Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez nálam annyit tesz, hogy nehezebben teker és kell neki 5-6 tekerés, hogy beinduljon. Akkor sem egyszere mindenki, hanem mintha az egyik henger késve kapna észbe. Előtte, a régi szíjjal semmi fájdalma nem volt. Mínusz sok fokban is 2-3 tekerésre beröffent a füstgenerátorom.

A gyertyák meg az izzítórelé gondolom egyik napról a másikra nem szoktak tönkremenni. A gyertyákat mondjuk ki tudom mérni, van multiméterem, azok meg tudtommal binárisak. Vagy jó, vagy nem...

A szíj szerintem elég laza, több, mint 1cm-t tudom benyomni, ha beérek hozzá, a kerék felől. Zsír új szíj feszítőgörgő ugyebár nincs a rendszerben, gondolom természetes, ha kicsit megnyúlik felhelyezés után. Nem a legmárkásabb, de nem 100Ft-os tacskógazdaságos., Ebből gondoltam arra, hogy nem tölt úgy a generátor ahogy kellene, meg abból, hogy hidegben sikít, mintha erőszakolnák. A januári olajprojektig nem akarom kibelezni, hogy húzzak a generátoron. Ezért töltök néha rá.

Egyébként minden reggel ezt játsza, a szíjcsere óta. Lehetett akár +10 fok, de mínusz ennyi is. Napközben semmi gondja sincs, akár több órás állás után is 1,5-2 tekerés és jár. Néztem már a résolajcsöveket is, de nem látok rajtuk/mellettük szivárgásra utaló nyomot, néztem az új köztes szűrőm is, tiszta és több nap állás után is van benne olaj. Már azon is agyaltam, hátha itt levegősödik fel, de mindig félig van olajjal és a bilincsek is meg vannak húzva. Diszkont kúton kap enni, előtte kagylóséktól vettem neki extra feltét nélkül a tenger gyümölcseis pizzát. Azt szerette.

A régi szíjnak éppen semmi köze az indításhoz. Generátor nélkül is ugyanúgy indul. :devlish: (vezérléscserekor próbáltuk)

És van hogy egyik napról a másikra megfő egy gyertya. :lol:

Azért sikít, amiért az enyém is... kopott a szíjtárcsa, az idén a 3. szíjatt fogyasztja. :D

A gázolajszűrő elé beépítettem egy kis előszűrőt, és (mivel az átlátszó) azon látom, hogy 2-3 óra után elengedi a gázolajat, magyarul lelevegősödik, de indítás után azonnal teleszívja. Amióta megvettem ilyen, 80eKm ment bele azóta.

Mikor cseréltél gázolajszűrőt?

Link to comment
Megosztás:

A régi szíjnak éppen semmi köze az indításhoz. Generátor nélkül is ugyanúgy indul. :devlish: (vezérléscserekor próbáltuk)

És van hogy egyik napról a másikra megfő egy gyertya. :lol:

Azért sikít, amiért az enyém is... kopott a szíjtárcsa, az idén a 3. szíjatt fogyasztja. :D

A gázolajszűrő elé beépítettem egy kis előszűrőt, és (mivel az átlátszó) azon látom, hogy 2-3 óra után elengedi a gázolajat, magyarul lelevegősödik, de indítás után azonnal teleszívja. Amióta megvettem ilyen, 80eKm ment bele azóta.

Mikor cseréltél gázolajszűrőt?

Az adagoló tömitetlen , nekem is volt ilyen problémám régebben pár e ft-ért kicseréli 1 adagolos a tömitéseket.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tud valaki ajánlani Pécsen lehetőleg kertvárosba autovillamossági szerelőt aki kicserélné a generátor csapágyat? (esetleg járt e már valaki nála, helyszínen meglehet-e várni a javítást?) Mert nemmerek nekiállni, szíj nélkül megpörgettem eléggé belezörög már (kb 1 éve volt szénkefe és fesz.szab cserélve.) sőt már kis fordulatnál menetközben a beltérben is hallható gondolom ez nem jó jel. Köszi előlre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tud valaki ajánlani Pécsen lehetőleg kertvárosba autovillamossági szerelőt aki kicserélné a generátor csapágyat? (esetleg járt e már valaki nála, helyszínen meglehet-e várni a javítást?) Mert nemmerek nekiállni, szíj nélkül megpörgettem eléggé belezörög már (kb 1 éve volt szénkefe és fesz.szab cserélve.) sőt már kis fordulatnál menetközben a beltérben is hallható gondolom ez nem jó jel. Köszi előlre is a válaszokat!

