Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Csinál érdekességeket a négy elektromos ablak rendszer az autómban. Van, mikor a bal hátsó a vezetőoldalról nem hajlandó lemenni. Felfele menne, mert hallom kattanni benne a relét. Tegnap meg a jobb első elfelejtette valahogy a komfortot és újra kellett tanítanom. A többi nem felejtette el.

Lehet hamarosan be kell szereznem egy fullos hátsó karosszéria vezetékköteget.

Link to comment
Megosztás:

Csinál érdekességeket a négy elektromos ablak rendszer az autómban. Van, mikor a bal hátsó a vezetőoldalról nem hajlandó lemenni. Felfele menne, mert hallom kattanni benne a relét. Tegnap meg a jobb első elfelejtette valahogy a komfortot és újra kellett tanítanom. A többi nem felejtette el.

Lehet hamarosan be kell szereznem egy fullos hátsó karosszéria vezetékköteget.

Nekem a tükör bacakszik, konrétan a vezetőoldalival együtt fordul az anyósoldali, de mindíg csak befelé... :blink: az anyósoldalit utánna már vissza tudom állítani az egyedül mozog. Majd ha rohadtul unatkozom megnézem mi a tószt lehet vele. Meg a hangszóró recseg mellettem nyitott ajtónál, de mivel ritkán megyek így hát lacarom. :D

Link to comment
Megosztás:

Caravanon a hátsó ablaktörlő spricni csövét, ami elölről jön hátra azt ki tudom úgy cserélni, hogy nem veszem le a tetőkárpitot?

Köszi.

Igen ki, a lábtérbe a kesztyűtartó, küszöbburkolat bontás után be tudod húzni, feltolod a tetőmerevítőbe, utánna a kapaszkodók helyein tudod tovább késztetni, vagy a régivel behúzni, aztán ha kibujt hátul a gumiharmonika helyén már sima liba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy kis segitséget szeretnék kérni hát már valaki járt így?

Opel F astrám 1,7d ,első fékbetét csere után elgyengült a fékem,hiába légtelenítettem semmi váltózás pillanatnyilag kemény a pedál de ahogy nyomva tartom padlóig szép lassan bemegy!Végignéztem az egész fékrendszert szivárgás nincs.Hátsó rendszer pár honapos tehát betét dob munkahenger,fékcső!Új főfékhengert raktam fel ,új gumi fékcsővet cseréltem , lecseréltem az első féknyergeket semmi váltózás!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy kis segitséget szeretnék kérni hát már valaki járt így?

Opel F astrám 1,7d ,első fékbetét csere után elgyengült a fékem,hiába légtelenítettem semmi váltózás pillanatnyilag kemény a pedál de ahogy nyomva tartom padlóig szép lassan bemegy!Végignéztem az egész fékrendszert szivárgás nincs.Hátsó rendszer pár honapos tehát betét dob munkahenger,fékcső!Új főfékhengert raktam fel ,új gumi fékcsővet cseréltem , lecseréltem az első féknyergeket semmi váltózás!

A fékrásegítő eléggé be tudja húzni a pedált, csak menet közben ezt többnyire nem lehet észrevenni, mert előbb blokkol a kerék. Az új betétnek meg hozzá kell kopni a tárcsához, pár 100kilóméteren nem lesz olyan a fékhatás mint a régivel. De ha kétely van, mivel ugye a fék nem játék el kell vinni kiméretni, ha hozza amit kell akkor jó. Ha valóban koppig megy be a pedál akkor meg átereszt a főfékhenger karmantyúja. Álló motornál is be tudod nyomni padlóig?

Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítő eléggé be tudja húzni a pedált, csak menet közben ezt többnyire nem lehet észrevenni, mert előbb blokkol a kerék. Az új betétnek meg hozzá kell kopni a tárcsához, pár 100kilóméteren nem lesz olyan a fékhatás mint a régivel. De ha kétely van, mivel ugye a fék nem játék el kell vinni kiméretni, ha hozza amit kell akkor jó. Ha valóban koppig megy be a pedál akkor meg átereszt a főfékhenger karmantyúja. Álló motornál is be tudod nyomni padlóig?

