Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na a gépem megint elkezdte a torpanást(2hete brutálisan) . Azt hittem ac pumpa(kicseréltem egy walbro-ra ami nyom mint a barom), semmi változás.. 4ezer alatt azt csinálta hogy odaléptem neki és teljesen betorpant, gondolkodott, aztán megindult. 4ezer felett van mikor jóvolt, van mikor darálva ment. és 5500fölött meg már alig megy. Eddig törölte mindig a fordulatszámmérőt ha padlóztam, és egyszerre kipörgött, most nem ez a helyzet. Visszafolyó ágat visszafújtam(nincs dugulás) Nyomásszabályzón kicseréltem a gumigyűrűket, injektorhidat kipucoltam, injektorokat kifújattam, gyújtáskockának a csatlakozóját megtisztítottam. Légszűrő tiszta, folytószelep tiszta, gyertyáknál benéztem, és az égéstér is fém tiszta!! (dugótető) De viszont arra lettem figyelmes, mikor kivettem a nyomásszabályzót az injektorhídból, akkora nyomás volt benn, hogy fellőtte az égig(meg pofámba az összes benzint) soha nem csinált ilyent. Alapjárati fogyasztásom(0,8liter/óra) Üzemmeleg motornál természetesen. Egy 2esbe való meghajtás után néztem a gyertyákat, és őzbarna mind a 4. Mi lehet a gond?? Én már tanácstalan vagyok teljesen :(

Megtartotta az AC a nyomást, azért spriccelt mindenhova (ez a normális).

Mi változhatott 2 héttel ezelőtti állapothoz képest? A légtömegmérőd nem tudod kicserélni próbából egy másikra?

Jó lenne gépre tenni, hogy lehessen élő adatokat ellenőrizni, hátha kibukna a turpisság.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megtartotta az AC a nyomást, azért spriccelt mindenhova (ez a normális).

Mi változhatott 2 héttel ezelőtti állapothoz képest? A légtömegmérőd nem tudod kicserélni próbából egy másikra?

Jó lenne gépre tenni, hogy lehessen élő adatokat ellenőrizni, hátha kibukna a turpisság.

Vettem bele Walbro GSS340 Ac-t(verseny cucc). És ezzel is ugyanaz van mint a régivel. Mikor nyomja fel gyújtás ráadáskor az ac, először megy szépen pörög meg minden, a végén mielőtt kikapcsolni már alig nyekereg, akkora nyomás van a hídba. Van mikor még mindig torpanik, és van mikor pörgetem, és darálva pörög fel. (gyári chipet visszatettem, az van bent jelenleg is, és nincsen semmi hibakód sem!)

Link to comment
Megosztás:

Az a "darálva pörög fel" az milyen? :)

Légtömegmérő?

Utángyártott van benn. De nem volt vele soha semmi gond. 3ezer körül néha elkezd darálni. Mintha nem menne mind a 4 henger. De nem értem miért. Gyújtással minden rendben. Mindegy úgy is vennem kell egy komplett benzinhidat mert beletörtem sajnos a nyomásmérő óra csatlakozóját. És csak egy 8as csavart tekertem be a helyére ideiglenesen. :\ :)

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott van benn. De nem volt vele soha semmi gond. 3ezer körül néha elkezd darálni. Mintha nem menne mind a 4 henger. De nem értem miért. Gyújtással minden rendben. Mindegy úgy is vennem kell egy komplett benzinhidat mert beletörtem sajnos a nyomásmérő óra csatlakozóját. És csak egy 8as csavart tekertem be a helyére ideiglenesen. :\ :)

Nem jársz pesten valamikor? Ránéznék szívesen OP-COM-mal, hátha látnánk valahol rossz értékeket.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem mostanába megyek arra fele. :(

Kár.

De sebaj, van egy teóriám, Asszonyén letesztelem majd. Sajnos az Övé is torpan és kell pár km (ha én vezetek), hogy eltűnjön a torpanás. Utána jó egy darabig. Szóval ha lesz pozitív fejlemény akkor írok.

Link to comment
Megosztás:

Kár.

De sebaj, van egy teóriám, Asszonyén letesztelem majd. Sajnos az Övé is torpan és kell pár km (ha én vezetek), hogy eltűnjön a torpanás. Utána jó egy darabig. Szóval ha lesz pozitív fejlemény akkor írok.

Cseréltem gyertyákat, gyújtókábelokat, és lecseréltem még a gyújtás kocka csatlakozóját is. Van mikor így is darál(sőőtt ma nagyon nagyon darált) és jól elküldtem neki 1-2-3 ba. Most nem darál, de viszont torpanik néha most is. Nagyon zavar hogy hiába nyomom sokszor a gázt, mint ha nem is érzékelné, csak hörög. Ac pumpa mikor gyújtás rátételkor felnyomja magát, a végén már nem is csak nyög. Levettem a múltkor a visszafolyó ágat, hogy mennyi jön ki gyújtáskor. És talán 1decit ha kinyomott( de még lehet annyit sem) Holnap megpróbálok rá venni egy új benzinhidat nyomásszabályzóval.Tuti itt lesz a gond!