Ha van satud és kalapácsod 8-10-13-15-19-es kulcsod akkor fél óra a csere, persze a csapágy még feltétel

Link to comment
Megosztás:

Ha van satud és kalapácsod 8-10-13-15-19-es kulcsod akkor fél óra a csere, persze a csapágy még feltétel

Sajna nincsen satum.. többi van. Nemnagyon merem szétszedni (delco remy) állítólag mind2 csapágyat cserélni kell. Esetleg egy leírást tudsz adni (képekkel)? Hátha úgy neik merek ugrani...bár a satu kérdés az még mindíg ott van.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Tempomat-al kapcsolatos kérdésem lenne:

Ha jól értettem Astra F-hez (x16XEL), működő tempomathoz nem elég a 3 gombos irányjelző-kar + kuplung-kapcsoló (normál-zárt) + a gáz-bowdent huzigáló modul :lol: , hanem kell még egy VEZÉRLŐ modul, ugyanis az F-esben levő ECU-ban nincs benne a tempomat-vezérlés.

Pl. egy szintén X16XEL-es Vectra ECU-jában benne van ez a funkció (és másokban is különbözik, nagyobb eprom, stb...), Astra F ECU-ban nincs.

Meg tudja ezt valaki erősíteni?

Ha kell még egy modul, akkor annak mi a kódja?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Tempomat-al kapcsolatos kérdésem lenne:

Ha jól értettem Astra F-hez (x16XEL), működő tempomathoz nem elég a 3 gombos irányjelző-kar + kuplung-kapcsoló (normál-zárt) + a gáz-bowdent huzigáló modul :lol: , hanem kell még egy VEZÉRLŐ modul, ugyanis az F-esben levő ECU-ban nincs benne a tempomat-vezérlés.

Pl. egy szintén X16XEL-es Vectra ECU-jában benne van ez a funkció (és másokban is különbözik, nagyobb eprom, stb...), Astra F ECU-ban nincs.

Meg tudja ezt valaki erősíteni?

Ha kell még egy modul, akkor annak mi a kódja?

köszönöm

Az a modul lehet, hogy egyben van magával a szabályzó motorral, mint pl. a benzines Omegákban.

Sőt, tuti, mert most megnéztem EPC-ben, de ott csak 1.8-as motortól felfelé ír tempomatot...

Link to comment
Megosztás:

Sajna nincsen satum.. többi van. Nemnagyon merem szétszedni (delco remy) állítólag mind2 csapágyat cserélni kell. Esetleg egy leírást tudsz adni (képekkel)? Hátha úgy neik merek ugrani...bár a satu kérdés az még mindíg ott van.

Ezért ne adj ki pénzt ha csak csapágyazni akarod! Nem tudom neked milyen a generátorod, az enyém bosch, és abba pofon egyszerű csapágyat cserélni! Nem tudsz mit elrontani minden adja magát!

Link to comment
Megosztás:

Sikítva fizetnéd ki, ha Bosch generátorhoz kellene megvenned ezeket. :lol:

Amúgy mérni még a gépsasban kellene meghajtás és előgerjesztés közben egy jobb multiméterrel.

Kb úgy lehet tesztelni ahogy a kolléga mondja...de az is egy jó módszer, hogy ha megnézed a töltésjelző lámpát. Ha ez világít akkor nem jó a generátor. Ha nincs oszcilloszkópod, akkor csak találgatni tudsz hogy kb mi lehet...

Én szét szoktam szedni és méregetni. Eddig még bevált...mivel nekem sincs szkópom.

Vagy el kell vinni szerelőhöz.

Link to comment
Megosztás:

Az a modul lehet, hogy egyben van magával a szabályzó motorral, mint pl. a benzines Omegákban.

Sőt, tuti, mert most megnéztem EPC-ben, de ott csak 1.8-as motortól felfelé ír tempomatot...

Hmmmm, akkor milyen modult kellene nézzek, ami működne az 1.6-os XEL motorral?

2) a bekötések kb hogy történnek?

kuplung-kapcsoló -> ECU

3 gomb index-karról -> ECU

ECU-ból x láb -> bowdenes tempomat-modul ?

vagy minden a tempomat-modulba?

