Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Vasárnap délután közlekedtem utoljára a járgánnyal, és ma délután már egyáltalán nem indult, sőőőt a belső világítás is éppen hogy pislákolt (pedig LED-es).

Létezik, hogy 4 nap alatt lemerül totál egy akksi? Központizárral volt lezárva direkt, nem riasztóval. Van benne egy erősítő, 1 Farad-os tápkondenzátorral. Bekötése természetesen előírás szerint... :icon1:

Most feltettem tölteni, remélem reggel már tudom indítani!

Ötletek, hogy hogyan keressem a hiba esetleges okát? Köszönöm!

Ha nincs semmi extra fogyasztása, akkor az akksid halódik. Nekem is tegnap akksit kellett cserélnem, mert a hideget nem díjazta ami benne volt. (ennek előzménye hogy kétszer került az akksi mélykisülésbe)

Hello!

Astra F C16Si nem pörög ki csak 3000-ig hibakód 19 (holtpontjeladó rossz jel) Van ehhez valami beállítás? távolság vagy valami? hogyan lehet beállítani?

Köszi

Petya

Nem állítható. Ki kellene mérni a jeladót, ha nem hozza az értékeket, akkor csere.Esetleg a szíjtárcsára ránézni, nincs e megütve, vagy ilyesmi. Esetleg még szokott olyat hogy kiverődik a pozícionáló csap, és pár fokot elmozdul a szíjtárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Az a Ledes belső világítás nem világított véletlen 4 napig folyamatosan?

Nincs ledes belsővilágításom, de nem nem világított semmi, egyszer jártam meg tavaly, hogy égett a csomagtartó világítás, de olyan halvány volt, hogy észre se vettem és reggelre leszívta az aksit, de azt a hibát kiküszöböltük.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan problémám lenne opel astra f kombi-val hogy a hátsó helyzet jelző park lámpa nem világít de eközben felgyull a izzító gyertya sárga lámpája. Ha a világítást fel kapcsolom folyamatosan ég a sárga izzító lámpa. ez mi?? És nagyon hallványan villágít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan problémám lenne opel astra f kombi-val hogy a hátsó helyzet jelző park lámpa nem világít de eközben felgyull a izzító gyertya sárga lámpája. Ha a világítást fel kapcsolom folyamatosan ég a sárga izzító lámpa. ez mi?? És nagyon hallványan villágít.

Valami "áthallás" lehet a vezetékeknél...esetleg beázás? Amúgy a helyzetjelző izzót nézted nincs kiégve? Lehet hogy két külön probléma.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek.

Azt szeretném megtudni hogy az AC pumpa hány vattos a teljesítménye, illetve

a benzinszürő és egyéb cserére szoruló alkatrészek csereperiódusa hány kilóméternél esedékes

mivel akocsit használtan vettem és nem kaptam hozzá karbantartási utasítást.

előre is köszönöm a segítséget.X14nz-hez.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek.

Azt szeretném megtudni hogy az AC pumpa hány vattos a teljesítménye, illetve

a benzinszürő és egyéb cserére szoruló alkatrészek csereperiódusa hány kilóméternél esedékes

mivel akocsit használtan vettem és nem kaptam hozzá karbantartási utasítást.

előre is köszönöm a segítséget.X14nz-hez.

Hááát ilyen kérdés szerintem még nem volt hogy hány Wattos az AC.pumpa, de ha megnézed hány amperos biztije van akkor abból tudsz számolni hogy max mennyit vehet fel. Benzinszűrőt, olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt , vezérlést!!!!! kapásból cserélhetsz ha nincs róla adat, az utóbbi a legfontosabb. Amúgy olajcsere 1 év /10ezer kilóméter vezérlés 4év/60 ezer kilóméter a benzinszűrő talán 30 ezer kilóméter de ez utóbbi nem tuti...

Link to comment
Megosztás:

Hááát ilyen kérdés szerintem még nem volt hogy hány Wattos az AC.pumpa, de ha megnézed hány amperos biztije van akkor abból tudsz számolni hogy max mennyit vehet fel. Benzinszűrőt, olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt , vezérlést!!!!! kapásból cserélhetsz ha nincs róla adat, az utóbbi a legfontosabb. Amúgy olajcsere 1 év /10ezer kilóméter vezérlés 4év/60 ezer kilóméter a benzinszűrő talán 30 ezer kilóméter de ez utóbbi nem tuti...

Van nekem egy táblázatom :-), ami szerint a benzinszűrő tényleg 30ezer. A benzinpumpa meg ha már sziszeg (olvasom itt a fórumon), bár nekem mindig későn esik le, 4 év alatt a negyedik van az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Van nekem egy táblázatom :-), ami szerint a benzinszűrő tényleg 30ezer. A benzinpumpa meg ha már sziszeg (olvasom itt a fórumon), bár nekem mindig későn esik le, 4 év alatt a negyedik van az autóban.

