Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Igazából ha jól tudom az ABS-el inkább nő a fékút, csak arra való hogy padlóféknél is irányítható maradjon a kocsi, és nem a fékút rövidítésére szolgál. De végülis a lényeg, hogy nem ütött el. :lol:

Ugye ezt csak viccnek szántad.

ABS nélkül szinte csak egyetlen esetben lesz rövidebb a fékút. Friss hóban. Ugyanis ekkor az álló gumik gyűrik maguk előtt a havat ami valamelyest jobb lassulást eredményez, mint a blokkolásgátlóval. Minden más esetben az ABS győz. Sokan kétségbe vonják ezt, pedig bizony így van, senkinek a lába sem tud másodpercenként 20-30 alkalommal szabályozni.

Link to comment
Megosztás:

Ugye ezt csak viccnek szántad.

ABS nélkül szinte csak egyetlen esetben lesz rövidebb a fékút. Friss hóban. Ugyanis ekkor az álló gumik gyűrik maguk előtt a havat ami valamelyest jobb lassulást eredményez, mint a blokkolásgátlóval. Minden más esetben az ABS győz. Sokan kétségbe vonják ezt, pedig bizony így van, senkinek a lába sem tud másodpercenként 20-30 alkalommal szabályozni.

Remélem nem járkálsz a közelemben sibajnok :lol:

Ha gördül a kerék jobban tapad és igy tud lassitani ,ha friss hóban sokat közlekedtél volna tudnád hogy az a legcsuszosabb , mert eltömiti a lamellákat a gumin.

Még az autóvezetési tanfolyamon is oktatják a motorféket és a blokkolos fékezés hátrányát :lol:

Az ABS -csak egy rendszer a balesetek kivédése érdekében ,nem tudsz vele jobban lasitani jeges úton mint egy intenziv fékezésel.

Link to comment
Megosztás:

Kellemes ünnepeket!

Visszakaptam jól a kocsit, a karosszériát gyönyörűen megcsinálták, csak éppen a jobb hátsó lámpa összes vezetéke egy tömbben van elvágva. Két ünnep között persze nem dolgoznak, úgyhogy járhatok féklámpa, stb. nélkül január 3-ig. Nem is látom, hogy lenne-e mivel összekötni azokat a vezetékeket, de mivel odakint fojtó szél süvít, nem is sok kedvem van hozzá. Elegem van. Boldog karácsonyt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kellemes ünnepeket!

Visszakaptam jól a kocsit, a karosszériát gyönyörűen megcsinálták, csak éppen a jobb hátsó lámpa összes vezetéke egy tömbben van elvágva. Két ünnep között persze nem dolgoznak, úgyhogy járhatok féklámpa, stb. nélkül január 3-ig. Nem is látom, hogy lenne-e mivel összekötni azokat a vezetékeket, de mivel odakint fojtó szél süvít, nem is sok kedvem van hozzá. Elegem van. Boldog karácsonyt. :lol:

Pontosan hol van elvágva?

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem járkálsz a közelemben sibajnok :lol:

Ha gördül a kerék jobban tapad és igy tud lassitani ,ha friss hóban sokat közlekedtél volna tudnád hogy az a legcsuszosabb , mert eltömiti a lamellákat a gumin.

Még az autóvezetési tanfolyamon is oktatják a motorféket és a blokkolos fékezés hátrányát :lol:

Az ABS -csak egy rendszer a balesetek kivédése érdekében ,nem tudsz vele jobban lasitani jeges úton mint egy intenziv fékezésel.

ühümmmmm....és az a aquaplaning ? hümmmm.....?

jártál az említett tanfolyamra ?

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem járkálsz a közelemben sibajnok :lol:

Ha gördül a kerék jobban tapad és igy tud lassitani ,ha friss hóban sokat közlekedtél volna tudnád hogy az a legcsuszosabb , mert eltömiti a lamellákat a gumin.

Még az autóvezetési tanfolyamon is oktatják a motorféket és a blokkolos fékezés hátrányát :lol:

Az ABS -csak egy rendszer a balesetek kivédése érdekében ,nem tudsz vele jobban lasitani jeges úton mint egy intenziv fékezésel.

Látom vicces fiú vagy.

Azért elég sokat közlekedtem hóban. Amit mondtam,nem saját tapasztalat, hanem tesztek (és a józan ész is) bizonyítják. Egyszerűen friss hóban a blokkoló kerék az említett jelenség miatt picit jobban lassítja a járművet. Persze közben nem marad irányítható, ez a hátránya az ABS-es autóval szemben. Vizes, jeges, száraz felületen pedig már, mint mondtam az ABS viszi a pálmát.

