Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

:D Annó hallgattam meló közben a rádiót és ott mondták, hogy az orosi úton befogadtak az egyik autószerelő műhelyben egy kóborkutyát! Már napok óta ott volt, de senki nem jelentkezett. Így ők végleg befogadták és elnevezték Kuplungnak! :D Nekem bejön ez a név! Nem egy szokványos neve lett!

Én is itt voltam, csak filmet néztünk! :D

Most miért, Kuplung bentvan a kutyanévtárban. :D

Ha találok egy gáláns uriembert aki megnézi ezeket nekem akkor meglesz és nagyon köszönöm!!Na a riasztót még nem sokan mondták...Bármilyen hihetetlen valami azzal sem stimm... :D

Kocogtasd az önindítót kiskalapáccsal, lééégysziii! :)

Link to comment
Megosztás:

Mert ha szorul egy kicsit a behúzója, és ha megkocogtatod egy kicsit, valszeg működni fog. :D Akkor legalább tudod, hogy mi a baja! Ha így sem akar működni, akkor más bibi lehet!

Egy próbát megér... :) Majd meglátjuk.De mostmár próbálom kerűlni az ilyen szitukat,mert félek,hogy valahol ott ragadok és akkor mi lesz? :D Szerencsére nem vagyok az a fajta aki a wc-re is kocsival jár.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Most van a kocsin a motorgenerál...és én nem igazán értek az ilyen "szakszavakhoz", de mit jelent az hogy megfúrják a mocit? Fater intézi az egészet..ő magyarázott valamit. Itt hátha okosabb leszek.... :D

"Felfúrják" a hengereket nagyobb átmérőre, mert gondolom kopott már, dieseleknél gyakori az ún. hordós kopás, amikor a henger átmérője a magasság kb. felénél a legnagyobb, alul és felül még majdnem gyári méret ilyenkor. Vannak szabványos átmérők, amikhez kaphatók dugattyúk, és gyűrűk, ezek valamelyikére "fúrják" fel, a gyakorlatban ez tized mm-eket jelent csak, és persze nem fúrásról van szó a szó szoros értelmében, hanem köszörülésről, majd egy speciális csiszolási eljárásról, amit hónolásnak hívnak.

Remélem valamennyire érthető volt.

Link to comment
Megosztás:

"Felfúrják" a hengereket nagyobb átmérőre, mert gondolom kopott már, dieseleknél gyakori az ún. hordós kopás, amikor a henger átmérője a magasság kb. felénél a legnagyobb, alul és felül még majdnem gyári méret ilyenkor. Vannak szabványos átmérők, amikhez kaphatók dugattyúk, és gyűrűk, ezek valamelyikére "fúrják" fel, a gyakorlatban ez tized mm-eket jelent csak, és persze nem fúrásról van szó a szó szoros értelmében, hanem köszörülésről, majd egy speciális csiszolási eljárásról, amit hónolásnak hívnak.

Remélem valamennyire érthető volt.

Ahaaaa...ééértem. Na hát kissé másképp képzeltem el ezt a fúrást. Köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Így van, és egyébként az a célja, hogy olyan felületet hozzon létre, amiben megtapadnak az olajrészecskék, ne folyjanak vissza rögtön a karterba.

én még olyat is hallottam, hogy megszünteti avákumos hatássát adugatyúnak, és nem szivattyúzza fel a dugattyú felé... de a Pepe féle nekem is életszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Ahaaaa...ééértem. Na hát kissé másképp képzeltem el ezt a fúrást. Köszi :D

Ja, és még annyit, hogy ezután természetesen az autó ismét bejáratós lesz, mint az újak: semmi felesleges pörgetés, a lehető legkisebb fordulatszámmal autózás, ezt úgy 3-4 ezer km-ig tartani, aztán olajcsere, és utána mehet.

Link to comment
Megosztás:

Amikor a hidrotőkét cseréltétek, akkor a hf le lett lazítva csak? azaz nem volt síkolva, és hf tömítés cserélve?

Így van. Odaértem, 1 órát hagytuk hűlni, leengedtük a vizet és hagytuk tovább hűlni 5-6 órát, aztán vezház le és csere. De most pl az újat úgy raktuk bele, hogy csak szelepfedelet szedtük le. Most ismét szép járása van a motornak és a végsűrítési érték is jobb lett.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Odaértem, 1 órát hagytuk hűlni, leengedtük a vizet és hagytuk tovább hűlni 5-6 órát, aztán vezház le és csere. De most pl az újat úgy raktuk bele, hogy csak szelepfedelet szedtük le. Most ismét szép járása van a motornak és a végsűrítési érték is jobb lett.

Akkor az a hf megvetemedett, ami várható is volt. Ilyenkor síkolni kéne, meg új hf tömítés. Itt az élő példa arra,

amiről beszéltünk a motor topicban. Most lehet hogy lehúztátok jobban, de teljesen jó ez már nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az a hf megvetemedett, ami várható is volt. Ilyenkor síkolni kéne, meg új hf tömítés. Itt az élő példa arra,

amiről beszéltünk a motor topicban. Most lehet hogy lehúztátok jobban, de teljesen jó ez már nem lesz.

de akkor miért a tőke kezd el szólni benne?

ez olyan mintha repedés lenne, és a víz belemnne annak a tőkének a kenésébe, vagy ilyen nincs?

Link to comment
Megosztás:

Akkor az a hf megvetemedett, ami várható is volt. Ilyenkor síkolni kéne, meg új hf tömítés. Itt az élő példa arra,

amiről beszéltünk a motor topicban. Most lehet hogy lehúztátok jobban, de teljesen jó ez már nem lesz.

Mostmár mindegy. Nem fúj ki és nem is húztuk meg jobban a csavarokat. Jövőhéten viszem műszaki elővizsgára, azt teljesen megcsináljuk a hibákat, aztán utána hengerfej probléma megoldása.

Link to comment
Megosztás:

Egy próbát megér... :) Majd meglátjuk.De mostmár próbálom kerűlni az ilyen szitukat,mert félek,hogy valahol ott ragadok és akkor mi lesz? :D Szerencsére nem vagyok az a fajta aki a wc-re is kocsival jár.

Most tök komolyan, nekem ugyanilyen problémám volt, megtaláltam ezt a cikket a neten, és működött. Ekkor egy darabig kalapáccsal a kesztűtartóban jártam a kocsival, jópárszor kellett kocogatni. Aztán rászántam magam leszedtem az önindítót, kicsit szívás volt az alsó csavart elérni akna nélkül, szétszedtem , és azt a rézszínű hengert amin csuszkál megtörölgettem benzines rongyal. Azóta semmi baja. És egy fillérbe sem került. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.