Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem normális.

Amíg az a lámpa el nem alszik, az azt jelenti hogy nem épült fel az olajnyomás, azaz nincs megfelelő kenésed. És 4-5 másodperc hidegen, kenés nélkül nem tesz jót egy motornak.

Először is nézd meg az olajszintet hogy elég olaj van-e benne egyáltalán, ha igen akkor következő lépésként cserélj benne olajat (természetesen szűrővel együtt, különösen ha már régen volt, esetleg válts olajmárkát), ha ez sem jön be akkor sanszos hogy halódik az olajpumpád.

Jaj, ne! :) :D

Olajcsere amúgy most volt, még nincsen 1 hónapja! 10w40-es Q8-as olaj ment bele, szűrők is cserélve lettek... Az olajszintem is tökéletes, ugyanis a minimum és maximum között van, pontosan a felénél! :) A kocsi most olajcserekor volt szervízben is ugyanis kapott új olajteknő-,hengerfej- valamint szelepfedél-tömítést! Azóta nézegettem hogy folyik-e valahol (mert előtte folydogált) de nem tapasztaltam semmit!

Nekem is ugyanez a téma. Kicsit visszaolvastok valamelyik topikba, ott lesz a megoldás! :( De leírom: Regulátor szelep nem zár el rendesen, és visszafolyik a rendszerből az olaj a teknőbe. Vagy kicseréled a regulátor szelepet az olajpumpába ~3000forint, vagy veszel 1000forintért régi Citroen GSX vagy mi a fene szűrőjét. Ugyanazokkal a méretekkel rendelkezik mint az opel olajszűrő, csak van benne pluszba regulátor szelep. Most én is ilyen vettem, a héten cserélem majd az olajat, kíváncsi leszek.. B)

Ez nem tünik vészes tételnek, bár az van hogy akkor a szürő miatt megint engedhetjük le az egész rendszerből az olajat! :) Majd még azért figyelgetem, bár gondolom ez magától úgy sem szűnik meg! :)

Link to comment
Megosztás:

Jaj, ne! :) B)

Olajcsere amúgy most volt, még nincsen 1 hónapja! 10w40-es Q8-as olaj ment bele, szűrők is cserélve lettek... Az olajszintem is tökéletes, ugyanis a minimum és maximum között van, pontosan a felénél! :D A kocsi most olajcserekor volt szervízben is ugyanis kapott új olajteknő-,hengerfej- valamint szelepfedél-tömítést! Azóta nézegettem hogy folyik-e valahol (mert előtte folydogált) de nem tapasztaltam semmit!

Ez nem tünik vészes tételnek, bár az van hogy akkor a szürő miatt megint engedhetjük le az egész rendszerből az olajat! :) Majd még azért figyelgetem, bár gondolom ez magától úgy sem szűnik meg! :(

Leveszed a szüröt, és felrakod az újat. A hiányt pótolod és kész. Nem kell lecserélni az összeset.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanez a téma. Kicsit visszaolvastok valamelyik topikba, ott lesz a megoldás! :) De leírom: Regulátor szelep nem zár el rendesen, és visszafolyik a rendszerből az olaj a teknőbe. Vagy kicseréled a regulátor szelepet az olajpumpába ~3000forint, vagy veszel 1000forintért régi Citroen GSX vagy mi a fene szűrőjét. Ugyanazokkal a méretekkel rendelkezik mint az opel olajszűrő, csak van benne pluszba regulátor szelep. Most én is ilyen vettem, a héten cserélem majd az olajat, kíváncsi leszek.. B)

Ádám,egyre jobban úgy néz ki hogy az lesz amit írtál, ugyanis ma mentem pár kört erre-arra a kocsival s az első indításnál állandóan ezt produkálta amit az előbb is írtam, viszont ha rövidebb volt a megállás a kocsival (és jóformán még ideje se volt visszaszivárogni) akkor nem jelentkezett a jelenség. Hosszabb állás után viszont megint kb. 4 másodpercig világít a lámpa.. :D

Link to comment
Megosztás:

