Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nincs, de olyan mint invictus első képem, csak vauxhall jellel, felirattal:) meg színrefújt lökőssel.

Az opelclub matrica stimmt:)

Néztem igen. :icon1: Nagyon fain, csak ugye ő is írta, hogy visszatért a gyárihoz. Bennem is bennem van, hogy kellene valamit változtatni tavasszal a kicsikén, de én is inkább a gyárihoz ragaszkodom. Lehet dilemmázok még ezügyben, de nagyon tetszik az egyszer biztos, csak sajnálok hozzányúlni. :D Az biztos, hogy van 1-2 dolog, amit biztosan kicserélek, de az gyári alkatrész!

Link to comment
Megosztás:

Néztem igen. :icon1: Nagyon fain, csak ugye ő is írta, hogy visszatért a gyárihoz. Bennem is bennem van, hogy kellene valamit változtatni tavasszal a kicsikén, de én is inkább a gyárihoz ragaszkodom. Lehet dilemmázok még ezügyben, de nagyon tetszik az egyszer biztos, csak sajnálok hozzányúlni. :D Az biztos, hogy van 1-2 dolog, amit biztosan kicserélek, de az gyári alkatrész!

gsi sötét lámpák is jól állnak neki, és gyári is.
Link to comment
Megosztás:

Mindig is amondó voltam, hogy ez az autó olyan jól össze van rakva, hogy legyen az bármi kár kicserélni rajta. :icon1:

Csak amikor jön az, hogy valami változtatni kellene olyankor hát nem is tudom.

Azért kell átgondolni nagyon, mert nehogy megbánás legyen a vége. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam szalonba kicsit pofozni a kis autót (vezérlés csere) és közbe míg megvártam, szembe tűnt a polcon az elsősegély doboz.

Nekem 2009-ben gyárott volt, ami épp e hónap 1.-én járt le :omg:

Unalmamban rákerestem neten és nem árt figyelni mert 2013.01.01.-el változott a tartalmi kötelezettsége az Elsősegély dobozoknak!

Így én is végignéztem mi van és mi kellene. Patikába arany árban vannak külön a kötszerek, így marad az új vásárlása.

Egy kérdés, ami foglalkoztat. Nem tudom kivesézett dolog-e már ez is?! :huh:

Szóval kizárólag fogyasztás csökkentése szempontból, érdemes-e a nappali menetfény beszerzése, illetve a hátsó izzók cseréje ledes izzóra?

Igaz az, hogy mérhető fogyasztás csökkenése lesz az embernek?! Akár csak fél deci is?

Vagy ez is olyan mint mágnes az üzemanyag csövön...

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam szalonba kicsit pofozni a kis autót (vezérlés csere) és közbe míg megvártam, szembe tűnt a polcon az elsősegély doboz.

Nekem 2009-ben gyárott volt, ami épp e hónap 1.-én járt le :omg:

Unalmamban rákerestem neten és nem árt figyelni mert 2013.01.01.-el változott a tartalmi kötelezettsége az Elsősegély dobozoknak!

Így én is végignéztem mi van és mi kellene. Patikába arany árban vannak külön a kötszerek, így marad az új vásárlása.

Egy kérdés, ami foglalkoztat. Nem tudom kivesézett dolog-e már ez is?! :huh:

Szóval kizárólag fogyasztás csökkentése szempontból, érdemes-e a nappali menetfény beszerzése, illetve a hátsó izzók cseréje ledes izzóra?

Igaz az, hogy mérhető fogyasztás csökkenése lesz az embernek?! Akár csak fél deci is?

Vagy ez is olyan mint mágnes az üzemanyag csövön...

Minden fogyasztó bekapcsolásával nő a fogyasztás, hiszen az általa elhasznált áramot a generátor állítja elő amit a motor forgat meg. A fényszorók meg nem is olyan kicsi fogyasztók,szerintem egy-két decit tuti lehetne nyerni. Hátul próbáltak már ledes izzót,nem nem volt egyenletes a fénye csak egy folt volt a búrán.

Link to comment
Megosztás:

Minden fogyasztó bekapcsolásával nő a fogyasztás, hiszen az általa elhasznált áramot a generátor állítja elő amit a motor forgat meg. A fényszorók meg nem is olyan kicsi fogyasztók,szerintem egy-két decit tuti lehetne nyerni. Hátul próbáltak már ledes izzót,nem nem volt egyenletes a fénye csak egy folt volt a búrán.

