Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nemsokat talán fél percet.De akkor nemmarad más pumpa csere lessz ebböl:(

Ez érdekes, fél perc állás után 5percig van olajnyomás? Ennyi idő alatt nem tud visszahűlni az olaj... :o

Milyen olajszűrőt használsz?

Elküldve

hát igen nagyon érdekes. Ez az olajgond egy nagy sz...ás. Már készvagyok töle.

olajszürö az noném autosbolt által ök meg azthiszem az unixtol veszik.

Elküldve

Erősen érik 1 motorcsere Atesz cartárs. :D

Az olaj(nyomás) hiány hamar megmutatja "áldásos" hatását. :o

Csak a többiek véleményét tudom osztani. Minél előbb orvosolni kell a gondot. És 10-40W olaj, ennél sűrűbb nem kell.

A motort viszont szét kellene bontani, tudom nem olcsó, de halálos a kór ami elkapta. :)

Elküldve
Erősen érik 1 motorcsere Atesz cartárs. :D

Az olaj(nyomás) hiány hamar megmutatja "áldásos" hatását. :o

Csak a többiek véleményét tudom osztani. Minél előbb orvosolni kell a gondot. És 10-40W olaj, ennél sűrűbb nem kell.

A motort viszont szét kellene bontani, tudom nem olcsó, de halálos a kór ami elkapta. :)

Ez de jó megfogalmazás :) Sajnos :(

Elküldve

@Atesz és mindenki akik itt az olajnyomáson tanakodnak:

1., Először is nem derült ki hogy milyen motor van abban a Vectrában amivel a probléma van, bár párat (C16NZ, C18NZ, C20NE) megnéztem, az olajnyomás alsó, minimum értéke (meleg motornál, alapjáraton) mindnél 1.5bar.

2., Aztán: ha ez az érték nincs meg állandóan (és ahogy olvastam nincsen), akkor még nem feltétlenül kell az egész olajpumpát cserélni, elegendő az olajnyomáskapcsolót (bár mivel ez a pumpával szerves egységet alkot (bár külön is szerelhető), annak cseréje is megoldja a problémát), mivel ez felel az olajnyomás állandó értéken tartásáért.

Így néz ki az olajszivattyú, a nyomásszabályzó szelep ezen a képen a 8-as számú alkatrész (és a 9-es számú rugója), ezeket érdemes megnézni és megtisztítani, lehetséges hogy a sok olajsártól beragadt, nem mozog rendesen.

cali_vectra_olajszivattyu.jpg

Ha tisztítás után sem működik rendesen vagy nem lehet/nincs mit tisztítani rajta, akkor első körben megpróbálkoznék ennek a cseréjével, mielőtt komplett új olajpumpát veszek.

A nyomásszabályzó dugattyújának cikkszáma az Opelnél 3448846, a rugóé pedig 3448847.

Elküldve
@Atesz és mindenki akik itt az olajnyomáson tanakodnak:

1., Először is nem derült ki hogy milyen motor van abban a Vectrában amivel a probléma van, bár párat (C16NZ, C18NZ, C20NE) megnéztem, az olajnyomás alsó, minimum értéke (meleg motornál, alapjáraton) mindnél 1.5bar.

2., Aztán: ha ez az érték nincs meg állandóan (és ahogy olvastam nincsen), akkor még nem feltétlenül kell az egész olajpumpát cserélni, elegendő az olajnyomáskapcsolót (bár mivel ez a pumpával szerves egységet alkot (bár külön is szerelhető), annak cseréje is megoldja a problémát), mivel ez felel az olajnyomás állandó értéken tartásáért.

Így néz ki az olajszivattyú, a nyomásszabályzó szelep ezen a képen a 8-as számú alkatrész (és a 9-es számú rugója), ezeket érdemes megnézni és megtisztítani, lehetséges hogy a sok olajsártól beragadt, nem mozog rendesen.

http://i656.photobucket.com/albums/uu281/t...ajszivattyu.jpg

Ha tisztítás után sem működik rendesen vagy nem lehet/nincs mit tisztítani rajta, akkor első körben megpróbálkoznék ennek a cseréjével, mielőtt komplett új olajpumpát veszek.

A nyomásszabályzó dugattyújának cikkszáma az Opelnél 3448846, a rugóé pedig 3448847.

Ezt szerintem a GYIK ba simán belehetne tenni. Sokaknak segítene, 100%!!

Elküldve
@Atesz és mindenki akik itt az olajnyomáson tanakodnak:

1., Először is nem derült ki hogy milyen motor van abban a Vectrában amivel a probléma van, bár párat (C16NZ, C18NZ, C20NE) megnéztem, az olajnyomás alsó, minimum értéke (meleg motornál, alapjáraton) mindnél 1.5bar.

2., Aztán: ha ez az érték nincs meg állandóan (és ahogy olvastam nincsen), akkor még nem feltétlenül kell az egész olajpumpát cserélni, elegendő az olajnyomáskapcsolót (bár mivel ez a pumpával szerves egységet alkot (bár külön is szerelhető), annak cseréje is megoldja a problémát), mivel ez felel az olajnyomás állandó értéken tartásáért.

