakok egy nyomásos módban! Amint leveszem a gyújtást és ráadom kezdhetem előröl!

Hogy feszül e azt nem is néztem de majd meglesem, de hogy mért kell mindig tanítani azt nem értem!

Az az "egynyomásos mód" a komfortelektronika. Azért felejti el, mert mindkét tápot gyújtás utánra kötötted. A motorból kijövő piros-sárga vezetéket állandó 12V-ra kell kötni! Enélkül el is fogja felejteni a programozást.

A fekete vezetéken kell gyújtás után lennie 12V-nak, ezen vannak a gombok közösei, és a lámpácskák a gombokban :D

Link to comment
Megosztás:

Az az "egynyomásos mód" a komfortelektronika. Azért felejti el, mert mindkét tápot gyújtás utánra kötötted. A motorból kijövő piros-sárga vezetéket állandó 12V-ra kell kötni! Enélkül el is fogja felejteni a programozást.

A fekete vezetéken kell gyújtás után lennie 12V-nak, ezen vannak a gombok közösei, és a lámpácskák a gombokban :D

Ha ezis komfortelektronikás akor az milyen ami az emelőszerkezeten a csatidugó helye ugyanolyan hosszú mint a motor?!

Eredetileg úgy volt bekötve hogy a piros-sárga állandó a fekete pedig gyújtásra de amikor kivettem a kulcsot a gombjai halványan világítanak!!! Akkor ott valami nem ######a vagy nem tom hogy mit köthettem el!

Link to comment
Megosztás:

Ha ezis komfortelektronikás akor az milyen ami az emelőszerkezeten a csatidugó helye ugyanolyan hosszú mint a motor?!

Eredetileg úgy volt bekötve hogy a piros-sárga állandó a fekete pedig gyújtásra de amikor kivettem a kulcsot a gombjai halványan világítanak!!! Akkor ott valami nem ######a vagy nem tom hogy mit köthettem el!

2 féle elektronikával gyártották az "F"-ek ablakemelőit. A GYik-ban van egy kép róluk, a bal oldali a régebbi fajta, a jobb oldali az újabb. A réginél csak a bal oldalon volt komfortelektronika, a jobbos mezei, az újabbakon mindkét oldalon van elektronika. Az új könnyen felismerhető, mert szimmetrikusan egyforma a két oldal.

A barna vezetékek be vannak kötve mindenhol? A kapcsolóban is?

Link to comment
Megosztás:

2 féle elektronikával gyártották az "F"-ek ablakemelőit. A GYik-ban van egy kép róluk, a bal oldali a régebbi fajta, a jobb oldali az újabb. A réginél csak a bal oldalon volt komfortelektronika, a jobbos mezei, az újabbakon mindkét oldalon van elektronika. Az új könnyen felismerhető, mert szimmetrikusan egyforma a két oldal.

A barna vezetékek be vannak kötve mindenhol? A kapcsolóban is?

Ilyen van nekem beszerelve a DTL-be, azt tettem át a donorból. De az Isuzuban már mindkét oldalon van komfort elektronika. A vezetékezése különbözik a két fajtának (jobb oldaliakról beszélek), csak mert ha kicserélem az ablakemelő szerkezetet, akkor kell kábelezzek is? :D

Link to comment
Megosztás:

Ilyen van nekem beszerelve a DTL-be, azt tettem át a donorból. De az Isuzuban már mindkét oldalon van komfort elektronika. A vezetékezése különbözik a két fajtának (jobb oldaliakról beszélek), csak mert ha kicserélem az ablakemelő szerkezetet, akkor kell kábelezzek is? :P

Nekem is olyan volt az 1.8-asban.

Sztem kell madzagolni is. A piros-sárga a régihez nem kellett, de az újhoz be kell húzni, vagy elfelejti a komfort a progit, és minden indítás, illetve használat előtt tanítgatni kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan volt az 1.8-asban.

Sztem kell madzagolni is. A piros-sárga a régihez nem kellett, de az újhoz be kell húzni, vagy elfelejti a komfort a progit, és minden indítás, illetve használat előtt tanítgatni kell. :D

Egy kábel ide vagy oda... ha már úgyis lebontom.

Nehéz cserélni a csatit, ami a kasztniban van, amire csatlakozik az ajtó kábelkötege? erre gondolok, sajna az enyémet elintézték kp-zárasításnál :P , egyúttal lecserélnék a kp zárakat is, már ki is szedtem a gyáriakat a donorból, jó lenne kicserélni a kábelköteget is. :P

Link to comment
Megosztás:

Egy kábel ide vagy oda... ha már úgyis lebontom.

Nehéz cserélni a csatit, ami a kasztniban van, amire csatlakozik az ajtó kábelkötege? erre gondolok, sajna az enyémet elintézték kp-zárasításnál :D , egyúttal lecserélnék a kp zárakat is, már ki is szedtem a gyáriakat a donorból, jó lenne kicserélni a kábelköteget is. :P

Ha ki tudod fűzni a régit az oszlopból, akkor nem bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

Ha ki tudod fűzni a régit az oszlopból, akkor nem bonyolult.

