Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok! Látom a fórum címében "Astra G" van, és nekem F-em van, de hátha tudtok segíteni.

Szóval van egy Astra F-em, 1993-as, a motor benne egyel újabb típus, és benzin/gáz üzemű. Az a bajom a gázzal, hogy meleg motornál, ha megyek vele gázzal, és mondjuk megállok a piros lámpánál, benyomom a kuplungot, és a motor leáll. Benzinnel nem csinál ilyet, csak gáznál, bemelegedett motornál. Mitől lehet, és hogyan tudnám én itthon kijavítani? Esetleg gázos autókhoz gyártott új gyertyákkal? LPG szervízbe nem akarom még vinni, mert elkérnek gondolom sok pénzt, és lehet én is megtudom itthon csinálni. Még annyi infót adok rólam, hogy nem értek az autó szereléshez bonyolultabb szinten.

Köszi a válaszokat, remélem van megoldás! B)

Ha nem is értesz hozzá, annyit meg tudsz csinálni ,hogy átnézed a vákuum csöveket. Gondolok itt fék, gáz , levegő gumi és műanyag csövekre. Hidegben összehúzódnak, de ha üzem meleg a motor akkor tágulnak. Így tud + levegőt szívni , akkor hígul a keverék és már darabos az alapjárat és leáll a motor. Egy két szorítóbilincs vagy szétrepedt gumicső csere megoldja a problémádat.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem is értesz hozzá, annyit meg tudsz csinálni ,hogy átnézed a vákuum csöveket. Gondolok itt fék, gáz , levegő gumi és műanyag csövekre. Hidegben összehúzódnak, de ha üzem meleg a motor akkor tágulnak. Így tud + levegőt szívni , akkor hígul a keverék és már darabos az alapjárat és leáll a motor. Egy két szorítóbilincs vagy szétrepedt gumicső csere megoldja a problémádat.

Kb. 1 hete megnéztem ezeket aminek köze lehet a gáz működéséhez, volt bilincs ami meg se volt húzva, és a levegő szűrő gumicsöve is szétvolt csúszva. A bilincset meghúztam, a gumicsövet helyrehoztam, nincs kiszakadva sem, összes bilincs meghúzva erősen, teljesen jól illeszkednek a csövek, szerintem nem kap fals levegőt. A szétcsúszott légszűrő gumi csöve azt eredményezte ezelőtt, hogy gáz üzem alatt hiába nyomtam a gáztpedált, nem reagált rá, alapjáraton járt a motor. Ezt megcsináltam, és tudok gázzal menni folyamatosan, csak mikor magasabb fordulatszámnál menetközben benyomom a kuplungot, akkor annyira leesik a fordulatszám, hogy le is áll a motor. Váltanom is gyorsan kell, mert különben leáll. Egyébként egy Lovato automata rendszerem van, ami eléri a 2000-es fordulatot, és elösször vissza esik a fordulat (pl. váltáskor), átkapcsol gáz-ra. Manuálisan is áttudok kapcsolni gázra, és pl. állóhelyzetben simán működik alapjáraton a gáz egyenletesen, nem darabos, csak ennél a magasabb fordulatszámról hirtelen visszaesés következtében leállással van baj. Én a gyújtással való problémára gyanakszom, ezért hoztam fel a gyertya cseréket megoldásképpen az előző üzenetemben. Megtudnátok mondani, hogy mekkora kell legyen a hézagnak a gyertyán a gáz üzemhez? Mert akkor megnézem, és beállítom azt a hézagot. Köszönöm.

Bocs a hosszú üzenetért, csak próbáltam mindent részletesen leírni. B)

Link to comment
Megosztás:

