Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ahha! Én itt pislogtam 2 percig hogy mire gondolhatsz? :omg:

Biztos ilyen, én így vettem 1.6 16V X16XEL a motor, ennek hány évet/ hónapot adnál? mennyire vésze a rozsda?

Gondolom a blokkból nem jönne ki a csavar... .. most nézem, van egy leömlő rész és arra van ez rácsavarozva.

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségett kérnék van egy astra g kombi 1,7 cdti z17dtl motor kodú.első kérdésem az lenne hogy , a felső holtpon jeladó hol helyezkedik el ˙(vagy csak egy jeladó van benne).A másik kérdésem meg az lenne hogy , csak 4-5 tekerés után indul be , ha meg meleg volt olyan hogy nem indult be.Elvittem kiolvastattni és azt mondta a szerelő hogy a fordulatszám jeladó van megbolondulva ki kell cserélni , én megvettem mind a két jeladót de a felső holt pont jeladót nem tudom hogy hol helyezkedik el???Vagy más balya lehet, mert már azzal is riogattak hogy a nagy nyomású szivanyú adja megmagát ?? Válaszokat előre is köszőnöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségeteket szeretném kérni!

Astra F, 1994-es, ferdehátú, C14NZ motorral szerelve.

Régóta közködöm azzal a problémával, hogy a motor menet közben a kontroll lámpa kigyulladása után egyszerűen leáll és nem indul el, majd kb. fél óra (vagy több) múlva azonban újra indul.Túl vagyok már az AC pumpa cserén, de természetesen ez sem oldotta meg a problémát, voltam autó villamossági szakembernél is, amikor megállt az autó, vagyis nem kap áramot a motor. Az AC relé ilyenkor nem kattog és a szivattyú sem működik, a motorban a gyertya nem ad szikrát.

Szerintetek, hol lenne érdemes kezdeni keresni a hiba okát, gondolom a gyújtás rendszerben keresendő a hiba?

Én 3 dologra tippelek, vagy a Hall jeladó, vagy a gyújtás kapcsoló, és talán az ECU is lehet probléma?!

Nagyon hálás volnék, ha tudnátok mihamarabb használható tippeket adni, sajnos nagyon kéne az autó, de sajnos így használhatatlan és a legszomorúbb az egészben, hogy a szerelő(k) sem tudnak, de inkább nem akarnak foglalkozni a problémámmal!

Előre is köszönöm!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségeteket szeretném kérni!

Astra F, 1994-es, ferdehátú, C14NZ motorral szerelve.

Régóta közködöm azzal a problémával, hogy a motor menet közben a kontroll lámpa kigyulladása után egyszerűen leáll és nem indul el, majd kb. fél óra (vagy több) múlva azonban újra indul.Túl vagyok már az AC pumpa cserén, de természetesen ez sem oldotta meg a problémát, voltam autó villamossági szakembernél is, amikor megállt az autó, vagyis nem kap áramot a motor. Az AC relé ilyenkor nem kattog és a szivattyú sem működik, a motorban a gyertya nem ad szikrát.

Szerintetek, hol lenne érdemes kezdeni keresni a hiba okát, gondolom a gyújtás rendszerben keresendő a hiba?

Én 3 dologra tippelek, vagy a Hall jeladó, vagy a gyújtás kapcsoló, és talán az ECU is lehet probléma?!

Nagyon hálás volnék, ha tudnátok mihamarabb használható tippeket adni, sajnos nagyon kéne az autó, de sajnos így használhatatlan és a legszomorúbb az egészben, hogy a szerelő(k) sem tudnak, de inkább nem akarnak foglalkozni a problémámmal!

Előre is köszönöm!

Üdv

Az AC relé maga?

Nekem ugyan nem 1.4-ben, de elég hasonló problémám volt nemrég. Jelenség: menet közben leállt, és 0-5 percig nem lehetett újraindítani. Check engine ugyan nem világított. Viszont az AC relé ilyenkor tűzforró volt.

Bonts le a jobb küszöb kárpitot és nézd meg amikor leáll nem forró-e neked is a relé. Ha pedig van hibakódod olvasd ki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségeteket szeretném kérni!

Astra F, 1994-es, ferdehátú, C14NZ motorral szerelve.