Behalt a gyárim amikor a kocsit vettem, akkor felhajtottam a legolcsóbbat, 8400-ért . Ez 2008-ban volt azóta több mint 65 ezer kilómétert mentem a kocsival és eléggé sípol a pumpa. Bent van a tartalék a csomagtartóban és a válság segít abban hogy soha ne legyen tele a tank így bármikor tudom cserélni... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Behalt a gyárim amikor a kocsit vettem, akkor felhajtottam a legolcsóbbat, 8400-ért . Ez 2008-ban volt azóta több mint 65 ezer kilómétert mentem a kocsival és eléggé sípol a pumpa. Bent van a tartalék a csomagtartóban és a válság segít abban hogy soha ne legyen tele a tank így bármikor tudom cserélni... :icon1:

Nem mertem előbb, de csak megkérdezem... :-) Ha a könyvek 15.000 km-enként írják elő az olajcserét stb-t, mért cseréli minden rendes ember mégis 10ezrenként?

Link to comment
Megosztás:

Nem mertem előbb, de csak megkérdezem... :-) Ha a könyvek 15.000 km-enként írják elő az olajcserét stb-t, mért cseréli minden rendes ember mégis 10ezrenként?

Van amihez 10.000-et írnak, van amihez 7500-at, a 15.000 pedig már majdnem az az apróbetűs 30.000-es ami az új autóknál van megadva. Állítólag léteznek olyan körülmények, amikor tényleg csak 30-anként kell cserélni, de a gyakorlatban ez úgysincs. (viszont mivel ez van nagybetűkkel írva, ezért a nép 30-anként cseréli ((ha egyáltalán...)) és akkor jön a meglepi. http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/ )

Azok az emberek, akik itt vannak, azok meg foglalkoznak annyira az autóval, hogy ennyit megtegyenek. Egy tankolás már többe kerül, mint a komplett olajcsere...

Link to comment
Megosztás:

Van amihez 10.000-et írnak, van amihez 7500-at, a 15.000 pedig már majdnem az az apróbetűs 30.000-es ami az új autóknál van megadva. Állítólag léteznek olyan körülmények, amikor tényleg csak 30-anként kell cserélni, de a gyakorlatban ez úgysincs. (viszont mivel ez van nagybetűkkel írva, ezért a nép 30-anként cseréli ((ha egyáltalán...)) és akkor jön a meglepi. http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/ )

Azok az emberek, akik itt vannak, azok meg foglalkoznak annyira az autóval, hogy ennyit megtegyenek. Egy tankolás már többe kerül, mint a komplett olajcsere...

Ha 2 ezerért tankolsz akkor nem. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Következő lenne a problémám: 95-ös sedanom van C14SE motorral. Mostanában kitalálta a jószág, hogy lejtmenetben bedob egy motorhibát. Ezután, ha kinyomom a kuplungot, akkor a motor az alapjáratra visszaálláskor leáll. Természetesen, ha felengedem a kuplungot így gurulás közben, akkor egyből újraindul. A dolgot cifrázza, hogy egy szava sincs, akkor, ha üresben gurulok. Kivillogtatni nem tudom, mert a hiba csak menet közben jelentkezik, ilyenkor pedig nem lehet kivillantani a hibát. Biztos vagyok benne, hogy a hibát valami elkoszolódott szenzor, vagy gyenge kontakt, letestelés okozza. A múgy a gép köszöni jól van motorikusan, legutoljára, mikor kivittem pályára kikormolni, 160-ig gond nélkül bírta az iramot, szépen duruzsolt, nem rángatott.

Van valakinek tippje, hogy mi a bánat lehet???

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Következő lenne a problémám: 95-ös sedanom van C14SE motorral. Mostanában kitalálta a jószág, hogy lejtmenetben bedob egy motorhibát. Ezután, ha kinyomom a kuplungot, akkor a motor az alapjáratra visszaálláskor leáll. Természetesen, ha felengedem a kuplungot így gurulás közben, akkor egyből újraindul. A dolgot cifrázza, hogy egy szava sincs, akkor, ha üresben gurulok. Kivillogtatni nem tudom, mert a hiba csak menet közben jelentkezik, ilyenkor pedig nem lehet kivillantani a hibát. Biztos vagyok benne, hogy a hibát valami elkoszolódott szenzor, vagy gyenge kontakt, letestelés okozza. A múgy a gép köszöni jól van motorikusan, legutoljára, mikor kivittem pályára kikormolni, 160-ig gond nélkül bírta az iramot, szépen duruzsolt, nem rángatott.

Van valakinek tippje, hogy mi a bánat lehet???