Igen álló motornál is csak kicsit erősebben kell nyomni a pedált ! De volt a műhely padlásomon 3 bontott főfékhenger mind működő autóról való!+ kaptam egyet Daewoo nexiáét frissen vette le a haver és azzal is ezt csinálja!Devander házat is cseréltem!És olaj sem tűnik el a tartályból.Elég nagy aknám van így végig látom az egész rendszert!

Link to comment
Megosztás:

Igen álló motornál is csak kicsit erősebben kell nyomni a pedált ! De volt a műhely padlásomon 3 bontott főfékhenger mind működő autóról való!+ kaptam egyet Daewoo nexiáét frissen vette le a haver és azzal is ezt csinálja!Devander házat is cseréltem!És olaj sem tűnik el a tartályból.Elég nagy aknám van így végig látom az egész rendszert!

Ha ennek ellenére normálisan fékezhető az autó szerintem kicsit várj vele, hogy ha összekopik milyen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a hiba a föfékmunkahengerbe lesz.karmantyu.én még az omegámhoz az unix ba kaptam meg a legolcsobban.mindenhol 20-35000 között adták az unixba meg talán 4900 volt.még a csergő se tudot nekem adni komplett szettet csak darabokat pedig ök csak opel cuccokat árulnak.

Én is arra gondoltam,raktam fel újat bontottat,eredmény ugyan az! Fém csövön kivül mindent cseréltem!

Link to comment
Megosztás:

Ha ennek ellenére normálisan fékezhető az autó szerintem kicsit várj vele, hogy ha összekopik milyen lesz.

Igen csak szülőkhöz indulnák a hétvégén kb 800Km oda-vissza így nem merek elindulni! Volt egy balesetem így csak egy mankóval tudok közlekedni nem igazán tudok féket pumpálni menet közben!

Link to comment
Megosztás:

Meg az a holtkóros, amerikai barom állat, aki ezt kitalálta.

[Klímahűtő és vízhűtő csere]

Vízhűtő pikk-pakk kijött. Semmi baj.

Nade a klímahűtő... Szárítószűrőről a csavar lejött simán, de a klímahűtő másik bekötése, ami a kompresszor felől érkezik... kettéhasítanám egy pengével, aki ezt kitalálta. Ugyanis a baromállatja kitalálta, hogy rakjunk bele külső torx fejű tőcsavart, ami összefogja egyben a klímahűtő csatlakozását és a klímacső csatlakozását. Ja és rakjunk rá kontraanyát, biztos ami biztos. Kontraanya simán lejött (simán... 22-es villással ellenfogtam a csatlakozásnak, hogy ne törjem ketté a klímacsövet). A hernyócsavaron meg sikerült elnyírni már a fejét.

Róla van szó:

klima_csere2.jpg

És nem akar megmoccanni. Sehogy. Fogóhegyek, próbáltam a kontraanyás verziót, de inkább letekeredtek az anyák a csavarról. Flakon csavarlazító... Semmi. Klímahűtőre rá van írva, hogy 1996, tehát volt ideje az acél csavarnak összerohadni az alumínium csatlakozással. Most jön az a verzió, hogy hozok vízpumpa fogót és ha azzal sem, akkor levágom a csavar elejét, majd belevágok egy hornyot fűrésszel és adok neki a krovával. Ha így se, akkor levágom a fenébe a klímahűtőt a csőcsatlakozás után, úgy, hogy levágjam a csavar klímahűtő csatlakozását megoldó csavar egy részét, így hátha megindul. Végső esetben veszek bontott klímacső rendszert és rohadjon meg.

Ötleteket azért elfogadok, de már csak a barbár verzió van. Helyére amúgy hőkezelt acél imbusz csavart raknék, kontraanyával.

Van egy tippem, hogy menetrögzítőzve is van, vagy minimum valami tömítés, mert van valami fehér cucc a csavar körül.

Lebontva:

klima_csere1.jpg

A vízhűtőt rögzítő csavarjait meg simán eltörtem. Ami a zárhídban van. Mind a kettőt. Máshol nincs is rögzítve mondjuk. Csavarral.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom mindenki szív...

Én pár hete megcsináltattam (asz'ittem) a 70A-s generátoromat, kifizettem érte kemény 20e jmf-t, erre most felrakom, és ugyanaz mint előtte. De legalább a töltőszálra csatlakozó fekete biztbazból ki van szakadva a lemez, ami a menetre megy, illetve a kefeházat fogó egyik csavar menete is szét van baszva, egyáltalán nem lehet már meghúzni. Köszi.... A legszebb az egészben hogy vissza se tudom vinni, mert csak akkor vannak nyitva, mikor dolgozok. Szüljenek sünt...