Régóta közködöm azzal a problémával, hogy a motor menet közben a kontroll lámpa kigyulladása után egyszerűen leáll és nem indul el, majd kb. fél óra (vagy több) múlva azonban újra indul.Túl vagyok már az AC pumpa cserén, de természetesen ez sem oldotta meg a problémát, voltam autó villamossági szakembernél is, amikor megállt az autó, vagyis nem kap áramot a motor. Az AC relé ilyenkor nem kattog és a szivattyú sem működik, a motorban a gyertya nem ad szikrát.

Szerintetek, hol lenne érdemes kezdeni keresni a hiba okát, gondolom a gyújtás rendszerben keresendő a hiba?

Én 3 dologra tippelek, vagy a Hall jeladó, vagy a gyújtás kapcsoló, és talán az ECU is lehet probléma?!

Nagyon hálás volnék, ha tudnátok mihamarabb használható tippeket adni, sajnos nagyon kéne az autó, de sajnos így használhatatlan és a legszomorúbb az egészben, hogy a szerelő(k) sem tudnak, de inkább nem akarnak foglalkozni a problémámmal!

Előre is köszönöm!

Üdv

Meg is lett nézve hogy indítózás közben nem porlaszt be az injektor a pillangószelepre? Vagy egyértelműen hallottátok hogy nem megy a szivattyú?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom a lámpás feladvány megy, engedjétek meg hogy megmutassam az én átalakításaimat.

Az utastér világítás teljesen LED-esített! https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6012950499129881810 (tovább lépkedve jön a többi kép).

A csomagtartó lámpa: https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6036697548930319778

A kapcsoló szárát le kellett hogy vágjam mert autóhifi beépítéskor (csomagtartóban feküdve, majd kimászván) vállal sikerül leszakítanom a kart róla, még jó hogy nem állt a bőrömbe!

Én így oldottam meg a dolgokat, a hátsó lámpába 2 oldalas nyák lemez van az izzó és az érintkező közé kötve, ez pedig kapcsolóval áthidalható!

Király. A belső világítás mit tud még, hogy ekkora borda kellett rá?

Ja és hol vannak világítós hátsó kapaszkodók? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segitségeteket szeretném kérni!

Astra F, 1994-es, ferdehátú, C14NZ motorral szerelve.

Régóta közködöm azzal a problémával, hogy a motor menet közben a kontroll lámpa kigyulladása után egyszerűen leáll és nem indul el, majd kb. fél óra (vagy több) múlva azonban újra indul.Túl vagyok már az AC pumpa cserén, de természetesen ez sem oldotta meg a problémát, voltam autó villamossági szakembernél is, amikor megállt az autó, vagyis nem kap áramot a motor. Az AC relé ilyenkor nem kattog és a szivattyú sem működik, a motorban a gyertya nem ad szikrát.

Szerintetek, hol lenne érdemes kezdeni keresni a hiba okát, gondolom a gyújtás rendszerben keresendő a hiba?

Én 3 dologra tippelek, vagy a Hall jeladó, vagy a gyújtás kapcsoló, és talán az ECU is lehet probléma?!

Nagyon hálás volnék, ha tudnátok mihamarabb használható tippeket adni, sajnos nagyon kéne az autó, de sajnos így használhatatlan és a legszomorúbb az egészben, hogy a szerelő(k) sem tudnak, de inkább nem akarnak foglalkozni a problémámmal!

Előre is köszönöm!

Üdv

Van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött, ami egy fémlemezzel van rögzítve a hengerfejhez, alulról és felülről egy-egy vastagabb és vékonyabb vezeték megy bele. Nekem ez a csati volt kontakthibás egyszer, ilyenkor az ECU vagy az injektor nem kap áramot (előbbi esetben nem világít gyújtás ráadásakor a Check Engine lámpa). Leállást okozhat még a gyújtásmodul hibája is, amit a trafó alatt találsz, bár annak nincs köze az AC-pumpához.

Találtam képet arról a csatiról (középen), itt már a kiiktatás után látható:

http://kepfeltoltes.hu/140717/SDC10079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Király. A belső világítás mit tud még, hogy ekkora borda kellett rá?

Ja és hol vannak világítós hátsó kapaszkodók? :D

Köszönöm!

