Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Az elektromosan állítható és az automatikus magasságállító nem ugyanaz.

Nyilván a második is elektromos, de más elven müxik! :)

A xenon bigyóhoz az automatikus magasság állításos kell.

Így van, helyes a kiegészítés :icon13:

Lehet kapni olyan elektronikát, ami vezérli a kézi állítómotort. Amikor gyújtást kapcsolsz, az áramkörben lévő relé lehúzza a motort minimumra, majd utána visszaállítja arra az állásra, ahol éppen a kézi állító fokozata van.

Messziről úgy néz ki mintha.

Az automata valóban azt a célt szolgálná, hogy ha megpakolod utána javít. Hát nem is tudom. Sokáig vezettem olyan autót amiben ilyen volt, mégis előfordult, hogy a szembejövők villogtattak, hogy vakít.

Link to comment
Megosztás:

Ez pedig engem érdekelne. :D

Valami normálisat szeretnék felrakni, csak még nem tudom hova tegyem. :icon1:

Szintén a hatályos, nem éppen friss rendeletből :

A világító és fényjelző berendezések kialakítására és elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

39. § (1) A világító és fényjelző berendezések optikai tengelyét - kivéve a tompított fényszóróét, a ködfényszóróét, a hátrameneti lámpáét és a jármű oldalán elhelyezett fényjelző berendezésekét - úgy kell beállítani, hogy az megközelítőleg vízszintes, és a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjával párhuzamos legyen. A vízszintestől, illetőleg a párhuzamostól megengedett legnagyobb szögeltérés 3°.

(2) A világító és fényjelző berendezéseknek, valamint ezek alkatrészeinek a járművön oly módon kell rögzítettnek lenniük, hogy a jármű rezgései, lengései következtében optikai tengelyüket a járműhöz képest ne változtathassák meg.

A világító és fényjelző berendezések kialakítására és elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek

40. § (1) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a pótkocsi, valamint a segédmotoros kerékpár világító és fényjelző berendezéseinek megkövetelt legkisebb láthatósági szögeit a 11. számú melléklet tartalmazza. A megkövetelt legkisebb láthatósági szögek szárain átmenő síkokkal határolt tér bármely pontjából szemlélve, a megfigyelő és a lámpa külső átvilágított felületének a megfigyelés irányába eső vetülete között a járműtől származó takarás nem lehet.

(2) A világító, illetőleg fényjelző berendezések átvilágított felülete kialakítható több optikai egységből is. Az optikai egységeket úgy kell egymás mellé elhelyezni, hogy átvilágított felületeik az azokat körülzáró legkisebb derékszögű négyszög területének legalább 60%-át tegyék ki. Az ilyen - azonos feladatokat ellátó és azonos színű fényt kibocsátó - optikai egységekből álló berendezés egy világító, illetőleg fényjelző berendezésnek minősül. A távolsági fényszóróra, a tompított fényszóróra és a ködfényszóróra e rendelkezések nem alkalmazhatók.

(3) A sáv alakú átvilágított felületű világító, illetőleg fényjelző berendezés két berendezésnek minősül, ha

- a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjára szimmetrikusan helyezkedik el,

- a jármű mindkét oldalán annak legszélső pontját legalább 0,40 méterre megközelíti,

- a sáv hosszúsága legalább 0,80 méter, és

- benne legalább két - egymástól lehető legtávolabb elhelyezett - fényforrás van.

(4) Különböző célt szolgáló világító és fényjelző berendezések, ha a rendelet eltérően nem rendelkezik

a) egyesíthetők (úgy, hogy átvilágított felületük azonos legyen), vagy

B) egy lámpatestbe csoportosíthatók (úgy, hogy átvilágított felületük ne legyen azonos)

feltéve, hogy ezáltal egymás működését nem befolyásolják, észlelhetőségük nem romlik és a berendezések mindegyike külön-külön megfelel a reá vonatkozó rendelkezéseknek.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

B) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. (Vagyis ha a refi kart meghúzod, nem kell lekapcsolnia)

Ha kérdés van még jöhet bátran, akár fóliákkal kapcsolatban is. Ha nem érthető a törvényszöveg lefordítom "magyarra"

Link to comment
Megosztás:

Ha kérdés van még jöhet bátran, akár fóliákkal kapcsolatban is. Ha nem érthető a törvényszöveg lefordítom "magyarra"

Na akkor legyen a fólia a következő. :icon1:

Ha színezett az első oldalablak akkor úgy tudom gyakorlatilag nem lehet fóliázni, mert akkor már alámegy a 70%-nak. Olyan fólia sem rakható fel, ami UV szűrős, de nem sötétített? Ha a fény 99,99%-át átengedné akkor sem? Magyarul: színtelen fólia ér?