Kb. 1 hete megnéztem ezeket aminek köze lehet a gáz működéséhez, volt bilincs ami meg se volt húzva, és a levegő szűrő gumicsöve is szétvolt csúszva. A bilincset meghúztam, a gumicsövet helyrehoztam, nincs kiszakadva sem, összes bilincs meghúzva erősen, teljesen jól illeszkednek a csövek, szerintem nem kap fals levegőt. A szétcsúszott légszűrő gumi csöve azt eredményezte ezelőtt, hogy gáz üzem alatt hiába nyomtam a gáztpedált, nem reagált rá, alapjáraton járt a motor. Ezt megcsináltam, és tudok gázzal menni folyamatosan, csak mikor magasabb fordulatszámnál menetközben benyomom a kuplungot, akkor annyira leesik a fordulatszám, hogy le is áll a motor. Váltanom is gyorsan kell, mert különben leáll. Egyébként egy Lovato automata rendszerem van, ami eléri a 2000-es fordulatot, és elösször vissza esik a fordulat (pl. váltáskor), átkapcsol gáz-ra. Manuálisan is áttudok kapcsolni gázra, és pl. állóhelyzetben simán működik alapjáraton a gáz egyenletesen, nem darabos, csak ennél a magasabb fordulatszámról hirtelen visszaesés következtében leállással van baj. Én a gyújtással való problémára gyanakszom, ezért hoztam fel a gyertya cseréket megoldásképpen az előző üzenetemben. Megtudnátok mondani, hogy mekkora kell legyen a hézagnak a gyertyán a gáz üzemhez? Mert akkor megnézem, és beállítom azt a hézagot. Köszönöm.

Bocs a hosszú üzenetért, csak próbáltam mindent részletesen leírni. B)

Mennyi km van a reduktorban / párologtató/ . Kb. 50000 km -enként illő a membrán csere. De szerintem akkor is vákuum baja van. Nézd át lehet az a fékrásegítőnél is, nekem ez a cső volt elrepedve 10 cm hosszan. Üzem meleg motornál alapjáraton gázüzemen jól mozgasd meg a vákuum csöveket mindenhol, ne csak a reduktornál. Ha van valahol hiba akkor leáll. LPG gyertya / http://www.brisk.cz/page.php?page=2600 / lefordítható magyarra is de úgy nem tudom belinkelni.

Link to comment
Megosztás:

Mennyi km van a reduktorban / párologtató/ . Kb. 50000 km -enként illő a membrán csere. De szerintem akkor is vákuum baja van. Nézd át lehet az a fékrásegítőnél is, nekem ez a cső volt elrepedve 10 cm hosszan. Üzem meleg motornál alapjáraton gázüzemen jól mozgasd meg a vákuum csöveket mindenhol, ne csak a reduktornál. Ha van valahol hiba akkor leáll. LPG gyertya / http://www.brisk.cz/page.php?page=2600 / lefordítható magyarra is de úgy nem tudom belinkelni.

Köszi a választ!

Nem tudom mennyi km van a reduktorban, mert a kocsit 2010. decemberben vettem kereskedéstől, és már benne volt a gáz rendszer. Első gázos autóm, így tapasztalatlan vagyok. Az igazság az, hogy azt sem tudom mi az a reduktor, hogy hol található sajnos, meg a fékrásegítő. De megnézem/kipróbálom ezeket amiket írtál, amint fény derült rá. Azt az infót elfelejtettem még írni, hogy a kereskedés szerint 5 évet állt az autó garázsban.

Azt is megakartam kérdezni, hogy a gáz kapcsolónál, ahol lehet váltogatni a benzin/gáz üzemek között, van 5 ablakocska. Pontosan így néznek ki: | R | 1 | 2 | 3 | 4 |

Na és ezek közül gáz üzemen állandóan az "R" világít, a többi sosem! Mit jeletenek ezek? Arra gondoltam hogy a tartály telítettségét jelzi ki, mivel pótkerék tartályom van, és nincs a tartályon műszer. Csakhát üres állapotban, és tele állapotban is csak az "R" világít.

Folyamatosan használom a kocsit gázon, csak a motor leállást úgy védem ki, hogy mikor például megállok lámpánál, és benyomom a kuplungot, közvetlenül előtte átkapcslom benzinre, így nem áll le a motor, és míg várakozok, vissza gázra, és minden megy tovább, csak azért tartok tőle hogy ez a módszer valaminek nem tesz jót. Bár ideiglenes módszer, míg meg nem oldódik a jelenlegi problémája.

Köszönöm az eddigi válaszokat/segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

N. Az igazság az, hogy azt sem tudom mi az a reduktor, hogy hol található sajnos, meg a fékrásegítő.

biztos vagy te abban hogy ezt te szeretnéd megjavitani??? nem ciki ám ha valaki elviszi azokhoz a csúnya lehúzós szerelőbácsikhoz, és elhozza úgy hogy müködik....