Ésszerű, a gondolat menet, de amikor a motor 2-3000-es fordulattal pörög, valóban annyit fogna rajta :huh:

Hátsó izzós egy fénypontot, egy az izzó elé tett felcsiszolt polikarbonát lap megoldja, itt is biztosan. (Zseblámpán már tesztelve)

Link to comment
Megosztás:

Ésszerű, a gondolat menet, de amikor a motor 2-3000-es fordulattal pörög, valóban annyit fogna rajta :huh:

Hátsó izzós egy fénypontot, egy az izzó elé tett felcsiszolt polikarbonát lap megoldja, itt is biztosan. (Zseblámpán már tesztelve)

Hát az alapjárat visszaesik egy pillanatra ha felkapcsolom a tompítottat. A generátornak sem mindegy hogy üresen pörög vagy terhelve. Majd tegyél fel képeket a ledes lámpáról ha elkészült.

Link to comment
Megosztás:

Minden fogyasztó bekapcsolásával nő a fogyasztás, hiszen az általa elhasznált áramot a generátor állítja elő amit a motor forgat meg. A fényszorók meg nem is olyan kicsi fogyasztók,szerintem egy-két decit tuti lehetne nyerni. Hátul próbáltak már ledes izzót,nem nem volt egyenletes a fénye csak egy folt volt a búrán.

1-2 decit?! :huh: Soha.

Amúgy az érvelés helyes, ha elektromosan jobban terheljük a generátort, akkor nagyobb teljesítmény kell a forgatásához. Ezt pedig a motortól veszi el. Egyértelmű. De az a baj, hogy nagyságrendbeli különbség van a kettő között.

A fényszóróizzó, ami jóval nagyobb teljesítményű, mint az össze többi 55W. Ha minden világítást felkapcsolsz akkor az kb 130-140W teljesítmény lehet. A c14nz max teljesítménye pedig kb 44000W, alapjáraton nem tudom mennyi, de ott is nagyságrenddel nagyobb, mint ami az elektromos rendszerhez kell.

Vannak itt villanyosok majd kijavítanak, de ha jól számolok a 70A-es generátor 100% kihasználtság mellett is csak kb 840W-ot vesz el a motortól (ha az egyéb mechanikus veszteséget nem számítjuk).

Na szóval mennyit csökken a fogyasztás, ha lekapcsolod világítást? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

1-2 decit?! :huh: Soha.

Amúgy az érvelés helyes, ha elektromosan jobban terheljük a generátort, akkor nagyobb teljesítmény kell a forgatásához. Ezt pedig a motortól veszi el. Egyértelmű. De az a baj, hogy nagyságrendbeli különbség van a kettő között.

A fényszóróizzó, ami jóval nagyobb teljesítményű, mint az össze többi 55W. Ha minden világítást felkapcsolsz akkor az kb 130-140W teljesítmény lehet. A c14nz max teljesítménye pedig kb 44000W, alapjáraton nem tudom mennyi, de ott is nagyságrenddel nagyobb, mint ami az elektromos rendszerhez kell.

Vannak itt villanyosok majd kijavítanak, de ha jól számolok a 70A-es generátor 100% kihasználtság mellett is csak kb 840W-ot vesz el a motortól (ha az egyéb mechanikus veszteséget nem számítjuk).

Na szóval mennyit csökken a fogyasztás, ha lekapcsolod világítást? :icon1:

Jól gondolod és egyetértek, bár ettől függetlenül a 70A-es generátornál észrevenni tényleg, ha bekapcsoltál valami nagyobb teljesítményű fogyasztót. Én pl mindig a két hűtőventilátor indulását szoktam észrevenni, de a világítást és más egyebet nem. Igaz, nekem 120A-es van. :D Egyébként 14,4V-tal számolva 1008W-tal lehet maximum megterhelni a generátort, ami 70A-rel terhelhető.

Link to comment
Megosztás:

Jól gondolod és egyetértek, bár ettől függetlenül a 70A-es generátornál észrevenni tényleg, ha bekapcsoltál valami nagyobb teljesítményű fogyasztót. Én pl mindig a két hűtőventilátor indulását szoktam észrevenni, de a világítást és más egyebet nem. Igaz, nekem 120A-es van. :D Egyébként 14,4V-tal számolva 1008W-tal lehet maximum megterhelni a generátort, ami 70A-rel terhelhető.

Nekem a gyári 70A-es van. Van értelme nagyobbra cserélni? Mit kellene észrevenni a kisebb vagy a nagyobb teljesítmény miatt?

Csak pusztán kíváncsiságból kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a gyári 70A-es van. Van értelme nagyobbra cserélni? Mit kellene észrevenni a kisebb vagy a nagyobb teljesítmény miatt?

Csak pusztán kíváncsiságból kérdezem.