Épp ez az amitől félek. :D

Habár nekem gyárilag amúgy sem sok tyúkbél volt benne, így nem lenne nehéz. Szerintem csak a hangszóró kábelei voltak a gyáriak.

De elég nehéz volt a donorból is kibányászni, meg bontani is kell ám sokat, nah de majd látjuk.

Link to comment
Megosztás:

2 féle elektronikával gyártották az "F"-ek ablakemelőit. A GYik-ban van egy kép róluk, a bal oldali a régebbi fajta, a jobb oldali az újabb. A réginél csak a bal oldalon volt komfortelektronika, a jobbos mezei, az újabbakon mindkét oldalon van elektronika. Az új könnyen felismerhető, mert szimmetrikusan egyforma a két oldal.

A barna vezetékek be vannak kötve mindenhol? A kapcsolóban is?

Na akkor már ezt is tudom! :D

Amm...a barna vezeték a motoroknál is meg a kapcsolókba is be van kötve!

Na ezt akkor majd átnézem még egyszer! Most meg olyat csinált az anyós oldal hogy ha hosszan megnyomtam gond nélkül felment, de ha folyamatosan nyomva tartottam miközben ment felfele a műszerfalon az összes izzó villogot meg elhalványult, ha a vezető oldalról csinálom ugyanezt az anyós ablakkal akkor meg nem! Valami itten nem lesz oké, de csak rájövök majd! :DD

Link to comment
Megosztás:

Na akkor már ezt is tudom! :P

Amm...a barna vezeték a motoroknál is meg a kapcsolókba is be van kötve!

Na ezt akkor majd átnézem még egyszer! Most meg olyat csinált az anyós oldal hogy ha hosszan megnyomtam gond nélkül felment, de ha folyamatosan nyomva tartottam miközben ment felfele a műszerfalon az összes izzó villogot meg elhalványult, ha a vezető oldalról csinálom ugyanezt az anyós ablakkal akkor meg nem! Valami itten nem lesz oké, de csak rájövök majd! :DD

Huh...ott valami tényleg nem stimmel.

Sok sikert a keresgetéshez :D

Link to comment
Megosztás:

Hol állt az autó? Nem lehet, hogy valami rágcsáló hozzáfért és elrágott valami vezetéket a motortérben?

Indítózás után a gyertyát megnézted? Ha benzines akkor szikra nincs, ha száraz akkor nafta. Én csak ezt utóbbi esetén keresgélnék injektor irányban. Van immo az autóban?

Először én is rágcsálóra gyanakodtam, mert az autó abban a pár napban éppen a nyílt udvaron állt. Csak aztán másfelé kezdtem gondolkodni.

Hétvégén továbbnyomoztam kicsit a témában. Lett vezérlő is B.I.G.-nek hála, de a másik ECU-val is ugyanaz a helyzet. Elkezdtem a kábeleket, meg a sarukat méregetni, s kapcsolási rajzot bújni, de még nincs megoldás. Főtengely holtponti jeladót cseréltem, igaz csak rádugtam a másikat, nem szereltem be.

Ami biztos még, hogy a vezérlő az injektorokra folyamatosan tolja ki a testet, ha van gyújtás, ha nincs. Az AC relére úgyszintén. A trafónál mindkét (fekete, s zöld) kábelben folyamatos +12V van álló motornál is.

Olvastam valahol, hogy az impulzus modul hibája okozhat hasonlót, csak az impulzus modult nemigen találom. Lehet, hogy c20ne -nél rajta van a trafón a műanyag alatt?

Már lehúzkodtam minden jeladót, gondoltam, megpróbálom úgy, hátha... Gyertyákat nem ellenőriztem, de az lesz a következő. Meg hogy majd megnézem a szikrát indítózás közben. Eddig nem kanyarodtam el ilyen irányokba, mert amíg a vezérlőből egy öndiagnosztikát nem tudok kirángatni, addig úgy érzem, más a baj.. De lehet, hogy valamelyik vezeték szakadt. ECU-nál a csatlakozóban néhány saru oxidált, de még vezet. Letakarítottam volna azokat is, de nem sikerült kipiszkálnom abból a nagy csatiból.

Lehet, hogy cserélek AC relét is, hátha. Olyan, mintha az immo tiltana. Csak az meg nincs..

Link to comment
Megosztás:

Helló srácok . Volna egy olyan kérdésem ,hogy a gyertya pipán lévő rúgó áthúz a blokra . Ez valami testelési hiba lehet vagy a kábelok mehetnek a kukába ?Az a helyzet ,hogy mind a négy né van ez a jelenség .Eddig nem tüntfel csak most hogy meglett bontva motor némi elszálló vezérlés miat , és lehet nem tetem vissza valameik test kábelt ?

Link to comment
Megosztás:

Helló srácok . Volna egy olyan kérdésem ,hogy a gyertya pipán lévő rúgó áthúz a blokra . Ez valami testelési hiba lehet vagy a kábelok mehetnek a kukába ?Az a helyzet ,hogy mind a négy né van ez a jelenség .Eddig nem tüntfel csak most hogy meglett bontva motor némi elszálló vezérlés miat , és lehet nem tetem vissza valameik test kábelt ?

Elég kukagyanús eset :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.