Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Ugyan csak az imént regisztráltam, azonban már majdnem 3 éve (amióta büszke F Astra tulajdonos vagyok) rendszeres olvasója vagyok a fórumnak. A GYIK segítségével mertem belevágni pl. a BC bekötésébe, vagy a ford.számmérős kmóra beszerelésébe, amelyet ezúton is szeretném megköszönni a létrehozóknak. A BC kapcsán így hirtelen Daykiller jut eszembe, de természetesen hálás vagyok a többieknek is! Nagyon jó a társaság itt, csak így tovább!

Üdv itt a már regisztráltak között! Opelklub tagságra ugye nem akarsz 3 évet várni? :D

Örülök, hogy hasznát vehetted a leírásomnak. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ugyan csak az imént regisztráltam, azonban már majdnem 3 éve (amióta büszke F Astra tulajdonos vagyok) rendszeres olvasója vagyok a fórumnak. A GYIK segítségével mertem belevágni pl. a BC bekötésébe, vagy a ford.számmérős kmóra beszerelésébe, amelyet ezúton is szeretném megköszönni a létrehozóknak. A BC kapcsán így hirtelen Daykiller jut eszembe, de természetesen hálás vagyok a többieknek is! Nagyon jó a társaság itt, csak így tovább!

Üdv itt a csapatban! :)

Link to comment
Megosztás:

Logikus. ;)

Mondjuk 350 üzemórát ír, ami nem sok, átlagos használatnál szerintem 1 év alatt simán lepörög az a 350 üzemóra (kb 15.000 km).

Viszont a tecsóban 2490-ért adják a GE Megalight Ultrát, úgyhogy vettem is egy dobozzal, be is tettem, a 2,5 éve teljesítők pedig mentek tartaléknak. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt a már regisztráltak között! Opelklub tagságra ugye nem akarsz 3 évet várni? :D

Örülök, hogy hasznát vehetted a leírásomnak. :)

Köszi a szíves üdvözlést! Nem, az Opelklub tagságra már biztos, hogy nem fogok 3 évet várni! :icon1: Épp most olvasgatom a klubtagság részleteit. Valószínűleg 5000 Ft-os tagság lesz belőle, ha még él a "rendszámtáblakeret-akció" akkor tuti! :D De ha már nem, akkor is inkább e felé hajlok. A BC bekötési leírásra visszatérve, annyira pontos és részletes volt, hogy még én is, aki korábban soha nem szereltem "villanyt" neki mertem állni, és gond nélkül sikerült. Egyébként azóta is hibátlanul működik, júniusban lesz 1 éve, hogy bekötöttem.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk 350 üzemórát ír, ami nem sok, átlagos használatnál szerintem 1 év alatt simán lepörög az a 350 üzemóra (kb 15.000 km).

Viszont a tecsóban 2490-ért adják a GE Megalight Ultrát, úgyhogy vettem is egy dobozzal, be is tettem, a 2,5 éve teljesítők pedig mentek tartaléknak. :blush:

A megalightokra sem adnak sokkal több üzemórát ha jól emlékszem, de nekem a lassan 2,5 éve üzemelő izzók már bőven teljesítették a megadott üzemórát. Mikor szereltem a JE lámpám motoros állítását, akkor néztem az izzó és annyira még nincsen kikészülve az izzószál, mint számítottam. :)

Link to comment
Megosztás:

A megalightokra sem adnak sokkal több üzemórát ha jól emlékszem, de nekem a lassan 2,5 éve üzemelő izzók már bőven teljesítették a megadott üzemórát. Mikor szereltem a JE lámpám motoros állítását, akkor néztem az izzó és annyira még nincsen kikészülve az izzószál, mint számítottam. :)

Én is kb. akkor szereltem be, mikor Te, tehát nekem is 2,5 évesek...épp ezért cseréltem is le, tartaléknak meg jó lesz, amit kivettem. :)

Amúgy amit kivettem, tényleg nem tűnt olyan vészesen elhasználódottnak.