Anno Udi járt úgy, hogy berakta a klímát a kocsijába, de a 70A-es generátort meghagyta, aztán mesélte, hogy ha megy a klíma és közben felnyomja a tompítottat is, akkor már érezhetően nem megy úgy a kocsi. :D Az a két venti nem kevés villanyt vesz fel még félfordulaton is. Tid klímás, igaz nem gyári, ha jól tudom. Célszerű kicserélni amúgy is bár a tévhittel ellentétben, nem fog többet tölteni az aksiba. :D

Link to comment
Megosztás:

Anno Udi járt úgy, hogy berakta a klímát a kocsijába, de a 70A-es generátort meghagyta, aztán mesélte, hogy ha megy a klíma és közben felnyomja a tompítottat is, akkor már érezhetően nem megy úgy a kocsi. :D Az a két venti nem kevés villanyt vesz fel még félfordulaton is. Tid klímás, igaz nem gyári, ha jól tudom. Célszerű kicserélni amúgy is bár a tévhittel ellentétben, nem fog többet tölteni az aksiba. :D

Ja, ha megy a klíma akkor nem megy a kocsi. :D De ez nem a generátortól van. :D

Ami nekem a klíma miatt plusz fogyasztó, az a vezérlőelektronika meg a display (minimális fogyasztásúak), és a nagyobb hűtőventi. De azt a gyári helyett kellett betenni és nem mellé.

Igazából azért kérdeztem, mert nem egyszer mentem nyáron full klímával, zenével, világítással és nem volt semmi különös. Múkodott.

(Remélem tavasszal a motor problémák is megoldódnak)

Link to comment
Megosztás:

Ja, ha megy a klíma akkor nem megy a kocsi. :D De ez nem a generátortól van. :D

Ami nekem a klíma miatt plusz fogyasztó, az a vezérlőelektronika meg a display (minimális fogyasztásúak), és a nagyobb hűtőventi. De azt a gyári helyett kellett betenni és nem mellé.

Igazából azért kérdeztem, mert nem egyszer mentem nyáron full klímával, zenével, világítással és nem volt semmi különös. Múkodott.

(Remélem tavasszal a motor problémák is megoldódnak)

Konkrétan úgy mesélte, hogy akkor még nincs baj, ha csak a klíma megy, de ha felnyomja mellé a tompítottat, akkor már kezdenek belesz.rni a ventilátorba generátoréknál. :D A gyári enyhén szólva eltér az utólagostól, komolyabb vezérlése is van szerintem, nameg a klímaventik sem picik. :D Az előző céges kocsimban ugyanilyen Bosch venti volt benne vízhűtés és klímahűtés gyanánt, mint az enyémben a belső ventilátor, csak a cégesben egyedül végezte a dolgát. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem nagyon van egyértelmű válasz a nappali menetfényre :huh:

A motor hangon valóban észre lehet venni egyébként ha csak a tompítottat felkapcsolom...

Mivel klíma nincs sajnos ezért a 70 amperes generátor engem kiszolgál :D

Egy telitankos mérésnél nem veszed észre, de az évek alatt észrevehető lenne, csak ugye nincs két ugyanolyan kocsi, ugyanolyan körülmény a pontos méréshez.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan úgy mesélte, hogy akkor még nincs baj, ha csak a klíma megy, de ha felnyomja mellé a tompítottat, akkor már kezdenek belesz.rni a ventilátorba generátoréknál. :D A gyári enyhén szólva eltér az utólagostól, komolyabb vezérlése is van szerintem, nameg a klímaventik sem picik. :D Az előző céges kocsimban ugyanilyen Bosch venti volt benne vízhűtés és klímahűtés gyanánt, mint az enyémben a belső ventilátor, csak a cégesben egyedül végezte a dolgát. :)

Ez ugye az eredeti szr venti:

http://pics.coldline.hu/pics/89028-20100911-EV0Exl.jpg

Ilyenre cseréltem:

http://www.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2011-06-10/661152_tn0.jpg

Fémkeretes, 7 lapátos. Olyan szelet csinál, hogy ha kívülről a hűtőmaszk közelébe teszem a kezem simán érezni lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ez ugye az eredeti szr venti:

http://pics.coldline...0911-EV0Exl.jpg

Ilyenre cseréltem:

http://www.pcbonto.h.../661152_tn0.jpg

Fémkeretes, 7 lapátos. Olyan szelet csinál, hogy ha kívülről a hűtőmaszk közelébe teszem a kezem simán érezni lehet.

Jah ilyen van nekem is, mármint az alsó. Ilyen volt az előző cégesemben is. :D Tudott szelelni rendesen ha nagyon melege volt. :D

Van ilyen ventim tarcsiban is valahol még. :D A tényleg eredetije, csak kicsit zajos. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem nagyon van egyértelmű válasz a nappali menetfényre :huh:

A motor hangon valóban észre lehet venni egyébként ha csak a tompítottat felkapcsolom...

Mivel klíma nincs sajnos ezért a 70 amperes generátor engem kiszolgál :D

Nekem is 70 amperes volt benne eredetileg (nem klímás), de 4 évvel ezelőtt Graznál tönkrement. Helyben csak 65 amperesre tudtam kicseréltetni, de azóta sincs semmi bajom vele.

Ha nincs extra nagy fogyasztód, bőven elég.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.