Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Én megcsináltam magamnak mind a két oldalra. Csak egy szál vezetéket kell húzni a bal oldali lámpa ködzárójának pozitívjáról és venni egy bontott izzófoglalatot a jobbos lámpához. Ebből ki kell szedni egy érintkezőt ami az izzó alá való, azt berakni a kocsiban lévő foglalatba, bekötöd a vezetéket, és kész is. :)

és ezt szabad/szabályos?

személyszerint in k.vára utálom mert minden hülye bekapcsolva hagyja pl városban és ha mind2 oldalt világit a féklámpát NEM igazán lehet észre venni (ha jól eléxem az is 21 Wos)

Link to comment
Megosztás:

és ezt szabad/szabályos?

személyszerint in k.vára utálom mert minden hülye bekapcsolva hagyja pl városban és ha mind2 oldalt világit a féklámpát NEM igazán lehet észre venni (ha jól eléxem az is 21 Wos)

Igen, ezért rühellem én is, de majd egyszer valaki lebontja a pótkerékig a hátulját, és rájön, hogy nem kell karácsonyfát építeni. :closedeyes: Caravanban, meg egyes lámpákban jól elkülönül, ott még nem olyan vészes, de a jobb oldalra akkor se tennék. Az út széléből sz.rt se lehet látni tőle, ha ott is virít. Márpedig a magyar ember okos, és tudja, hogy a ködlámpa azért KÖD lámpa, mert esőben kell fölkapcsolni. Meg azt is, hogy lakott területen belül, éjszaka, amikor amúgy a 2 km-re előtte menő kispolszki 9 volton pislákoló helyzetjelzőjét is látni lehet, muszáj föl lőni a ködzárót, hogy legalább mögötte ne lásson senki... Ha valaki ilyen vezeti éppen az autót, külön előny, ha még az út szélét is lepirítja a dupla ködzáró.

Link to comment
Megosztás:

Én megcsináltam magamnak mind a két oldalra. Csak egy szál vezetéket kell húzni a bal oldali lámpa ködzárójának pozitívjáról és venni egy bontott izzófoglalatot a jobbos lámpához. Ebből ki kell szedni egy érintkezőt ami az izzó alá való, azt berakni a kocsiban lévő foglalatba, bekötöd a vezetéket, és kész is. :)

Szerintem tökre félrevezető, féklámpának lehet nézni. Én kiszedtem a másik égőt, mert amit vettem másfajta lámpát hátra, abban mindkét oldalon volt.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem tökre félrevezető, féklámpának lehet nézni. Én kiszedtem a másik égőt, mert amit vettem másfajta lámpát hátra, abban mindkét oldalon volt.

Én senkinek nem akarok rosszat. Megcsináltam magamnak, tudom hogy mikor és hol kell/lehet ködlámpát használni, van pót féklámpám jól látható helyen, így észre lehet venni a különbséget a két lámpa között.

Link to comment
Megosztás:

Én senkinek nem akarok rosszat. Megcsináltam magamnak, tudom hogy mikor és hol kell/lehet ködlámpát használni, van pót féklámpám jól látható helyen, így észre lehet venni a különbséget a két lámpa között.

nem kétlem, hogy Te tudod mikor/hol kell használni, de mikor a esőben mögötted egy párás ablakon keresztül bámulnak ki akkor anynira vírrít(szétverődik) még az 1 ködlámpa is, nemhogy 2..........sztem ember nem lesi/látja a pót(!)féklámpát

Link to comment
Megosztás:

Hivatalosan úgy tudom 1 ködlámpa lehet hátulról nézve bal oldalt.

Ettől független nálam is a 1.2-esen (Corsa B) mindkét oldalon működik, hozzáteszem nem én csináltam így lett annak idején véve, és valószínű az előző tulaj sem bántotta, mert ismerem.

Az enyémen pedig csak bal oldalt van, jobb oldalon a tartó műanyag le is van vakítva.

Link to comment
Megosztás:

A kettő sem szabálytalan. Nekem az új fullos kötegben benne van a vezeték jobbra is, csak majd egy jobbkormányos foglalatot kell szerezzek.

A skandináv piacokon alapból kettővel szerelik az autókat.

Ha külön van a féklámpa, nem pedig a helyzetjelző erősödik fel, és van kiegészítő féklámpa is, akkor nem zavaró egyáltalán. Sőt.

Ezt a "jön mögöttünk valaki, és nem lát tőle semmit" dolgot meg nem értem, hiszen ha mögöttünk jönnek, akkor azt le kell kapcsolni. SZabály szerint, meg egyébként is. Nem véletlenül ZÁRÓFÉNY a neve, mert hogy azzal zárjuk a sort. Ha meg nem mi vagyunk leghátul, akkor le kell kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

nem kétlem, hogy Te tudod mikor/hol kell használni, de mikor a esőben mögötted egy párás ablakon keresztül bámulnak ki akkor anynira vírrít(szétverődik) még az 1 ködlámpa is, nemhogy 2..........sztem ember nem lesi/látja a pót(!)féklámpát

Az astrában a sima 21Wattos izzó közel sem olyan bántó mint sok új autókban a nemtommilyen ködzáró lámpa .

