Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy 1995. decemberi évjáratú 1.4-es Opel Astra F típusú gépjárműve van "kiscsaládunknak". Egy közúti baleset alkalmával kinyílt a kormánylégzsák, ennek a cseréje van folyamatban - nyilván szakember által. Bontóban sikerült hozzájutni egy tökéletes állapotú kormánylégzsákhoz, valamint indító reléhez (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve), beszereléskor viszont hibaüzenetet küld. Külső szemlélőnek gyakorlatilag egyezik a külseje a korábbival, a típusa GM Siemens 90 519 067 LM SRS Unit (5WK4 113). A bontóban egy egylégzsákos autóhoz kaptuk, ellenben a hibaüzenet szerint keresi a második légzsákot, amely fizikálisan nincs és nem is volt az autóban.

A kérdésem az, hogy van-e valami különös ismertetőjegye az egy, illetve a kétlégzsákos indítónak, vagy az egész attól függ, hogy a gyárban mit tanítottak meg neki? Mindezt azért szeretném tudni, hogy a cserénél mire kell odafigyelnem.

Köszönettel:

Szomszéd Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1995. decemberi évjáratú 1.4-es Opel Astra F típusú gépjárműve van "kiscsaládunknak". Egy közúti baleset alkalmával kinyílt a kormánylégzsák, ennek a cseréje van folyamatban - nyilván szakember által. Bontóban sikerült hozzájutni egy tökéletes állapotú kormánylégzsákhoz, valamint indító reléhez (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve), beszereléskor viszont hibaüzenetet küld. Külső szemlélőnek gyakorlatilag egyezik a külseje a korábbival, a típusa GM Siemens 90 519 067 LM SRS Unit (5WK4 113). A bontóban egy egylégzsákos autóhoz kaptuk, ellenben a hibaüzenet szerint keresi a második légzsákot, amely fizikálisan nincs és nem is volt az autóban.

A kérdésem az, hogy van-e valami különös ismertetőjegye az egy, illetve a kétlégzsákos indítónak, vagy az egész attól függ, hogy a gyárban mit tanítottak meg neki? Mindezt azért szeretném tudni, hogy a cserénél mire kell odafigyelnem.

Köszönettel:

Szomszéd Balázs

Szia!

Sok mindent nem sikerült megtudom az Opel alkatrész katalógusból, csak annyit, hogy 3 fajta van és kész. Arra nem tér ki, hogy melyik milyen vezérlő, hány légzsákot tud kezelni, csak azt, hogy az egyik már nem kapható, így már másikat kell alkalmazni cserére.

Úgyhogy szerintem tanítani kell neki, hogy hány légzsákot kezeljen. Kapcsolási rajz szerint is az egy légzsákosnak megvannak a második kivezetései, csak ugye nincs bekötve. Szerintem amit a bontóból kaptál, az két légzsákosból való. Próbálj meg másik légzsákvezérlőt szerezni (ez a hivatalos neve :) ), ami ténylegesen 1 légzsákos autóból van. Ezek a 94-95 szériákra jellemző, 96-tól már két légzsák van. Vagy ha van sokezer forintod, akkor opel szervizben is kioktatják a vezérlődet, hogy márpedig egy légzsák van csak.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!Ilyen motor volt már az F astrákban is.

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!Ilyen motor volt már az F astrákban is.

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Egy, azaz 1, tehát egy helyre írj be egy adott kérdést. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!Ilyen motor volt már az F astrákban is.

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

1. nincs olyan hogy szivató

1100 az miért döckölődés? Nem értem.

Hibakód tényleg nincs, próbáltad kiolvasni?

Link to comment
Megosztás:

Helloo, tudnál olyan képet fel rakni, amin látszik az is, hogy hogyan van a gomb rudazatáshoz fogatva a motornak a rudazata? és a hátsóról is tudnál egy ilyet ?

A bekarikázott csavarok fogják, az utánygyári zármotort. A hátsó ajtóknál ha jól emlékszem, könnyebb elhelyezni, oda nem annyira ferdén tudod betenni, a kereszt pálcát mozgatva, az első ajtókban pedig a függőleges pálcához tudod hozzá fogatni. ;)486930-20120228-e14Tbb.jpg

Link to comment
Megosztás:

Helloo, tudnál olyan képet fel rakni, amin látszik az is, hogy hogyan van a gomb rudazatáshoz fogatva a motornak a rudazata? és a hátsóról is tudnál egy ilyet ?

képem szerintem nincs róla. Maga a rudazat összefogást úgy képzeld el, hogy egy fém tömb egyik fele át van fúrva hosszában, rá merőlegesen pedig egy csavart lehet betekerni, ami leszorítja. Ebbe a felébe lehet rögzíteni, a motor oldali pálcát. A tömb másik fele, ezzel a pálcával párhuzamosan be van marva, hogy ne kelljen bele dugni az ajtó oldali pálcát, csak rápattintani oldalról. Ezt szintén csavarral lehet rögzíteni. Így gyakorlatilag össze van fogatva a két pálca, egymással párhuzamosan. Ezen a képen a jobb fölső hasonló. Kb ugyan ezt képzeld el, csak 2-2 metrikus csavarral oldalanként, amik a pálcákat rögzítik a tömbhöz. (illetve a tömböt a pálcákhoz... tökmindegy :D ) http://shop9.unas.hu...0M3701-0031.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hát az a baj, hogy nem 1-2 ezerrel kerül többe, hanem jóval több, és így inkább szívok vele egy kicsit...

5ezer / 4db

http://racing-bazar....zar_szett_elado

igaz kell vezérlő hozzá még

kábelezni meg mindenképp kell

azt azé hozzá kell tennem, hogy amikor vettem, mert javítani kellet, akkor a barom vakerás rudazatot belehatogatta a dobozba :omg: (mondjuk nekem csak a zár kellet)

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy a kombi és szedán zárjai (ahova a kulcsot dugod) passzolnak-e? Az első két ajtóban, gyújtáskapcsoló gondolom eggyezik, de a csomagtérajtóban lévővel mi a helyzet? Ja és kombiból szeretném átrakni szedánba. A kombi 94 elötti a szedán pedig 98-as ha jól emlékszem. Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy a kombi és szedán zárjai (ahova a kulcsot dugod) passzolnak-e? Az első két ajtóban, gyújtáskapcsoló gondolom eggyezik, de a csomagtérajtóban lévővel mi a helyzet? Ja és kombiból szeretném átrakni szedánba. A kombi 94 elötti a szedán pedig 98-as ha jól emlékszem. Köszönöm!

Nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.