Link to comment
Megosztás:

Hmmmm, akkor milyen modult kellene nézzek, ami működne az 1.6-os XEL motorral?

2) a bekötések kb hogy történnek?

kuplung-kapcsoló -> ECU

3 gomb index-karról -> ECU

ECU-ból x láb -> bowdenes tempomat-modul ?

vagy minden a tempomat-modulba?

Vectra B elektromos rajzom nincs, de a benzines Omegáknál semmi köze a dolognak az ECU-hoz, a pedálkapcsolók és az indexkaron a nyomógombok is ebbe az egységbe mennek, meg kell neki egy sebességjel. Egy vezetéke megy a diagcsatiba, gondolom a Tech műszer tud kommunikálni vele.

Link to comment
Megosztás:

Senkit nem zavar, hogy az astra nem készült elektromos gázpedállal? Hogy lesz anélkül tempomat? :lol:

Vagy van bontott Seni/Omegából bowdenes szerkezet? :devlish:

zavarni, zavar, de ilyen az élet :D

van biza Omegaban is, Vectraban is gáz-zsinor rángató herkentyű-s tempomat

Link to comment
Megosztás:

Sokminden nem kell hozzá, de nagyon óvatosan kell vele bánni a szétszedésnél, mert aluöntvény a ház hátulja, nagyon könnyen el lehet törni. :lol:

Csak én még nem szedtem szét ilyet aztán azé nemmerem főleg mert gondolom a csapágyak miatt eléggé szét kell robbantani + nemtudom szabályoztatni kell?(mintha valaki mondta volna egyszer)

Link to comment
Megosztás:

Csak én még nem szedtem szét ilyet aztán azé nemmerem főleg mert gondolom a csapágyak miatt eléggé szét kell robbantani + nemtudom szabályoztatni kell?(mintha valaki mondta volna egyszer)

Szerintem vidd el egy műhelybe, ahol értenek ehhez, egyszerűbb, mint leírjam, mit és hogyan. :lol:

Ha valamit eltörsz vagy bármi baj adódik, drágább lesz a végén, mintha rögtön egy mester kezébe adod és kicseréli, amit kell.

Link to comment
Megosztás:

LEDMESTEREK segítséget kérek!

Van egy USÁból vásárolt elektronikai kütyüm, amit beszereltem egy dobozba és a 12V tápot az általam rászerelt kapcsolóval tudom ki/be kapcsolni.

Visszajelzőként vettem bótban egy piros LEDet, és megkérdeztem az eladótól, hogy hogy fog ez világítani nekem 12 V-on?

Azt mondta, hogy sorba kell kötni egy már nem emlékszem mekkora ellenállással. Adott hozzá azt is. Most kész vagyok a beépítéssel, a kütyüm remekül dolgozik, csak a jelző lámpa nem működik.

Ki tudja mit rontottam el, vagy mi kellene hozzá, hogy égjen a pilács?

Link to comment
Megosztás:

LEDMESTEREK segítséget kérek!

Van egy USÁból vásárolt elektronikai kütyüm, amit beszereltem egy dobozba és a 12V tápot az általam rászerelt kapcsolóval tudom ki/be kapcsolni.

Visszajelzőként vettem bótban egy piros LEDet, és megkérdeztem az eladótól, hogy hogy fog ez világítani nekem 12 V-on?

Azt mondta, hogy sorba kell kötni egy már nem emlékszem mekkora ellenállással. Adott hozzá azt is. Most kész vagyok a beépítéssel, a kütyüm remekül dolgozik, csak a jelző lámpa nem működik.

Ki tudja mit rontottam el, vagy mi kellene hozzá, hogy égjen a pilács?

Lehet, hogy fordított irányban kötötted be a LED-et. Csak egyféleképpen jó...fordítsd meg és elvileg működni fog. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Senkit nem zavar, hogy az astra nem készült elektromos gázpedállal? Hogy lesz anélkül tempomat? :lol:

Vagy van bontott Seni/Omegából bowdenes szerkezet? :D

Senkit, mert Omegában is bowdenes. :icon13:

A hosszabb lába a + :icon13: Erre kell kötni az ellenállást is :devlish:

Tökmindegy, hogy melyikre kötöd, csak legyen valamelyiken. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.