Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

..., a 16 szelepesből van olyan ami hasonlóan jó, mint ez az 1.6 8 szelepes?

A Z16SE 84 LE tehát akkor a legjobb alternatívák a 90 LE Z14XE (2002-ig) v. Z14XEP (Twinport 2002-től) motorok.Én utóbbit ajánlom, mert alacsony fordulaton nyomatékosabb.

Ki hol, mennyivel jár, hogy ilyen jól esznek ezek a gépek?

Én pályán csak 2x voltam 1. Debrecen-A8 Holzkirchen 2x972km (95-105 km/h), 2 személy fogy 7,2l/100km, 2. Kutina-Sestanovac (HR) 4 személy+csomag kaja és víz 12 napra (50kg), 504 km (110-115 km/h) 7,4l/100km

Nagyrészt síkságon autózom ott 6,7-6,8l/100km, de van egy egy Nagyvárad-Gyergyószentmiklós oda-vissza út (720km) már igen dimbes-dombos hegyes, nagyrészt 2 személy néha még pár stoppos, visszafelé "mindenjóval" felpakolva (zsák krumpli, befőttek és 100 kg tüzelő fabrikettek vagy ugyanannyi ásványvíz, mindig full a kombi) az is csak 7l. Sebesség lakott területen 55-65 km/h, azon kívül 70-80 km/h, csak mazsolákat előzök és mindig lendületből.

Tudni, hogy a kombi pótkerék hely mekora méretű tartályt enged max

Nekem 43 literes tartályom van (40,5 megy bele ha jó a nyomás), de hallotam már 45 literest is.

Link to comment
Megosztás:

A Z16SE 84 LE tehát akkor a legjobb alternatívák a 90 LE Z14XE (2002-ig) v. Z14XEP (Twinport 2002-től) motorok.Én utóbbit ajánlom, mert alacsony fordulaton nyomatékosabb.

Én pályán csak 2x voltam 1. Debrecen-A8 Holzkirchen 2x972km (95-105 km/h), 2 személy fogy 7,2l/100km, 2. Kutina-Sestanovac (HR) 4 személy+csomag kaja és víz 12 napra (50kg), 504 km (110-115 km/h) 7,4l/100km

Nagyrészt síkságon autózom ott 6,7-6,8l/100km, de van egy egy Nagyvárad-Gyergyószentmiklós oda-vissza út (720km) már igen dimbes-dombos hegyes, nagyrészt 2 személy néha még pár stoppos, visszafelé "mindenjóval" felpakolva (zsák krumpli, befőttek és 100 kg tüzelő fabrikettek vagy ugyanannyi ásványvíz, mindig full a kombi) az is csak 7l. Sebesség lakott területen 55-65 km/h, azon kívül 70-80 km/h, csak mazsolákat előzök és mindig lendületből.

Nekem 43 literes tartályom van (40,5 megy bele ha jó a nyomás), de hallotam már 45 literest is.

Nekem 53l-es tartályom van, amibe olyan 43 l megy bele.... Akkor a TE tartályod buherált!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezek szerint kombid van, ilyesmi kellene nekem is, a jelenlegi Punto2-vel (1.2 8V 60HP) a 7 liter már jónak mondható, 3000-et forog 104-105-nél. Ha csak ennyi nem ütve vágva, már jobban járok, de a nagyobb test miatt lehet picit több is, belefér.

A Te autód az 5. sebességben menyit forog pl 100-120-140-nél, vagy fordítva, pl 3000-nél mennyivel mész?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

Olvasgatom már egy ideje a fórumot, friss reges vagyok, Astrám még nincsen, de hamarosan lesz, ha a sors is úgy akarja.

1,5 éve Asta 1,6 kombival járok 16xer(116LE) mocival 90000 km tettem bele, ez alatt olaj és egyéb cseréken kívül semmi gondom vele. Gázzal 10000 km mentem már vele eddig bevált tök jó, a csomagtarto lemezemet kellet emelnem 2 cm ebből szinte semmi nem látszik de így 60 literes gáz fért bele, szóval 600km minima a tankolások között! Merem ajánlani.

Link to comment
Megosztás:

A szintjelző miatt. Ha nem lenne benne, akkor a tiédet is lehetne majdnem max-ig tankolni. (Ugye a szintjelző a tartályban van, ami "elveszi" a helyet az LPG-től.)

A szintjelző nem a tartályban van, hanem kívül, belül a multiszelep úszója van, kb mint egy wc tartály, úgy működik, és ahhoz, hogy a töltés biztonságos legyen, elengedhetetlen hogy ott legyen. A tartályban lévő levegő szorul össze 10-15 bar-ra, mert a folyékony lpg az a fizika törvényei szerint összenyomhatatlan.

A szintjelző egy kis érzékelő kívülről, 3 ezer Ft-os valami.

Link to comment
Megosztás:

de van ennek valami biztonsági oka is hogy nem lehet tele rakni...

