Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

'D' bekötés kell és a zár kék,zöld vezetékére kell kötnöd a zárnál(ahány zár van mindegyikre)

(ha nyitáskor zárna, akkor cseréld fel a 2vezetéket)

mivel ez a vezerélő nem tud kulcsről kapcsolni, ezért barna,fekete,fehér nem kell bekötni a zárnál

mondjuk én a helyedben vettem volna egy olyan csomagot, amiben van 4 zár, meg egy kis relés panel, amivel lehetne kulcsról IS müködtetni vagy benne hagytam volna a régit, de akkor az kicsit jobban meg kellene nézni

mondjuk a középső képet nem értem az honnét jön?

nem gyári ugye ami volt benne?

Link to comment
Megosztás:

'D' bekötés kell és a zár kék,zöld vezetékére kell kötnöd a zárnál(ahány zár van mindegyikre)

(ha nyitáskor zárna, akkor cseréld fel a 2vezetéket)

mivel ez a vezerélő nem tud kulcsről kapcsolni, ezért barna,fekete,fehér nem kell bekötni a zárnál

mondjuk én a helyedben vettem volna egy olyan csomagot, amiben van 4 zár, meg egy kis relés panel, amivel lehetne kulcsról IS müködtetni vagy benne hagytam volna a régit, de akkor az kicsit jobban meg kellene nézni

mondjuk a középső képet nem értem az honnét jön?

nem gyári ugye ami volt benne?

ne haragudj, de nem értem pontosan mire gondolsz. Megnéztem a "D" bekötési rajzot, de nekem ez az ábra kínai. Nem értem mit hova kell kötni. Légyszi úgy írd már le mint a hülye gyereknek, hogy barna drótot a kékhez meg ilyenek. Nagyon köszi!

Link to comment
Megosztás:

'D' bekötés kell és a zár kék,zöld vezetékére kell kötnöd a zárnál(ahány zár van mindegyikre)

(ha nyitáskor zárna, akkor cseréld fel a 2vezetéket)

mivel ez a vezerélő nem tud kulcsről kapcsolni, ezért barna,fekete,fehér nem kell bekötni a zárnál

mondjuk én a helyedben vettem volna egy olyan csomagot, amiben van 4 zár, meg egy kis relés panel, amivel lehetne kulcsról IS müködtetni vagy benne hagytam volna a régit, de akkor az kicsit jobban meg kellene nézni

mondjuk a középső képet nem értem az honnét jön?

nem gyári ugye ami volt benne?

a középső kép az a kábelköteg amire majd ráteszem a vezérlőegységet. A régit levágtam róla ezért hiányzik a csatlakozó a végéről. És igen ez nem gyári zár hanem egy thunder típusú univerzális centrálzár amire most vettem egy távirányítós vezérlőegységet.

Link to comment
Megosztás:

vidd el szerelőhöz :omg: :icon1:

így elég badarság vmit is mondani rá

ráadásul a régi kulcsos megoldást illik meghagyni, hogyha nem megy vmiért a távirányítód, akkor is be tudd zárni

(így is betudod zárni, de csak azt az ajtót a többit nem vezérli semmi)

magyarul nem kellet volna a régit szétbarmolni, hanem mellé kellet volna tenni azt újat, szóval mielőtt összekötöd a pirosat(+) a feketével(-), vidd el egy szerelőhöz vagy vkihez aki látott már ilyet

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Központi zár bekötésében tudna nekem valaki segíteni? Vettem egy távirányítós centrálzár vezérlő egységet. Eddig is volt benne központi zár, de az csak kulccsal működött.

Adtak hozzá egy bekötési rajzot, de megmondom őszintén, hogy fogalmam sincs melyik drót hova megy. Sem a kábel színei és még a darabszámuk sem egyezik meg a régi vezérlőegységével. A régibe 5 száll ment az újba meg már 6 száll kéne...

Mellékeltem egy pár képet, meg a bekötési rajzot is. Kérem aki tud segítsen!

Nagyon köszönöm!

1. kép: az ajtóba szerelt központi zár motor kábelei

2. kép: na ezek a kábelek mennének a vezérlőegységhez

3. az új távirányítású vezérlőegység bekötési rajza

Nincsen szőnyeg a kocsidban, vagy ennyire sáros???

