Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Most én is így kötöm! De be fogok szerezni egy másik kárpitot, s abba dupla kapcsolót teszek!

Amúgy egy szerelő ismerősöm szerint ezekhez az emelőkhöz kellene egy vezérlő modul is. Olyanod nincs véletlenül?

Nem kell hozzá, bekötöd a vezetékeket és kész. Kell rá táp, felfelé és lefelé vezérlő jel, riasztótól jövő jel (ez nálam nem volt bekötve), meg persze test.

A többi vezérlés bele van építve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék:Vettem és beszereltem távirányítós bicskakulcsos témát a vasamhoz, működik minden csak nem tudom hova kell kötni az index villogtatás funkciót.

Amúgy két biztis szál az övé.Remélem érthető voltam.(Carguard)

Az miért jó ha villog a zindex? Ezt sose értettem. Legalább messziről látni hogy távos a kocsi, és egyből tudják melyiknek lehet elkapni a kódját...

Link to comment
Megosztás:

Az miért jó ha villog a zindex? Ezt sose értettem. Legalább messziről látni hogy távos a kocsi, és egyből tudják melyiknek lehet elkapni a kódját...

Mert a 3. Emeleti ablakomból is meg tudom nézni, hogy biztosan bezártam-e. Mert némán is tudok vele autót keresni, meg mert símán tudok villantani vele egy hosszút hoszút amíg amig a sötétben látom, hogy melyik lépcsőn nem kéne leesni. Mellesleg, a villantás túl sok információt nem ad, eleve a villanás előtt kéne néznie a jelet, ugrókódos cuccnál semmit nem ér vele. Azzal a felszereléssel, amivel meg mégis, azzal nem f-astrát lopnak...
Link to comment
Megosztás:

Most én is így kötöm! De be fogok szerezni egy másik kárpitot, s abba dupla kapcsolót teszek!

Amúgy egy szerelő ismerősöm szerint ezekhez az emelőkhöz kellene egy vezérlő modul is. Olyanod nincs véletlenül?

Nem kell hozzá, bekötöd a vezetékeket és kész. Kell rá táp, felfelé és lefelé vezérlő jel, riasztótól jövő jel (ez nálam nem volt bekötve), meg persze test.

A többi vezérlés bele van építve.

nem tudom pontosan mire gondolt demars szerelője, de van olyan amin van modul van amin nincs és az automatából is legalább 2fajta van: becsípődésgátlós, meg a nélküli (ja meg riasztó vezérlős és a nélküli )

anyós oldalra pl ritkán raknak(raktak) automatát (főleg régen) csak sima motor van rajta, annak egy kicsit más a bekötése, mert más dróton megy a delej

bekötésből is legalább 2fajta van:

1, régi fajta, régi kapcsolokkal, ahol furcsa keresztkötések vannak a kapcsolónál

2, új fajta, ahol csak egy sima váltóérintkező van a kapcsolón, ehhez általában olyan emelő kell, amin van modul

Link to comment
Megosztás:

létezik, a gyári befér oda, én "bebarkácsoltam", nem venni észre, hogy eredetileg nem volt ott

BE lehet tenni az eredeti kapcsolót, a már meglévő kárpitba :hiya: .

De kell hozzá az a kárpit amiből kivetted a kapcsoló-modult-dobozt.

A "turkált" kárpitból ki tudod venni (a műanyag "nitteket" le kell vágni) a tartó keretet, és ezt át tudod operálni az autódban levő kárpitba. Készítettem egy fénykép-sorozatot erről a műveletről, de még nem volt időm feltölteni valahova.

Persze a legegyszerübb, ha sikerűl ugyanolyan színű ajtó-kárpitot turkálni.

PS: ha már úgyis leszedtem, a fűrdőkádban kimostam az egész kócerájt, volt a kárpitban kosz elég. Csak vigyázni kell, hogy a farost-lemezt ne sokat áztassad.

Link to comment
Megosztás:

Vettem bontóba kárpitot. Színe ugyan az, csak a mintázata tér el egy kicsit, de nem zavaróan. Ezzel majd együtt kell élnem...