Miután a műszakin letépték a sötétített fóliát, és egyszer pont emiatt úsztam meg egy büntetést, azóta nem akarok kísérletezni.

Link to comment
Megosztás:

A fóliákról alap tudni való.

Vannak a a fóliával foglalkozó cégek, amik elvileg minősített fóliát tesznek fel. A fóliás cégek vállalják, hogy jogszabálynak megfelelő fóliát tesznek fel, melyről műbizonylatot adnak. Csak akkor érvényes a felrakás, ha az ablakon jelölik a minősítését. Hiába van bizonylatod, ha az ablakon nincs feltüntetve.

Hátsó szélvédőre és hátsó oldalablakra bármilyen erősségű fólia felrakatható, ha a járművön 2 db külső visszapillantó tükör van, illetve a kilátást egyéb munkavégzés címén nem kell igénybe venni.

Pl: forgó üléses markológép vagy daru... (hülye példa, de volt ilyen)

Az első ablakokat elvileg nem lehet fóliázni, ha 70%-ot nem enged át. (Skoda Octavián 68-69-et mértem fólia nélkül és gyári színezett ablak)

Az átlátszó UV szűrés fóliát támogatom, nekem is van, nem sokat fog vissza és észrevehetetlen, viszont a klímám kevesebbet dolgozik, mert a hőség egy részét visszalöki. Aki már pár %-ba beleköt az egy paraszt. Nyílván nem a hullazsák színű korom feketéről beszélek.

Az első szélvédőt lehet egy csíkban, a lehajtott napellenző szintjéig. DE!! A napellenzőt nem függőlegesen kell hajtani és az alsó vonalának meghosszabbított síkját kell figyelni, hanem az üvegre rá kell hajtani. (Magyarul mintha nem is lenne)

Némelyik autón az első szélvédőn van egy pici nyil, ami egy vonalig tart és mellette egy betű. Általában "A" betű. Odáig lehet csíkozni.

Tehát összefoglalva:

-Ha szakműhelyben rakattad fel, de nem kaptál műbizonylatot,

-ha szakember rakta fel, van bizonylat, de nincs az ablak és a fólia között a minősítő cimke,

akkor ugyanúgy az 5 / 1990-es Köhém rendeletben leírtak szerint engedély nélkül van átalakítva a kocsid, ami miatt el kell venni a forgalmi engedélyt.

Agyrém, hogy milyen marhaságok vannak és sajnos vannak bunkó tirpákok, akik nem rugalmasak egy kicsit sem és azt élvezik minél több embert lehet szívatni. Vannak dolgok ami már nekem is sok, de a vaskalaposságot én sem szeretem. Többek között ez is szerepet játszott, hogy 12 év és 4 hónap után kiszálltam a rendszerből.

Kérdésedre válaszolva, ha átlátszó, nem feltünő, de mégis alácsúszik a 70 %-nak akkor nem szabad hogy gondot okozzon. Sajnos embere válogatja hogyan jár el veled szemben. Úgy gondolom ha nem adsz indokot arra, hogy csak azért is kötekedjenek (magyarul normálisan kommunikálsz nem fogja nézni senki. Egyre többen rakatnak fel belülre az első szélvédőre is átlátszó UV fóliát. Hihetetlen mennyit számít a klímának.

Link to comment
Megosztás:

Így van, helyes a kiegészítés :icon13:

Lehet kapni olyan elektronikát, ami vezérli a kézi állítómotort. Amikor gyújtást kapcsolsz, az áramkörben lévő relé lehúzza a motort minimumra, majd utána visszaállítja arra az állásra, ahol éppen a kézi állító fokozata van.

Messziről úgy néz ki mintha.

Az automata valóban azt a célt szolgálná, hogy ha megpakolod utána javít. Hát nem is tudom. Sokáig vezettem olyan autót amiben ilyen volt, mégis előfordult, hogy a szembejövők villogtattak, hogy vakít.

na így gondoltam én is

nem lehet, azé villogtak, mert nem volt felkapcsolva :evilgrin: ???