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Nem tudom mennyi km van a reduktorban, mert a kocsit 2010. decemberben vettem kereskedéstől, és már benne volt a gáz rendszer. Első gázos autóm, így tapasztalatlan vagyok. Az igazság az, hogy azt sem tudom mi az a reduktor, hogy hol található sajnos, meg a fékrásegítő. De megnézem/kipróbálom ezeket amiket írtál, amint fény derült rá. Azt az infót elfelejtettem még írni, hogy a kereskedés szerint 5 évet állt az autó garázsban.

Azt is megakartam kérdezni, hogy a gáz kapcsolónál, ahol lehet váltogatni a benzin/gáz üzemek között, van 5 ablakocska. Pontosan így néznek ki: | R | 1 | 2 | 3 | 4 |

Na és ezek közül gáz üzemen állandóan az "R" világít, a többi sosem! Mit jeletenek ezek? Arra gondoltam hogy a tartály telítettségét jelzi ki, mivel pótkerék tartályom van, és nincs a tartályon műszer. Csakhát üres állapotban, és tele állapotban is csak az "R" világít.

Folyamatosan használom a kocsit gázon, csak a motor leállást úgy védem ki, hogy mikor például megállok lámpánál, és benyomom a kuplungot, közvetlenül előtte átkapcslom benzinre, így nem áll le a motor, és míg várakozok, vissza gázra, és minden megy tovább, csak azért tartok tőle hogy ez a módszer valaminek nem tesz jót. Bár ideiglenes módszer, míg meg nem oldódik a jelenlegi problémája.

Köszönöm az eddigi válaszokat/segítségeket!

Ha tényleg 5 évet állt az autó akkor membrán csere, mert az megkeményedik és vége elveszti a rugalmasságát. Az átkapcsolgatás gázról benzinre meg vissza az = motorgyilkolás. Nézz szét az Astra F. Fórum autógáz ott vannak képek a reduktorról meg más gázos dolgokról.

Link to comment
Megosztás:

biztos vagy te abban hogy ezt te szeretnéd megjavitani??? nem ciki ám ha valaki elviszi azokhoz a csúnya lehúzós szerelőbácsikhoz, és elhozza úgy hogy müködik....

Azért érdeklődtem itt előtte, hogy mi lehet a baj, amit esetleg magam is megtudok csinálni olcsón ha egyszerű, és nem kell elvinni szervízbe. Ahol lehet hogy tényleg lehúznak sokkal többel, aztán meg utána tudom meg hogy például kicseréltek egy 1.000 ft-os csövet, amit magam is megtudtam volna csinálni, és elkértek 10.000-et az egészért, mert ugye nem tudom mi a baja, nem értek hozzá, és akármit mondhatnak, átverhetnek. Az lenne ciki! Nem az hogy elviszem a szerelő bácsikhoz. A mostani helyzetben itthon mindenki azt nézni, hogyan tudná a másikat minél jobban lehúzni pénzel, és ha az ember még nem is ért hozzá, akkor próbálkoznak igazán. Csak próbálom az ilyen a helyzetet elkerülni ahogy tudom! De mivel úgylátszik hogy ez mégse olyan egyszerű probléma, valószínű elviszem, mert nincs más megoldás. De előtte átellenőrzöm a vákuum csöveket amit ajánlott Piktor fórum társ, hátha meglesz a hiba B) .

Link to comment
Megosztás:

Azért érdeklődtem itt előtte, hogy mi lehet a baj, amit esetleg magam is megtudok csinálni olcsón ha egyszerű, és nem kell elvinni szervízbe. Ahol lehet hogy tényleg lehúznak sokkal többel, aztán meg utána tudom meg hogy például kicseréltek egy 1.000 ft-os csövet, amit magam is megtudtam volna csinálni, és elkértek 10.000-et az egészért, mert ugye nem tudom mi a baja, nem értek hozzá, és akármit mondhatnak, átverhetnek. Az lenne ciki! Nem az hogy elviszem a szerelő bácsikhoz. A mostani helyzetben itthon mindenki azt nézni, hogyan tudná a másikat minél jobban lehúzni pénzel, és ha az ember még nem is ért hozzá, akkor próbálkoznak igazán. Csak próbálom az ilyen a helyzetet elkerülni ahogy tudom! De mivel úgylátszik hogy ez mégse olyan egyszerű probléma, valószínű elviszem, mert nincs más megoldás. De előtte átellenőrzöm a vákuum csöveket amit ajánlott Piktor fórum társ, hátha meglesz a hiba B) .

