Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Hosszú idő után jelentkezem, mert bütykölnöm kell a generátort!

Nem tölt rendesen, de a visszajelző nem jelez. Járó motornál alig 12,5 V a leadott feszültség és hosszú úton képes lemerülni a tompított miatt! Volt rá példa, hogy egy rövid megállás után nem akart elindulni!

Kiszereltem és félig szétszedtem. Spanyolban gyártott Bosch-ról van szó "Bosch 0-120-488-286 a rendelés száma. Ahogy utánanéztem ez csak 55 A-es! Létezik, hogy az X17DTL motort ilyennel szerelték? A szénkefe/szabályzót kivéve az egyik szénkefe rövidebb valamivel, de nem látszik nyoma, hogy szikrázott volna, menet közben. Ennek a típusszáma Bosch 1-197-311-028.

Az eredeti 5000 körüli összegért rendelhető, de különféle utángyártottak már 1000-1500 körül is vannak. Szerintetek lehet az olcsóbbikkal játszani, vagy eredetit rendeljek? A szénkefét nem szokás esetleg külön cserélni? Bár úgy látom, hogy azt beforrasztották, eléggé macerás ha csak azt cserélem, de megoldható. Bár már elég régen fogtam pákát a kezembe! :) A csapágyak úgy érzem, hogy simán futnak. Érdemes szétszedni, megkenni, vagy inkább csere?

A szétszedésnél most ott tartok, hogy a generátor testet kellene szétcsavarni. A hosszú tőcsavarok végén levő anyákat a túloldalt leszedtem és most nézegettem, hogy a másik végén levő kereszt-hornyolt fejeket ki kell csavarni, vagy már esetleg csak szét kell "kopogtatni" a két deklit?

Ha szétjön akkor fogok a diódákhoz hozzáférni, akkor tudok rámérni, hogy mind jó-e, vagy esetleg valamelyik hibája miatt nem volt tökéletes szinusz formája.

Az ékszíjtárcsát is érdemes lenne kicserélni, mert keményre feszítve a szíjat is nyiszorog induláskor, majd egy kis melegedés után abbahagyja. Lehet ilyen tárcsát szerezni valahol?

Aki újított már fel ilyet annak, gondolom nem kínai a kérdések zöme, tudnátok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hosszú idő után jelentkezem, mert bütykölnöm kell a generátort!

Nem tölt rendesen, de a visszajelző nem jelez. Járó motornál alig 12,5 V a leadott feszültség és hosszú úton képes lemerülni a tompított miatt! Volt rá példa, hogy egy rövid megállás után nem akart elindulni!

Kiszereltem és félig szétszedtem. Spanyolban gyártott Bosch-ról van szó "Bosch 0-120-488-286 a rendelés száma. Ahogy utánanéztem ez csak 55 A-es! Létezik, hogy az X17DTL motort ilyennel szerelték? A szénkefe/szabályzót kivéve az egyik szénkefe rövidebb valamivel, de nem látszik nyoma, hogy szikrázott volna, menet közben. Ennek a típusszáma Bosch 1-197-311-028.

Az eredeti 5000 körüli összegért rendelhető, de különféle utángyártottak már 1000-1500 körül is vannak. Szerintetek lehet az olcsóbbikkal játszani, vagy eredetit rendeljek? A szénkefét nem szokás esetleg külön cserélni? Bár úgy látom, hogy azt beforrasztották, eléggé macerás ha csak azt cserélem, de megoldható. Bár már elég régen fogtam pákát a kezembe! :) A csapágyak úgy érzem, hogy simán futnak. Érdemes szétszedni, megkenni, vagy inkább csere?

A szétszedésnél most ott tartok, hogy a generátor testet kellene szétcsavarni. A hosszú tőcsavarok végén levő anyákat a túloldalt leszedtem és most nézegettem, hogy a másik végén levő kereszt-hornyolt fejeket ki kell csavarni, vagy már esetleg csak szét kell "kopogtatni" a két deklit?

Ha szétjön akkor fogok a diódákhoz hozzáférni, akkor tudok rámérni, hogy mind jó-e, vagy esetleg valamelyik hibája miatt nem volt tökéletes szinusz formája.

Az ékszíjtárcsát is érdemes lenne kicserélni, mert keményre feszítve a szíjat is nyiszorog induláskor, majd egy kis melegedés után abbahagyja. Lehet ilyen tárcsát szerezni valahol?

Aki újított már fel ilyet annak, gondolom nem kínai a kérdések zöme, tudnátok segíteni?

