Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen jobbra tekerve is bal oldal szól

Rádió hiba. Vagy a balansz potméter rossz, vagy a hangerő potméter. Én a helyedben cserélném az egészet.

Vagy az ajtóátvezetőnél eltörött a vezetéke.

"Egyik jobb oldali hangszóró sem szól"

Még az elsőt ilyen mód megérteném, de hátul nincs sok ajtóátvezető. :)

Link to comment
Megosztás:

"Egyik jobb oldali hangszóró sem szól"

Még az elsőt ilyen mód megérteném, de hátul nincs sok ajtóátvezető. :)

Nem írta, hogy hátul is van-e hagszórója :P

Nem biztos, hogy rossz a rádió, lehet csak kókány módon van bekötve. Ki kell húzni, és megnézni a vezetékeit a csatlakozónál.

Link to comment
Megosztás:

Izzót cseréltem ma a műszeregységben, és persze megnéztem, hogy mi a helyzet a csatlakozóval. Ez:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ezek szerint plug&play lenne nekem a fordszámmérős egység?

Érdekes, hogy be van vezetékelve, pedig 2000-es Classic.

Ja! Van valami különbség azon két fajta kijelző között, amiben van két elválasztó vonal, ergo 3 egységből áll, és amiben teljesen egyben van?

Link to comment
Megosztás:

Izzót cseréltem ma a műszeregységben, és persze megnéztem, hogy mi a helyzet a csatlakozóval. Ez:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ezek szerint plug&play lenne nekem a fordszámmérős egység?

Érdekes, hogy be van vezetékelve, pedig 2000-es Classic.

Ja! Van valami különbség azon két fajta kijelző között, amiben van két elválasztó vonal, ergo 3 egységből áll, és amiben teljesen egyben van?

Van. Az egybe lévő a DID a hármas a TID. A TID tud külső hőmérsékletet is jelezni, míg a DID nem.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

1) Nem tudjátok, az OPEL CCR 600 hány wattos? (lecserélném a CAR 300-amat erre).

2) a sebességfüggő hangerőhőz ugye kell egy szál az impulzus-jeladótól... ez gyárilag be van kötve? (1997-es Caravan)

3) a meglevő "fapados" kormányra szerelt valaki fel kazi-vezérlő gombokat? Összehozható? Vagy csak kormánycserével?

4) az Omega B-hez gyártottak Bose hangfalakat (+ erősítő + mélynyomó)... ezek beférnek az F-es kasztniba?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

1) Nem tudjátok, az OPEL CCR 600 hány wattos? (lecserélném a CAR 300-amat erre).

2) a sebességfüggő hangerőhőz ugye kell egy szál az impulzus-jeladótól... ez gyárilag be van kötve? (1997-es Caravan)

3) a meglevő "fapados" kormányra szerelt valaki fel kazi-vezérlő gombokat? Összehozható? Vagy csak kormánycserével?

4) az Omega B-hez gyártottak Bose hangfalakat (+ erősítő + mélynyomó)... ezek beférnek az F-es kasztniba?

köszönöm

1. Tudtommal 4x20W.

2. 97-es Caravannál be van. De ha biztos akarsz lenni benne, akkor nézd meg, hogy a TID (kijelző) írja-e a pillanatnyi sebességet, ha nyomod a két gombot egyszerre 5 másodpercig. 96/11. havi Astrámban beraktam a CAR400-at és lett sebességfüggő hangerőszabályzás.

3. Kormányt lehet cserélni, pl B Vectra multikormányára.

4. passz.

Link to comment
Megosztás:

1. Tudtommal 4x20W.

2. 97-es Caravannál be van. De ha biztos akarsz lenni benne, akkor nézd meg, hogy a TID (kijelző) írja-e a pillanatnyi sebességet, ha nyomod a két gombot egyszerre 5 másodpercig. 96/11. havi Astrámban beraktam a CAR400-at és lett sebességfüggő hangerőszabályzás.

3. Kormányt lehet cserélni, pl B Vectra multikormányára.

4. passz.