Nincs rajta semmiféle borda, annyi hogy a ledek ALu hordozón vannak gyárilag. Kapaszkodós világításom nincsen még, egyenlőre nem tervezem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek van képe olyan műszerfalról ami fordulatszám mérős, szétszedve? Szeretnék RGB LED szalagot beszerkeszteni + az órába is. Ez lenne a megvalósítandó cél, nekem nagyon nagyon tetszik! https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10464172_671848572864489_7380662099364849451_n.jpg

De mivel RGB ezért lehet variálni tetszés szerint a színeket, a hamus ajtót kinyitva lesz a vezérlőpanelja a világításnak! :omg:

Módosítva : zotya91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek van képe olyan műszerfalról ami fordulatszám mérős, szétszedve? Szeretnék RGB LED szalagot beszerkeszteni + az órába is. Ez lenne a megvalósítandó cél, nekem nagyon nagyon tetszik! https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10464172_671848572864489_7380662099364849451_n.jpg

De mivel RGB ezért lehet variálni tetszés szerint a színeket, a hamus ajtót kinyitva lesz a vezérlőpanelja a világításnak! :omg:

Jut eszembe, az óráról is ha van valakinek szétszedett képe, jöhet az is! A világítása érdekelne főként! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a belsőtér világításnak a két vezetékét hova kell bekötni? A kapcsolási rajzon nem igazodok el. Előző tulajnál riasztó volt a kocsiban, és ezért nincs belsőtér világítás.

Valamint másnál is úgyvan, hogy a kesztyűtartóvilágítás, és a szivargyújtó világítása csak akkor működik ha ráadom a világítást? Izzót cseréltem a szivargyújtónál, és azt hittem hogy valami nemjó, de mint kiderült ha rajta a világítás akkor világít mindkettő.

De az is feltűnt, hogy ha be is van csukva a hamutartó fedele, még úgy is látom a résen hogy világít az izzó. Nincs ennek valamiféle érzékelője, mint a kesztyűtartóénak? Másnak is folyamatosan világít?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a belsőtér világításnak a két vezetékét hova kell bekötni? A kapcsolási rajzon nem igazodok el. Előző tulajnál riasztó volt a kocsiban, és ezért nincs belsőtér világítás.

Valamint másnál is úgyvan, hogy a kesztyűtartóvilágítás, és a szivargyújtó világítása csak akkor működik ha ráadom a világítást? Izzót cseréltem a szivargyújtónál, és azt hittem hogy valami nemjó, de mint kiderült ha rajta a világítás akkor világít mindkettő.

De az is feltűnt, hogy ha be is van csukva a hamutartó fedele, még úgy is látom a résen hogy világít az izzó. Nincs ennek valamiféle érzékelője, mint a kesztyűtartóénak? Másnak is folyamatosan világít?

Az A.oszlopban sincsenek meg a felmenő vezetékek? A kesztyűtartó és szivargyujtó világítás tudtommal csak gyujtáson működik a szivargyujtónak nincs kapcsolója, állandóan világitt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a belsőtér világításnak a két vezetékét hova kell bekötni? A kapcsolási rajzon nem igazodok el. Előző tulajnál riasztó volt a kocsiban, és ezért nincs belsőtér világítás.

Valamint másnál is úgyvan, hogy a kesztyűtartóvilágítás, és a szivargyújtó világítása csak akkor működik ha ráadom a világítást? Izzót cseréltem a szivargyújtónál, és azt hittem hogy valami nemjó, de mint kiderült ha rajta a világítás akkor világít mindkettő.

De az is feltűnt, hogy ha be is van csukva a hamutartó fedele, még úgy is látom a résen hogy világít az izzó. Nincs ennek valamiféle érzékelője, mint a kesztyűtartóénak? Másnak is folyamatosan világít?

kéne annak lennie az annyira alap h nekem is van

vagy gyári utrahangos és ott az érzékelője?

nincs ottvhol a kárpit megett?

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valakinek van képe olyan műszerfalról ami fordulatszám mérős, szétszedve? Szeretnék RGB LED szalagot beszerkeszteni + az órába is. Ez lenne a megvalósítandó cél, nekem nagyon nagyon tetszik! https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10464172_671848572864489_7380662099364849451_n.jpg

De mivel RGB ezért lehet variálni tetszés szerint a színeket, a hamus ajtót kinyitva lesz a vezérlőpanelja a világításnak! :omg:

ez nem ledezéstöl ilyen, ez plazma számlap...