Ékszíjtárcsát lehet venni, de ha jól tudom több fajta is van szóval oda kell figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Astra F-nél bal első elektromos (gyári) ablakemelővel van problémám. Mikor húzom fel az ablakot, egyszerűen kicsúszik balra kifelé az ajtón kívülre, mi lehet a baja? Mi ment tönkre, mit kell cserélni? Köszi előre is a segítséget!

Van egy kis műanyag biszbasz az emelőkarok végén, lehet az törött-kopott el.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet hogy egyrészt a fénykürt egyszer csak megadta magát és nem világít, és egyszer babráltam a biztosítékházban (az után vettem észre) hogy egyrészt a fűtéskapcsoló nem világít, utána mostanában vettem észre hogy a km óra és a hőmérséklet/óra is halványan világít, szinte nem is lehet látni, tudtok valami tanácsot adni mit kezdjek vele?

Link to comment
Megosztás:

Hali

Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet hogy egyrészt a fénykürt egyszer csak megadta magát és nem világít, és egyszer babráltam a biztosítékházban (az után vettem észre) hogy egyrészt a fűtéskapcsoló nem világít, utána mostanában vettem észre hogy a km óra és a hőmérséklet/óra is halványan világít, szinte nem is lehet látni, tudtok valami tanácsot adni mit kezdjek vele?

Nem tekerted le véletlenül a fényerő szabályzót? Bár a fénykürtbe nem szól bele.

Link to comment
Megosztás:

Nehéz őket kicserélni? Vagy ki lehet?

Ki lehet persze...most így hirtelen ezt a leírás találtam a közékonzolról, a műszeregység izzói meg ugye ennek a hátuljában vannak, ennek a kiszedése ugyanígy kezdődik a kormányburkolat leszedésével, majd a műszeregység keret jön, utána maga az óra, hátul két csati és a kilóméteróra bowden kiakasztásával, műszerész kezek megléte nagy előny mert a hely nem sok...a középkonzolról meg itt leírás:

Szóval: összesen négy lámpát lehet kicserélni, ez mind 1.2W-os kis izzó. Egy van a levegõkeringetés kapcsolóban, ezt a kapcsolót egyszerûen egy csavarhúzóval ki lehet pattintani a helyébõl (kis réz rögzítõ bigyóra vigyázni), ekkor a lámpa látható, ki lehet húzni fogóval (vigyázva) és cserélni. A másik lámpa a ventillátor/ablakfûtés kapcsolóban van. Ehhez a forgatógombot úgy kell leszedni, hogy kihúzni (ablakfûtés be), és egy kis csavarhúzóval vagy tüskével oldalról be lehet nyomni a tengelyében lévõ pöcköt.

Utána fogóval óvatosan megfogni a kapcsoló tengelyét, a második és a harmadik kezünkkel pedig benyomni a két fülecskét, ami a kapcsolót tartja, miközben a fogóval kihúzzuk. Elég nehezen jön, mert jópár steckernek egyszerre kell lejönnie. Ekkor ki lehet szedni a világítást tartó kis mûanyag foglalatot, és izzót cserélni.

A legmacerásabb a fûtés számlapok világításának a cseréje, nekem a következõ vált be:

1. aksit lekötöm - babonából, mert nem szívesen matatok a légzsák körül.

2. kormányoszlop burkolatát lebontani, alul három csavar, szembõl kettõ, takaródugó van rajtuk (kormányt forgatni kell, hogy hozzáférjünk). Burkolat alul-felül le.

3. mûszerfal borítás le, két csavar alul, két csavar a mûszerek felett függõlegesen.

4. középkonzol tartócsavarok ki: kettõ lent a fûtéskapcsolók alatt; négy a rádió-hõmérõ-óra kijelzõ alatt, a gumi borítást le kell szedni, nincs rögzítve, csak oda van rakva; kettõ a középsõ légbefúvók alatt, légbefúvókat helyükrõl ki lehet feszíteni, oldalról benyúlva csavarhúzóval, légbeáramlás elzárójának a rúdját kiakasztani bent; egy csavar a kormánytól jobbra.

5. opcionális, de könnyít a munkán - rádiót kiszedni

6. összes fûtéskapcsolót le, a ventillátorét lásd fent, a másik kettõt csak meg kell húzni erõsen.

7. középkonzol néhány centivel kihúzható

8. fûtéskapcsolók alatt két csavar rögzíti a középkonzolhoz a fûtésvezérlõk szerelvényét, ezeket ki, ekkor ez beljebb lökhetõ.

9. óvatosan: a skálákat tartó mûanyag lemez elég törékenynek tûnik, bár nekem nem tört.

10. csipesszel benyúlva a két izzó cserélhetõ

11. fordított sorrendben minden össze.

