Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Milyen motoros? egytengelyes? igy csak találgatni lehet, elszakadt a vezérműszíj, eltörtek a himbák, fellazult a vezérműtengely kerék aztán elnyírta a stiftet...

valami bővebb info??

Szétszedtem teljesen. Nem szakadt el a vezérműszíj, nem forgo a vezérműtengely. Csapágyak beálltak volna??? 1 tengelyes c16nz

Link to comment
Megosztás:

Beszéltünk már erről régebben msn-en. Inkább az olajnyomás az ami miatt 1500 alatt nem nagyon használom. Hiába bírja, ha kopik a technika.

A másik, meg szerintem nem éri el azt az optimális üzemi körülményeket (hőmérséklet, fordulat) és simán el tudom képzelni hogy bekokszosodik a dugattyú, a gyűrű és a szelepek.

Még az enyémen is érzem azt, ha egy hosszabb meghajtás után sokkal könnyebben forog a motor, mivel szépen kiég a koksz a rendszerből.

Másik: én 3.ban szoktam 45-55 között menni, itt még bőven gazdaságos a fogyi és még a technikának is jó. Azért a 16 szelepest a fordulatra tervezték, nem? <_<

Amúgy az alapjárati fogyi 1.0-1,2 szokott lenni.

Általános érvényű szabály hogy minden motort a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám környékén lehet a leggazdaságosabban üzemeltetni. Ez a leggazdaságosabb üzemeltetés nem azt jelenti hogy itt fogyaszt a legkevesebbet, hanem hogy ezen a fordulatszámon a legkiegyenlítettebb a menetteljesítmény, a fogyasztás, és a tartósság hármasa, azaz a leadott teljesítmény arányában itt fogyaszt a legkevesebbet, és a motor üzemi hőfoka is itt a legjobb, valamint itt kell a legkevesebb kompromisszumot kötni a kopás tekintetében is. Tehát alacsonyabb fordulatszámon lehet hogy még kevesebbet fogyaszt, de nem annyival mint amennyivel sz@rabbul megy vagy amennyivel jobban kopik. Globálisan kell nézni a dolgokat.

A legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámok C20NE esetén 2600 1/min, X20XEV esetén pedig 4000 1/min. Ebből is látszik hogy a 16szelepes motorokat valóban "jobban kell pörgetni".

Link to comment
Megosztás:

Általános érvényű szabály hogy minden motort a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám környékén lehet a leggazdaságosabban üzemeltetni.

...

Na ez "professional" válasz volt. Én elfogadom. <_<

DE! A C18NZ-hez 2500 1/min a könyv szerinti érték... a hangját hallva, a fülem tiltakozik ez ellen az érték ellen (3. seb - 55-60 km/h). A nagy motor nem városba való.!?

Persze életútját tekintve minden jármű egyedi, ami egyedi használatot követel meg.

Link to comment
Megosztás:

Na ez "professional" válasz volt. Én elfogadom. <_<

DE! A C18NZ-hez 2500 1/min a könyv szerinti érték... a hangját hallva, a fülem tiltakozik ez ellen az érték ellen (3. seb - 55-60 km/h). A nagy motor nem városba való.!?

Persze életútját tekintve minden jármű egyedi, ami egyedi használatot követel meg.

Ennyi erővel én is pörgessem 4000ig?:angry: Városba kb. 2esben kellene mennem :P

Link to comment
Megosztás:

Egy érdekes jelenséget írnék itt le amire nem kaptam még választ de hátha már találkozott vagy járt vki hozzám hasonlóan.

A km óra és napi km óra számlálóm nem működik rendesen, vagyis télen főleg hideg időben (igen ezzel összefügg!!) elindulok és elindulnak a számlálók is de pár km-t (5-10-15 max) forognak előre csak majd megállnak. Ahogy az időjárás levegő hőmérséklete emelkedik ilyen gondom nincs mert meg se nyekken egyik se.