Link to comment
Megosztás:

Az A.oszlopban sincsenek meg a felmenő vezetékek? A kesztyűtartó és szivargyujtó világítás tudtommal csak gyujtáson működik a szivargyujtónak nincs kapcsolója, állandóan világitt.

A két vezeték a belsőtér világítástól van meg, és az A oszlop alá jön le, illetve odáig van meg. De hogy onnan hova kell kötni, azt nem tudom.

A kesztyűtartó és szivargyujtó világítás nálam nem gyújtáson, hanem a világítás ráadásakor működik. Akkor itt is van valami elkötés, vagy ez így normális?

Link to comment
Megosztás:

A két vezeték a belsőtér világítástól van meg, és az A oszlop alá jön le, illetve odáig van meg. De hogy onnan hova kell kötni, azt nem tudom.

A kesztyűtartó és szivargyujtó világítás nálam nem gyújtáson, hanem a világítás ráadásakor működik. Akkor itt is van valami elkötés, vagy ez így normális?

Hát a rajz alapján sem egyszerű, mert a belső világításnál állandó 12Volt van és a testet kapcsolod, egyrészt az ajtónyitó gombokkal másrészt a világítás kapcsoló kihúzásával. Valahol ezek közösírve vannak de nem tudom hol. Logika alapján valahol ott kell lennni egy elvágott ha jól látom barna szálnak ahol az A oszlopból leszálló vezeték véget ér. A szivargyujtó-kesztyűtartó is tuti átkötés, mert szivargyujtó 12Voltjáról kapja a világítása is a feszt odáig csak a 2 szál megy a test és a táp, a szivargyujtó aljaztra van oldalról rárakva a pici izzó. Hülyén jönne ki ha csak akkor tudnál cigire gyujtani ha ég a fényszóró.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszodat!

A mutatókat ugye le kellett venni ehhez, hogyan sikerült utána pontosan visszatenni? Van rajta valamilyen lapolás, vagy kísérletezgetni kell?

Ha jól tudom tankszintejzőn-motorhőfokon van lapolás a sebességmérőn fordulatszámérőn nincs. Ezeket átt kell ugrasztani a kezdőpöckön, és meg kell jegyezni hogy alapból honnan indulnak.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszodat!

A mutatókat ugye le kellett venni ehhez, hogyan sikerült utána pontosan visszatenni? Van rajta valamilyen lapolás, vagy kísérletezgetni kell?

Ahogyan a másik Zotya úr írta. A fordulatszám mérőn és a sebesség mérőn nincs lapolás.

Átugrasztva meg kell jegyezni az állását.

Mondjuk én a sebességmérőn kicsit potosítottam, így mostmár csak 2-3 km/h-val mutat többet a valósnál... :D

Link to comment
Megosztás:

Az AC relé maga?

Nekem ugyan nem 1.4-ben, de elég hasonló problémám volt nemrég. Jelenség: menet közben leállt, és 0-5 percig nem lehetett újraindítani. Check engine ugyan nem világított. Viszont az AC relé ilyenkor tűzforró volt.

Bonts le a jobb küszöb kárpitot és nézd meg amikor leáll nem forró-e neked is a relé. Ha pedig van hibakódod olvasd ki.

Hali!

A relé nem melegedett fel!Hibakódot nem olvastattam, de köszönöm az ötletet.

Link to comment
Megosztás:

Van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött, ami egy fémlemezzel van rögzítve a hengerfejhez, alulról és felülről egy-egy vastagabb és vékonyabb vezeték megy bele. Nekem ez a csati volt kontakthibás egyszer, ilyenkor az ECU vagy az injektor nem kap áramot (előbbi esetben nem világít gyújtás ráadásakor a Check Engine lámpa). Leállást okozhat még a gyújtásmodul hibája is, amit a trafó alatt találsz, bár annak nincs köze az AC-pumpához.

Találtam képet arról a csatiról (középen), itt már a kiiktatás után látható:

http://kepfeltoltes.hu/140717/SDC10079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a választ, lehet hülye kérdés, de, hogy iktattad ki ezt a csatlakozást?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.