Szóval ez az Astra fûtéslámpa csere 10 egyszerû lépésben, anélkül, hogy tényleg ki kéne szedni a teljes középkonzolt.

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószinűleg az izzók égtek ki/feketedtek be.

Én most sima izzókat ,nem ledeket szeretnék berakni, mert jobb a szórt fényük. Most SMD ledek vannak bent és nagyon nem jött be! Bár csak a gyári 4db helyén. Az a szomorú ,hogy itt veszprémben 3 autósboltban sincs már ilyen ,csak ledes! Találtam Osram 1,5 meg 2W-osat is 160/db áron a posta meg 790ft! Így drágább lessz mint a led volt! :D

A 2W-os is beszerelhető?

A mutatókat piros üvegfestékbe mártanám,remélem valamennyire látható lessz! Valaki próbálta már?

Jól tudom hogy a visszajelző lámpák helyén is ugyanez a B8.5D foglalatú izzók vannak?

Módosítva : opelnils
Link to comment
Megosztás:

Én most sima izzókat ,nem ledeket szeretnék berakni, mert jobb a szórt fényük. Most SMD ledek vannak bent és nagyon nem jött be! Bár csak a gyári 4db helyén. Az a szomorú ,hogy itt veszprémben 3 autósboltban sincs már ilyen ,csak ledes! Találtam Osram 1,5 meg 2W-osat is 160/db áron a posta meg 790ft! Így drágább lessz mint a led volt! :D

A 2W-os is beszerelhető?

A mutatókat piros üvegfestékbe mártanám,remélem valamennyire látható lessz! Valaki próbálta már?

Jól tudom hogy a visszajelző lámpák helyén is ugyanez a B8.5D foglalatú izzók vannak?

Igen , jó a 2 Wattos is, és ugyanilyen van a visszajelzőknél is. Van olyan foglalat amiből kihúzható a rizsszem izzó, így jóval olcsóbb mint foglalattal együtt. De csináltam olyat is, hogy elcsiptem a két kis lábát kihúztam a foglalatból, és betoltam a helyére az újat úgy is jó volt.

1412083-20140405-uDA7nK.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ebből nem lehet kihúzni az izzót.

Itt a kép. http://www.kepfeltoltes.hu/view/140405/P1190121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én alul elvágtam szikével a keresztbe menő kis lapot(nem ezt) nem jött ki. Majd a forasztásnál is,úgy sem moccant.

Hol vágtad el? Lehet hogy ebből nem jön ki?

Alul csíptem el a kis lábat ami a műanyag foglalat oldalsó ablakán látszik aztán ki tudtam húzni fogóval az izzót. Az újnak meg úgy hajtottam a lábait, hogy amikor bedugom odaszoruljon a fém fülekhez.

Link to comment
Megosztás:

Alul csíptem el a kis lábat ami a műanyag foglalat oldalsó ablakán látszik aztán ki tudtam húzni fogóval az izzót. Az újnak meg úgy hajtottam a lábait, hogy amikor bedugom odaszoruljon a fém fülekhez.

Köszi az infót. Már ki is szedtem őket. Mondjuk nekem mind a négy eltört,de nem baj.

Most pontossan milyen izzókat is kell bele vennem? Keresgetem de nem igen találtam ilyet a neten! Valószínű láma vagyok ma! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még új vagyok így örülök hogy köztetek lehetek :) .

A kérdésem : Van egy Opel Combó 1998-as amiben egy F16-os váltó van . A problémám a km óra nem jól mér túl keveset mutat . Sikerült ugyan színről színre összektöni a vezetékeket de így sem jó . Milyen digitális jeladót javasoltok bele hogy normálisan mérjen ?

Link to comment
Megosztás:

A generátorom sikeresen megújult!

A szabályzó lett cserélve a szénkefékkel, meg a szíjtárcsa.

A bolt mellett műhely is volt.

A cserét a szaki megejtette, majd padon meghajtotta, 75 Ampert adott le.

Visszacuppantottam a helyére egy új szíjjal és minden happy!

A szabályzó+szíjtárcsa 5000 körül volt. A tárcsából volt sajtolt és esztergált is.

A sajtolt került bele, mert az volt rajta eredetileg is. Ha ez is kibír 200000-et akkor oké lesz!

Link to comment
Megosztás:

A generátorom sikeresen megújult!

A szabályzó lett cserélve a szénkefékkel, meg a szíjtárcsa.

A bolt mellett műhely is volt.

A cserét a szaki megejtette, majd padon meghajtotta, 75 Ampert adott le.

Visszacuppantottam a helyére egy új szíjjal és minden happy!

A szabályzó+szíjtárcsa 5000 körül volt. A tárcsából volt sajtolt és esztergált is.