A km spirál új, plusszba olajozva van, és új a műanyag fogaskerék áttét is. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olajteknő tömítés cserénél (c20ne motoros) ki milyen módszerrel oldja meg hogy ne legyen jó ideig olajszivárgás, gyöngyözés ? Kell-e ehhez a dupla rétegű gumi tömítéshez még valamilyen paszta tömítő anyag felvitele; (ha igen milyen ?) Illetve magát a teknőt csak a kipufogó levételével (ha igen honnan mennyit bontsak hozzá) tudom le/fel rakni ? Illetve találkoztatok-e már a nehezen nyíló motorháztetővel, hol nyílik hol nem effekt. És kicsit necces hogy "kétemberes" műveletté kezd válni... Itt mi a gond mit lehet állítani vagy cserélni? Köszönöm. B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olajteknő tömítés cserénél (c20ne motoros) ki milyen módszerrel oldja meg hogy ne legyen jó ideig olajszivárgás, gyöngyözés ? Kell-e ehhez a dupla rétegű gumi tömítéshez még valamilyen paszta tömítő anyag felvitele; (ha igen milyen ?) Illetve magát a teknőt csak a kipufogó levételével (ha igen honnan mennyit bontsak hozzá) tudom le/fel rakni ? Illetve találkoztatok-e már a nehezen nyíló motorháztetővel, hol nyílik hol nem effekt. És kicsit necces hogy "kétemberes" műveletté kezd válni... Itt mi a gond mit lehet állítani vagy cserélni? Köszönöm. B)

Szia!

Nekem is C20NE motoros a gépem és tavaly nyáron cseréltünk rajta olajteknő tömítést. A tömítés mindkét oldalát be kente a szerelő pasztával. A nevét nem tudom, csak hogy fekete volt. A teknő levételéhez pedig a leömlőtől volt szétszedve. Pontosabban az öntvény után egyből.

A motorháztetővel pedig a következőt tudod tenni. Felnyitott motorháztetőnél végigköveted a bowdent. Van ott egy kis "pánt" amit egy csillagfejű csavar fog oda és az szorítja le a bowdent a kasznihoz. Azt a csavart kell egy kicsit meglazítani és a bowdenen jobb kéz felé húzni, majd a csavart megint visszahúzni. Könnyebb ha azt a rugós bigyót - amibe belemegy a motorháztető lefogató része - egy kicsit benyomod. Remélem tudtam segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is C20NE motoros a gépem és tavaly nyáron cseréltünk rajta olajteknő tömítést. A tömítés mindkét oldalát be kente a szerelő pasztával. A nevét nem tudom, csak hogy fekete volt. A teknő levételéhez pedig a leömlőtől volt szétszedve. Pontosabban az öntvény után egyből.

A motorháztetővel pedig a következőt tudod tenni. Felnyitott motorháztetőnél végigköveted a bowdent. Van ott egy kis "pánt" amit egy csillagfejű csavar fog oda és az szorítja le a bowdent a kasznihoz. Azt a csavart kell egy kicsit meglazítani és a bowdenen jobb kéz felé húzni, majd a csavart megint visszahúzni. Könnyebb ha azt a rugós bigyót - amibe belemegy a motorháztető lefogató része - egy kicsit benyomod. Remélem tudtam segíteni!

Köszi ez mindenképp segítség, csak a kipuff bontástól tartok ennyi idősen szépen be lehet állva, ha még előtte nem volt megbontva. Kár hogy egy új kartertömítéshez bontani kell de ez van... Meg akkor oda is illik új tömítéseket tenni (mármint a kipufogóhoz is) ha már (szét) megszenvedett vele az ember.. Ez így nem félórás melónak néz ki... B)

Link to comment
Megosztás:

Kartertömítéshez:

Először is NE vegyél gumitömítést, az nem ér semmit. Ugye az ilyen fektetett U-szelvényű valami, és az U két szára közé menne a hullámtörő lemez, de tapasztalatom szerint pasztával és paszta nélkül rakva is engedte az olajat. Sokkal jobb a parafa tömítés, de ne lepődj meg ha egyes autósboltok ilyet nem hoznak C20NE-hez, mert asszem gyárilag a C20XE-nek volt ilyen tömítése, de attól még jó C20NE-re is, a karter méretei megegyeznek. A parafa tömítés kulcsa hogy vastagabb mint a gumi (eleve 2db kell belőle, egy a hullámtörő alá, egy pedig fölé), és emiatt úgy rémlik mintha hosszabb csavarok is járnának hozzá, valamint a csavarhelyeknél vannak távtartók is hogy ne tudd túlhúzni, ugyanis ha összenyomódik akkor megint csak ereszteni fog.

Pasztával rakd össze, én REINZ-félét használtam belőle, minden oldalát bekenve, de előtte alaposan megtisztítva.

Amúgy a legeslegjobb megoldás az X20XEV olajteknőtömítése, mert az egybe van sütve a hullámtörő lemezzel, viszont emiatt sajna egy kategóriával drágább is mint a másik két fajta.