Így néz ki az olajszivattyú, a nyomásszabályzó szelep ezen a képen a 8-as számú alkatrész (és a 9-es számú rugója), ezeket érdemes megnézni és megtisztítani, lehetséges hogy a sok olajsártól beragadt, nem mozog rendesen.

http://i656.photobucket.com/albums/uu281/t...ajszivattyu.jpg

Ha tisztítás után sem működik rendesen vagy nem lehet/nincs mit tisztítani rajta, akkor első körben megpróbálkoznék ennek a cseréjével, mielőtt komplett új olajpumpát veszek.

A nyomásszabályzó dugattyújának cikkszáma az Opelnél 3448846, a rugóé pedig 3448847.

Hmmm, amikor anno kerestem ilyet akkor azt válaszolták mindenhol, hogy már nem lehet kapni sehol. Ezért vettem új pumpát :excl:

A tisztítást tényleg érdemes megpróbálni. Engem az zavar meg kicsit Atesz problémájánál, hogy fél perc állás után 5 percig jó a nyomás...

Elküldve
Sziasztok!

Opel astrám van 92-es.Most vettem új termosztátot a jobbik minőségűt.Az a problémám, hogy nem megy fel a víz hőfoka 40 fok felé.Azon a napon mikor ki lett cserélve a termosztát 50 km után 100 fokon állt a mutató.Azóta eltelt másfél hét és egyetlen alkalommal sem ment 40 fok fölé.A meleg viszont jön "éget".Ilyenkor mi lehet a probléma?

Ez a 2. termosztátom a kocsiban és az első is így működött aztán már meg sem mozdult a mutató még nyáron sem.Ha valaki tud nekem okosat mondani kérem segítsen!Köszönöm.

Ahogy Tgabika is írta ez Veki topic, de:

Milyen termosztátot tettél bele? Nekem a zsír új utángyártott is ezt csinálta. A Wahler bejött többünknek is, ez minőségi cucc.

Elküldve
Sziasztok

Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj

köszi előre a segítséget

Alapjárati motor volt már takarítva?

  • 3 weeks later...
Elküldve

Nagy bajba leszek én télen :S

Már most -1 -2 fok körül nem akar indulni az autó :excl: Múltkor is volt ilyen, felmelegitettem a gyertyákat és akkor pöccröff, most lemerült a 420A inditóáramú akkumlátorom, azt töltöm. 1.8-as benzineshez elég ez a 420A?? előzőleg 600 volt csak galyra ment :S

Feltöltöm az akkumlátort, felmelegitem a gyertyákat és megprobálom beinditani, remélem indulni fog :S És ha indul meleg gyertyával akkor mi a gond??? Kevés az akkumlátor inditóárama, vagy rosszak a gyertyák vagy mi???

Elküldve
Nagy bajba leszek én télen :S

Már most -1 -2 fok körül nem akar indulni az autó :( Múltkor is volt ilyen, felmelegitettem a gyertyákat és akkor pöccröff, most lemerült a 420A inditóáramú akkumlátorom, azt töltöm. 1.8-as benzineshez elég ez a 420A?? előzőleg 600 volt csak galyra ment :S

Feltöltöm az akkumlátort, felmelegitem a gyertyákat és megprobálom beinditani, remélem indulni fog :S És ha indul meleg gyertyával akkor mi a gond??? Kevés az akkumlátor inditóárama, vagy rosszak a gyertyák vagy mi???

Hát elméletben szűken, de elégnek kellene lennie. Nekem (amivel vettem) valami 390A az indítóáram, de simán viszi a 2000-es mocit.

A gyertyákban hány km lehet? Volt már olyan 25-30000 km és kuka :excl: Persze volt ellenpélda is sokkal sokkal több km.-el. Ha sok, vagy nem vagy benne biztos, akkor én cserélném őket (vagy gyári GM, vagy NGK).

Milyen gyorsan tekeri az önindító a motort egyébként?

Elküldve
Hát elméletben szűken, de elégnek kellene lennie. Nekem (amivel vettem) valami 390A az indítóáram, de simán viszi a 2000-es mocit.

A gyertyákban hány km lehet? Volt már olyan 25-30000 km és kuka :( Persze volt ellenpélda is sokkal sokkal több km.-el. Ha sok, vagy nem vagy benne biztos, akkor én cserélném őket (vagy gyári GM, vagy NGK).

Milyen gyorsan tekeri az önindító a motort egyébként?

Ezek a gyertyák nagyon feketék, amióta nálam van nem volt cserélve. Honnan tudom hogy kuka?? Múltkor felmelegitettem a gyertyákat és ment, és utána még 1 hétig szépen indult.