Igen, az emelkedő hőmérséklet nyomásemelkedést okoz, reggel 10°C-on teletankolod, kiállsz a tűző napra, felmegy a tartály hőmérséklete 30°C-ra és a nyomás emelkedik. Amíg ott a biztonsági 20%, addig nem lesz baj. Jobb ez így mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

A szintjelző nem a tartályban van, hanem kívül, belül a multiszelep úszója van, kb mint egy wc tartály, úgy működik, és ahhoz, hogy a töltés biztonságos legyen, elengedhetetlen hogy ott legyen. A tartályban lévő levegő szorul össze 10-15 bar-ra, mert a folyékony lpg az a fizika törvényei szerint összenyomhatatlan.

A szintjelző egy kis érzékelő kívülről, 3 ezer Ft-os valami.

Én azt hittem, hogy az a szintjelző, ami a multiszelepen van (úszó). Akkor visszavontam az előző hsz-eket. :goofy: Ez esetben imy szavaival élve, tényleg buherált! De azért van a multiszelep, hogyha megnő a nyomás, akkor "fingjon" egyet! :D

Link to comment
Megosztás:

Én azt hittem, hogy az a szintjelző, ami a multiszelepen van (úszó). Akkor visszavontam az előző hsz-eket. :goofy: Ez esetben imy szavaival élve, tényleg buherált! De azért van a multiszelep, hogyha megnő a nyomás, akkor "fingjon" egyet! :D

Jobb a békesség, 80%-ig kell tankolni, és kész. Ha én telitankolom nyáron, akkor sem reggel, mert ha kiállok a napra, akkor csak elengedi, ha megnő a nyomás, ezért délután, és akkor kapásból fogyasztok belőle.

Link to comment
Megosztás:

Azt a bizonyos "szelepfészekszétverődikmintálat" én is szivesen beletenném, de rengeteg keresés után nem találtam, hol lehet kapni. Ha ebben segítenétek, nagyon megköszönném.

Szintén 53 literes (Arama 630/225-ös) tartályom van, és kb 43 liter megy bele. A padlószintet meg kelett emelni 3-4 centiméterrel, viszont bő 500 km-t meg tudok tenni egy tank gázzal. Nekem nem olyan jó a fogyasztásom mint itt többeknek, fővárosi használatban 8 liter körül, autópályán 130-nál 8,5-9 körül fogyaszt. Nem panasznak szántam, én ezzel meg vagyok elégedve. A december eleji beszerelés óta kb. 5000 km-t mentem teljesen hibamentesen.

Hogy mennyit lehet beletankolni, szerintem nem a szinzjelzőn vagy a multiszelepen múlik, hanem a kútfej kapcsol le amikor a tartályban levő nyomás elér bizonyos mértéket. Nem tudom ez pontosan mennyi, kb. 15 Bar körül lehet.

Link to comment
Megosztás:

Azt a bizonyos "szelepfészekszétverődikmintálat" én is szivesen beletenném, de rengeteg keresés után nem találtam, hol lehet kapni. Ha ebben segítenétek, nagyon megköszönném.

Szintén 53 literes (Arama 630/225-ös) tartályom van, és kb 43 liter megy bele. A padlószintet meg kelett emelni 3-4 centiméterrel, viszont bő 500 km-t meg tudok tenni egy tank gázzal. Nekem nem olyan jó a fogyasztásom mint itt többeknek, fővárosi használatban 8 liter körül, autópályán 130-nál 8,5-9 körül fogyaszt. Nem panasznak szántam, én ezzel meg vagyok elégedve. A december eleji beszerelés óta kb. 5000 km-t mentem teljesen hibamentesen.

Hogy mennyit lehet beletankolni, szerintem nem a szinzjelzőn vagy a multiszelepen múlik, hanem a kútfej kapcsol le amikor a tartályban levő nyomás elér bizonyos mértéket. Nem tudom ez pontosan mennyi, kb. 15 Bar körül lehet.

Nem a kútfely, hanem a tartályodtól függ. Nem szoktad hallani, hogy a tartályodon a multiszelep mikor 'kattog'?

Link to comment
Megosztás:

Nem a kútfely, hanem a tartályodtól függ. Nem szoktad hallani, hogy a tartályodon a multiszelep mikor 'kattog'?

Akkor ezt rosszul gondoltam. Köszi Imy, mostmár tudom. :icon10: Szoktam hallani, de azt hittem a kút adja ki azt a hangot. Ezek szerint mégis túl lehet tölteni a tartályt ha a multiszelep nincs jól beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezt rosszul gondoltam. Köszi Imy, mostmár tudom. :icon10: Szoktam hallani, de azt hittem a kút adja ki azt a hangot. Ezek szerint mégis túl lehet tölteni a tartályt ha a multiszelep nincs jól beállítva.

Igen, azzal szoktak variálni, főleg a taxisok.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.