Ha valamelyik szerviz lehúzós, akkor senki sem fogja hozzájuk vinni... Így járt nálunk a helyi márkaszerviz, ismerőseim közül senki nem viszi oda kocsiját... De ugyanaz a cég, csak más székhellyel meg jó. :D

Kollegának javították kocsiját, nyest elrágott egy vezetéket.... Egyik relére gyanakodtak, mondták van használt, odaadják 20e-ért, mondta kollega akkor vesz bele újat, mondják az árát, az meg 8e. :)

Link to comment
Megosztás:

Erre tud valaki valamit mondani: "Azt is megakartam kérdezni, hogy a gáz kapcsolónál, ahol lehet váltogatni a benzin/gáz üzemek között, van 5 ablakocska. Pontosan így néznek ki: | R | 1 | 2 | 3 | 4 |

Na és ezek közül gáz üzemen állandóan az "R" világít, a többi sosem! Mit jeletenek ezek? Arra gondoltam hogy a tartály telítettségét jelzi ki, mivel pótkerék tartályom van, és nincs a tartályon műszer. Csakhát üres állapotban, és tele állapotban is csak az "R" világít."

Link to comment
Megosztás:

Erre tud valaki valamit mondani: "Azt is megakartam kérdezni, hogy a gáz kapcsolónál, ahol lehet váltogatni a benzin/gáz üzemek között, van 5 ablakocska. Pontosan így néznek ki: | R | 1 | 2 | 3 | 4 |

Na és ezek közül gáz üzemen állandóan az "R" világít, a többi sosem! Mit jeletenek ezek? Arra gondoltam hogy a tartály telítettségét jelzi ki, mivel pótkerék tartályom van, és nincs a tartályon műszer. Csakhát üres állapotban, és tele állapotban is csak az "R" világít."

Azt jelzi, de akkor ezek szerint nincs benne a szintmérő akármicsoda. Ez beszerelésnél súlyos ezresekbe kerül, gondolom felesleges ficsőr lett volna az előző tulajnak. (egyébként az enyémben sincs, és nekem is annyi infó olvasható le a kapcsolóról, hogy benzinnel, vagy gázzal megyek).

Link to comment
Megosztás:

Miért is?gondolkodik.gif

Amikor LPG-ét beleszereltem az első autómba, valamikor 1992 -ben , végig olvastam egy LPG-és könyvet.

Átkapcsolásnál kap a motor benzint gázt is, amikor ez berobban a hengerben tulajdonképpen ez dupla adag . Ez se a dugattyúgyűrűknek sem a szelepeknek nem tesz jót. Más a benzin és más a gáz gyulladáspontja . Ha minden piros lámpánál kapcsolgatunk gázról benzinre, szerencsétlen motor kap bőven anyagot. Erre értettem a motorgyilkolást. B)

Link to comment
Megosztás:

Amikor LPG-ét beleszereltem az első autómba, valamikor 1992 -ben , végig olvastam egy LPG-és könyvet.

Átkapcsolásnál kap a motor benzint gázt is, amikor ez berobban a hengerben tulajdonképpen ez dupla adag . Ez se a dugattyúgyűrűknek sem a szelepeknek nem tesz jót. Más a benzin és más a gáz gyulladáspontja . Ha minden piros lámpánál kapcsolgatunk gázról benzinre, szerencsétlen motor kap bőven anyagot. Erre értettem a motorgyilkolást. B)

De a régi rendszereket nem úgy kellett kapcsolni, hogy benzinről puff, egyből gázra. Volt annak egy üres állása. Oda kapcsolod, megvárod míg lehörög, és akkor a másik.

Ha egyből átváltottam, az én ladám le is állt. Belefulladt a kajába. Gondolom erre tud valami megoldást a mostani rendszerek elektronikája.