Azért villogtatni lehetne mert lehet eltárolt hibakód, de például az útjeladó az óraegység hátuljában is szokott ilyen hibát okozni.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltuk kivillogtatni közvetlen leállás után, menet közben, meg még százféleképp, de nem sikerült. Ez az útjeladó pontosan mi akar lenni?

A műszeregység hátuljában van a kilóméteróra spirál működteti, innen tudja a motorvezérlő hogy a jármű mozgásban van és emeli az alapjárati fordulatszámot amíg gurul az autó. Tesztelhető ha a középkilejző 2 gombját menet közben egyszerre benyomod, úgy 5 másodperc után ki kell írni a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig ha van a hibakódot(csak a kijelzőé) és teszt.

Link to comment
Megosztás:

S ha kiírja a pillanatnyi sebességet akkor ez a jeladó jó Zotya?

Hát szerintem akkor igen. Például amikor el volt szakadva a kilóméter óra spirálom akkor is gyújtotta a hibalámpát hosszú motorféknél, le nem állt ugyan (de többeknek igen) és dobta az útjeldó hibakódját (ugye csak azt érezte hogy nem működik azt nem hogy miért) és nem írta ki a pillanatnyi sebességet sem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Következő lenne a problémám: 95-ös sedanom van C14SE motorral. Mostanában kitalálta a jószág, hogy lejtmenetben bedob egy motorhibát. Ezután, ha kinyomom a kuplungot, akkor a motor az alapjáratra visszaálláskor leáll. Természetesen, ha felengedem a kuplungot így gurulás közben, akkor egyből újraindul. A dolgot cifrázza, hogy egy szava sincs, akkor, ha üresben gurulok. Kivillogtatni nem tudom, mert a hiba csak menet közben jelentkezik, ilyenkor pedig nem lehet kivillantani a hibát. Biztos vagyok benne, hogy a hibát valami elkoszolódott szenzor, vagy gyenge kontakt, letestelés okozza. A múgy a gép köszöni jól van motorikusan, legutoljára, mikor kivittem pályára kikormolni, 160-ig gond nélkül bírta az iramot, szépen duruzsolt, nem rángatott.

Van valakinek tippje, hogy mi a bánat lehet???

én igazán azt nem tudtam kivenni, hogy most akkor van sárga lámpa mikor hülyéskedik vagy nincs?

me ha van, akkor utána is kivillogtatható

ha meg nincs akkor olyan baja van amiről az ECU nem tud

a lejmenet az azt jelenti, hogy motorfékkel mész vagy csak "lefelé" kell menned?

Link to comment
Megosztás:

Háhá, most mentem vele egy próbakört. Nos, a középkijelző nem mutatta az aktuális sebességet, pedig álló helyzetből és menet közben is próbáltam. Ebből arra engedek következtetni, hogy az útjeladóm kaka. A hibakódokra pedig az alap 12-t illetve a 171-et villantotta. Utóbbit sajna nem találtam a listákban. Eddig az iso csatlakozó megpatkolásával próbáltam csak kivillantani. Álló motornál csak a 12-őt villogta, amikor járt a motor akkor meg folyamatosan egyenletesen villogot, tehát értékelhetetlen volt.

stirlitz

igen, a sárga lámpa felvillant és a lejtmenet a motorfékes ereszkedést jelenti.

Más kérdés, hogy hol és mennyiért lehetne hozzájutni egy útjeladóhoz, illetve, hogy egy megfelelő ellenállás értékkel nem lehet "nyugtázni" a rendszert?

Link to comment
Megosztás:

Háhá, most mentem vele egy próbakört. Nos, a középkijelző nem mutatta az aktuális sebességet, pedig álló helyzetből és menet közben is próbáltam. Ebből arra engedek következtetni, hogy az útjeladóm kaka. A hibakódokra pedig az alap 12-t illetve a 171-et villantotta. Utóbbit sajna nem találtam a listákban. Eddig az iso csatlakozó megpatkolásával próbáltam csak kivillantani. Álló motornál csak a 12-őt villogta, amikor járt a motor akkor meg folyamatosan egyenletesen villogot, tehát értékelhetetlen volt.

stirlitz

igen, a sárga lámpa felvillant és a lejtmenet a motorfékes ereszkedést jelenti.

Más kérdés, hogy hol és mennyiért lehetne hozzájutni egy útjeladóhoz, illetve, hogy egy megfelelő ellenállás értékkel nem lehet "nyugtázni" a rendszert?

A hibakódot a középkijelző villogta vagy a motorhiba lámpa? Mert a 171-ből az elsőre tippelek, de igazából neked az ECU-hibakódjai kellenek. Ugye az útjeladó változó értéket ad ezért ellenállással nem lehet becsapni a motorvezérlőt, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.