Link to comment
Megosztás:

Thor: kicseréltem a benzinhidat egy komplett bontottra(nyomás szabályzóval együtt). Most is ugyanúgy erőlködik az ac :S És gyorsításkor vagy torpan, vagy darálva pörög fel. 5500-6000ig szépen megy. Onnantól kezdve vége. Nem is nagyon akar pörögni, meg rángatózva is gyorsul fel. Holnap még próbálkozok 1-2dologgal, de ha az sem válik be, akkor már tanácstalan leszek. :S

Link to comment
Megosztás:

Thor: kicseréltem a benzinhidat egy komplett bontottra(nyomás szabályzóval együtt). Most is ugyanúgy erőlködik az ac :S És gyorsításkor vagy torpan, vagy darálva pörög fel. 5500-6000ig szépen megy. Onnantól kezdve vége. Nem is nagyon akar pörögni, meg rángatózva is gyorsul fel. Holnap még próbálkozok 1-2dologgal, de ha az sem válik be, akkor már tanácstalan leszek. :S

Tudsz feldobni a régi gyertyákról képet?

Tudsz mérni kompressziós végnyomást?

Az AC erőlködés szerintem nem hiba. Az normális hogy a kezdeti alacsony nyomáshoz képest 3 bar körül már nem olyan virgonc a fordulat.

De "nyit" a visszafolyóág ugye?

És egy videót is csinálhatnál erről a darálásról...

Így hogy ennyi mindent cseréltél és megnéztél már, szerintem elölről kell kezdeni az agyalást... Ezért lenne jó a fénykép

Link to comment
Megosztás:

Tudsz feldobni a régi gyertyákról képet?

Tudsz mérni kompressziós végnyomást?

Az AC erőlködés szerintem nem hiba. Az normális hogy a kezdeti alacsony nyomáshoz képest 3 bar körül már nem olyan virgonc a fordulat.

De "nyit" a visszafolyóág ugye?

És egy videót is csinálhatnál erről a darálásról...

Így hogy ennyi mindent cseréltél és megnéztél már, szerintem elölről kell kezdeni az agyalást... Ezért lenne jó a fénykép

Most állok neki cserélni még üzemanyag szűrőt. Hátha.. Persze nyit a visszafolyó ág. A gyertyákról most per-pill nem tudok képet csinálni, de mind a 4 egyforma(szürkés fehér) mint általában szokott lenni. Úgy csinál hogy pl. indulsz el 1esből, odalépsz neki, és nem akar kipörögni, csak fullad. egyszer nagynehezen elkapja, utána kipörög 2300ig kb., és ha mégjobban odalépek neki, akkor 2500nál torpanik egy nagyot, ugrik egyet, és elkezd darálva gyorsulni.4ezernél megint ugrik egyet, és 4500-5000ig megy jól, 5től felfele meg elfogyott, ugrál darál semmit nem csinál. Mil lámpa persze világít, de hiba kód nincsen. Ilyent sem csinált még.. de csak 5ezer felett villanik ki a check engine.

Link to comment
Megosztás:

Most állok neki cserélni még üzemanyag szűrőt. Hátha.. Persze nyit a visszafolyó ág. A gyertyákról most per-pill nem tudok képet csinálni, de mind a 4 egyforma(szürkés fehér) mint általában szokott lenni. Úgy csinál hogy pl. indulsz el 1esből, odalépsz neki, és nem akar kipörögni, csak fullad. egyszer nagynehezen elkapja, utána kipörög 2300ig kb., és ha mégjobban odalépek neki, akkor 2500nál torpanik egy nagyot, ugrik egyet, és elkezd darálva gyorsulni.4ezernél megint ugrik egyet, és 4500-5000ig megy jól, 5től felfele meg elfogyott, ugrál darál semmit nem csinál. Mil lámpa persze világít, de hiba kód nincsen. Ilyent sem csinált még.. de csak 5ezer felett villanik ki a check engine.

Járj erre :)

Mennénk vele egy kört, nézve az élőadatokat és persze a hibakódot is.

Vagy valakivel akinek van diagprogija a környékedben.

Link to comment
Megosztás:

Thor: tuti száz hogy az üzemanyag rendszerbe lesz a probléma! Tegnap ugye kapott egy bontott benzinhidat nyomásszabályzóval(kompresszorral belefújva 2,8bar on nyit) tehát ez ELVILEG jó! Régi is ugyanígy nyitott végülis.. Na de a lényeg az. Ugyanaz a probléma. Új ac val, régi ac val, régi hiddal, új hiddal, régi szűrővel, új szűrővel. Ráteszem a gyújtást, és alig moccan az ac. Akkora nyomás van a rendszerbe. Benzincsöveken simán átfújok, tehát nincsen dugulás! Leveszem az ac ról a tápot, ugye akkor el sem szabadna indulnia az autónak. Na ez ac tápellátás nélkül 10!!!!!percet jár simán alapjáraton! És még utána leveszem a benzincsövet a hídról, még mindig van benn olyan nyomás mint az állat! Erre varjatok gombot. Én már tanácstalan vagyok, de tényleg! Mindegyik nyomásszabályzóval ezt csinálja a gép.

