Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

Kedves Csavez!

Ez a H Astra topikja, és csak pár hozzászólást kellett volna visszaolvasod.

Gyártóművi követelmény: dexos2

Ha az olaj támogatja, mehet bele.

Visszább megtalálod mantec kolléga hozzászólását, amiben felsorolja a követelményt teljesítő olajokat.

Legtöbben a gyári, GM dexos2 olajat használjuk.

Üdv!

O

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók, T Mantec!

1-2 hónapja van egy 2005-ös 1.6-os benzines Z16XEP H Astrám, aminél fordulatszám ingadozást tapasztaltam, emellett az olajat is ette. Kiderült a hiba oka (sajnos nem tudom pontosan megfogalmazni, nem igazán értek hozzá), valami membrán szakadt el, és csere után szerencsére teljesen eltűnt a fordulatszámos probléma, viszont az olajat változatlanul fogyasztja. Összesen kb. a 800 km alatt, mióta nálam van, 6-7 decit biztos rátöltöttem.

A vásárlás után nem sokkal cseréltem az olajat, Valvoline 5w30 került bele. A kérdésem az, hogy a probléma orvosolható mondjuk azzal, hogy 10w40 olajat töltünk bele (első körben ezt ajánlotta a szerelőm), vagy elkerülhetetlen a motorfelújítás, esetleg van más megoldás, vagy rossz olajat töltöttem? Ha generálozásra kerülne a sor, az kb. mennyibe kerül egy ilyen típusú H Astránál (gondolom egy kisebb vagyon)?

Köszönöm szépen előre is, kellemes ünnepeket!

Üdv,

Vertigo

Módosítva : Vertigo
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók, T Mantec!

1-2 hónapja van egy 2005-ös 1.6-os benzines Z16XEP H Astrám, aminél fordulatszám ingadozást tapasztaltam, emellett az olajat is ette. Kiderült a hiba oka (sajnos nem tudom pontosan megfogalmazni, nem igazán értek hozzá), valami membrán szakadt el, és csere után szerencsére teljesen eltűnt a fordulatszámos probléma, viszont az olajat változatlanul fogyasztja. Összesen kb. a 800 km alatt, mióta nálam van, 6-7 decit biztos rátöltöttem.

A vásárlás után nem sokkal cseréltem az olajat, Valvoline 5w30 került bele. A kérdésem az, hogy a probléma orvosolható mondjuk azzal, hogy 10w40 olajat töltünk bele (első körben ezt ajánlotta a szerelőm), vagy elkerülhetetlen a motorfelújítás, esetleg van más megoldás, vagy rossz olajat töltöttem? Ha generálozásra kerülne a sor, az kb. mennyibe kerül egy ilyen típusú H Astránál (gondolom egy kisebb vagyon)?

Köszönöm szépen előre is, kellemes ünnepeket!

Üdv,

Vertigo

Távolról nehéz válaszolni rá motorgiagnosztika nélkül, de a Z16XEP-ből kiindulva lehet neked is szelepszárszimering gondod lesz.

Ha ez van, akkor hengerfej felújítást nem kerülöd el. Attól függően, hogy milyen alkatrész kerül beépítésre, min. 100eFt.

Link to comment
Megosztás:

Távolról nehéz válaszolni rá motorgiagnosztika nélkül, de a Z16XEP-ből kiindulva lehet neked is szelepszárszimering gondod lesz.

Ha ez van, akkor hengerfej felújítást nem kerülöd el. Attól függően, hogy milyen alkatrész kerül beépítésre, min. 100eFt.

Ajjaj, ez nem hangzik valami jól. A sűrűbb olaj használata segíthet, vagy csak elodázza a problémát?

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók, T Mantec!

1-2 hónapja van egy 2005-ös 1.6-os benzines Z16XEP H Astrám, aminél fordulatszám ingadozást tapasztaltam, emellett az olajat is ette. Kiderült a hiba oka (sajnos nem tudom pontosan megfogalmazni, nem igazán értek hozzá), valami membrán szakadt el, és csere után szerencsére teljesen eltűnt a fordulatszámos probléma, viszont az olajat változatlanul fogyasztja. Összesen kb. a 800 km alatt, mióta nálam van, 6-7 decit biztos rátöltöttem.

A vásárlás után nem sokkal cseréltem az olajat, Valvoline 5w30 került bele. A kérdésem az, hogy a probléma orvosolható mondjuk azzal, hogy 10w40 olajat töltünk bele (első körben ezt ajánlotta a szerelőm), vagy elkerülhetetlen a motorfelújítás, esetleg van más megoldás, vagy rossz olajat töltöttem? Ha generálozásra kerülne a sor, az kb. mennyibe kerül egy ilyen típusú H Astránál (gondolom egy kisebb vagyon)?

Köszönöm szépen előre is, kellemes ünnepeket!

