Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Elvileg jól kötötted be. Mi van a gáztömörséggel? Leellenőrizted, hogy nem szív / fúj-e falsot?

Nagyon nem látom a képeken a gáztömör megoldásokat, például az üvegtető és a csőfittingek csatlakozásánál, ugyanúgy az öntöttvas fitting és a rézcső között.

Minimum egy olyan próbát el kellene végezni, hogy az egész kütyüt víz alá meríted és ha jobb nincs szájjal próbálod "felfújni". :rolleyes:

Ha durvább hiba van az már így is előjön. Azon kívül nem kell lebecsülni annak a kis csőnek a jelentőségét ami a pillangószelep alól szív. Saccperkábé a teljes mennyiség fele azon keresztül kering, kivéve ha állandóan autópályázol 150-el. Merthogy működik az még részterhelésnél is, sebesség váltásnál is, motorféknél is!!!

Hát szerintem a gáztömörséggel már alapból gondok voltak, nem tömít vmi jól a fedél és a könyök mellett. De azt hittem ez nem gond, mert jóval könyebben szív gázt a szűrőn keresztül, mint a résen a gumi mellett. Amúgy úgy ellenőriztem ahogy írtad, víz nélkül, erőlködve eresztette a levegőt. Azt hiszem ezen még dolgozni kell. Akkor azt mondod le kéne dugóznom a kis csövet a szelepfedélnél, és elágaztatva a pill. szelep alá is a bödönből vezetni? Ehhez már be kellene vásárolni, mert igazábol most csak az otthon található anyagokat használltam fel. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem a gáztömörséggel már alapból gondok voltak, nem tömít vmi jól a fedél és a könyök mellett. De azt hittem ez nem gond, mert jóval könyebben szív gázt a szűrőn keresztül, mint a résen a gumi mellett. Amúgy úgy ellenőriztem ahogy írtad, víz nélkül, erőlködve eresztette a levegőt. Azt hiszem ezen még dolgozni kell. Akkor azt mondod le kéne dugóznom a kis csövet a szelepfedélnél, és elágaztatva a pill. szelep alá is a bödönből vezetni? Ehhez már be kellene vásárolni, mert igazábol most csak az otthon található anyagokat használltam fel. :rolleyes:

#1, gáztömörré kell tenni a készüléket. Nagyon fontos!

#2, utána ráérsz gondolkodni a 2. csövön.

Link to comment
Megosztás:

#1, gáztömörré kell tenni a készüléket. Nagyon fontos!

#2, utána ráérsz gondolkodni a 2. csövön.

Na szóval, kimentem, agyaltam a dolgon. Holnap kiszerelem, megoldom a gáztömörséget. A másik cső nem is akkora probléma mint gondoltam, nem elágazást csinálok, hanem egy másik kivezetést a duncosüveg fedelén, megfelelő átmérővel. Ha már a pill.szelep alá menő csőnél tartunk, először meg kéne néznem nincs-e eltömődve, ha jól emlékszem elég kis lik van a végén. De most nem tudok hosszabb csövet keríteni, remélem megteszi ideiglenesen a sima ződ slag is, az van bőven, csak nincs akkora vákum a rendszerben , hogy összeszívja. A szivacsot meg kell támasztanom vmivel allulról, nehogy lecsússzon, ahogy írtad. Mivel még nem gyűlt semmi az üvegben, ezért a faggyal még ráérek foglalkozni később is. Meg átt is kell helyeznem, mert már el is mozdult, és kopogott a generátoron. De ha már slag, akkor elviszem a homlokfal elé, és normálisan rögzítem. Holnap, ha kész dobok fel képeket. :rolleyes: Amúgy nem tudom a háti permetezőkhöz kapható cső nem felelne-e meg, az is sav, és lúgálló, és bírja nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Bödön

ez is egy alternatíva, ha valaki nem üveget akar beszerelni.

Nekem is a tűzfalon van egy kinyúló konzol, így az ablakmosó mellé került a bödön.

Fix.

Bár elég körülményes a cseréje és mostanában gyorsan telik. Az elején nem nagyon volt benne semmi.

a.