És még hozzátenném. A motorfék plusz üzemi fék kombó valóban hasznos, azonban az ABS-szel nem rendelkező autó havas-jeges úton épp ebben a mutatványban vérezhet el, hiszen amint mindkét kerék megcsúszik és blokkol a művelet közben, rögtön lefullad az autó. Persze lehet mondani, hogy gyorsan kuplungolsz, de azért ahhoz nagyon gyors reakció kell.

Link to comment
Megosztás:

Látom vicces fiú vagy.

Azért elég sokat közlekedtem hóban. Amit mondtam,nem saját tapasztalat, hanem tesztek (és a józan ész is) bizonyítják. Egyszerűen friss hóban a blokkoló kerék az említett jelenség miatt picit jobban lassítja a járművet. Persze közben nem marad irányítható, ez a hátránya az ABS-es autóval szemben. Vizes, jeges, száraz felületen pedig már, mint mondtam az ABS viszi a pálmát.

És még hozzátenném. A motorfék plusz üzemi fék kombó valóban hasznos, azonban az ABS-szel nem rendelkező autó havas-jeges úton épp ebben a mutatványban vérezhet el, hiszen amint mindkét kerék megcsúszik és blokkol a művelet közben, rögtön lefullad az autó. Persze lehet mondani, hogy gyorsan kuplungolsz, de azért ahhoz nagyon gyors reakció kell.

23-évesen sok havas téli utad lehetett ,az astrán kivül volt más autod ?

A motor miért nem fuladhat le egy megállásnáll?

Link to comment
Megosztás:

23-évesen sok havas téli utad lehetett ,az astrán kivül volt más autod ?

A motor miért nem fuladhat le egy megállásnáll?

Mióta jogosítványom van, minden télen vezetek, az utóbbi 4 évben ráadásul nem is keveset. Az Astrán kívül más még nem volt, ez az első saját autóm. Azonban munkámból (az aláírásomban lévő linkre kattintva bővebben megtudhatsz erről) fakadóan számos autót teszteltem már rövidebb-hosszabb ideig, jó néhányat havas körülmények között.

A motor lefulladása azért lehet zavaró, mert olyankor a sokak által preferált segédberendezések működése is abbamarad, így a szervómű, a vákuumos fékrásegítő...egyebek. Ezek egy olyan sofőrnél, aki hozzá van szokva és tényleg csak használja az autót, csak többet zavar a helyzeten.

Link to comment
Megosztás:

Látom vicces fiú vagy.

Azért elég sokat közlekedtem hóban. Amit mondtam,nem saját tapasztalat, hanem tesztek (és a józan ész is) bizonyítják. Egyszerűen friss hóban a blokkoló kerék az említett jelenség miatt picit jobban lassítja a járművet. Persze közben nem marad irányítható, ez a hátránya az ABS-es autóval szemben. Vizes, jeges, száraz felületen pedig már, mint mondtam az ABS viszi a pálmát.

És még hozzátenném. A motorfék plusz üzemi fék kombó valóban hasznos, azonban az ABS-szel nem rendelkező autó havas-jeges úton épp ebben a mutatványban vérezhet el, hiszen amint mindkét kerék megcsúszik és blokkol a művelet közben, rögtön lefullad az autó. Persze lehet mondani, hogy gyorsan kuplungolsz, de azért ahhoz nagyon gyors reakció kell.

Na akkor nekem nagyon gyors reakcióim voltak, mert amikor megtoltam a Passatot, és állóra fékeztem a kereket, miután megálltam a csomitartójában járt a motor, valamikor kinyomhattam a kuplungot. :lol: Amúgy lókukira se mentem volna ABS-el mert meg sem próbáltam kitérni oldalra, nem játszott szerepet, hogy irányítható-e a kocsi, vagy nem. Szerintem egy sokéves gyakorlat, meg rutin sokszor többet ér az elektronikánál, amit nem tudok használni tapasztalat híján.

Link to comment
Megosztás:

Ha tudtam volna hogy ekkora vitát indítok, akkor csendben maradok. :)

Majdnem olyant indítottál el, mint a dízel-benzines vita :lol:

Nekem kéne ABS, de nincs. Rossz dolog, amikor nyomod a féket, egy ideig lassul, aztán blokkol, és hirtelen már nem lassul úgy, felengedni, újrapróbálkozni...