Link to comment
Megosztás:

Kérdésedre válaszolva, ha átlátszó, nem feltünő, de mégis alácsúszik a 70 %-nak akkor nem szabad hogy gondot okozzon. Sajnos embere válogatja hogyan jár el veled szemben. Úgy gondolom ha nem adsz indokot arra, hogy csak azért is kötekedjenek (magyarul normálisan kommunikálsz nem fogja nézni senki. Egyre többen rakatnak fel belülre az első szélvédőre is átlátszó UV fóliát. Hihetetlen mennyit számít a klímának.

Köszi a választ.

Na pont a klíma miatt kérdezem én is. Hátul-oldalt, és a hátsó szélvédőn bizonylatos, matricás UV-s sötétítő fólia van. Ez rendben, nincs vele baj. Az elejére akarok olyat, ami csak szűr de átlátszó. Ezért kérdeztem.

De ezek szerint, akkor valójában ez sem legális, csak nem feltűnő... <_<

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom, 50-es sebességhatárnál 68-ra szokták belőni a trafit, onnantól feljelentés és 30ezres birság, az alatt csak helyszíni büntetés van, szóval ha önként álltál meg érdeklődni a sebességed felől, és nem ők állítottak meg, akkor magadnak köszönheted azt a csekket :D

Én nem tudom, hogy mire szokták belőni, de ez nem egy fényképezős "zsiguli" volt, hanem háromlábú állványos videó kamera. Vissza lehetett nézni rajta a kocsimat kb. 2 - 300 méteres szakaszon folyamatosan mint a moziban, közben állandóan mutatta a sebességemet és a rendszámomat. Bizony, hogy ők állítottak meg, szinte megszállták az utat és olyan sokan voltak mint az oroszok! Ezzel együtt rendkívül udvarias fiatal rendőrök és csajok voltak. Szerintem tök korrektek voltak. Szóval ezzel csak azt akartam bemutatni, hogy nem kell állandóan fikázni a rendőröket, csak ha megérdemlik, és főleg nem kell (nem tőled) a túlzás és a comment, hogy "tömik a királyunk zsebét"!

Link to comment
Megosztás:

Szintén a hatályos, nem éppen friss rendeletből :

A világító és fényjelző berendezések kialakítására és elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

39. § (1) A világító és fényjelző berendezések optikai tengelyét - kivéve a tompított fényszóróét, a ködfényszóróét, a hátrameneti lámpáét és a jármű oldalán elhelyezett fényjelző berendezésekét - úgy kell beállítani, hogy az megközelítőleg vízszintes, és a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjával párhuzamos legyen. A vízszintestől, illetőleg a párhuzamostól megengedett legnagyobb szögeltérés 3°.

(2) A világító és fényjelző berendezéseknek, valamint ezek alkatrészeinek a járművön oly módon kell rögzítettnek lenniük, hogy a jármű rezgései, lengései következtében optikai tengelyüket a járműhöz képest ne változtathassák meg.

A világító és fényjelző berendezések kialakítására és elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek

40. § (1) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a pótkocsi, valamint a segédmotoros kerékpár világító és fényjelző berendezéseinek megkövetelt legkisebb láthatósági szögeit a 11. számú melléklet tartalmazza. A megkövetelt legkisebb láthatósági szögek szárain átmenő síkokkal határolt tér bármely pontjából szemlélve, a megfigyelő és a lámpa külső átvilágított felületének a megfigyelés irányába eső vetülete között a járműtől származó takarás nem lehet.

(2) A világító, illetőleg fényjelző berendezések átvilágított felülete kialakítható több optikai egységből is. Az optikai egységeket úgy kell egymás mellé elhelyezni, hogy átvilágított felületeik az azokat körülzáró legkisebb derékszögű négyszög területének legalább 60%-át tegyék ki. Az ilyen - azonos feladatokat ellátó és azonos színű fényt kibocsátó - optikai egységekből álló berendezés egy világító, illetőleg fényjelző berendezésnek minősül. A távolsági fényszóróra, a tompított fényszóróra és a ködfényszóróra e rendelkezések nem alkalmazhatók.

(3) A sáv alakú átvilágított felületű világító, illetőleg fényjelző berendezés két berendezésnek minősül, ha

- a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjára szimmetrikusan helyezkedik el,

- a jármű mindkét oldalán annak legszélső pontját legalább 0,40 méterre megközelíti,

- a sáv hosszúsága legalább 0,80 méter, és

- benne legalább két - egymástól lehető legtávolabb elhelyezett - fényforrás van.