Link to comment
Megosztás:

vidd el szerelőhöz :omg: :icon1:

így elég badarság vmit is mondani rá

ráadásul a régi kulcsos megoldást illik meghagyni, hogyha nem megy vmiért a távirányítód, akkor is be tudd zárni

(így is betudod zárni, de csak azt az ajtót a többit nem vezérli semmi)

magyarul nem kellet volna a régit szétbarmolni, hanem mellé kellet volna tenni azt újat, szóval mielőtt összekötöd a pirosat(+) a feketével(-), vidd el egy szerelőhöz vagy vkihez aki látott már ilyet

ha fizeted elviszem, csak tudod jelenleg egy fillérem sincs. ezek a szakik meg aranyárban dolgoznak....

Link to comment
Megosztás:

ha fizeted elviszem, csak tudod jelenleg egy fillérem sincs. ezek a szakik meg aranyárban dolgoznak....

igen? felcsapok ilyen szakinak...

akkor marad: "....vagy vkihez aki látott már ilyet...."

annál pontosabb leírást, hogy a "D" szerint kösd be, nem lehet adni (meg amit írtam)

Link to comment
Megosztás:

Hello Guruk,

ennyi bejegyzést nem tudok végigolvasni, talán nem ismétlődő téma...

Tegnap utánfutót húztam, amióta azt levettem a kocsi mögül, nincs indexem, féklámpám.

Elakadásjelző bekapcsolására mind a négy index villog rendesen. Hátramenetet kapcsolva a tolatólámpa kb 4 mp után kezd el világítani.

Helyzetjelző, ködlámpa megy rendesen.

Van valakinek valami gyors ötlete? Holnap mennék a magyar tengerhez, de így nem annyira buli vele...

Köszi előreis...

Link to comment
Megosztás:

Hello Guruk,

ennyi bejegyzést nem tudok végigolvasni, talán nem ismétlődő téma...

Tegnap utánfutót húztam, amióta azt levettem a kocsi mögül, nincs indexem, féklámpám.

Elakadásjelző bekapcsolására mind a négy index villog rendesen. Hátramenetet kapcsolva a tolatólámpa kb 4 mp után kezd el világítani.

Helyzetjelző, ködlámpa megy rendesen.

Van valakinek valami gyors ötlete? Holnap mennék a magyar tengerhez, de így nem annyira buli vele...

Köszi előreis...

Biztosítékokat nézném meg, főleg a 24-est és 28-ast.

Ha pedig zárlatod van valahol, akkor azt nem lesz könnyű megtalálni, és így neten keresztül nem is lehet. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,kérdésem problémám az lenne .Van a családban egy 1,4 F Astra 2001-es.Az a problémánk hogy elromlott a fűtés ventilátor szabályzója/ami a pollen szűrő alatt van/.Érdemes e bontottat vagy újat ,és milyen árba lehet ,esetleg még beszerzési forrást.Köszönettel .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,kérdésem problémám az lenne .Van a családban egy 1,4 F Astra 2001-es.Az a problémánk hogy elromlott a fűtés ventilátor szabályzója/ami a pollen szűrő alatt van/.Érdemes e bontottat vagy újat ,és milyen árba lehet ,esetleg még beszerzési forrást.Köszönettel .

A fűtőmotor előtét ellenállására gondolsz, ugye? Időnként meg szoktak halni, cserélni kell. Simán jó a bontott is belőle. Bontókat kérdezz vagy Astra bontást hirdetőket. Linket most nem tudok.

Én annak idején 2-3ezerért adtam el, de van aki 5-öt kér érte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis átalakításra szántam el magam a hűtőventilátorral kapcsolatban mert a hőgombába én már nem bízom annyira.A tervem a következő belülről szeretném kapcsolni én a ventilátort amikor úgy gondolom , hogy az már kell a dugóban.