Link to comment
Megosztás:

De a régi rendszereket nem úgy kellett kapcsolni, hogy benzinről puff, egyből gázra. Volt annak egy üres állása. Oda kapcsolod, megvárod míg lehörög, és akkor a másik.

Ha egyből átváltottam, az én ladám le is állt. Belefulladt a kajába. Gondolom erre tud valami megoldást a mostani rendszerek elektronikája.

a mai rendeszerek csúnyán elektronizáltak, egy rántás nélkül vált át.

még hidegen is. soha nem is érzem hogy mikor vált át benzinről gázra, és amikor kapcsolóval kapcsolom vissza akkor is csak a világitó ledből lehet tudni hogy már visszaállt....

sokat fejlődött ez a rendszer is, mint minden ebben a világban B)

Link to comment
Megosztás:

Amikor LPG-ét beleszereltem az első autómba, valamikor 1992 -ben , végig olvastam egy LPG-és könyvet.

Átkapcsolásnál kap a motor benzint gázt is, amikor ez berobban a hengerben tulajdonképpen ez dupla adag . Ez se a dugattyúgyűrűknek sem a szelepeknek nem tesz jót. Más a benzin és más a gáz gyulladáspontja . Ha minden piros lámpánál kapcsolgatunk gázról benzinre, szerencsétlen motor kap bőven anyagot. Erre értettem a motorgyilkolást. :D

Aha. Tehát 19 évvel ezelőtt! :) értem már! B)

Szerintem az akkori és a mostani rendszerek között annyi a különbség, hogy egyszerűbb azt felsorolni, hogy mi a hasonlóság. :(

Link to comment
Megosztás:

Megjöttem Pécsről, 220e-ből állt meg a rendszer. 210 volt eredetileg, de 5l-el nagyobb tartályért 5e-el többet fizettem, és a gyertyákat is kicserélték. Már csak okmányirodába kell bemennem, bejegyzik 2300Ft-ért a forgalmiba.

Pécsen megtankoltam majd Nagykanizsán megálltam tankolni 152km 10.15l LPG azaz 6.7l-es fogyasztás (oadút benzinből volt 5.6l), azaz kb 20%-os fogyasztásnövekedés.

Így a gáz 220Ft/l-es árral, és 380Ft-os benzinárral 1470Ft/2180Ft azaz 660Ft/100km-es spórolás. B)

Szerviz: 20e km vagy évente, 9800Ft a szerviz ha szűrő kell az +5600Ft, 20e km-enként gyertyacsere ajánlott, melynek ára most 5020Ft volt.

Ami negatívum: logó vezeték a gázpedálnál, gondatlan szerelő, holnap azért alánézek az alváznak is, hogy mit farigcsáltak.

Működés: észre sem venni, hogy átvált, csak a LED jelzi.

Mindent összevetve tetszik, ha valaki kíváncsi rá, csinálok, és teszek fel képeket.

Link to comment
Megosztás:

ma megint tankoltam...

9,7L/100 km.

iszonyatosan sok szopós dugókkal....

még mindig a határ alatt van :D

Szerintem ezek a fogyi adatok nem tükrözik a valósakat. A gáz nyomását ugye nagyban befolyásolja a hőmérséklet (nem hiába lehet "elvileg" csak 80%-ig tankolni a tartályba). A tartályok a kutakon meg ugye a szabad ég alatt vannak, így nagyban ki vannak téve a környezeti hatásoknak (nem úgy, mint pl. a benzintartályok, amik a föld alatt vannak).

Okés, hogy elmész tankolni, és azt mondod a kutasnak, hogy tele, de lehet, hogy az a tele már nem az a tele (érthető? :)). Pl. nyáron nekem egy teletank kb. 48 liter. Télen az átlag 55 liter, de nem ritka az 57 sem. Anno beszéltem erről egy kutassal, ő is azt mondta, hogy télen hozzák be azt, amit nyáron nem tudnak. Ergo télen többet el tudnak adni, mint nyáron.