(4) Különböző célt szolgáló világító és fényjelző berendezések, ha a rendelet eltérően nem rendelkezik

a) egyesíthetők (úgy, hogy átvilágított felületük azonos legyen), vagy

B) egy lámpatestbe csoportosíthatók (úgy, hogy átvilágított felületük ne legyen azonos)

feltéve, hogy ezáltal egymás működését nem befolyásolják, észlelhetőségük nem romlik és a berendezések mindegyike külön-külön megfelel a reá vonatkozó rendelkezéseknek.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

B) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. (Vagyis ha a refi kart meghúzod, nem kell lekapcsolnia)

Ha kérdés van még jöhet bátran, akár fóliákkal kapcsolatban is. Ha nem érthető a törvényszöveg lefordítom "magyarra"

Itt nem jön az képbe, hogy az igencsak elavult KRESZ szerint, lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata?

Mert akkor hiába szerelem fel a kocsit menetjelző fénnyel, ha így is úgy is használnom kell a tompított fényszórót. Ráadásul a menetjelző nem mehet együtt a tompítottal.

Link to comment
Megosztás:

A fóliákról alap tudni való.

Ha már szélvédők....

Mondjuk jogszabályokban azért általában elég naprakész vagyok, de mivan akkor ha nincs fólia, hanem mondjuk én pl fémgőzöltetni szeretném az üvegeimet? Na akkor mivan? Gyári üveg, nincs rajta fólia, amit le tudnának kaparni, de mégse eredeti. (mondjuk kérdés ezt hogy bizonyítja bárki is)

Link to comment
Megosztás:

na így gondoltam én is

nem lehet, azé villogtak, mert nem volt felkapcsolva :evilgrin: ???

Nem igazán, ahogy gyújtást kapcsolsz felkapcsolódik a gyári xenon. Ha helyzetjelzőt kapcsolsz, akkor kialszik, ha tompitottat kapcsolsz újra bekapcsol. Teljesen nem tudod elsötétíteni a kocsit, csak ha kihúzod a biztosítékját, de akkor meg azonnal kivillan a hibajelzés a műszerfalon. ha helyzetjelzőn hagyod 60 km/h felett meg elkezd csipogni, hogy lámpa... Pedig csak egy Skoda :blush:

Link to comment
Megosztás:

Ha már szélvédők....

Mondjuk jogszabályokban azért általában elég naprakész vagyok, de mivan akkor ha nincs fólia, hanem mondjuk én pl fémgőzöltetni szeretném az üvegeimet? Na akkor mivan? Gyári üveg, nincs rajta fólia, amit le tudnának kaparni, de mégse eredeti. (mondjuk kérdés ezt hogy bizonyítja bárki is)

Üvegekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

84. § (1) A járműveken nem szabad használni olyan egyrétegű biztonsági üveget, amelyen sérülés van, továbbá olyan többrétegű biztonsági üveget, amelyen minden rétegre kiterjedő repedés vagy a vezető kilátását zavaró sérülés van.

(2) A járműveken csak olyan szélvédő és vezetőtéri ablak lehet, amely átlátszó és torzítás mentes.

Üvegekre vonatkozó további műszaki feltételek

85. § (1) A gépkocsi, mezőgazdasági vontató és lassú jármű szélvédője és ablaküvegei - ideértve az utastéri válaszfalak ablakait is - törés esetén nem adhatnak éles törési felületet (biztonsági üveg).

(2) A motorkerékpár szélvédője, a zárt felépítményű járművek utastéri válaszfalainak ablakai, a lakófelépítményű gépkocsik és lakófelépítményű pótkocsik ablakai olyan műanyagból is készülhetnek, amely törés esetén nem ad éles törési felületet.

Magyarra lefordítva a gőzölés és a fóliázás megengedett, de a fényt tükör szerűen nem verheti vissza. Bármilyen színű fóliát rárakhatsz, de elvileg az ezüst, tükörszerű szabálytalan.

Kérdésedre válaszolva, hogy gőzölés esetében mi van, hát passz, szerintem nem számottevő a különbség ha jól megcsinálják.

A Saint-Globain cég sok járműbe gyárt üveget az ő gőzöléses eljárásuk végeredménye majdnem mind 65-68%. A Pilkington jobbat csinál, azok 70 felett teljesítenek. Ha meg nem lehet fóliát kaparni, hát így jártak, be kell nyelni, hogy az üveg ilyen és kész.

