Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Visszatettem, csak megvettem a másik ajtóhoz is a csapszegeket, de azokat már ki se szedtem.

A zár ellendarabjának van kát szép nagy Torx csavarja szemből, azzal lehet mozgatni, de ha azt lejjebb teszed, akkor nem fogja teljesen a helyére emelni az ajtót, és így becsukva is "lógni" fog. Nekem becsukásnál egyértelműen látszik, hogy az ablakkeret, és az oszlop mennyire más szögben áll, és csak a zár ellendarabja emeli vissza becsukásnál az egész ajtót. (így ugye sz.rul csukódik, randa hangja van, meg a zár is kapja az ívet rendesen, de még nem vettem rá magam, hogy komolyabban hozzányúljak.

Nekem is így volt sokáig, de most csak pár mm-t lóg az ajtó, alig látni. Viszont szépen csukódik amióta lejjebb tettem az ellendarabot.

Azért is kellett már lépni valamit, mert a zár műanyag burkolata, ami a fém ellendarabhoz ütközik darabokra hullott. Ettől persze beszorult az ajtó és csak anyós oldalon tudtam ki/beszállni. <_< :D

Link to comment
Megosztás:

Mekkora szop*s ez a szervósítás... A menetfúrás még hagyján a feszítőnek, de amikor már motortartó bakot is úgy kell gyártani az már cumi... :omg:

( hozzáteszem a hengerenkénti leömlő miatt, mer mindig csak a tuning... :lol: :lol: )

Szerk.: Egyébként a matrica téma: link

Hát ilyen ez a popszakma, Zsolti! :D

Am miért kell gyártani? Van hengerenkénti szervós is, nem? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Visszatettem, csak megvettem a másik ajtóhoz is a csapszegeket, de azokat már ki se szedtem.

A zár ellendarabjának van kát szép nagy Torx csavarja szemből, azzal lehet mozgatni, de ha azt lejjebb teszed, akkor nem fogja teljesen a helyére emelni az ajtót, és így becsukva is "lógni" fog. Nekem becsukásnál egyértelműen látszik, hogy az ablakkeret, és az oszlop mennyire más szögben áll, és csak a zár ellendarabja emeli vissza becsukásnál az egész ajtót. (így ugye sz.rul csukódik, randa hangja van, meg a zár is kapja az ívet rendesen, de még nem vettem rá magam, hogy komolyabban hozzányúljak.

Nekem is így volt sokáig, de most csak pár mm-t lóg az ajtó, alig látni. Viszont szépen csukódik amióta lejjebb tettem az ellendarabot.

Azért is kellett már lépni valamit, mert a zár műanyag burkolata, ami a fém ellendarabhoz ütközik darabokra hullott. Ettől persze beszorult az ajtó és csak anyós oldalon tudtam ki/beszállni. <_< :D

Köszi, akkor majd ráveszem magam vmikor a kalapálásra, hogy kiszedjem a csapszegeket csak vkinek meg kéne fogni az ajtót közbe.....

aztán meglátjuk mi lesz utána, esetleg a zsanér szűkebbre kalapálása nem segíthet? ott is látok 1-2mmert, de gondolom a zsanér furat és/vagy a csapszeg fogyott el inkább....

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor majd ráveszem magam vmikor a kalapálásra, hogy kiszedjem a csapszegeket csak vkinek meg kéne fogni az ajtót közbe.....

aztán meglátjuk mi lesz utána, esetleg a zsanér szűkebbre kalapálása nem segíthet? ott is látok 1-2mmert, de gondolom a zsanér furat és/vagy a csapszeg fogyott el inkább....

A korrekt megoldás az lenne, ha dörzsárral az egészet egy normális méretre fölcsinálnám, és egy akkora csappal raknám össze, de erre nem sikerült rávennem magam:-)
Link to comment
Megosztás:

A korrekt megoldás az lenne, ha dörzsárral az egészet egy normális méretre fölcsinálnám, és egy akkora csappal raknám össze, de erre nem sikerült rávennem magam:-)

A korrekt az lenne, ha felfúrnád 10esre, raknál bele egy 8ra szűkítő hüvelyt, és gyári csapszeggel raknád fel. :P

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor majd ráveszem magam vmikor a kalapálásra, hogy kiszedjem a csapszegeket csak vkinek meg kéne fogni az ajtót közbe.....

aztán meglátjuk mi lesz utána, esetleg a zsanér szűkebbre kalapálása nem segíthet? ott is látok 1-2mmert, de gondolom a zsanér furat és/vagy a csapszeg fogyott el inkább....