Link to comment
Megosztás:

Kartertömítéshez:

Először is NE vegyél gumitömítést, az nem ér semmit. Ugye az ilyen fektetett U-szelvényű valami, és az U két szára közé menne a hullámtörő lemez, de tapasztalatom szerint pasztával és paszta nélkül rakva is engedte az olajat. Sokkal jobb a parafa tömítés, de ne lepődj meg ha egyes autósboltok ilyet nem hoznak C20NE-hez, mert asszem gyárilag a C20XE-nek volt ilyen tömítése, de attól még jó C20NE-re is, a karter méretei megegyeznek. A parafa tömítés kulcsa hogy vastagabb mint a gumi (eleve 2db kell belőle, egy a hullámtörő alá, egy pedig fölé), és emiatt úgy rémlik mintha hosszabb csavarok is járnának hozzá, valamint a csavarhelyeknél vannak távtartók is hogy ne tudd túlhúzni, ugyanis ha összenyomódik akkor megint csak ereszteni fog.

Pasztával rakd össze, én REINZ-félét használtam belőle, minden oldalát bekenve, de előtte alaposan megtisztítva.

Amúgy a legeslegjobb megoldás az X20XEV olajteknőtömítése, mert az egybe van sütve a hullámtörő lemezzel, viszont emiatt sajna egy kategóriával drágább is mint a másik két fajta.

Nekem is ereszt az olajteknőnél.. Valami 10rongy lenne bele a tömítést :S X20XEV. Ha nem tennék bele ilyen hullámtörő lemezt csak simán parafát akkor mi történne?

Link to comment
Megosztás:

A hullámtörő nem véletlenül van benne: amint a nevéből sejthető, arra való hogy meggátolja az olaj gyors átáramlását az olajteknő egyik feléből a másikba. Mivel az olajpumpa a karterből szív, ezért ha a hullámtörőt kihagyod, elképzelhető hogy lendületes kanyarnál a motorolaj a centrifugális erő következtében a karter egyik felébe vándorol, aminek következtében az olajpumpa levegőt szív, és a motorod olaj nélkül fog futni pár másodpercig. Könnyen belátható hogy ez minden csak nem egészséges, úgyhogy summa summarum: az a hullámtörő kell oda.

Meg általában véve elmondható hogy a gyáriak azért felesleges hülyeséget nem terveztek az autóba, szóval ha az ott van akkor annak valószínűleg funkciója van, nem csak úgy ott felejtődött. B)

Link to comment
Megosztás:

2-3 napja lettem arra figyelmes, hogy a motor indítása után hosszabb ideig világít az olajnyomás-visszajelző lámpám, mint szokott! B) Ez alatt azt értem hogy előtte szinte az összes többi visszajelző lámpával együtt aludt el, most pedig kb. 4-5 másodpercig világít majd utolsóként alszik el! Ez normális?? Lehet ebből gáz?? :D

Link to comment
Megosztás:

Nem normális.

Amíg az a lámpa el nem alszik, az azt jelenti hogy nem épült fel az olajnyomás, azaz nincs megfelelő kenésed. És 4-5 másodperc hidegen, kenés nélkül nem tesz jót egy motornak.

Először is nézd meg az olajszintet hogy elég olaj van-e benne egyáltalán, ha igen akkor következő lépésként cserélj benne olajat (természetesen szűrővel együtt, különösen ha már régen volt, esetleg válts olajmárkát), ha ez sem jön be akkor sanszos hogy halódik az olajpumpád.

Link to comment
Megosztás:

Nem normális.

Amíg az a lámpa el nem alszik, az azt jelenti hogy nem épült fel az olajnyomás, azaz nincs megfelelő kenésed. És 4-5 másodperc hidegen, kenés nélkül nem tesz jót egy motornak.

Először is nézd meg az olajszintet hogy elég olaj van-e benne egyáltalán, ha igen akkor következő lépésként cserélj benne olajat (természetesen szűrővel együtt, különösen ha már régen volt, esetleg válts olajmárkát), ha ez sem jön be akkor sanszos hogy halódik az olajpumpád.

Nekem is ugyanez a téma. Kicsit visszaolvastok valamelyik topikba, ott lesz a megoldás! :D De leírom: Regulátor szelep nem zár el rendesen, és visszafolyik a rendszerből az olaj a teknőbe. Vagy kicseréled a regulátor szelepet az olajpumpába ~3000forint, vagy veszel 1000forintért régi Citroen GSX vagy mi a fene szűrőjét. Ugyanazokkal a méretekkel rendelkezik mint az opel olajszűrő, csak van benne pluszba regulátor szelep. Most én is ilyen vettem, a héten cserélem majd az olajat, kíváncsi leszek.. B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.