Tegyük fel, hogy tankoltál hétfőn reggel 7 fokban 50 litert, de szerdán délután a 20 fokban már csak 46 liter fért bele, és kiszámolod, hogy 46 literből elmentél 600 km-t, 7,66-os fogyival. Holott azt a 600 km-t 50 liter gázzal tetted meg. Így már 8,33 az átlag. Persze rövidebb távokon még nagyobb eltérés lesz. Nem tudom, hogy érthető vagyok e. B)

Ezt ki lehet úgy védeni, hogy mindig 50 litert tankolsz, vagy abból számolsz átlagot, amivel megtetted az utat (de ehhez meg ki kell üríteni a tankot).

Igaz ez eléggé szőrszálhasogatás, de ha pontosat akarsz mérni, akkor szerintem így kéne. Ha a tartályok a föld alatt lennének, akkor nem lenne miről beszélni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezek a fogyi adatok nem tükrözik a valósakat. A gáz nyomását ugye nagyban befolyásolja a hőmérséklet (nem hiába lehet "elvileg" csak 80%-ig tankolni a tartályba). A tartályok a kutakon meg ugye a szabad ég alatt vannak, így nagyban ki vannak téve a környezeti hatásoknak (nem úgy, mint pl. a benzintartályok, amik a föld alatt vannak).

Okés, hogy elmész tankolni, és azt mondod a kutasnak, hogy tele, de lehet, hogy az a tele már nem az a tele (érthető? :D). Pl. nyáron nekem egy teletank kb. 48 liter. Télen az átlag 55 liter, de nem ritka az 57 sem. Anno beszéltem erről egy kutassal, ő is azt mondta, hogy télen hozzák be azt, amit nyáron nem tudnak. Ergo télen többet el tudnak adni, mint nyáron.

Tegyük fel, hogy tankoltál hétfőn reggel 7 fokban 50 litert, de szerdán délután a 20 fokban már csak 46 liter fért bele, és kiszámolod, hogy 46 literből elmentél 600 km-t, 7,66-os fogyival. Holott azt a 600 km-t 50 liter gázzal tetted meg. Így már 8,33 az átlag. Persze rövidebb távokon még nagyobb eltérés lesz. Nem tudom, hogy érthető vagyok e. B)

Ezt ki lehet úgy védeni, hogy mindig 50 litert tankolsz, vagy abból számolsz átlagot, amivel megtetted az utat (de ehhez meg ki kell üríteni a tankot).

Igaz ez eléggé szőrszálhasogatás, de ha pontosat akarsz mérni, akkor szerintem így kéne. Ha a tartályok a föld alatt lennének, akkor nem lenne miről beszélni.

Ezért kell hosszabb távon nézni a fogyasztást, pl min 2-3 hónap átlaga már mérvadó lesz...

Link to comment
Megosztás:

Megjöttem Pécsről, 220e-ből állt meg a rendszer. 210 volt eredetileg, de 5l-el nagyobb tartályért 5e-el többet fizettem, és a gyertyákat is kicserélték. Már csak okmányirodába kell bemennem, bejegyzik 2300Ft-ért a forgalmiba.

Pécsen megtankoltam majd Nagykanizsán megálltam tankolni 152km 10.15l LPG azaz 6.7l-es fogyasztás (oadút benzinből volt 5.6l), azaz kb 20%-os fogyasztásnövekedés.

Így a gáz 220Ft/l-es árral, és 380Ft-os benzinárral 1470Ft/2180Ft azaz 660Ft/100km-es spórolás. :D

Szerviz: 20e km vagy évente, 9800Ft a szerviz ha szűrő kell az +5600Ft, 20e km-enként gyertyacsere ajánlott, melynek ára most 5020Ft volt.

Ami negatívum: logó vezeték a gázpedálnál, gondatlan szerelő, holnap azért alánézek az alváznak is, hogy mit farigcsáltak.

Működés: észre sem venni, hogy átvált, csak a LED jelzi.

Mindent összevetve tetszik, ha valaki kíváncsi rá, csinálok, és teszek fel képeket.

B)

Link to comment
Megosztás:

Aha. Tehát 19 évvel ezelőtt! :D értem már! B)

Szerintem az akkori és a mostani rendszerek között annyi a különbség, hogy egyszerűbb azt felsorolni, hogy mi a hasonlóság. :(

Azt nem számolgatom mennyi év, jobban megmaradt bennem, hogy egy db. Pb palack 150 ft-ba került és 150 km-ert mentem el vele. A fogyasztás nem érdekelt mert olcsó volt. :)

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.