Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Arról nem beszélve, hogy egy generátorhiba, mikor kis túltöltés van a rendszerben, és esetleg a tulaj észre se veszi egy darabig, már bőven elég, hogy lerövidítse az izzók élettartamát.

Tényleg van egy 1.7 turbórol származó generátorom, felrakható az enyémre szerinted?Már nem fizikailag hanem a töltés szemponjából...ha már egyszer 72 Ah-ás akku van benne.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg van egy 1.7 turbórol származó generátorom, felrakható az enyémre szerinted?Már nem fizikailag hanem a töltés szemponjából...ha már egyszer 72 Ah-ás akku van benne.

Ha fizikailag stimmel, akkor simán. Lesz rajta egy plusz kivezetés, amit nem kell felhasználnod (fordulatszámjel).

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés, már témaváltás. Ha berakok egy másik rádiót, név szerint Pioneer MVH-1400UB, akkor kell valamit mókolnom, hogy a TID a dátumot írja ki? Mert a G Astránkban volt az, hogy kapott egy új rádiót, és a kijelző fele üres maradt, ahol egyébként a dátum lenne kikapcsolt gyári rádiónál. Itt mi a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

A segítséget köszönöm! :) Egy 8 gigás pendriveon elfér tömérdek szám, elfér a zsebemben, ha akarok plusz számot rárakni nem kell új CD-t vennem (tudom, van újraírható, de na :D), minőség nem romlik, rázós úton sem akad meg a zene, nem porosodik el az optika, nem kell telipakolnom a kesztyűtartót korongokkal, tudok mappánként is zenélni, összevissza is játsza, telefonnal usb-n keresztül hibátlanul kommunikál, és még közben tölti is. Mondjam még? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, mert egyenlőre tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni, de sajnos ilyet nem találtam.

Van egy 97-es csapotthátú F Astrám (X14XE). Pár hónapja a hátsó ablaktörlőm elkezdett vacakolni, majd teljesen megállt. Gondoltam, hogy a motor elromlott, így vettem egy másikat. Mielőtt kicseréltem volna, próbaképpen csatlakoztattam az új motort. Ugyanúgy nem működött, mint a beépített. Ekkor megkerestem a relét a biztosítékoknál. Azt kiszedtem és kimértem az összes alkatrészét, de nem találtam hibát, a relé működőképes állapotban van. Erről meg tudtam győződni úgy, hogy beraktam az első ablaktörlő relé helyére. Itt szépen kapcsolt, de az időzítés miatt nem jól mozgott a lapát. Szóval a relét visszatéve az eredeti helyére, ott nem kapcsol.

Megvan az Így csináld könyv, de sajnos még nem jöttem rá, hogy a relé lábain pontosan milyen feszültségeknek kell lenni, hogy jól működjön.

Találkozott már valaki ezzel a problémával és tudna tanácsot adni?

Köszi.

Üdv, István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja?

Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz?

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, mert egyenlőre tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni, de sajnos ilyet nem találtam.

Van egy 97-es csapotthátú F Astrám (X14XE). Pár hónapja a hátsó ablaktörlőm elkezdett vacakolni, majd teljesen megállt. Gondoltam, hogy a motor elromlott, így vettem egy másikat. Mielőtt kicseréltem volna, próbaképpen csatlakoztattam az új motort. Ugyanúgy nem működött, mint a beépített. Ekkor megkerestem a relét a biztosítékoknál. Azt kiszedtem és kimértem az összes alkatrészét, de nem találtam hibát, a relé működőképes állapotban van. Erről meg tudtam győződni úgy, hogy beraktam az első ablaktörlő relé helyére. Itt szépen kapcsolt, de az időzítés miatt nem jól mozgott a lapát. Szóval a relét visszatéve az eredeti helyére, ott nem kapcsol.

Megvan az Így csináld könyv, de sajnos még nem jöttem rá, hogy a relé lábain pontosan milyen feszültségeknek kell lenni, hogy jól működjön.

Találkozott már valaki ezzel a problémával és tudna tanácsot adni?