Link to comment
Megosztás:

A kettő sem szabálytalan. Nekem az új fullos kötegben benne van a vezeték jobbra is, csak majd egy jobbkormányos foglalatot kell szerezzek.

A skandináv piacokon alapból kettővel szerelik az autókat.

Ha külön van a féklámpa, nem pedig a helyzetjelző erősödik fel, és van kiegészítő féklámpa is, akkor nem zavaró egyáltalán. Sőt.

Ezt a "jön mögöttünk valaki, és nem lát tőle semmit" dolgot meg nem értem, hiszen ha mögöttünk jönnek, akkor azt le kell kapcsolni. SZabály szerint, meg egyébként is. Nem véletlenül ZÁRÓFÉNY a neve, mert hogy azzal zárjuk a sort. Ha meg nem mi vagyunk leghátul, akkor le kell kapcsolni.

De azért szerelik kettővel, mert pár helyen fordítva mennek, és a ködlámpának mindig a felező felőli oldalon kell világítania.

Az utolsó mondatoddal egyet értek, csak az a baj vele, hogy az esetek 99%-ban bekapcsolják aztán csak leállításkor kapcsolják ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy hiba ami most nem rég ütötte fel a fejét. Nem kapcsol be a hüttőventilátor. Felforrt a vizem.Minden jó rajta, a ventilátor kapcsoló ki lett cserélve, a hőfok jeladó is, a hőfok érzékelő is, a motorja jó, direktbe működik. A víz szabadon áramlik a rendszerben nincs gond.Találkozott valaki már ezzel a hibával?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy hiba ami most nem rég ütötte fel a fejét. Nem kapcsol be a hüttőventilátor. Felforrt a vizem.Minden jó rajta, a ventilátor kapcsoló ki lett cserélve, a hőfok jeladó is, a hőfok érzékelő is, a motorja jó, direktbe működik. A víz szabadon áramlik a rendszerben nincs gond.Találkozott valaki már ezzel a hibával?

Relé, Biztosíték???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy hiba ami most nem rég ütötte fel a fejét. Nem kapcsol be a hüttőventilátor. Felforrt a vizem.Minden jó rajta, a ventilátor kapcsoló ki lett cserélve, a hőfok jeladó is, a hőfok érzékelő is, a motorja jó, direktbe működik. A víz szabadon áramlik a rendszerben nincs gond.Találkozott valaki már ezzel a hibával?

Nekem se kapcsolt be a ventilátorom, kukáztam egy VW gombát, azt tettem bele, az most 92 fokon kapcsol be. Nézd meg, hogy a gombánál ha összérinted a vezetéket, akkor bekapcsol-e.

Reléje nincs, a gombánál kapcsol csak. Nálam legalábbis, 1.7-es szívó D-m van.

Meg van a biztosítéktáblánál egy 30A-es biztosítékja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is mindig kitalál valamit ez a nyomorult, már kezd bosszantani...:(

Tegnap egy reccsenéssel a gyújtáskapcsolóból nem áll vissza az öninditózó állásról a normál állására. Tehát úgy kell visszafordítani óvatosan a kulcsot. Addig meg köszörüli az önindítómat....amit felújítottam nemrég...:(

grrrrrrrrrr.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy problémám van. Nem kapcsol be a hüttőventilátor. A kapcsoló ki lett cserélve a hőérzékelők a ventilátor hőkapcsoló is. Direktre ki lett próbálva, baja nincs. A termosztát is kinyit, szabadon áramlik a rendszerben a víz. Találkozott már valaki ilyen hibával?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek felesleges ködlámpa csatija? Arra a felére gondolok, ami a lámpán van. Behúztam a full extrás köteget, de nekem nem gyáriak a ködöseim, viszont ha lenne valakinek mondjuk törött lámpáról felesleges csati, némi vezetékkel, akkor nem állnék neki kókányolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nem tudjátok honnan lehetne benzinálló kábelt venni/szerezni?

2x5 cm-re lenne szükségem a tápszivattyú megrövidült vezetékét cserélném ki a tankban, de nem merek normál kábelt beletenni. Csigi szaktárs szerint lehet venni, de a Neten hiába kerestem, a Google sem adott választ. Villanyszerelési boltok csak huhognak, hogy mi kell???

Link to comment
Megosztás:

Bekötöttem a ködöst de valamit elbactam mert helyzetjelzővel is lehet kapcsolni, pedig a vezérlő tápot a ködzáró kapcsolótól vittem az viszont csak tompítottal műkszik. :icon11:

Nálam gyárilag is üzemel helyzetjelzővel... Szerintem normális!

Link to comment
Megosztás:

Nálam gyárilag is üzemel helyzetjelzővel... Szerintem normális!

Gyárilag is mennie kell helyzetjelzővel. Ki az aki ködben tompítottal megy, ha van ködlámpa?

Nem tudom hogyan van gyárilag mert ott a ködzáró is relézve van amit én kihagytam, este csetkonferenciát folytattam Dark_Errant-al van egy variáció amit kipróbálok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.