Ezt láttam már én is, de most nem akartam pénzt kiadni erre, ezért csináltam ameg az Epk-féle duncosüveges változatot. De most megint van egyéb bajom is. Amikor menten a Pezohoz, megint visszafulladt egyesbe, induláskor. Rávettem a társaságot, hogy menjünk egy kört , hátha tud vki okosat mondani. Hát persze hogy amikor tele volt a kocsi koponyákkal csakazért se akart rángatni. Bezzeg amikor kiszálltak, megint kapásbol rángatott egyet. Hazafele direkt kis utcákban mentem, vagy 10-szer megálltam, indulás, egyes, kettes, megáll......stb. Többet megint nem rángatott. Hát én felgyújtom ezt a kocsit. Holnap az lesz az első, megbontom az injektornál a benzinvezetéket, megnézem kinyomja-e gond nélkül az AC- azt a maradék 15-20 litert a tankból. Bár én még reménykedek, hogy az injektortisztító hat, mert most már ritkábban csinálja. Előtte alig tudtam elugrálni a kútig. A Karcsi emlitette a nyomásszabályzót, megnézem azt is. :rolleyes:

Most találtam egy kis olvasnivalót, elég részletesen írnak a témáról.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

elolvastam...érdekes, de érzekbenne némi, jaj javítani kell az autót dolgot. pl az injektortisztítóról ugy irnak, hogy uj autónak nem kell öregnek meg árt...

az is igaz, hogy tényleg lemarhat ezt at a benzintankból, de épp ezért kell használata után cserélni a szűrőt, aminek pedig az a dolga, hogy megfogja a szenneződést, és nem csak egy részét amiről ott írnak....

úgyhogy sztem nem szentírás az amiről ők ott irogatnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem magamnak karácsonyra bontott első ablakemelőket kábelekkel. Egy egész napon keresztül raktuk be öcsémmel, mire minden működött. Majd szétfagytunk) Akkor koppantunk, amikor a bal első kárpitba bele akartam tenni a dupla kapcsolót.,... fujj de nagyot!!!!

Szóval arra már rájöttem, hogy hiába barmolom a kárpit műanyagát, abba sohasem tudom a duplagombos egységet belerakni.

Kérdésem: lehet-e beszerezni valahonnan olyan "fészket" v. műanyag bölcsőt, amibe belemegy a duplagombos egység, vagy az egész kárpitot cserélnem kell? Nem tudtok véletlenül olyan vegyesboltot, ahol ilyesmi kapható?

A legjobb persze az lenne, ha az eredeti kárpitot megtarthatnám és csak a már kioperált fogadó műanyagot kellene cserélnem....

Hát mindössze ennyi a bajom...

Köszönöm segítségeteket!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem magamnak karácsonyra bontott első ablakemelőket kábelekkel. Egy egész napon keresztül raktuk be öcsémmel, mire minden működött. Majd szétfagytunk) Akkor koppantunk, amikor a bal első kárpitba bele akartam tenni a dupla kapcsolót.,... fujj de nagyot!!!!

Szóval arra már rájöttem, hogy hiába barmolom a kárpit műanyagát, abba sohasem tudom a duplagombos egységet belerakni.

Kérdésem: lehet-e beszerezni valahonnan olyan "fészket" v. műanyag bölcsőt, amibe belemegy a duplagombos egység, vagy az egész kárpitot cserélnem kell? Nem tudtok véletlenül olyan vegyesboltot, ahol ilyesmi kapható?

A legjobb persze az lenne, ha az eredeti kárpitot megtarthatnám és csak a már kioperált fogadó műanyagot kellene cserélnem....

Hát mindössze ennyi a bajom...

Köszönöm segítségeteket!!

Pedig bele lehet faragni, nekem is sikerült, olyan 3-4 óra alatt. Szike, reszelő, fúró segítségével. Annyi a szépséghibája, hogy ahol végetér a kapcsoló marad egy lik az ajtó belseje felé. Itt a kép. Elég pontosan kell kiszabni, és beleszorítani + ragasztópisztollyal rögzíteni. A tekerő helyét meg vasbótban kapható csővéggel takartam el. Az biztos, hogy az új kárpit szebb, de ez is elmegy, amíg nem tudsz szerezni. Szerintem nem olyan vészes. Amúgy az egészet cserélni kell, sajna nem lehet kiszedni csak a kapcsoló helyét, először én is azt akartam, egybe van olvasztva.