1) 4x20W ó je, ebben reménykedek :smartass:

2) MID-et bekötöttem, megnézem majd, h gyárilag van-e... akkor a kazi is direktbe kapja az X impulzust, és van benne valami külön elektronika, ami ennek (és a beállítási szintnek) megfelelően rá-erősít még?

3) kormány-cseréhez mit kell még túrkálni/beszerezni? (pl átvezető szallag, ...?) és mire kell odafigyelni egy másodkézbeli kormány beszerzésénél?

köszi

Link to comment
Megosztás:

1) 4x20W ó je, ebben reménykedek :smartass:

2) MID-et bekötöttem, megnézem majd, h gyárilag van-e... akkor a kazi is direktbe kapja az X impulzust, és van benne valami külön elektronika, ami ennek (és a beállítási szintnek) megfelelően rá-erősít még?

3) kormány-cseréhez mit kell még túrkálni/beszerezni? (pl átvezető szallag, ...?) és mire kell odafigyelni egy másodkézbeli kormány beszerzésénél?

köszi

1, onnan tudod, hogy 4x20W, hogy elég jól látható a hűtőbordázás. :)

2, ha a MID írja az átlagsebességet, akkor hótziher, hogy a rádió is kap impulzust. Igen. lehet állítani is az "érzékenységet" az UML gomb hosszas nyomása után (CAR400-on legalább is).

3, átvezetőszalag mindenképp kell, illetve vezetékezni is kell. Szerintem más nem szükséges. A beszerzésnél a legfontosabb, hogy az átvezető szalagot úgy vegyék le, hogy középállásban van a kormány. Jobb, ha te veszed le a kormányt, vagy bizonyíthatóan úgy szedték le. Nyilván akkor neked is így kell felszerelni. Minimálisan eltérhet a középállás, de el is lehet tépni az átvezetőt.

Itt egy kép a 4x20W-os car400-ról: http://www.hifiland....dia/CAR 400.jpg a hűtés eléggé észrevehető. :)

Link to comment
Megosztás:

1, onnan tudod, hogy 4x20W, hogy elég jól látható a hűtőbordázás. :)

2, ha a MID írja az átlagsebességet, akkor hótziher, hogy a rádió is kap impulzust. Igen. lehet állítani is az "érzékenységet" az UML gomb hosszas nyomása után (CAR400-on legalább is).

3, átvezetőszalag mindenképp kell, illetve vezetékezni is kell. Szerintem más nem szükséges. A beszerzésnél a legfontosabb, hogy az átvezető szalagot úgy vegyék le, hogy középállásban van a kormány. Jobb, ha te veszed le a kormányt, vagy bizonyíthatóan úgy szedték le. Nyilván akkor neked is így kell felszerelni. Minimálisan eltérhet a középállás, de el is lehet tépni az átvezetőt.

Itt egy kép a 4x20W-os car400-ról: http://www.hifiland....dia/CAR 400.jpg a hűtés eléggé észrevehető. :)

Azért a kormányoszlopot is meg kéne nézni, hogy passzol e?

Link to comment
Megosztás:

Már bocs, de helyesen írtam le. :P Inkább azt mondd meg, hogy mikor jársz erre fele a GM hangszórók miatt. :P

Már bocs, de ha se Megadave-nek, sem nekem nem hiszed el, hogy a CSERESZABATOS a helyes, akkor próbáld beírni a Word-be és kattints rá a helyesírás ellenőrzőre. Minden kiderül.