Ádám,egyre jobban úgy néz ki hogy az lesz amit írtál, ugyanis ma mentem pár kört erre-arra a kocsival s az első indításnál állandóan ezt produkálta amit az előbb is írtam, viszont ha rövidebb volt a megállás a kocsival (és jóformán még ideje se volt visszaszivárogni) akkor nem jelentkezett a jelenség. Hosszabb állás után viszont megint kb. 4 másodpercig világít a lámpa.. B)

Ugyan ez van nálam is.. Jövőhéten cserélem az olajat, addig várj vele.. Nekem mióta megvettem azóta ilyen.. Esetleg próbáld meg nívó max. szintjéig felönteni az olajat, akkor hamarabb felkapja én úgy vettem észre. Am meg azért várj hogy nálam derüljön ki hogy ha ne adj isten nem jó ez a szűrő :D Ha minden okés, leírom neked a cikkszámát. Amúgy Lángautónál lehet kapni, és Armafilter a márkája.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez van nálam is.. Jövőhéten cserélem az olajat, addig várj vele.. Nekem mióta megvettem azóta ilyen.. Esetleg próbáld meg nívó max. szintjéig felönteni az olajat, akkor hamarabb felkapja én úgy vettem észre. Am meg azért várj hogy nálam derüljön ki hogy ha ne adj isten nem jó ez a szűrő :D Ha minden okés, leírom neked a cikkszámát. Amúgy Lángautónál lehet kapni, és Armafilter a márkája.

Ok, akkor mindenféleképpen megvárom hogy mi a tapasztalatod vele! :) Amúgy nem rossz ötlet az sem amit írtál, mármint a nívós dologgal kapcsolatban, mert végülis ártani nem hiszem hogy ártana neki.. B)

Amúgy ez a szűrő mennyibe kerül??

Link to comment
Megosztás:

Ok, akkor mindenféleképpen megvárom hogy mi a tapasztalatod vele! :D Amúgy nem rossz ötlet az sem amit írtál, mármint a nívós dologgal kapcsolatban, mert végülis ártani nem hiszem hogy ártana neki.. B)

Amúgy ez a szűrő mennyibe kerül??

1200 Ft körül

Link to comment
Megosztás:

Kartertömítéshez:

Először is NE vegyél gumitömítést, az nem ér semmit. Ugye az ilyen fektetett U-szelvényű valami, és az U két szára közé menne a hullámtörő lemez, de tapasztalatom szerint pasztával és paszta nélkül rakva is engedte az olajat. Sokkal jobb a parafa tömítés, de ne lepődj meg ha egyes autósboltok ilyet nem hoznak C20NE-hez, mert asszem gyárilag a C20XE-nek volt ilyen tömítése, de attól még jó C20NE-re is, a karter méretei megegyeznek. A parafa tömítés kulcsa hogy vastagabb mint a gumi (eleve 2db kell belőle, egy a hullámtörő alá, egy pedig fölé), és emiatt úgy rémlik mintha hosszabb csavarok is járnának hozzá, valamint a csavarhelyeknél vannak távtartók is hogy ne tudd túlhúzni, ugyanis ha összenyomódik akkor megint csak ereszteni fog.

Pasztával rakd össze, én REINZ-félét használtam belőle, minden oldalát bekenve, de előtte alaposan megtisztítva.

Amúgy a legeslegjobb megoldás az X20XEV olajteknőtömítése, mert az egybe van sütve a hullámtörő lemezzel, viszont emiatt sajna egy kategóriával drágább is mint a másik két fajta.

Köszi a segítséget ! Tehát akkor a C20NE-C20XE-X20XEV olajteknő tömítései detto ugyanazok csak anyagra minőségre van eltérés ahogy azt írtad, gondolom a check-control azaz olajszint érzékelő itt nem szól bele a tömítések méreteibe. Viszont ott van-e, mármint az olajszint szenzornál valami tömtés vagy 0 gyűrű amit illenne ilyenkor még cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Azért nem teljesen egyformák, ahogy mondtam az X20XEV tömítés egyben van a hullámtörő lemezzel, és ez így teljesen jó C20NE-be, de C20XE-be nem, mert a hullámtörő lemez egy kis részét eléri a főtengely "sonkája" amit emiatt vissza kell hajtani, és akkor már jó lesz ez a tömítés C20XE-be is.