Zotya: Megvan a hiba?

Rauros: 1 kis farigcsálással megoldható

Most keltem fel, este 2-ig a netet bújtam hátha találok vmit, be is linkeltem, de nem sok újat mond. Majd ebéd után nekiesek.

Link to comment
Megosztás:

Pedig bele lehet faragni, nekem is sikerült, olyan 3-4 óra alatt. Szike, reszelő, fúró segítségével. Annyi a szépséghibája, hogy ahol végetér a kapcsoló marad egy lik az ajtó belseje felé. Itt a kép. Elég pontosan kell kiszabni, és beleszorítani + ragasztópisztollyal rögzíteni. A tekerő helyét meg vasbótban kapható csővéggel takartam el. Az biztos, hogy az új kárpit szebb, de ez is elmegy, amíg nem tudsz szerezni. Szerintem nem olyan vészes. Amúgy az egészet cserélni kell, sajna nem lehet kiszedni csak a kapcsoló helyét, először én is azt akartam, egybe van olvasztva.

Most keltem fel, este 2-ig a netet bújtam hátha találok vmit, be is linkeltem, de nem sok újat mond. Majd ebéd után nekiesek.

:rolleyes:

Köszönöm a tippeket! Akkor nekiállok faragni. Most már csak hőpisztolyt kell szerezzek.

Link to comment
Megosztás:

Na szóval, kinyomattam a tankból amaradék benyát az AC-val, gond nélkül kinyomott 10 litert, aztán kiürült a tank. :rolleyes: Túl egyszerű lett volna, ha ott van a baj. 430 km-re 40 liter nem mondom szép fogyi. Ha már ott voltam leszedtem az összes csatit a motorról, injektorról, levettem az alapjáratit, megnéztem a vákumcsöveket, semmire nem mentem vele. A nyomásszabályzót nem tudtam levenni, mert beletört a csavarba a kínai torxkészletem. A jó hír, hogy most 10 liter maradék benyánál szarakodik, eddíg meg 17 liternél csinálta. Visszapakoltam mindent, elmentem egy próbakörre, egy darabig semmi, aztán 2-be megint fulladt. Kuplung be gáz padló, pörög ezerrel, mentem tovább. 18 indulásig megint semmi, aztán újból fullad. Kuplung, padlógáz, akkor is rángat, aztán megint semmi. Egyszerűen nem értem. Nem tudom a motor hőfokhoz se kötni, mindíg csak 2-be, de le soha nem áll. Ha túljut a rángatáson akkor tolhatom neki ész nélkül semmi gond. Hát ennyi. Esetleg megpróbálok nem a tecsónál tankolni, hátha tényleg a benya szar. Ja ha már szereltem megcsináltam a karterszűrő duncosüveg helyét. Klikk ide! Csak most nincs kedvem folytatni a projektet, most nyűgi vagyok, majd holnap. Ja a képen amibe megy a a ződ csati az mi a túró? Ott a homlokfalnál, egy cső is megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Na szóval, kinyomattam a tankból amaradék benyát az AC-val, gond nélkül kinyomott 10 litert, aztán kiürült a tank. :rolleyes: Túl egyszerű lett volna, ha ott van a baj. 430 km-re 40 liter nem mondom szép fogyi. Ha már ott voltam leszedtem az összes csatit a motorról, injektorról, levettem az alapjáratit, megnéztem a vákumcsöveket, semmire nem mentem vele. A nyomásszabályzót nem tudtam levenni, mert beletört a csavarba a kínai torxkészletem. A jó hír, hogy most 10 liter maradék benyánál szarakodik, eddíg meg 17 liternél csinálta. Visszapakoltam mindent, elmentem egy próbakörre, egy darabig semmi, aztán 2-be megint fulladt. Kuplung be gáz padló, pörög ezerrel, mentem tovább. 18 indulásig megint semmi, aztán újból fullad. Kuplung, padlógáz, akkor is rángat, aztán megint semmi. Egyszerűen nem értem. Nem tudom a motor hőfokhoz se kötni, mindíg csak 2-be, de le soha nem áll. Ha túljut a rángatáson akkor tolhatom neki ész nélkül semmi gond. Hát ennyi. Esetleg megpróbálok nem a tecsónál tankolni, hátha tényleg a benya szar. Ja ha már szereltem megcsináltam a karterszűrő duncosüveg helyét. Klikk ide! Csak most nincs kedvem folytatni a projektet, most nyűgi vagyok, majd holnap. Ja a képen amibe megy a a ződ csati az mi a túró? Ott a homlokfalnál, egy cső is megy bele.