Üdv,

Vertigo

A gyár által megadott előírást teljesítő olaj kell bele, aminek a neve dexos2. Ha az olajon ez szerepel, akkor beleöntheted, ha nem akkor felejtsd el, akármilyen jó márka és akármennyire is olcsó. A "vastagabb" olaj nem biztos, hogy jót fog tenni neki. Más a viszkozitása, nem biztos, hogy hosszú távon jó megoldás.

Ha nincs szivárgás, akkor bizony a motor eszi az olajat, de ezt a kipufogógáz színéből meg lehet mondani.

Link to comment
Megosztás:

T Vertigo!

"... Valvoline 5w30 ..."
Ha a Valvoline Synpower 5W-30-ról van szó. semmilyem GM (Opel) követelményt nem teljesít. GM (Opel) motorba nem való.

Az Ashland konszern Valvoline márkanéven forgalmazott motorolajai közül nincs olyan, mely rendelkezne a GM aktuális gyártóművi elfogadásával (GM dexos2).


"... orvosolható ..."
Nem.
A feladat az elkopott alkatrész(ek) megkeresése, kicserélése.
Erre kizárólag hozzáértő szerelő képes.

Link to comment
Megosztás:

T mantec, Astra555!

Hoppá, ezt nem tudtam. Az, hogy nem teljesíti a követelményeket, mit jelent pontosan? Nem voltam lusta hozzá, még a korábbi hozzászólásom megírása előtt elolvastam kb. 14-15 oldalt ebben a topikban, viszont ez nem derült ki számomra.

Jelentheti azt, hogy nincs is nagyobb probléma, és csak emiatt fogyasztotta az olajat? Ha normális, GM dexos2-nek megfelelőt töltök bele, elképzelhető, hogy megoldódik a problémám és nem eszi tovább?

A fent említett követelményeknek megfelelően, melyik motorolajat javasoljátok ár/érték arányban?

Nagyon köszönöm a segítséget!

Szerk: egyébként igen, a Valvoline Synpower 5w30 típusú volt az.

Módosítva : Vertigo
Link to comment
Megosztás:

T Vertigo!

"... pontosan ..."

Hosszú.

A minden napi autó üzemeltetéshez elég annyi, hogy GM dexos2 jöváhagyással kell rendelkezni a motorolajnak.

A gyártóművi jöváhagyással rendelkező motorolajok listáját az előző oldalon találod

.

",,, jelentheti ..."

Probléma van, méretéről nincs információ.

"... elképzelhető ..."

Nem.

A motorolajnak ilyen gyógyhatása nem ismert.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók, T Mantec!

1-2 hónapja van egy 2005-ös 1.6-os benzines Z16XEP H Astrám, aminél fordulatszám ingadozást tapasztaltam, emellett az olajat is ette. Kiderült a hiba oka (sajnos nem tudom pontosan megfogalmazni, nem igazán értek hozzá), valami membrán szakadt el, és csere után szerencsére teljesen eltűnt a fordulatszámos probléma, viszont az olajat változatlanul fogyasztja. Összesen kb. a 800 km alatt, mióta nálam van, 6-7 decit biztos rátöltöttem.

A vásárlás után nem sokkal cseréltem az olajat, Valvoline 5w30 került bele. A kérdésem az, hogy a probléma orvosolható mondjuk azzal, hogy 10w40 olajat töltünk bele (első körben ezt ajánlotta a szerelőm), vagy elkerülhetetlen a motorfelújítás, esetleg van más megoldás, vagy rossz olajat töltöttem? Ha generálozásra kerülne a sor, az kb. mennyibe kerül egy ilyen típusú H Astránál (gondolom egy kisebb vagyon)?

Köszönöm szépen előre is, kellemes ünnepeket!

Üdv,

Vertigo

Szia.

Viszont ha ekkora a baj, nyugodtan reklamálhatsz az eladónál. Fél év garit adnia kell a fő alkatrészekre, szerintem ez a hiba "beletartozik".

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Viszont ha ekkora a baj, nyugodtan reklamálhatsz az eladónál. Fél év garit adnia kell a fő alkatrészekre, szerintem ez a hiba "beletartozik".

Szavatosság, nem garancia. De valóban, az olajfogyasztás nem 800 km-en alakul nulláról 6-7 dl-re, így lehetne beszélgetni az eladóval.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szavatosság, nem garancia. De valóban, az olajfogyasztás nem 800 km-en alakul nulláról 6-7 dl-re, így lehetne beszélgetni az eladóval.

"A polgári törvénykönyv minden használt termék vásárlása esetén

legkevesebb egy éves szavatossági időt ír elő, fogyasztói szerződés esetében, ha

nem fogyasztói szerződésről beszélünk, akkor fél évet."

"Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6

hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan

helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba

a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete ha a fogyasztó a

gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7-

12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedői véleménye szerint a

hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani

ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági

fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő."