Tehát ventilátorról lehúzom a csatlakozót kábel megblankol és mindkettőről hozok egy-egy vezetéket az utastérbe egészen pontosan a fényszórómagasság állitó mellé tenném a kis kapcsolót. ( http://pcbonto.hu/portal/Budapest_/Elektro_alkatresz/Elektro_mechanika/Kapcsolok/Billeno/Halozati_billeno_kapcsolo_1_493565_232021.html ) viszont azt mondtak a boltban , hogy ez elé tegyek egy relét nem fogja bírni a kapcsoló. szerintetek létezik, hogy akkora áram folyik ott , hogy ne bírná a kapcsoló? Kell ezt relézni? Ha muszáj relézem nehogy baj legyen csak nekem furcsának tűnik... Meg a legfőbb kérdésem hogy kivitelezhető ez így egyáltalán ahogy leírtam!Csinált már valaki hasonlót?

Várom az véleményeket, ki hogy oldaná meg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis átalakításra szántam el magam a hűtőventilátorral kapcsolatban mert a hőgombába én már nem bízom annyira.A tervem a következő belülről szeretném kapcsolni én a ventilátort amikor úgy gondolom , hogy az már kell a dugóban.

Tehát ventilátorról lehúzom a csatlakozót kábel megblankol és mindkettőről hozok egy-egy vezetéket az utastérbe egészen pontosan a fényszórómagasság állitó mellé tenném a kis kapcsolót. ( http://pcbonto.hu/po...565_232021.html ) viszont azt mondtak a boltban , hogy ez elé tegyek egy relét nem fogja bírni a kapcsoló. szerintetek létezik, hogy akkora áram folyik ott , hogy ne bírná a kapcsoló? Kell ezt relézni? Ha muszáj relézem nehogy baj legyen csak nekem furcsának tűnik... Meg a legfőbb kérdésem hogy kivitelezhető ez így egyáltalán ahogy leírtam!Csinált már valaki hasonlót?

Várom az véleményeket, ki hogy oldaná meg?

ház ez a kapcsoló oda bizony picike lesz(már teljesítményre), sztem kell oda az a relé (meg ugye az nem is egyenes ahova tenni akarod, ez meg olyan helyre való)

egyrészt nem kell mind kettőt elég csak az egyiket vinni(+)

másrészt nem értem minek ez, mi baja a gombának??? mérges?

mondjuk ha nagyon kéne, akkor biztos, hogy valahonnét levenném a biztosított 15(+) és az kapcsolnám aztán kivinnim a motortérbe(1drót,vékonyka), ott meg felraknék egy autó relét(~70Aes) onnét meg batár dróttal a ventihez vinném, a másik (-) motor polust meg szintén vmi értelmes vastagságú dróttal letestelném valami gyári testponton vagy az akkunál

http://elektroexpressz.hu/spd/unas_811987/ETSE4141_Auto_rele_Meghuzasi_fesz12VDC_Kapcs_a

http://orfeusz.unas.hu/spd/orfeusz_901535/12Vos_AUTO_RELE_80A

http://elektrotech.hu/autos-felszerelesek/relek-kapcsolok/92332-auto-rele

http://www.eautosbolt.hu/?page=Products&command=showProductsByCategory&categoryID=53

legközelebb az (elő)gyújtást fogod majd menet közben állítani, mert nem bízol az ECUban??? :D

Link to comment
Megosztás:

ház ez a kapcsoló oda bizony picike lesz(már teljesítményre), sztem kell oda az a relé (meg ugye az nem is egyenes ahova tenni akarod, ez meg olyan helyre való)

egyrészt nem kell mind kettőt elég csak az egyiket vinni(+)

másrészt nem értem minek ez, mi baja a gombának??? mérges?

legközelebb az (elő)gyújtást fogod majd menet közben állítani, mert nem bízol az ECUban??? :D

Milyen kapcsolót ajánlanál akkor ami ODA ami jól beszerelhető? És folyhat rajta nagy áram... mert ezek szerint akkor ott nagy áram folyik mégis , a relét csak kihagynám a buliból! És akkor elég pozitív szálat bevinnem?

A gomba nem mérges :D csak a mutató jóval 100 felett kandikál a ventilátor meg nem indul... direktbe aksiról megy - tehát jó! Nem szeretném megfőzni :) ez az ok.