Persze ezt Neked magyarázzam?

Haverom ugyan így volt az ASR-rel. Áhh, az nem kell, szar, lassú, minden. Amíg egyszer ki nem próbálta. Onnantól nagyon kéne.

És nekem is. Nem kell tökighóban legalább azzal vacakolni, hogy valahogy gyorsuljál. Nyomod a gázt, és a gumik megteszik ami tőlük telik.

Vannak olyan helyzetek, amikor ezek a rendszerek nem segítenek, de azért ezek statisztikai szempontból alulmaradnak, épp ezért építik be a gyárak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor nekem nagyon gyors reakcióim voltak, mert amikor megtoltam a Passatot, és állóra fékeztem a kereket, miután megálltam a csomitartójában járt a motor, valamikor kinyomhattam a kuplungot. :lol: Amúgy lókukira se mentem volna ABS-el mert meg sem próbáltam kitérni oldalra, nem játszott szerepet, hogy irányítható-e a kocsi, vagy nem. Szerintem egy sokéves gyakorlat, meg rutin sokszor többet ér az elektronikánál, amit nem tudok használni tapasztalat híján.

Meg egy vezetéstechnikai tréning is, a saját autóddal.

Link to comment
Megosztás:

Meg egy vezetéstechnikai tréning is, a saját autóddal.

Ja-ja, csak hát ahogy nézegettem a jogsi árával vetekszik. Legalábbis amikor vizsgáztam, ott ajánlották, és majdnem annyi lett volna mint az egész jogsi mindenestől. Tudom, hogy valószínű behozná az árát, de ugye pénz kérdése minden. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Majdnem olyant indítottál el, mint a dízel-benzines vita :D

Nekem kéne ABS, de nincs. Rossz dolog, amikor nyomod a féket, egy ideig lassul, aztán blokkol, és hirtelen már nem lassul úgy, felengedni, újrapróbálkozni...

Persze ezt Neked magyarázzam?

Haverom ugyan így volt az ASR-rel. Áhh, az nem kell, szar, lassú, minden. Amíg egyszer ki nem próbálta. Onnantól nagyon kéne.

És nekem is. Nem kell tökighóban legalább azzal vacakolni, hogy valahogy gyorsuljál. Nyomod a gázt, és a gumik megteszik ami tőlük telik.

Vannak olyan helyzetek, amikor ezek a rendszerek nem segítenek, de azért ezek statisztikai szempontból alulmaradnak, épp ezért építik be a gyárak. :lol:

Ja olyan volt mint egy lassított felvétel, megállt a Passat, lepadlóztam, baxa meg ez nem fog megállni, aztán a végefelé már gondolkodtam, mi lenne ha felengedném, és elhúznám oldalra, aztán már csattant is, és jött a gőz. Persze mindez talán ha 1-2 másodperc volt. :lol: Aztán leállítottam a motort, és néztem mekkora állat fog kiszállni a lefóliázott fekete kocsiból. :)

Link to comment
Megosztás:

Ja olyan volt mint egy lassított felvétel, megállt a Passat, lepadlóztam, baxa meg ez nem fog megállni, aztán a végefelé már gondolkodtam, mi lenne ha felengedném, és elhúznám oldalra, aztán már csattant is, és jött a gőz. Persze mindez talán ha 1-2 másodperc volt. :lol: Aztán leállítottam a motort, és néztem mekkora állat fog kiszállni a lefóliázott fekete kocsiból. :lol:

Nekem is azért kéne, mert mostanában láttam pár nyik-nyik-nyik-es megállást zebránál, mondjuk vizes úton, dombon lefelé, fehér aszfalton.

Eszméletlen rövidnek tűnő úton.

Azért azt nehéz kitaktikázni lábmunkával.

Nem ugyan az a gyakorlat, amikor egy bólyát elérve kell minél hamarabb megállnod, meg amikor megáll előtted a Passat.

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja, csak hát ahogy nézegettem a jogsi árával vetekszik. Legalábbis amikor vizsgáztam, ott ajánlották, és majdnem annyi lett volna mint az egész jogsi mindenestől. Tudom, hogy valószínű behozná az árát, de ugye pénz kérdése minden. :lol:

Én Tökölön csináltam, ott 20-30 körül van, és nem olyan mint a Hungarorinen, hogy 20-30-as tempóval szórakoznak, hanem sokszor 60-80-ig gyorsítva...ami azért sokkal életszerűbb.

Vezetéstechnika

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.