Az első 6 hónap garanciának is tekinthető, mert nem neked kell bizonyítani....de igazad van, szavatosság.

de bővebben itt.

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Elnézést, hogy akaratlanul is ebbe az irányba terelődött a beszélgetés és szétoffoljuk az olajos topikot, de akkor már én is hozzászólok. Szóval magánszemélyen keresztül, de hivatalosan papír szerint kereskedőtől vettem az autót. Már a fordulatszám ingadozáskor beszéltem vele, és mondta, hogy egy forintot sem tervez fizetni, pereljem be, ha akarom. De egyrészt a francnak sincs kedve pereskedni, másrészt többe kerülne, mint a javítás. Ha tényleg motorfelújításra kerül sor, akkor egyelőre nem sok ötletem van, hogy mit csináljak.

Link to comment
Megosztás:

T Maybal!

Felhívnám a figyelmet az idézett szövegben előforduló "kereskedő" kifejezésre.

Mi van, ha nem használtautó kereskedőtől, hanem magánszemélytől vásárolt az autó?

Akkor csak sajna fél év a szavatosság.....Azon van a hangsúly, hogy "fogyasztói szerződés"-köt e az ember, vagy nem. Ha "nem fogyasztói szerződés"-t köt at ember, azaz nem céggel szerződsz, hanem magánszeméllyel.

"Külön megegyezés hiányában a polgári törvénykönyv pusztán fél év szavatossági időt ír elő általános szabályai alapján, mivel ebben az esetben nem fogyasztói szerződésről beszélünk."

De talán a lényeg ebben van:

"Fogyasztói szerződés akkor jön létre, ha magánember vásárol autót kereskedő cégtől, vagy autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozótól. A szavatossági gondok itt kezdődnek, a kereskedők jó része ugyanis csak bizományosi értékesítést vállal, azaz a használt autót nem mint tulajdonos, hanem mint közvetítő árulja, az adásvételi szerződésen a korábbi tulajdonos neve fog

szerepelni. Ilyen esetben megegyezés kérdése, hogy mennyi szavatosságot kötnek ki a felek, ezt nem árt az adásvételi szerződésben is rögzíteni. Külön megegyezés hiányában a polgári törvénykönyv pusztán fél év szavatossági időt ír elő általános

szabályai alapján, mivel ebben az esetben nem fogyasztói szerződésről beszélünk.

Sokkal előnyösebb a fogyasztó számára, ha az autót a kereskedőtől vásárolja. A kereskedések többsége akkor szokta saját autóként árulni a négykerekűt, ha azt másik járműre becserélték. Márkakereskedésekben gyakrabban találhatunk ilyen autókat, ebben az esetben a kereskedőnek törvényből eredően kötelessége az egy év szavatossági idő biztosítása. Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan

helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7-12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedői véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő."

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Kereskedő (Kft.), a magánszemélyt csak arra értettem, hogy vele találkoztam többször, de az adás-vételin a Kft. szerepel, maga az eladó személy csak tanúként van feltüntetve.

Akkor nagyon egyszerű a történet. Ez esetben ahogy feljebb olvashattad, bizony ő fog fizetni. Az autót úgyis javítani kell, ezért javasolnék egy olyan szerelőt, aki akár bíróság előtt is kiáll melletted a szakvéleményével. Szóval a javításra így is-úgy is kidobod a pénzt, a kérdés, hogy szeretnéd e viszont látni azt a kb. 100-200 ezret?

Ha igen, akkor nagyjából ügyvéd sem kell, mert 200 ezer alatt Te magad is ki tudsz tölteni egy fizetési meghagyást. Ez akkor kell, amikor a szerelő már feltárta a hibákat és bizonyítani tudja, hogy már a vásárláskor is fennálltak.

Szóval szerintem nem reménytelen a dolog. De egy ügyvéd által szépen megfogalmazott levél is megteheti a hatását. Ha csak emiatt nem akarja bedönteni a cégét.

Ja, olajat meg cserélj minél gyorsabban, olyanra, ami megfelel az előírásoknak.

T. Mantec!

Magánszemélytől vásárolt autó esetén is létezik a szavatosság, de ott tudomásom szerint csak 6 hónapról van szó. Szerintem azért, mert az nem fogyasztói szerződés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újdonsült fórumozó vagyok. Nem rég tettem szert egy G astrára.Az autó eleje korábban sérülve volt, ezt megcsinálták és kettő darab Hella típusú lámpa testet tettek bele a gyári helyett. A problémám az, hogy a fényszóró magasság állító a 0 álláson van és így is alig látok a tompított fényszóróval, talán 6-7 métert vihet előre. A távolsági az jól világít. Valahol esetleg tudok állítani még a lámpa testen, hogy messzebbre világítson? Lehet, hogy nincs megfelelően beállítva a fényszóró?

Ha esetleg van erre egy módszer, akkor kérem írja le valaki, hogy mit és hogyan kell állítani, hogy jó legyen. A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.