Link to comment
Megosztás:

Én is kb. akkor szereltem be, mikor Te, tehát nekem is 2,5 évesek...épp ezért cseréltem is le, tartaléknak meg jó lesz, amit kivettem. :)

Amúgy amit kivettem, tényleg nem tűnt olyan vészesen elhasználódottnak.

Szerintem nem az számít milyen régen lettek beszerelve, hanem hogy mennyit vannak használva. :D

Lehet 5 éves is az izzó, ha évente 5-10 ezer km.- a kocsi futása. És persze nappal, lakott területen. De lehet ezt a 30 50 ezret egy év alatt is letudni, lakott területen kivül, ahol kell a lámpa. Nekem 3 éve van benn a Tungsram + 90 % os, és ezalatt 90 ezer ment bele az autóba. Ennek kb. 80 %-a lakott területen kivül. Még birják az izzók. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem az számít milyen régen lettek beszerelve, hanem hogy mennyit vannak használva. :D

Lehet 5 éves is az izzó, ha évente 5-10 ezer km.- a kocsi futása. És persze nappal, lakott területen. De lehet ezt a 30 50 ezret egy év alatt is letudni, lakott területen kivül, ahol kell a lámpa. Nekem 3 éve van benn a Tungsram + 90 % os, és ezalatt 90 ezer ment bele az autóba. Ennek kb. 80 %-a lakott területen kivül. Még birják az izzók. :icon1:

Én pl rendszeresen felkapcsolt tompítottakkal közlekedem, még nappal városban is. :) Elővigyázatosságból. Nappal is könnyebben észreveszem a tompított fénnyel közlekedő autókat. Így nem mondhatja azt, hogy nem lát, mert feltűnő. :)

Link to comment
Megosztás:

Én pl rendszeresen felkapcsolt tompítottakkal közlekedem, még nappal városban is. :) Elővigyázatosságból. Nappal is könnyebben észreveszem a tompított fénnyel közlekedő autókat. Így nem mondhatja azt, hogy nem lát, mert feltűnő. :)

Engem múlt héten büntettek meg, mert pont elfelejtettem felkapcsolni. <_<

Link to comment
Megosztás:

Engem múlt héten büntettek meg, mert pont elfelejtettem felkapcsolni. <_<

Mármint gondolom lakott területen kívül büntettek meg. Mennyi volt a csekk ha megkérdezhetem? :wacko:

Ha szembe szokott velem jönni autó aminek nincs felkapcsolva és nem vagyok félkómában akkor mindig villantok nekik hogy lámpaaa! ;)

Link to comment
Megosztás:

Mármint gondolom lakott területen kívül büntettek meg. Mennyi volt a csekk ha megkérdezhetem? :wacko:

Ha szembe szokott velem jönni autó aminek nincs felkapcsolva és nem vagyok félkómában akkor mindig villantok nekik hogy lámpaaa! ;)

Én meg hülyeségnek tartom.

A régi szép időkben nem kellett. 87 óta van jogsim, és abban az időben nem kellett. :D

Gondolkozom ledes menetfény felszerelésén. Rendőr mit szolna hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Én meg hülyeségnek tartom.

A régi szép időkben nem kellett. 87 óta van jogsim, és abban az időben nem kellett. :D

Gondolkozom ledes menetfény felszerelésén. Rendőr mit szolna hozzá?

Ha rendes, E-minősítéssel rendelkező cuccot raksz fel és úgy kötöd be, hogy a köhém rendeletnek megfelelően működjön (azaz gyújtásra bekapcsol és amint helyzetjelzőt vagy fényszórót kapcsolsz lekapcsol), akkor nem szólhat érte. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én meg hülyeségnek tartom.

A régi szép időkben nem kellett. 87 óta van jogsim, és abban az időben nem kellett. :D

Gondolkozom ledes menetfény felszerelésén. Rendőr mit szolna hozzá?

Nekem nincs vele gond, szerintem nem rossz az végül is az a lényege, hogy a szembe jövő autót közelebbnek érzékeld a lámpája miatt aztán ne menj bele olyan előzésbe amit nem biztos hogy be tudsz fejezni. Azért amikor fáradt az ember és olyan környéken megy hogy van autó ami full bele tud olvadni a környezetébe akkor azért az szerintem eléggé veszélyes tud lenni.