Egyébként nem az első eset, hogy ezt mások is helytelenül írják, sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Már bocs, de helyesen írtam le. :P Inkább azt mondd meg, hogy mikor jársz erre fele a GM hangszórók miatt. :P

A hejesiráson most ne vitatkozzunk! :D

Amúgy nemsokára lesz otthon elektronikai hulladék gyűjtési akció. A car300 meg a 4 gyári recsegő is mennek oda a lepukkant mobilokkal meg monitorokkal együtt. :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem urak! :D Olyan kérdésem lenne, hogy: mennyi led (izzó) kell a műszerfalba? A sima snassz műszerfalam van, amiben nincs ford mérő. Ki akarom cserélni zöld ledekre a gyári háttérvilágítást. Úgy tudom a beltérbe nem magyarázhat bele a rendőr. És azért kellene a darabszám, hogy milyen foglalatú, és mennyi izzó szükséges hozzá. Azért kellene az infó, mert nem én csinálom, és már úgy akarom haverhoz vinni a kocsit, hogy már kezemben a szajré :D :D Előre is köszi! Üdv:Jimmy

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem urak! :D Olyan kérdésem lenne, hogy: mennyi led (izzó) kell a műszerfalba? A sima snassz műszerfalam van, amiben nincs ford mérő. Ki akarom cserélni zöld ledekre a gyári háttérvilágítást. Úgy tudom a beltérbe nem magyarázhat bele a rendőr. És azért kellene a darabszám, hogy milyen foglalatú, és mennyi izzó szükséges hozzá. Azért kellene az infó, mert nem én csinálom, és már úgy akarom haverhoz vinni a kocsit, hogy már kezemben a szajré :D :D Előre is köszi! Üdv:Jimmy

Ha jól emlékszem 5db műanyag foglalatos a neve B8,5D foglalat. Érdemes középen az óra és hőmérsékletjelző doboz ledjeit is kicserélni, oda még 2db kell.

Én megcsiszoltam ezres papírral a ledeket így jobban szórja a fényt. A sima ledek előre egy pontba vetítenek a műszerfal úgy elég ocsmány lenne. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Ha az a "fapados" kormány nem légzsákos, akkor nem fog felmenni a B veki kormány.

Hja akkor igen. :)

Üdvözletem urak! :D Olyan kérdésem lenne, hogy: mennyi led (izzó) kell a műszerfalba? A sima snassz műszerfalam van, amiben nincs ford mérő. Ki akarom cserélni zöld ledekre a gyári háttérvilágítást. Úgy tudom a beltérbe nem magyarázhat bele a rendőr. És azért kellene a darabszám, hogy milyen foglalatú, és mennyi izzó szükséges hozzá. Azért kellene az infó, mert nem én csinálom, és már úgy akarom haverhoz vinni a kocsit, hogy már kezemben a szajré :D :D Előre is köszi! Üdv:Jimmy

4 darab kell bele és a LED nem izzó.

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/pics/43803-20100601-QunAuP.jpg

A zöld színűket kell cserélned.

Én sokat kísérleteztem a ledezéssel. Az a baj, hogy a ledek reflektor szerűen szúrófényt bocsájtanak ki, vagyis a műszer fóliájának megvilágítása egy darabon erős lesz, majd körkörösen gyengül, mint ahogy szokták mondani a Holdnak udvara van. És ráadásul a vil. kapcsolóban lévő fényerőszabályzó funkciót is elveszíted. És ráadásul az olcsó kínai szarok nem méretpontosak, érintkezés hibások szoktak lenni, belemész egy kátyúba és vibrál, mert nem fekszik fel az áramköri fóliára rendesen.

Én meguntam a szívást és úgy oldottam meg, hogy külön adtam neki áramot a vil. kapcsolóról és ledszalagot ragasztgattam a műszartáblába. Úgy már szebb lett. Így csináltam meg a fűtés konzol világítását is, de oly módon, hogy a hidegnél kék, középen fehér a melegnél piros ledek világítanak.

De ha igazán szépet akarsz vennék a helyedbe plazma számlapot. Ahogy mondani szokták az fénylik mint a Salamon töke :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy furcsa hiba keletkezett az F Astramon tegnap este. Az autó kint állt olyan 9 óra hosszát hidegben. Este 10:30-kor (ekkor már 1 fok volt a kinti hőm.) indultam vele haza, mikor is az első kanyarhoz érve indexelni akartam, de az autó nem. Kapcsolom a indexet a visszajelző a műszerfalon felvillan és úgy is marad (tehát nem villog mint ahogy azt kéne, csak folyamatosan világít) és az index lámpák meg fel sem villanak + a kattogó hang sem volt, ami az indexelést kíséri. Ma reggel megnéztem az autót (az éjszakát már 18-20 fokos garázsban töltötte az autó) és minden tökéletesen működik rajta. Mi lehetett a probléma? A hideg tett be valaminek? Nem szeretném ha megint előfordulna. Valaki találkozoztt már ilyennel, vagy van valami tanácsa az megoldásra?