Link to comment
Megosztás:

Itt nem jön az képbe, hogy az igencsak elavult KRESZ szerint, lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata?

Mert akkor hiába szerelem fel a kocsit menetjelző fénnyel, ha így is úgy is használnom kell a tompított fényszórót. Ráadásul a menetjelző nem mehet együtt a tompítottal.

Igencsak vannak ellentétes jogszabályok. A KRESZt is 75 óta foltozgatják, előbb utóbb a módosítgatások valahol kiütköznek. Qrva nagy meló minden jogszabályt összehangolni. A nappali menetfényt azért találták ki, hogy ne keljen a halogén izzókat használni, mert akkor beterheled a motort és nő a károsanyag kibocsájtás. Nézz meg egy svájcit, vagy egy németet. Simán átkocsikázik magyarországon, hogy nem kapcsol lámpát, csak ha már nem lát. Náluk nem kötelező, és mégsincs annyi baleset. Ha megnézed, hogy pl: a 6/1990-esben milyen elavult és felesleges kikötések vannak, akkor a járműpark 90 %-a alkalmatlan a forgalomban. Régen büntettek ha nem volt sárfogó gumi az autón. Most meg nézz meg egy szalagról frissen leguruló Fabiát, vagy egy hitvány Suzukit. A hátsó kereke 15-30 centire van a hátuljától. Úgy veri fel a vizet, hogy örülsz ha megelőzted.

A 90-es alapján a megkülönböztető jelzések száma és helye is meg van határozva. Olyan is. Még senkinek nem tűnt fel a nagyok között, hogy ez is közrejátszik abban, hogy borogatják a mentőautókat, mert egyszerűen nem látható, ha felkapcsolt kéklámpával közlekedik. Amiket láttok külön ledes villogókat ide-oda felszerelgetve a mentőkön, az mind az állomány saját beruházása, hogy védjék a seggüket. Persze a az őskövület vezetőség ez ellen tiltakozik és ellenőrizgeti és leszereltetik.

Link to comment
Megosztás:

Igencsak vannak ellentétes jogszabályok. A KRESZt is 75 óta foltozgatják, előbb utóbb a módosítgatások valahol kiütköznek. Qrva nagy meló minden jogszabályt összehangolni. A nappali menetfényt azért találták ki, hogy ne keljen a halogén izzókat használni, mert akkor beterheled a motort és nő a károsanyag kibocsájtás. Nézz meg egy svájcit, vagy egy németet. Simán átkocsikázik magyarországon, hogy nem kapcsol lámpát, csak ha már nem lát. Náluk nem kötelező, és mégsincs annyi baleset. Ha megnézed, hogy pl: a 6/1990-esben milyen elavult és felesleges kikötések vannak, akkor a járműpark 90 %-a alkalmatlan a forgalomban. Régen büntettek ha nem volt sárfogó gumi az autón. Most meg nézz meg egy szalagról frissen leguruló Fabiát, vagy egy hitvány Suzukit. A hátsó kereke 15-30 centire van a hátuljától. Úgy veri fel a vizet, hogy örülsz ha megelőzted.

A 90-es alapján a megkülönböztető jelzések száma és helye is meg van határozva. Olyan is. Még senkinek nem tűnt fel a nagyok között, hogy ez is közrejátszik abban, hogy borogatják a mentőautókat, mert egyszerűen nem látható, ha felkapcsolt kéklámpával közlekedik. Amiket láttok külön ledes villogókat ide-oda felszerelgetve a mentőkön, az mind az állomány saját beruházása, hogy védjék a seggüket. Persze a az őskövület vezetőség ez ellen tiltakozik és ellenőrizgeti és leszereltetik.

Az ésszerűséget látom és felfogom a menetjelző fény használatában. Csak ugye nem akar az ember saját magának gondot... :)

Én is elgondolkodtam a felszerelésén. De csak azért, hogy kíméljem a jó kis extra fényerejű izzóimat. De aztán letettem róla.