Link to comment
Megosztás:

Milyen kapcsolót ajánlanál akkor ami ODA ami jól beszerelhető? És folyhat rajta nagy áram... mert ezek szerint akkor ott nagy áram folyik mégis , a relét csak kihagynám a buliból! És akkor elég pozitív szálat bevinnem?

A gomba nem mérges :D csak a mutató jóval 100 felett kandikál a ventilátor meg nem indul... direktbe aksiról megy - tehát jó! Nem szeretném megfőzni :) ez az ok.

ha jól látom dizel a kicsike, akkor neked van kint relédobozod, abba sztem beleférne a relé

a dizelnél 15biztosíték a hűtő, ami 40A-es NEGYVEN érted? (jó persze ez túl van biztosítva)

de ha ezt te kapcsolóval akarod kapcsolni sztem nem vagy normális :omg:

aztán jön a melegedés a szikrázás, az olvadás, meg a szériahibás kocsikiégés......

jah és legalább 2 vagy 2,5 drótot kell hogy használj

de itt van pl

http://www.electronic.hu/Epitoelemek/Kapcsolok_es_nyomogombok/Billeno_es_billenytus_kapcsolok/Billenokapcsolo_DUO_LED_30A-12V_R13-404AL2

és olyan szép dizányos, biztos illik a kocsidba :evilgrin:

DE sztem ez elég rossz ötlet........

Link to comment
Megosztás:

Milyen kapcsolót ajánlanál akkor ami ODA ami jól beszerelhető? És folyhat rajta nagy áram... mert ezek szerint akkor ott nagy áram folyik mégis , a relét csak kihagynám a buliból! És akkor elég pozitív szálat bevinnem?

A gomba nem mérges :D csak a mutató jóval 100 felett kandikál a ventilátor meg nem indul... direktbe aksiról megy - tehát jó! Nem szeretném megfőzni :) ez az ok.

Kövezzetek meg ha ha hülyeséget mondok, de a venti hőgombája a hűtő oldalán van, a műszeregység érzékelője pedig a szívósorban. A két különböző helyen mért érték simán eltérhet egymástól, és el is tér, mert ebben a kánikulában futárkodok és a műszeregységet nézve mindig más értéken kapcsol be a ventillátor, 100 és 110 fok között mindig máshol.

Esetleg utána kellene nézni, hogy létezik-e a venti gombájából mondjuk 95 fokos, azzal egyszerűbb lenne a dolog és autómata is maradna.

Link to comment
Megosztás:

Kövezzetek meg ha ha hülyeséget mondok, de a venti hőgombája a hűtő oldalán van, a műszeregység érzékelője pedig a szívósorban. A két különböző helyen mért érték simán eltérhet egymástól, és el is tér, mert ebben a kánikulában futárkodok és a műszeregységet nézve mindig más értéken kapcsol be a ventillátor, 100 és 110 fok között mindig máshol.

Esetleg utána kellene nézni, hogy létezik-e a venti gombájából mondjuk 95 fokos, azzal egyszerűbb lenne a dolog és autómata is maradna.

nekem is benzines, mint neked, de tényleg nem ugyanaz mutatja meg kapcsolja

én sem értem miért nem lehet eredeti állapotba hozni

Link to comment
Megosztás:

Hogy egy régi hozzászólásból idézzek," ez nem 120-as skoda baccameg... " tizen-X évig jó volt a hõgomba, ha most nem jó, akkor ki kell cserélni. De megnyugtatlak, amikor a műszeregység mutat 100 és a piros között akkor van vagy 95 fokos a víz... Kell tenni bele egy jó gombát, eltakarítani a sarukat amik rámennek, és elhinni, hogy nem hülyeségbõl tették bele.

Link to comment
Megosztás:

mondjuk szerintem nem relézett a 2 fokozatú sem:

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0100.jpg

120-127 szekció

DE ha az, akkor meg még egyszerűbb a kapcsoló bekötése, csak le kell húzni és a madzagot be kell vinni az utastérbe és kapcsolgatni

Ha nem, akkor X86ot kell megbontani és bevinni és negatívra(!!!) kapcsolni, DE jó nagy kapcsolóval

mondjuk akkor is (enyhén szólva)örültségnek tartom :omg:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.