A sajtolt került bele, mert az volt rajta eredetileg is. Ha ez is kibír 200000-et akkor oké lesz!

:icon13: :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gabo hozzászólásánál figyeljetek arra, hogy két féle diag csatlakozós autó van, függően attól, hogy ki gyártotta az ECU-t. 16 és 16 csatlakozós és a hibakódok is mások. NET-en meg lehet találni mindkettőt de itt a fórumban is.

Én azt szeretném kérdezni, hogy az autómba van utólag beszerelt távadó központi zárhoz. Sajnos egy darab távirányítót kaptam hozzá ami eltűnt. Két választásom van. Vagy felprogramoztatok távirányítót vagy veszek másikat. Viszont mindkettőhöz kellene tudnom, hogy egyáltalán hol van a kocsiban az elektronika:)

Hova szokták ezt beszerelni? Hol keressem?

Olvasgattam fórumokban, hogy talán meg lehet oldani, hogy felhúzza az elektromos ablakot. Viszont nem találtam, hogy akkor erre van-e megoldás. Van akkor megoldás? Lehetséges?

Köszönöm szépen

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gabo hozzászólásánál figyeljetek arra, hogy két féle diag csatlakozós autó van, függően attól, hogy ki gyártotta az ECU-t. 16 és 16 csatlakozós és a hibakódok is mások. NET-en meg lehet találni mindkettőt de itt a fórumban is.

Én azt szeretném kérdezni, hogy az autómba van utólag beszerelt távadó központi zárhoz. Sajnos egy darab távirányítót kaptam hozzá ami eltűnt. Két választásom van. Vagy felprogramoztatok távirányítót vagy veszek másikat. Viszont mindkettőhöz kellene tudnom, hogy egyáltalán hol van a kocsiban az elektronika:)

Hova szokták ezt beszerelni? Hol keressem?

Olvasgattam fórumokban, hogy talán meg lehet oldani, hogy felhúzza az elektromos ablakot. Viszont nem találtam, hogy akkor erre van-e megoldás. Van akkor megoldás? Lehetséges?

Köszönöm szépen

A gyári központi zár, és a gyári komfort elektronikás elektromos ablak alapból tudja. Ha nem ilyened van, akkor sok sok kábelezés kell hozzá.

A gyári központi vezérlő meg a jobboldali "A" oszlop tövében, a müanyag burkolat alatt, a szivacs mögött szokott lenni. A nem gyári meg kb bárhol.

Link to comment
Megosztás:

A gyári központi zár, és a gyári komfort elektronikás elektromos ablak alapból tudja. Ha nem ilyened van, akkor sok sok kábelezés kell hozzá.

A gyári központi vezérlő meg a jobboldali "A" oszlop tövében, a müanyag burkolat alatt, a szivacs mögött szokott lenni. A nem gyári meg kb bárhol.

Köszi a választ!

2 dolog:

Honnan lehet tudni, hogy a központi zár gyár vagy nem gyári? Az elektromos ablak tuti, hogy komfort elektronikás.

A távirányító biztos, hogy nem gyári. Annak az elektronikáját hova szokták tenni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

2 dolog:

Honnan lehet tudni, hogy a központi zár gyár vagy nem gyári? Az elektromos ablak tuti, hogy komfort elektronikás.

A távirányító biztos, hogy nem gyári. Annak az elektronikáját hova szokták tenni?

Köszi

A vezetőoldali ajtón vízszintesbe, és a csomagtartón el tudod lefele 30 fokban fordítani a zárat kulccsal? Benzintank záródik?? Ezek az alapvető jelek bontás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

A vezetőoldali ajtón vízszintesbe, és a csomagtartón el tudod lefele 30 fokban fordítani a zárat kulccsal? Benzintank záródik?? Ezek az alapvető jelek bontás nélkül.

Sajnos ebben az autóban zár lett cserélve. Nem tudom miért, de csak a gyújtáskapcsoló és a vezető oldali ajtót tudom nyitni kulccsal. A benzintankot zárja a központi zár. Ebből gondolok én arra, hogy gyári benne a központi zár. Már csak a kérdés az, hogy a távirányító elektronikáját (ami biztos, hogy utólag beszerelt) hova szokták tenni. Várnék még tippeket de ma este bontok :)

Link to comment
Megosztás:

Én magamnak raktam be távirányítót, a központihoz, és anyósülés előtti burkolat mögé raktam, mert ott voltak közel a szükséges kábelek. Az ablak felhúzó modult pedig a sofőr ajtóba, mert ott meg az ablakemelő kábeleivel fontam össze. Ettől még másnak lehet más ötlete, nekem ez tűnt egyszerűnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.