Link to comment
Megosztás:

Eddig még nem hallottam olyat, hogy valakit megbüntettek volna, vagy vizsgára berendeltek volna, mert utólagosan "E" jelzéssel vagy TÜV minősítéssel ellátott DRL-t rakatott fel, szabályosan bekötött vezérlő elektronikával. Olyat már hallottam, hogy pár ezer Ft-os Vaterás, vagy Homasitás kínai vacakot rakott fel a kocsijára és baj lett belőle, de nem büntették meg, hanem rágyulladt a lökhárító

Link to comment
Megosztás:

A fóliákról alap tudni való.

Vannak a a fóliával foglalkozó cégek, amik elvileg minősített fóliát tesznek fel. A fóliás cégek vállalják, hogy jogszabálynak megfelelő fóliát tesznek fel, melyről műbizonylatot adnak. Csak akkor érvényes a felrakás, ha az ablakon jelölik a minősítését. Hiába van bizonylatod, ha az ablakon nincs feltüntetve.

Hátsó szélvédőre és hátsó oldalablakra bármilyen erősségű fólia felrakatható, ha a járművön 2 db külső visszapillantó tükör van, illetve a kilátást egyéb munkavégzés címén nem kell igénybe venni.

Pl: forgó üléses markológép vagy daru... (hülye példa, de volt ilyen)

Az első ablakokat elvileg nem lehet fóliázni, ha 70%-ot nem enged át. (Skoda Octavián 68-69-et mértem fólia nélkül és gyári színezett ablak)

Az átlátszó UV szűrés fóliát támogatom, nekem is van, nem sokat fog vissza és észrevehetetlen, viszont a klímám kevesebbet dolgozik, mert a hőség egy részét visszalöki. Aki már pár %-ba beleköt az egy paraszt. Nyílván nem a hullazsák színű korom feketéről beszélek.

Az első szélvédőt lehet egy csíkban, a lehajtott napellenző szintjéig. DE!! A napellenzőt nem függőlegesen kell hajtani és az alsó vonalának meghosszabbított síkját kell figyelni, hanem az üvegre rá kell hajtani. (Magyarul mintha nem is lenne)

Némelyik autón az első szélvédőn van egy pici nyil, ami egy vonalig tart és mellette egy betű. Általában "A" betű. Odáig lehet csíkozni.

Tehát összefoglalva:

-Ha szakműhelyben rakattad fel, de nem kaptál műbizonylatot,

-ha szakember rakta fel, van bizonylat, de nincs az ablak és a fólia között a minősítő cimke,

akkor ugyanúgy az 5 / 1990-es Köhém rendeletben leírtak szerint engedély nélkül van átalakítva a kocsid, ami miatt el kell venni a forgalmi engedélyt.

Agyrém, hogy milyen marhaságok vannak és sajnos vannak bunkó tirpákok, akik nem rugalmasak egy kicsit sem és azt élvezik minél több embert lehet szívatni. Vannak dolgok ami már nekem is sok, de a vaskalaposságot én sem szeretem. Többek között ez is szerepet játszott, hogy 12 év és 4 hónap után kiszálltam a rendszerből.

Kérdésedre válaszolva, ha átlátszó, nem feltünő, de mégis alácsúszik a 70 %-nak akkor nem szabad hogy gondot okozzon. Sajnos embere válogatja hogyan jár el veled szemben. Úgy gondolom ha nem adsz indokot arra, hogy csak azért is kötekedjenek (magyarul normálisan kommunikálsz nem fogja nézni senki. Egyre többen rakatnak fel belülre az első szélvédőre is átlátszó UV fóliát. Hihetetlen mennyit számít a klímának.

bár nem annyira a fóliához kapcsolódik, de "sötétítés"

nekem még fehér ablakaim vannak, az minden további nélkül rakhatok bele zöldet?

akárhova, akármennyit?

nekem csak bal előre van :D 500pénz volt....

Link to comment
Megosztás:

bár nem annyira a fóliához kapcsolódik, de "sötétítés"

nekem még fehér ablakaim vannak, az minden további nélkül rakhatok bele zöldet?

akárhova, akármennyit?

nekem csak bal előre van :D 500pénz volt....

Elvileg berakható, a gyári zöld színűre gyártott üvegek kb. 70 % környékén teljesítenek. Max bután néz ki világosban. Jogszabály nem tér ki rá, hogy szimmetrikusnak kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg berakható, a gyári zöld színűre gyártott üvegek kb. 70 % környékén teljesítenek. Max bután néz ki világosban. Jogszabály nem tér ki rá, hogy szimmetrikusnak kell lennie.