Melyik, hol található az a nyomásszabályozó? Arra én is kiváncsi vagyok hogy mi az a zöld csatis és az is ami utána van(a képen nem látszik) amolyan UFO alakú izé?

Link to comment
Megosztás:

Melyik, hol található az a nyomásszabályozó? Arra én is kiváncsi vagyok hogy mi az a zöld csatis és az is ami utána van(a képen nem látszik) amolyan UFO alakú izé?

Ez a zöld csatis dolog itt a képen ha jól sejtem a tankszellőztetés mágnesszelepe, az ufo alakú izé, amibe 3 vákkumcső megy, az meg egy vákuumszelep, pontosabban nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Melyik, hol található az a nyomásszabályozó? Arra én is kiváncsi vagyok hogy mi az a zöld csatis és az is ami utána van(a képen nem látszik) amolyan UFO alakú izé?

Le kell venni az injektor fedelet, az injektor elején a kocsi orra felé van rögzítve 4 db torx csavarral egy téglalap alakú bigyó, ha jól tudom az a nyomásszabályzó c14nz-nél. Nem megy hozzá se cső, se kábel. Az ufót én is láttam, de azt se tudom mi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Le kell venni az injektor fedelet, az injektor elején a kocsi orra felé van rögzítve 4 db torx csavarral egy téglalap alakú bigyó, ha jól tudom az a nyomásszabályzó c14nz-nél. Nem megy hozzá se cső, se kábel. Az ufót én is láttam, de azt se tudom mi lehet.

Volt egy ilyen sejtésem :rolleyes: ...azt én sem tudtam levenni amikor tisztitgattam az injektort. Csak a pillangószelepállásjelzőt és az alapjáratit tudtam/mertem leszedni.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy ilyen sejtésem :rolleyes: ...azt én sem tudtam levenni amikor tisztitgattam az injektort. Csak a pillangószelepállásjelzőt és az alapjáratit tudtam/mertem leszedni.

Zotya, ezt kéne még megnézni a tiéden. Ez pl. okozhat néha torpanást, ha kh-s a poti belül, vagy a csatija. Kéne egy próba erejéig egy másik kölcsön.

Link to comment
Megosztás:

Volt egy ilyen sejtésem :) ...azt én sem tudtam levenni amikor tisztitgattam az injektort. Csak a pillangószelepállásjelzőt és az alapjáratit tudtam/mertem leszedni.

Ezeket én is levettem, még az injektort is le akartam szedni, de annak se tudtam kitekerni a csavarját. :rolleyes: Majd kell vennem egy normális torx-készletet, olyan bit-fejeket, meg egy kis crovát hozzá.

Link to comment
Megosztás:

... Ja a képen amibe megy a a ződ csati az mi a túró? Ott a homlokfalnál, egy cső is megy bele.

...Arra én is kiváncsi vagyok hogy mi az a zöld csatis és az is ami utána van(a képen nem látszik) amolyan UFO alakú izé?

Ez a zöld csatis dolog itt a képen ha jól sejtem a tankszellőztetés mágnesszelepe, az ufo alakú izé, amibe 3 vákkumcső megy, az meg egy vákuumszelep, pontosabban nem tudom.

A "ződ csatis izé" a MAP szenzor, az ufo alakú pedig a tankszellőztetés vákumszelepe. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A "ződ csatis izé" a MAP szenzor, az ufo alakú pedig a tankszellőztetés vákumszelepe. :)

Kösz. Úgyvolt bemegyek hozzád megbontani a nyomásszabályzót, mert a hogy írtam nekem nem bírta a bilivas, de amikor elindultam megint fulladt, úgyhogy inkább körbebőgettem a falut kettesben, majd hazamentem beiglit zabállni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.