Nos a szerelőmhöz ( autóvillamossági szakember, ezzel is foglalkozik napi szinten) ma reggel vittem a gépet, hogy kösse be az emelőket. Mondom neki, hogy amikor beszereltem a szerkezeteket, akksiról hajtotttam meg őket, hogy be tudjam állítani. DE felső és alsó végállás most nincs! Tehát, ha egy balf@sz utas rajtfelejti az ujjacskáját a gombon, a motor kapja a delejt, s attól félek h leég vagy ilyesmi! Na de én olvastam itten a gyikban, hogy ezeket be lehet tanítani, tovább kell nyomva tartani 2-3 mp-el a kapcsolót a felső állásban, s kattanás után frankó lesz a dolog, mert tudja, hogy meddig mehet, Ezt elmeséltem neki, erre ugyan azt mondta, h ezeknek az emelőknek, amiket most beszereltem kell egy vezérlő doboz is... mondom neki erre, hogy lehetséges, hogy a dupla kapcsolóba van beépítve? ( mert a bontóból egyben elhoztam kapcsolóval együtt a kárpitot), azt mondta, hogy nem. Ez addíg fog menni, míg nyomom a gombot...

Ha bekötötte, majd kipróbálom ezt a betanításos dolgot...

Jah még egy dolog. Olvastam, hogy volt, aki belepakolta a régi kárpitba a kapcsolókat... Képet dobhatnátok fel, mert ha nagyon zavarni fogja a szememet az eltérő kárpit mintázat, lehet, hogy megpróbálom én is belebarkácsolni...

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

Vettem bontóba kárpitot. Színe ugyan az, csak a mintázata tér el egy kicsit, de nem zavaróan. Ezzel majd együtt kell élnem...

Nos a szerelőmhöz ( autóvillamossági szakember, ezzel is foglalkozik napi szinten) ma reggel vittem a gépet, hogy kösse be az emelőket. Mondom neki, hogy amikor beszereltem a szerkezeteket, akksiról hajtotttam meg őket, hogy be tudjam állítani. DE felső és alsó végállás most nincs! Tehát, ha egy balf@sz utas rajtfelejti az ujjacskáját a gombon, a motor kapja a delejt, s attól félek h leég vagy ilyesmi! Na de én olvastam itten a gyikban, hogy ezeket be lehet tanítani, tovább kell nyomva tartani 2-3 mp-el a kapcsolót a felső állásban, s kattanás után frankó lesz a dolog, mert tudja, hogy meddig mehet, Ezt elmeséltem neki, erre ugyan azt mondta, h ezeknek az emelőknek, amiket most beszereltem kell egy vezérlő doboz is... mondom neki erre, hogy lehetséges, hogy a dupla kapcsolóba van beépítve? ( mert a bontóból egyben elhoztam kapcsolóval együtt a kárpitot), azt mondta, hogy nem. Ez addíg fog menni, míg nyomom a gombot...

Ha bekötötte, majd kipróbálom ezt a betanításos dolgot...

Jah még egy dolog. Olvastam, hogy volt, aki belepakolta a régi kárpitba a kapcsolókat... Képet dobhatnátok fel, mert ha nagyon zavarni fogja a szememet az eltérő kárpit mintázat, lehet, hogy megpróbálom én is belebarkácsolni...

Üdv: demars

Úgy tudom hogy a vezérlő, a motornál van, nem a kapcsolónál. Már hogyan felejtené valaki rajta az ujját? :D Elég erősen kell nyomni azt a gombot. :icon1:

Nekem komfortos mindkét oldal, és mindkét oldalon működik a becsípődés védelem is. A dupla kapcsolót én is befaragtam a gyári helyére.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom hogy a vezérlő, a motornál van, nem a kapcsolónál. Már hogyan felejtené valaki rajta az ujját? :D Elég erősen kell nyomni azt a gombot. :icon1:

Nekem komfortos mindkét oldal, és mindkét oldalon működik a becsípődés védelem is. A dupla kapcsolót én is befaragtam a gyári helyére.

Mindkét oldali motor komfort vezérléses. Ezért sem értettem, hogy milyen vezérlő egységet keres a szaki???

Holnap kiderül!

Viszont a fóliát a kárpit alól csak darabokban tudtam leszedni. Sima fólia jó lesz helyette?

Link to comment
Megosztás:

Mindkét oldali motor komfort vezérléses. Ezért sem értettem, hogy milyen vezérlő egységet keres a szaki???

Holnap kiderül!

Viszont a fóliát a kárpit alól csak darabokban tudtam leszedni. Sima fólia jó lesz helyette?

Teljesen jó, pl. mezőgazdasági fólia, kétoldalas ragasztóval felrakva.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen jó, pl. mezőgazdasági fólia, kétoldalas ragasztóval felrakva.

:D

Értem én! De honnan tudod, hogy falusi vagyok?? :blush:

Egyébként a ragasztó már megvan, nagyon vékony és erős kétoldalas ragasztót kaptam. Csak valahol itt a fórumon mintha azt olvastam volna, hogy szigetelő anyagot érdemes ilyenkor betenni, ha már le lett szedve a kárpit! ( pl: laminált padlónál használt vékony anyagot, vagy hasnonló)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.