Menetfényre meg gondolom a nappali fényre gondolsz, mert azt szabad de azt nézd meg hogy a mettől meddig távolságra megfelejen az előírásnak aztán nem szabadna hogy gond legyen vele. Autó oldalától mért távolság az úttól mért magasság meg a két lámpa között mért távolságnak ha megfelel akkor nem szabadna hogy belekössenek. Ill ezeket, valami honlapon olvastam hogy meg kell felelnie az E szabványon kívül.

Ha rendes, E-minősítéssel rendelkező cuccot raksz fel és úgy kötöd be, hogy a köhém rendeletnek megfelelően működjön (azaz gyújtásra bekapcsol és amint helyzetjelzőt vagy fényszórót kapcsolsz lekapcsol), akkor nem szólhat érte. ;)

Az Audikon meg hasonló soselesz olyan autóm mert sokba kerül típusú autókon is elvileg akkor le kellene kapcsolnia világítás kapcsolásnál? Vagy azoknak nem lényeg mert gyári? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Van ott mégegy tömítés ha jól emlékszem de ahhoz ki kell ütni egy stiftet és le kell húzni a Hall jeladó tárcsáját. Aztán ki lehet húzni a tengelyt a másik irányban és ott is rémlik egy gumigyűrű de erre nem mernék megesküdni. Itt is érdemes összejelölni a dolgokat.

Ok köszi! vagy véleményeg szerint inkább az előző gumigyűrű engedheti valamennyire az olajat?

Amit utóbb írtál meg lementem majd mondom a szerelőnek, hogy ha netán mégse az előző a ludas akkor erre is nézzen rá! Köszi még1x!

A bonyolultabb tömítést azért kérdezem, hogy mennyire lehet ludas mert nem a spórolás végett hanem ami működik nem akarom csesztetni típus vagyok, gyári úgyse lesz aztán rendesen összekopott és ha nincs baja inkább nem cserélném, csak hogy mennyire lehet hogy inkább az ereszti az olajat picit? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi! vagy véleményeg szerint inkább az előző gumigyűrű engedheti valamennyire az olajat?

Amit utóbb írtál meg lementem majd mondom a szerelőnek, hogy ha netán mégse az előző a ludas akkor erre is nézzen rá! Köszi még1x!

A bonyolultabb tömítést azért kérdezem, hogy mennyire lehet ludas mert nem a spórolás végett hanem ami működik nem akarom csesztetni típus vagyok, gyári úgyse lesz aztán rendesen összekopott és ha nincs baja inkább nem cserélném, csak hogy mennyire lehet hogy inkább az ereszti az olajat picit? :rolleyes:

Én ugy vettem észre hogy általában a külső tömítés szokott ereszteni, ami kábé 6centi átmérőjű.

Link to comment
Megosztás:

Az Audikon meg hasonló soselesz olyan autóm mert sokba kerül típusú autókon is elvileg akkor le kellene kapcsolnia világítás kapcsolásnál? Vagy azoknak nem lényeg mert gyári? :huh:

Az Audikon is például lekapcsol a menetfény, amint felkapcsolódik a tompított. Viszont ők úgy oldják meg, hogy a LED-es menetfény kétféle erősséggel tud világítani:

1. erős - ekkor menetfényként funkcionál

2. gyengébben - ekkor helyzetjelzőként funkcionál a tompított mellett

Így egyesítik a helyzetjelzőt és a menetfényt, amely mindkét funkciójában olyan erősséggel világít, ahogyan az a rendeletekben meg van fogalmazva. Továbbá azért okos az Audi cucca, mert pl amikor indexelsz, akkor az azon az oldalon lévő menetfényt az indexelés időtartamára helyzetjelzős fényerőre kapcsolja, így jobban látszik az irányjelző.