Jaja. Nekem fehérek voltak az üvegek alapból, de szélvédőcserekor zöldet kértem, kék csíkkal :) nem is igazán látszik amúgy

Link to comment
Megosztás:

Szépjónapot guruk!

Tudnátok ajánlani valami normális kétoldalas ragasztót, amivel rendesen fel lehet ragasztani a hátsó szélvédőre a jóféle teszkós 5 lampicskus pótféklámpát? Ilyesféle lenne.

Rendesen letakarítottam az üveget, mégis elengedte a ragasztó. Elég tesséklássék módon sikerült visszatatapogatni. Olyan ragasztó kellene, amit majd műszaki előtt el tudok távolítani, nem szeretném, ha belevauzna valami morcos vizsgabiztos.

Előre is tenkjú.

Link to comment
Megosztás:

Szépjónapot guruk!

Tudnátok ajánlani valami normális kétoldalas ragasztót, amivel rendesen fel lehet ragasztani a hátsó szélvédőre a jóféle teszkós 5 lampicskus pótféklámpát? Ilyesféle lenne.

Rendesen letakarítottam az üveget, mégis elengedte a ragasztó. Elég tesséklássék módon sikerült visszatatapogatni. Olyan ragasztó kellene, amit majd műszaki előtt el tudok távolítani, nem szeretném, ha belevauzna valami morcos vizsgabiztos.

Előre is tenkjú.

Ugyanilyenem van kb, nem vauzott bele semmilyen vizsgabiztos. Kb bármelyik kétoldalar ragasztó jó szerintem hozzá, nekem talán 3m-mel van fent.

Link to comment
Megosztás:

Szépjónapot guruk!

Tudnátok ajánlani valami normális kétoldalas ragasztót, amivel rendesen fel lehet ragasztani a hátsó szélvédőre a jóféle teszkós 5 lampicskus pótféklámpát? Ilyesféle lenne.

Rendesen letakarítottam az üveget, mégis elengedte a ragasztó. Elég tesséklássék módon sikerült visszatatapogatni. Olyan ragasztó kellene, amit majd műszaki előtt el tudok távolítani, nem szeretném, ha belevauzna valami morcos vizsgabiztos.

Előre is tenkjú.

Ne a simával próbáld, hanem lehet kapni olyan kétoldalas ragszalagot, ami mintha szivacsos lenne. Kb 1 mm vastag puha és nyúlós anyagból van, kb 2cm széles tekercsben lehet venni. A gyári nekem is leesett anno, az első nyári napon leolvadt. Utána ezzel felragasztottam és évekig bírta, és csak azért nem tovább, mert leszedtem. Nyom nélkül lejön egyébként.

Tecsóban meg egy csomó más helyen lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Ne a simával próbáld, hanem lehet kapni olyan kétoldalas ragszalagot, ami mintha szivacsos lenne. Kb 1 mm vastag puha és nyúlós anyagból van, kb 2cm széles tekercsben lehet venni. A gyári nekem is leesett anno, az első nyári napon leolvadt. Utána ezzel felragasztottam és évekig bírta, és csak azért nem tovább, mert leszedtem. Nyom nélkül lejön egyébként.

Tecsóban meg egy csomó más helyen lehet kapni.

Miért, van másfajta is? Én extre erős TESA-val raktam fel, most néztem meg:) fehér, nyúlós, és piros a leszedendő fólia rajta.

Link to comment
Megosztás:

Miért, van másfajta is? Én extre erős TESA-val raktam fel, most néztem meg:) fehér, nyúlós, és piros a leszedendő fólia rajta.

Ez volna a "sima" vagyis a hagyományos vékony: http://www.shopmania.hu/irodai-felszerelesek/p-ragasztoszalag-ketoldalas-56170-7550034000-50mmx5m-tesa-15848729

Ez meg a vastag szivacsos anyagú: http://www.irodaglobal.hu/shop/ragasztastechnika/ragasztoszalagok-tepok-adago/ketoldalu-ragaszto/ragasztoszalag-tesa-ketoldalas-belteri-montazs-15fm-55740-%2856031%29-360-00061

Na, az utóbbi atomtámadás ellen is véd. Azzal nem fog leesni a lámpa. Ennyi a lényeg.

Link to comment
Megosztás:

Na, ilyen simát én még nem is láttam.:) a szivacsos a jó, jaja

Ja és nem ilyen, hanem kültérit vegyen, az bírja a minuszokat meg a tűző napot is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.