Nekem sokat segített csak a csapszeg csere is:

525365-20120415-ZAM2Af.jpg525363-20120415-h97b0u.jpg

525364-20120415-GPOhWR.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nos, nagy szenvedések árán ugyan, de végül bekerült a szervó szett. Nem kellett végül új motortartót csinálni, csak lekönnyíteni a gyárit ( Dr Flex, lapos és gömbreszelő segítségével ) Jó nagy cummendáré volt, de összejött. Nagyon furcsa így most vezetni a kocsit, de tetszik. Mivel GSi kormányművel raktam össze így 1 teljes fordulatot rövidült a kormányzás, ami elképesztően meggyorsítja az irányváltásokat. Áj láv it. Bár van hátránya is, nem pörög annyira már a motor, mint előtte, bár ahogy hallom a vásárolt generátorban a csapágyak eléggé odavannak ( még jó hogy ezt kint nem tudtam megállapítani <_< ) Így lehetséges hogy a jövő héten generátor felújítás lesz soron. :)

Link to comment
Megosztás:

Nos, nagy szenvedések árán ugyan, de végül bekerült a szervó szett. Nem kellett végül új motortartót csinálni, csak lekönnyíteni a gyárit ( Dr Flex, lapos és gömbreszelő segítségével ) Jó nagy cummendáré volt, de összejött. Nagyon furcsa így most vezetni a kocsit, de tetszik. Mivel GSi kormányművel raktam össze így 1 teljes fordulatot rövidült a kormányzás, ami elképesztően meggyorsítja az irányváltásokat. Áj láv it. Bár van hátránya is, nem pörög annyira már a motor, mint előtte, bár ahogy hallom a vásárolt generátorban a csapágyak eléggé odavannak ( még jó hogy ezt kint nem tudtam megállapítani <_< ) Így lehetséges hogy a jövő héten generátor felújítás lesz soron. :)

Gsi kormánymű az más áttételű? Hol lehet olyat kapni? :) Az belemegy a vectrába is? Bár gondolom csak szervósban van.

A generátorért meg sorry, ha tudom hogy szarok a csapágyak szólok róla, bár mint írod is ezt kívülről nem annyira lehetett megállapítani. :(

Link to comment
Megosztás:

Sima ügy. Tavaly mikor ott voltam a kormányt is kirángattátok belőle. :lol:
Előfordult az többször is. Pl. 2 hete, majdnem lecsavarozott kormánnyal indultam haza, mert sikerült elütni a menetet a kormányoszlop végén, és nem tudtuk visszatekerni a csavart :lol:

Dávid azt minden héten eljátsza szinte.... :D

Ezt mostmár egy darabig nem veszem le :P :D
Gsi kormánymű az más áttételű? Hol lehet olyat kapni? :) Az belemegy a vectrába is? Bár gondolom csak szervósban van. A generátorért meg sorry, ha tudom hogy szarok a csapágyak szólok róla, bár mint írod is ezt kívülről nem annyira lehetett megállapítani. :(

Amikor én mondtam, hogy többféle áttételű kormánymű van, és szeretnék rövidebbet, akkor meg én voltam a hülye hogy 1- nem is, 2- akkor is mi értelme :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

A korrekt megoldás az lenne, ha dörzsárral az egészet egy normális méretre fölcsinálnám, és egy akkora csappal raknám össze, de erre nem sikerült rávennem magam:-)

Te naon ráérsz....

A korrekt az lenne, ha felfúrnád 10esre, raknál bele egy 8ra szűkítő hüvelyt, és gyári csapszeggel raknád fel. :P

Ott fúrni? hát nemtom

Nekem sokat segített csak a csapszeg csere is:

köszi a képet akkor majd neki esek és telenyomom zsírral aztán kupak vissza rá

az tudták hogy a határoló szára, ahova a karosszériába csatlakozik az ott lévő csapszegnek van egy belső része is(amit bele kell verni)? nekem eredetileg nem volt benne....de komolyan

Link to comment
Megosztás:

szedtem.......mint mondtam az ajtót még nem vettem le....ja hogy az első kerékdobot is le köne venni, nu ennyi időm(meg helyem) asszem nincs, marad a csapszeg csere...egyenlőre

Csak a sárvédőt kell leszedni, az meg csak pár csavar. (kb 5 perc, ha nem találom meg a crovát ;) )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.