Itt egy cikk róla.

Az olajszint érzékelőnél sajna fogalmam sincs hogy van-e tömítés, nekem C20NE-m volt, ahhoz meg extra felszereltség volt anno a Check Control, ami az olajszint érzékelőt tartalmazta, úgyhogy ez az enyémből kimaradt (C20XE-ben már széria volt).

Link to comment
Megosztás:

Ádám, mizujs?? Megvolt az olajcsere?? Van már valami tapasztalatod a szűrővel?? :D Engem egyre jobban kezd idegesíteni a dolog, ma megcsináltam azt amit mondtál, felöntöttem a nívó max szintjéig az olajat.. Kíváncsi leszek rá.. B)

Még nem cseréltem. Most a héten érem el a 10ezret.. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a motor fele néz? Mert akkor nem az.

Bocsi, de a héten nem igazán jutottam forum közelbe.

Igen a motor felé néz az auto jobb oldaláról nézve. A féltengelyt akartam megnézni, hogy nincs-e kiszáradva, és egy hirtelen ötlettől vezérelve megtekertem az említett csavart... kicsit meglepődtem. (mondjuk nem annyira, mint amikor rájöttem, hogy a jobb oldali kerekek leszedéséhez nem szükséges kulcs... B))

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, de a héten nem igazán jutottam forum közelbe.

Igen a motor felé néz az auto jobb oldaláról nézve. A féltengelyt akartam megnézni, hogy nincs-e kiszáradva, és egy hirtelen ötlettől vezérelve megtekertem az említett csavart... kicsit meglepődtem. (mondjuk nem annyira, mint amikor rájöttem, hogy a jobb oldali kerekek leszedéséhez nem szükséges kulcs... B))

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ... Khmm... ki húzta meg utoljára?

Link to comment
Megosztás:

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ... Khmm... ki húzta meg utoljára?

Hogy ki nem húzta meg? Csak én lehettem.... csak az a furcsa, hogy egész pontosan emlékszek rá, hogy kétszer körbejártam és meghúztam... A szerelőmben felmerült, hogy nem akarták-e esetleg ellopni, de ezt nem tudhatom. Azon a hétvégén volt ugyan egy fura eset, ami akár erre is utalhat, de nem hiszem.

Lehet szerelő helyett orvoshoz kéne mennem? B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy Vectrás cimbora megbízott, hogy kérjek segítséget tőletek.

Egy 94-es Vectra A-ról van szó, és C16NZ a motorszám. A levegő szívócső kirepedt egy sávban, szív ott is.

Hol érdemes beszerezni egy új/használt csövet? Lehet-e javítani, beragasztani? Milyen áron van körübelül?

Erről van szó:

http://kepfeltoltes.hu/view/110418/vectra_...ltoltes.hu_.jpg

Köszönjük!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy Vectrás cimbora megbízott, hogy kérjek segítséget tőletek.

Egy 94-es Vectra A-ról van szó, és C16NZ a motorszám. A levegő szívócső kirepedt egy sávban, szív ott is.

Hol érdemes beszerezni egy új/használt csövet? Lehet-e javítani, beragasztani? Milyen áron van körübelül?

Erről van szó:

http://kepfeltoltes.hu/view/110418/vectra_...ltoltes.hu_.jpg

Köszönjük!

Bontókban lenne érdemes próbálkozni (ha nincs itt valakinek véletlenül B) ).

Amúgy ideiglenesen érdemes lenne FBS-sel vagy PowerTape-el kicsit körberagasztani, amíg nem sikerül találni másikat.

Link to comment
Megosztás:

Szeva Stofl!

Az a cső a kipuff burkolatból szív 1 kis meleg levegőt és a légszűrő előtt!! csatlakozik be, ezért ha ki is repedt, az nem igazán nagy baj. :)

Néha az enyémen nincs is rajta, főleg nyáron. B)

Amit Thor cartárs javasolt, az éppen elég jó megoldás. Bár nekem kallódik valahol a garázsban 1 ilyen cső. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.