Köszi.

Üdv, István

Azért nyisd csak fel a csomiajtót és kapcsold be az ablaktörlőt. A gumiátvezetőt kezd el tapogatni, csavargatni, nyomkodni. Előfordulhat, hogy a hajlítgatástól elpattant a vezeték a csomagtérajtó és a tető találkozásánál valahol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vettem egy bicskakulcs szettet az astrámba. (1997-es 1,4 16V GL) Olyan kérdésem lenne, hogy van-e valakinek leírása, hogy mit hova kell kötni? Gyári a központim, riasztó nincs. A bal oldalon melyik kábel kötegben melyik vezetékekre kellene kötnöm? A központi zár szerintem nem lesz gond, de szeretném bekötni az indexeket is, meg az elektromos ablakokat is (komfort elektronikás). A bicskakulcs vezérlőből jön egy barna vezeték, azon van 2db dióda és úgy ágazik el a vezeték 2 fele, ezt kellene az indexre kötni és van 2 másik vezeték, ami az elektromos ablakokat vezérelné, ezeknek a bekötése érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

Köszönöm a megerősítést, én is ezen agyaltam. A világításkapcsolót hogy kell kiszedni? Esetleg van valakinek képes leírásról linkje? :)

Link to comment
Megosztás:

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Köszi!

Magyarul, ha rákötöm a diódáktól jövő 2 szál vezetéket erre a sárga-fehérre és ennyi?

Esetleg az elektromos ablakra nem tudsz valami konkrét bekötést? Egyszer mintha valaki írta volna, de lehet nem ezen a fórumon, hogy ezt is szintén a küszöb alatt lévő két csatiba kell bekötni, de jó lenne tudni melyik vezetékekre.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a megerősítést, én is ezen agyaltam. A világításkapcsolót hogy kell kiszedni? Esetleg van valakinek képes leírásról linkje? :)

Gombot kihúzod, alul van egy kis nyílás a gombon. Ott benyúlsz valamivel, és megnymod a pöcköt belül, így lehúzhatod a gombot. Utána belül látsz két fület, azokat összenyomod, és kihúzható a kapcsoló. Szétszedve ne mozgasd a gombot ki-be, mert szétrepülnek a golyócskák belőle, és az életben nem rakod össze. Viszont mint mondtam, ez nem fogja megoldani azt a problémád, hogy a középkonzolon sem világít semmi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Magyarul, ha rákötöm a diódáktól jövő 2 szál vezetéket erre a sárga-fehérre és ennyi?

Esetleg az elektromos ablakra nem tudsz valami konkrét bekötést? Egyszer mintha valaki írta volna, de lehet nem ezen a fórumon, hogy ezt is szintén a küszöb alatt lévő két csatiba kell bekötni, de jó lenne tudni melyik vezetékekre.

Utána nézek :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Utána nézek :icon13:

Rendben, köszi! Legjobb lenne egy komplett bekötés mindenre, hogy a központi 2 vezérlő szálát se kelljen keresgetnem. :) Amúgy elvileg ezt mind ebbe a 2 csatiba kell bekötni, legalábbis valahol már olvastam. Ez lenne a legegyszerűbb, mert akkor nem kéne rommá bontanom az autót, meg kísérletezni.

Link to comment
Megosztás:

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Bocsi, hogy helyesbítek, de zöld szürke, és zöld fekete az index...

Link to comment
Megosztás:

Azért nyisd csak fel a csomiajtót és kapcsold be az ablaktörlőt. A gumiátvezetőt kezd el tapogatni, csavargatni, nyomkodni. Előfordulhat, hogy a hajlítgatástól elpattant a vezeték a csomagtérajtó és a tető találkozásánál valahol.

Szia,

Megpróbáltam azt amit írtál, de semmi változást nem tapasztaltam.

Üdv, István

Link to comment
Megosztás:

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

A WD40 nem lesz jó rá! Ugyanis az nem Kontakt spray!!!!