Most az akkumlátor töltőn van mert már 12.2V van és ekkor már lassan tekeri, de tekeri. Töltő 1/4 et mutat, van rajta mit tölteni, csak nagyon lassan tölti

Unixnál néztem gyertyát de van rengetek fajta. Segitesz választani? Oda 20% kedvezményem van :excl:

Elküldve
Ezek a gyertyák nagyon feketék, amióta nálam van nem volt cserélve. Honnan tudom hogy kuka?? Múltkor felmelegitettem a gyertyákat és ment, és utána még 1 hétig szépen indult.

Most az akkumlátor töltőn van mert már 12.2V van és ekkor már lassan tekeri, de tekeri. Töltő 1/4 et mutat, van rajta mit tölteni, csak nagyon lassan tölti

Unixnál néztem gyertyát de van rengetek fajta. Segitesz választani? Oda 20% kedvezményem van :excl:

Onnan tudod, hogy kuka, hogy már nehezen vagy sehogy nem indul :(

Hát az első 3 legolcsóbból (Beru, NGK, Bosch) szerintem bármelyik jöhet.

Elküldve
Ezek a gyertyák nagyon feketék, amióta nálam van nem volt cserélve. Honnan tudom hogy kuka?? Múltkor felmelegitettem a gyertyákat és ment, és utána még 1 hétig szépen indult.

Most az akkumlátor töltőn van mert már 12.2V van és ekkor már lassan tekeri, de tekeri. Töltő 1/4 et mutat, van rajta mit tölteni, csak nagyon lassan tölti

Unixnál néztem gyertyát de van rengetek fajta. Segitesz választani? Oda 20% kedvezményem van :excl:

NGK BPR5ES típusú gyertya való a tiedbe!

Elküldve

Rendesen tölt a generátorod?

Lehet az is, hogy nem megfelelő a töltésed, így szépen lassan lemerül az akksid!

A hideg meg még odavág neki!

Nagy bajba leszek én télen :S

Már most -1 -2 fok körül nem akar indulni az autó :excl: Múltkor is volt ilyen, felmelegitettem a gyertyákat és akkor pöccröff, most lemerült a 420A inditóáramú akkumlátorom, azt töltöm. 1.8-as benzineshez elég ez a 420A?? előzőleg 600 volt csak galyra ment :S

Feltöltöm az akkumlátort, felmelegitem a gyertyákat és megprobálom beinditani, remélem indulni fog :S És ha indul meleg gyertyával akkor mi a gond??? Kevés az akkumlátor inditóárama, vagy rosszak a gyertyák vagy mi???

Elküldve
Rendesen tölt a generátorod?

Lehet az is, hogy nem megfelelő a töltésed, így szépen lassan lemerül az akksid!

A hideg meg még odavág neki!

Generátor jó, feltöltöttem az akkumlátort és még mindig nem indul :@

Levettem a csöveket megnézni van e benzin, ami elől van benzincső, abból bizony nem folyik a benzin, de ami a tüzfalnál van abból folyik.

Most ilyenkor mi legyen?

Elküldve
NGK BPR5ES típusú gyertya való a tiedbe!

A két pólusú gyertya miért jobb?? Melyik javasolt télen? Bosch nem jobb mint az NGK??

Elküldve
A két pólusú gyertya miért jobb?? Melyik javasolt télen? Bosch nem jobb mint az NGK??

1kutya mind. A választást a pénztárcád mérete határozza meg:) újabb c18nz be írja a 2pólusút, de teljesen jó a régebbibe is.

Elküldve
1kutya mind. A választást a pénztárcád mérete határozza meg:) újabb c18nz be írja a 2pólusút, de teljesen jó a régebbibe is.

Haveromnak 4 pólusu van és amióta megvan neki nagyon zabálja a benzint. Akkor ez a NGK zavarszürövel?

gyertya_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
A két pólusú gyertya miért jobb?? Melyik javasolt télen? Bosch nem jobb mint az NGK??

Haveromnak 4 pólusu van és amióta megvan neki nagyon zabálja a benzint. Akkor ez a NGK zavarszürövel?

http://kepfeltoltes.hu/101202/gyertya_www....ltoltes.hu_.jpg

A gyárim is 2pólusú. Igazából olyan egetrengető különbség nincs köztük (mivel a 2 pólusú is csak 1 póluson szikrázik), maximum tovább bírja mint a sima.

Fiat motoromban sokáig volt 4 pólusú, de nem tapasztaltam túlfogyasztást. Azóta meg 3 pólusú Beru van benne, ki tudja hány 1000km óta, de még most is jobban indul 2hónap állás után mint a Veki indulna 1 hét után :excl: (De ez más tészta)

Most nekem is NGK van benne.

Generátor jó, feltöltöttem az akkumlátort és még mindig nem indul :@

Levettem a csöveket megnézni van e benzin, ami elől van benzincső, abból bizony nem folyik a benzin, de ami a tüzfalnál van abból folyik.

Most ilyenkor mi legyen?

Sajna nem vágom, hogy melyik a visszafolyóág C18NZ-nél :(

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.