Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne egy problémám. Mégpedig az, hogy szeretnék fényszórómosót építeni az autóba. Ha jól tudom, F Astrában "nem túl gyakori" azaz nincs fényszórómosó gyárilag, így szereztem amit tudtam, ami pedig egy Corsa B fényszórómosó tartály, motor, nyomásszabályozó, és csövek együtt. Viszont a tartály ugye nem fér el sehol, így készítettem egy kisebb tartályt, de az sem fér el a motortérben.... Nagyon nagy gáz lenne az működés szempontjából, ha a csomagtartóban lenne a tartály, és onnan csövezném előre? Vagy van esetleg valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne, milyen tartállyal megoldani a motortérben való elhelyezést? Elég zsúfolt a motorterem..... :D

Köszi a válaszokat!

Kérdezni kell! :)

Hát kérdezte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az ajtókárpit szövet részét újra lehet kárpitozni? Mert néztem és műanyag bolhákkal van a műanyag részhez fogatva. Viszont csak úgy lehet külön szedni, ha azokat eltöröm vagy elvágom. De akor hogy fogassam vissza újra? o.O

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az ajtókárpit szövet részét újra lehet kárpitozni? Mert néztem és műanyag bolhákkal van a műanyag részhez fogatva. Viszont csak úgy lehet külön szedni, ha azokat eltöröm vagy elvágom. De akor hogy fogassam vissza újra? o.O

Levágod a visszaolvasztott karikákat a hátuljáról, akkor a csapok megmaradnak, és nagy alátétes csavarral bele tudod fogatni.

Link to comment
Megosztás:

Levágod a visszaolvasztott karikákat a hátuljáról, akkor a csapok megmaradnak, és nagy alátétes csavarral bele tudod fogatni.

Én is erre gondoltam, csak kíváncsi voltam van-e jobb ötlet. De akor így csinálom. Köszi a segítséget :)

Link to comment
Megosztás:

Az 5 ajtós ferdehátúnál a hátsó ablak spricnijének a csöve hol van elvezetve? A tető kárpit alatt vagy a szőnyeg alatt?

Jobb oldalon fenn a tetőkárpit alatt. Az A-oszlopban megy fel a cső, végig az ajtók feletti csatornában... és itt akadtam el, amikor be akartam én is húzni a csövet. Ugyanis ebből az ajtók feletti csatornából nem tudom, hol jönne ki a cső hátul, mert nekem nincs ott semmi nyílás, az a csatorna a hátsó ajtónál elkanyarodik lefelé. De gondolom nem kell levinni a csomitartóba, és onnan vissza fel a gumi átvezetőhöz... Nemsokára cserélnem kell a tetőkárpitot is (már ha tudok szerezni jó állapotút), akkor majd jobban lebontok mindent, és megoldom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Ennyi idős autón rohadást biztos találni fogsz, kombiknak általában rohad a csomagtartó ajtójuk, illetve f astra betegség a tanksapka körüli rozsda is. A nyúlványokat elöl nézd meg nem-e rohadtak lyukasra, a tornyokat elől.

Érdemes megrángatni a kerekeket, főleg hátul, ha nagyon kopottak a csapágyak akkor kopogni fog, aztán tesztvezetésnél érdemes nézni a lengéscsillapítást, nem-e húz félre a kormány egyenes úton.

Belül működjön minden, hűtés, fűtés, stb.

Menet közben, motorfékkel gurulj, ne rángasson, vagy fulladozzon.

A NZ-s motorok butított jószágok így kb leölhetetlenek.

Indításnál nézd, hogy nem e füstöl, illetve amikor gázt adsz neki.

Motortérben hengerfej tömítésnél ne legyen olaj.

Nekem is 1.4 NZ van, majd most úgyis írni fogják, hogy hagyd a francba, vegyél se-t, de fogyasztásban jobb az NZ ha rendben van.

Illetve jobban tűri azt amire te szeretnéd használni.