Link to comment
Megosztás:

Meg az a holtkóros, amerikai barom állat, aki ezt kitalálta.

[Klímahűtő és vízhűtő csere]

Vízhűtő pikk-pakk kijött. Semmi baj.

Nade a klímahűtő... Szárítószűrőről a csavar lejött simán, de a klímahűtő másik bekötése, ami a kompresszor felől érkezik... kettéhasítanám egy pengével, aki ezt kitalálta. Ugyanis a baromállatja kitalálta, hogy rakjunk bele külső torx fejű tőcsavart, ami összefogja egyben a klímahűtő csatlakozását és a klímacső csatlakozását. Ja és rakjunk rá kontraanyát, biztos ami biztos. Kontraanya simán lejött (simán... 22-es villással ellenfogtam a csatlakozásnak, hogy ne törjem ketté a klímacsövet). A hernyócsavaron meg sikerült elnyírni már a fejét.

Róla van szó:

És nem akar megmoccanni. Sehogy. Fogóhegyek, próbáltam a kontraanyás verziót, de inkább letekeredtek az anyák a csavarról. Flakon csavarlazító... Semmi. Klímahűtőre rá van írva, hogy 1996, tehát volt ideje az acél csavarnak összerohadni az alumínium csatlakozással. Most jön az a verzió, hogy hozok vízpumpa fogót és ha azzal sem, akkor levágom a csavar elejét, majd belevágok egy hornyot fűrésszel és adok neki a krovával. Ha így se, akkor levágom a fenébe a klímahűtőt a csőcsatlakozás után, úgy, hogy levágjam a csavar klímahűtő csatlakozását megoldó csavar egy részét, így hátha megindul. Végső esetben veszek bontott klímacső rendszert és rohadjon meg.

Ötleteket azért elfogadok, de már csak a barbár verzió van. Helyére amúgy hőkezelt acél imbusz csavart raknék, kontraanyával.

Van egy tippem, hogy menetrögzítőzve is van, vagy minimum valami tömítés, mert van valami fehér cucc a csavar körül.

Lebontva:

A vízhűtőt rögzítő csavarjait meg simán eltörtem. Ami a zárhídban van. Mind a kettőt. Máshol nincs is rögzítve mondjuk. Csavarral.

Azt minek akarod kihajtani?? Azt hagyd a picsbe, és húzd le róla a csövet. Az nem kontraanya, hanem az tartja a csövet. Nehéz széthúzni, de meg fog indulni! fogd meg fogóval a hűtő felől, és a nyelével kezd el mozgatni. A tő csavar benne marad, és lecsúszik róla a csatlakozó!!! Ha a klímahűtőt nem veszed ki, és fixen áll, a cső mozgatásával simán lecsúszik. Általában befeszül a csavarra, meg kicsit összerohad az aluban a csavar helye, de simán le lehet húzni. Mákod van, mert a régi cső itt lóg a garázsban. Ezen kilukadt a gumi, így tudtam lőni fotót. Beépítéskor sem kellett kivennem a tő csavart, meg cserekor sem.

http://kepfeltoltes.hu/150810/DSC_0044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150810/DSC_0045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Akkor panaszkodom én is :D

Sikeresen abszolváltam a pályanapot, úgy az utolsó előtti körig, mikor is nemnagyon akart 4ezer fölé forogni a gép. Mondom jó, biztos a kanyar miatt luftot szívott az AC, toltam egy 4est (110 nél :P) . De csak nemakar forogni, mostmár 3ezret sem. DAFUQ??? Tankban vagy 40liter benzin van.