Link to comment
Megosztás:

Az Audikon is például lekapcsol a menetfény, amint felkapcsolódik a tompított. Viszont ők úgy oldják meg, hogy a LED-es menetfény kétféle erősséggel tud világítani:

1. erős - ekkor menetfényként funkcionál

2. gyengébben - ekkor helyzetjelzőként funkcionál a tompított mellett

Így egyesítik a helyzetjelzőt és a menetfényt, amely mindkét funkciójában olyan erősséggel világít, ahogyan az a rendeletekben meg van fogalmazva. Továbbá azért okos az Audi cucca, mert pl amikor indexelsz, akkor az azon az oldalon lévő menetfényt az indexelés időtartamára helyzetjelzős fényerőre kapcsolja, így jobban látszik az irányjelző.

Ahhaaa értem! :) akkor azért volt nekem fura hogy lakott területen belül néha a márkás autóknál kisüti a szemem nappal a nappali fény kívül meg azért halványabb a csík. Szép meg jó de néha megmosolyogtat az utólagos ledszallag amikor azzal van megoldva, mert szép szép csak amikor a 20ledből minden 2.-3. hiányzik vagy darabos akkor az gáz, inkább levenné.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem az számít milyen régen lettek beszerelve, hanem hogy mennyit vannak használva. :D

Lehet 5 éves is az izzó, ha évente 5-10 ezer km.- a kocsi futása. És persze nappal, lakott területen. De lehet ezt a 30 50 ezret egy év alatt is letudni, lakott területen kivül, ahol kell a lámpa. Nekem 3 éve van benn a Tungsram + 90 % os, és ezalatt 90 ezer ment bele az autóba. Ennek kb. 80 %-a lakott területen kivül. Még birják az izzók. :icon1:

Bocs,de ez a "ahol kell a lámpa" ez megütötte a szemem.

A lámpa MINDIG és MINDENHOL kell! Szabály szerint nem, de életbenmaradás szempontjából igen. Sokkal hamarabb észreveszik az embert ha világít, na meg akkor nem tűnik parkoló autónak, és a sebességét is könnyebb felbecsülni. Még nyáron egy rikító színű autóval is adódik sokszor olyan helyzet, amikor ha nem világít, nem lehet észrevenni.

Link to comment
Megosztás:

Bocs,de ez a "ahol kell a lámpa" ez megütötte a szemem.

A lámpa MINDIG és MINDENHOL kell! Szabály szerint nem, de életbenmaradás szempontjából igen. Sokkal hamarabb észreveszik az embert ha világít, na meg akkor nem tűnik parkoló autónak, és a sebességét is könnyebb felbecsülni. Még nyáron egy rikító színű autóval is adódik sokszor olyan helyzet, amikor ha nem világít, nem lehet észrevenni.

Ez egy csöppet túlzó. :icon11: :D :D :D :D

De ahogy látom rágyúrtál a problémára és felszerelkeztél pár kiegészítő fényforrással.

Link to comment
Megosztás:

Általában én is világítok lakott területen belül is (és így is elvannak a megalightok pár éve) de azért nem mondanám hogy mindenképp kell. :D Tény, hogy hamarabb észrevehető, nappal is, de azért valahogy túléltem azokat a napokat is, amikor mégsem világítottam :D

Link to comment
Megosztás:

Általában én is világítok lakott területen belül is (és így is elvannak a megalightok pár éve) de azért nem mondanám hogy mindenképp kell. :D Tény, hogy hamarabb észrevehető, nappal is, de azért valahogy túléltem azokat a napokat is, amikor mégsem világítottam :D

Én azzal kezdem ha beülök a kocsiba öv be, motor indítt, tompított fel....talán ha pár decivel többet eszik a kocsi így nem ezen fogok spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Én azzal kezdem ha beülök a kocsiba öv be, motor indítt, tompított fel....talán ha pár decivel többet eszik a kocsi így nem ezen fogok spórolni.

Nem a fogyasztás miatt, (a zene is több villanyt fogyaszt szerintem mint a tompítottam) de amikor a városban 35 és féllel hasítok valahol éppen, és ott törnek össze, akkor az lámpával se vett volna észre. Általában nekem is világít, de nem mondanám hogy létkérdés... Én is észreveszem ha valaki nem tompítottal jön. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.