Link to comment
Megosztás:

A rohadással mindenképp számolok,ilyen idős opeleknél a rozsdamentesség aranyat ér(volt kadettom,elnyűhetetlen,a karosszéria elhamvadt,ez tette be a kaput,semmi más baja nem volt 700.000 kilométerrel maga mögött :icon1: ).Egy fix területen mozgok,de elég nagy és viszonylag hamar kell bejárni ezért nem játszik a dízel(viszont a terepviszonyok miatt meg az lenne jobb:Lejtő-emelkedő lejtő-emelkedő).Az elsődleges szempont az egyszerűség,ezért is írtam NZ-t :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

Link to comment
Megosztás:

Jobb oldalon fenn a tetőkárpit alatt. Az A-oszlopban megy fel a cső, végig az ajtók feletti csatornában... és itt akadtam el, amikor be akartam én is húzni a csövet. Ugyanis ebből az ajtók feletti csatornából nem tudom, hol jönne ki a cső hátul, mert nekem nincs ott semmi nyílás, az a csatorna a hátsó ajtónál elkanyarodik lefelé. De gondolom nem kell levinni a csomitartóba, és onnan vissza fel a gumi átvezetőhöz... Nemsokára cserélnem kell a tetőkárpitot is (már ha tudok szerezni jó állapotút), akkor majd jobban lebontok mindent, és megoldom.

Én most kárpitozom újra. Az előző tulaj valamit csinált a csővel, mert a gumi átvezetőnél már nincs cső, valamint elől a tartályon a kimenet le van vakítva, de ott még meg van a cső. Az első ki lett cserélve már. Ha már csinálom a tetőt, akkor a hátsóét is újra húzom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Mindenképp 1.6ban gondolkozz szerintem, az 1.4 főleg caravanban zabál, az 1.6 már jobban viszi azt a kasznit. De még az 1.8tól se nagyon félnék.

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

Nem értem mi a baj a dizellel.

Birja ez is az inditozást. Városban ugysem tudsz száguldozni.Városi tempót simán tudja, és szinte alapjáraton. Az X17DTL környezetvédelmi besorolása nem okoz gondot egy esetleges szmogriadó esetén. A fogyasztása pedig nem megy 6 főlé városban sem.

Link to comment
Megosztás:

Én most kárpitozom újra. Az előző tulaj valamit csinált a csővel, mert a gumi átvezetőnél már nincs cső, valamint elől a tartályon a kimenet le van vakítva, de ott még meg van a cső. Az első ki lett cserélve már. Ha már csinálom a tetőt, akkor a hátsóét is újra húzom.

Sanszos, hogy eltört a cső (az átvezető környékén szokott) és nem cserélték, hanem kiiktatták, hogy ne áztassa le a kárpitot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

sztem se vegyél C1xNZ-t a plakett miatt, lehet most nem kell(nemtom hol fogsz futárkodni), de később jól jöhet még

meg az X1...-es kb(!) ugyanaz, sztem még a fogyaztási is jobb (lehet)

meg sztem a gyújtás megoldása is jobb, ez a forgó rotoros azé macerásabb mint a DISes, szerintem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Minden reggel sárga lámpával indul az autó, kis idő múlva elalszik. Ma kiolvastam belőle a kódokat. Drót be 5-6 közé, gyújtás, és olvas. A 12-őt nem villogja, ami a kiolvasás kezdetét jelezné, csak egymás után a hibakódokat folyamatosan. Egyik kód 14, ez hűtőközeg hőszenzor alacsony feszültség. Ez melyik jeladó lenne? Hol találom a hűtőn vagy a blokkon? Klímás X14XE a kocsi. A másik kód viszont nem tudom mit jelenthet. először 10-et villog, ami a 0 lenne ugye, kis szünet, aztán 5-öt. De ilyen kódot nem találtam, hogy 05..... Tud valaki segíteni?

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.