122021560211_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Félreállok, leáll. Király, még a végén vontatni kell. Várok egy félpercet, röffenik, begurulok a boxba, jár egy darabig, majd leáll.
Semmi rendellenes hang nincs, rövid idő után ismét indul, jár egy darabig majd leáll. Átváltottam LPG-re, ketyeg mint a Doxa.
Hazafelé az autópályán visszanyomom benzinre, egy darabig tök jól megy, majd ugyanúgy elkezd hörögni mint a ringen, tipikusan ahogy elfogy a benzin. Gázra visszaváltva megint jó.
Mi a bánat lehet ez? Haldoklik a pumpa és nem bír eleget szállítani, vagy valami dugulás? Az is érdekes, hogy az a kb. 100km amíg kiértem a ringre, illetve az első 20 perc teljesen hibamentesen ment (illetve az elmúlt ~95ezer km is), a második 20 perces menet végén jelentkezett ez és azóta is fennáll.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Azt minek akarod kihajtani?? Azt hagyd a picsbe, és húzd le róla a csövet. Az nem kontraanya, hanem az tartja a csövet. Nehéz széthúzni, de meg fog indulni! fogd meg fogóval a hűtő felől, és a nyelével kezd el mozgatni. A tő csavar benne marad, és lecsúszik róla a csatlakozó!!! Ha a klímahűtőt nem veszed ki, és fixen áll, a cső mozgatásával simán lecsúszik. Általában befeszül a csavarra, meg kicsit összerohad az aluban a csavar helye, de simán le lehet húzni. Mákod van, mert a régi cső itt lóg a garázsban. Ezen kilukadt a gumi, így tudtam lőni fotót. Beépítéskor sem kellett kivennem a tő csavart, meg cserekor sem.

http://kepfeltoltes.hu/150810/DSC_0044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150810/DSC_0045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi! Ha téged hívtalak volna, sokkal előrébb lennék. Mert akiről tudtam, hogy épített be klímát ő csak este írt vissza, hogy abban csak egy lyuk van, a tőcsavar a klímahűtőbe tekeredik és az anya szorítja. Rólad nem tudtam, hogy raktál be klímát utólag vagy elfelejtettem, pedig mikor kerestem a srác telefonszámát, elsuhant a neved a névjegyzékemben előttem. :D

Na de az a legnagyobb baj, hogy nem jön szét a két talp. Logikusan elsőre is arra gondoltam, hogy a hűtő talpában van menet és szétjön. Akár mit csináltam, nem akar megmoccanni. Az újat nézve is abban van a menet. Csövet passzoltam, és mondjuk elég nagy hülyeség is lenne. Próbáltam két villáskulccsal is ellen irányban feszíteni a két talpat, de semmi. Mondjuk azt is ésszel kell, mert ugye kúpos csatlakozás van ott a csőnek és könnyen haza lehet vágni a réz csövet. Ütögettem a klímahűtő talpát, mivel az úgy se kell már. a csőre vigyázok. :D

Ezért tartok már ott, hogy meg kéne indítani a csavart, mert akkor már szétjönne simán.

Nem akarsz lejönni ma délután? :D Ma már töltetni szeretném a klímát. :D Mondjuk előtte azért átnézem a magasnyomású csőrészt, a gumis részét, ami neked kilyukadt, mert nem akarom feleslegesen feltöltetni.

Link to comment
Megosztás:

Akkor panaszkodom én is :D

Sikeresen abszolváltam a pályanapot, úgy az utolsó előtti körig, mikor is nemnagyon akart 4ezer fölé forogni a gép. Mondom jó, biztos a kanyar miatt luftot szívott az AC, toltam egy 4est (110 nél :P) . De csak nemakar forogni, mostmár 3ezret sem. DAFUQ??? Tankban vagy 40liter benzin van.

Félreállok, leáll. Király, még a végén vontatni kell. Várok egy félpercet, röffenik, begurulok a boxba, jár egy darabig, majd leáll.

Semmi rendellenes hang nincs, rövid idő után ismét indul, jár egy darabig majd leáll. Átváltottam LPG-re, ketyeg mint a Doxa.

Hazafelé az autópályán visszanyomom benzinre, egy darabig tök jól megy, majd ugyanúgy elkezd hörögni mint a ringen, tipikusan ahogy elfogy a benzin. Gázra visszaváltva megint jó.

Mi a bánat lehet ez? Haldoklik a pumpa és nem bír eleget szállítani, vagy valami dugulás? Az is érdekes, hogy az a kb. 100km amíg kiértem a ringre, illetve az első 20 perc teljesen hibamentesen ment (illetve az elmúlt ~95ezer km is), a második 20 perces menet végén jelentkezett ez és azóta is fennáll.

Szerintem benzinszűrő. Jobb esetben. Rosszabb esetben AC kezdi feladni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.