Gombot kihúzod, alul van egy kis nyílás a gombon. Ott benyúlsz valamivel, és megnymod a pöcköt belül, így lehúzhatod a gombot. Utána belül látsz két fület, azokat összenyomod, és kihúzható a kapcsoló. Szétszedve ne mozgasd a gombot ki-be, mert szétrepülnek a golyócskák belőle, és az életben nem rakod össze. Viszont mint mondtam, ez nem fogja megoldani azt a problémád, hogy a középkonzolon sem világít semmi.

Link to comment
Megosztás:

Az tény hogy amióta én is ledeztem,azóta nincs problémám a rizsszem égők kiégésével :icon1:

Ami még kontakt hibás lehet az a fényerő szabályzó!

A ledek véget már az nem játszik.

Amivel sokat bibelődtem az a ködfény szóró kapcsoló,és a szúrófény kapcsoló ledezésével,de megérte :D

Link to comment
Megosztás:

Még azt megkérdezem, aztán nem zaklatlak titeket tovább, hogy: Ha kiszedem a gyári rádiót, ami egy CAR-200, akkor mire kell számítanom? Szabványos ISO csatlakozóra, amivel a Pioneert összedugom, felcserélem a memória, meg az gyújtás tápot, elvágom a szürke-piros kábelt, és minden működni fog, ahogy az kell, vagy esetleg kell vennem valami átalakító kábelt?

http://autohifibolt.unas.hu/spd/autohifibolt689183/Opel_ISO_radiocsatlakozo_kabel_552137

Ezt találtam, ilyenre gondolok, hogy nekem van-e ilyenre szükségem, vagy Plug&Play?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Opel Astra F 1994. (központi injektoros) C16NZ tipusú motorral rendelkező Opelben milyen ellenállás értékűnek kellene lennie a kis sárga színű oktánszám állítónak?

Ami az enyémben volt az mindkét irányban szakadt volt.

Két féle variáció is lehet elvileg, az egyik szerint:

15ohm a 91-es és 220ohm a 95 -ös állás (nekem elvileg pont nem ez, vagy eddig nem ez volt benne.?)

Hanem végtelen ohm vagyis szakadás (vagy rövidzár lett volna eredetileg?) az egyik és 2.2K a másik érték, csak következtetni tudom, hogy talán a 2.2k volt a 91-es a végtelen meg a 95-ös oktánszám megfelelő értéke.?

De a feltételezés nekem kevés, az autó így meg bizonytalanul jár(egyikre sem reagál megfeleően, szerencsétlen azt sem tudja hova állítgassa magát.. -de emiatt tovább nem tudok haladni vele a javításban.)

Bár kérdéses az is nekem, hogyha az oktánszám állító ellenállás csak úgy megszakad akkor az ECU mennyire üzembiztos, vagyis mennyire lehet stabil..?

Valakinek van valami ötletete?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.:Tomi

Link to comment
Megosztás:

Még azt megkérdezem, aztán nem zaklatlak titeket tovább, hogy: Ha kiszedem a gyári rádiót, ami egy CAR-200, akkor mire kell számítanom? Szabványos ISO csatlakozóra, amivel a Pioneert összedugom, felcserélem a memória, meg az gyújtás tápot, elvágom a szürke-piros kábelt, és minden működni fog, ahogy az kell, vagy esetleg kell vennem valami átalakító kábelt?

http://autohifibolt....zo_kabel_552137

Ezt találtam, ilyenre gondolok, hogy nekem van-e ilyenre szükségem, vagy Plug&Play?

Ha elég barbár vagy, akkor egy fűrészlap, és néhány perc alatt szabványos csatlakozód lehet... Egyébként van egy kiegészítő csatlakozó rajta, ami csak a gyáriba megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Ha elég barbár vagy, akkor egy fűrészlap, és néhány perc alatt szabványos csatlakozód lehet... Egyébként van egy kiegészítő csatlakozó rajta, ami csak a gyáriba megy bele.

És ez az átalakító, amit linkeltem megoldás a problémára, vagy mindenképp barbárnak kell lenni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.