Választ előre is Köszönöm!

Autóm: 94-es 1.4 (C14NZ) astra f gl sedan

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy furcsa hiba keletkezett az F Astramon tegnap este. Az autó kint állt olyan 9 óra hosszát hidegben. Este 10:30-kor (ekkor már 1 fok volt a kinti hőm.) indultam vele haza, mikor is az első kanyarhoz érve indexelni akartam, de az autó nem. Kapcsolom a indexet a visszajelző a műszerfalon felvillan és úgy is marad (tehát nem villog mint ahogy azt kéne, csak folyamatosan világít) és az index lámpák meg fel sem villanak + a kattogó hang sem volt, ami az indexelést kíséri. Ma reggel megnéztem az autót (az éjszakát már 18-20 fokos garázsban töltöte az autó) és minden tökéletesen működik rajta. Mi lehetett a probléma? A hideg tett be valaminek? Nem szeretném ha megint előfordulna. Valaki találkozoztt már ilyennel, vagy van valami tanácsa az megoldásra?

Választ előre is Köszönöm!

Autóm: 94-es 1.4 (C14NZ) astra f gl sedan

A vészvillogó kapcsoló ezeknek a sarkallatos pontja, elég változatos hibákat tud okozni. Ha megint előfordul, elsőnek azt mozgasd meg.

Link to comment
Megosztás:

A vészvillogó kapcsoló ezeknek a sarkallatos pontja, elég változatos hibákat tud okozni. Ha megint előfordul, elsőnek azt mozgasd meg.

Az elakadás jelzőm most alapból rossz. Vagyis ha bekapcsolom a vészvillógót, akkor villog szépen, csak kikapcsolni nem tudom, legfeljebb hosszas piszkálás utján. Szóval szerinted ha kicserélem a vészvillogó kapcsolóját, akkor működik majd az indexem tovább normálisan?

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline...0601-QunAuP.jpg

A zöld színűket kell cserélned.

Én sokat kísérleteztem a ledezéssel. Az a baj, hogy a ledek reflektor szerűen szúrófényt bocsájtanak ki, vagyis a műszer fóliájának megvilágítása egy darabon erős lesz, majd körkörösen gyengül, mint ahogy szokták mondani a Holdnak udvara van. És ráadásul a vil. kapcsolóban lévő fényerőszabályzó funkciót is elveszíted. És ráadásul az olcsó kínai szarok nem méretpontosak, érintkezés hibások szoktak lenni, belemész egy kátyúba és vibrál, mert nem fekszik fel az áramköri fóliára rendesen.

Én meguntam a szívást és úgy oldottam meg, hogy külön adtam neki áramot a vil. kapcsolóról és ledszalagot ragasztgattam a műszartáblába. Úgy már szebb lett. Így csináltam meg a fűtés konzol világítását is, de oly módon, hogy a hidegnél kék, középen fehér a melegnél piros ledek világítanak.

De ha igazán szépet akarsz vennék a helyedbe plazma számlapot. Ahogy mondani szokták az fénylik mint a Salamon töke :smartass:

180 fokos, 5 chippes leddel viszont már jó a megvilágítás.

Link to comment
Megosztás:

Az elakadás jelzőm most alapból rossz. Vagyis ha bekapcsolom a vészvillógót, akkor villog szépen, csak kikapcsolni nem tudom, legfeljebb hosszas piszkálás utján. Szóval szerinted ha kicserélem a vészvillogó kapcsolóját, akkor működik majd az indexem tovább normálisan?

Sztem igen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.