Link to comment
Megosztás:

Thor: tuti száz hogy az üzemanyag rendszerbe lesz a probléma! Tegnap ugye kapott egy bontott benzinhidat nyomásszabályzóval(kompresszorral belefújva 2,8bar on nyit) tehát ez ELVILEG jó! Régi is ugyanígy nyitott végülis.. Na de a lényeg az. Ugyanaz a probléma. Új ac val, régi ac val, régi hiddal, új hiddal, régi szűrővel, új szűrővel. Ráteszem a gyújtást, és alig moccan az ac. Akkora nyomás van a rendszerbe. Benzincsöveken simán átfújok, tehát nincsen dugulás! Leveszem az ac ról a tápot, ugye akkor el sem szabadna indulnia az autónak. Na ez ac tápellátás nélkül 10!!!!!percet jár simán alapjáraton! És még utána leveszem a benzincsövet a hídról, még mindig van benn olyan nyomás mint az állat! Erre varjatok gombot. Én már tanácstalan vagyok, de tényleg! Mindegyik nyomásszabályzóval ezt csinálja a gép.

Ez baromi furcsa... :blink: Injektorokat megnézted? Esetleg figyelni kellene az üzemanyagnyomást menet közben is...

Link to comment
Megosztás:

Ez baromi furcsa... :blink: Injektorokat megnézted? Esetleg figyelni kellene az üzemanyagnyomást menet közben is...

Félig-meddig megoldódott a probléma. A tank és az AC közötti cső totálisan szétt volt repedve, és össze volt nyomódva. Szóval a tank alatti csöveket kicseréltem. Most ez a része tökéletes. És jól is megy. Most jön a másik fele: Általában akkor jelentkezik ha bemelegszik, és kereszteződéshez érek, ahol vissza kell váltani, hogy darál, és rángat, de nagyon. Csinált tegnap olyan is hogy 5el tudtam vele menni annyira paffogott meg rángatott. Vissza kellettem folyamat váltogatni, mert hiába nyomtam a gázt, csak suhintott a kipuba. Szerintetek is trafós lesz?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Nektek!

Egy kis segítségre volna szükségem.

Vectra '92 GT fronthajtás C20NE F16-os váltó féltengely szimmeringre gyanakszom hogy folyik,mert a féltengelycsukló körül tiszta olaj minden,meg ha megállok akkor is a földön látható némi olajfolt kb a csukló alatt..

A kérdésem a következő volna:

Mennyire kellene megdönteni az autót hogy ha kihúzom a féltengely ne fojjon az olaj?

Vagy még mielőtt szétszedném,tudja-e valaki hogy milyen szimmering lehet benne:fémes avagy nem fémes?

Mert voltam több helyen is,de igazán nem tudtak segíteni,mert szerintük mindkettőt alkalmazták akkoriban. Hihetek nekik?

Kinek mi a tapasztalata?

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Valaki eltudná mondani címszavakban, hogy hogyan zajlik a kuplung cseréje a szerelő nyílásos váltótípusnál (F16)? Mivel elvileg azoknál nem kell levenni a váltót kompletten, ha jól tudom. A nyeles tengellyel mit csinálok?

Váltóolaj leenged, bal első kerék levesz, váltó végén a deknit leszed, és akkor ott van valami rögzítés, meg elvileg kell célszerszám, azzal kirángatod a nyelest a helyéről, és onnan már kijön az egész kupplung.

Link to comment
Megosztás:

Félig-meddig megoldódott a probléma. A tank és az AC közötti cső totálisan szétt volt repedve, és össze volt nyomódva. Szóval a tank alatti csöveket kicseréltem. Most ez a része tökéletes. És jól is megy. Most jön a másik fele: Általában akkor jelentkezik ha bemelegszik, és kereszteződéshez érek, ahol vissza kell váltani, hogy darál, és rángat, de nagyon. Csinált tegnap olyan is hogy 5el tudtam vele menni annyira paffogott meg rángatott. Vissza kellettem folyamat váltogatni, mert hiába nyomtam a gázt, csak suhintott a kipuba. Szerintetek is trafós lesz?

Nah gratula!

Azóta fejlemény?

Nálunk Üzemanyag/kokszosodás miatt volt torpanás...

Link to comment
Megosztás:

Nah gratula!

Azóta fejlemény?

Nálunk Üzemanyag/kokszosodás miatt volt torpanás...

Kicseréltem a trafót, és a gyertyákat is gyárira. Ugyan olyan volt. És arra lettem figyelmes, mikor elkezdi a torpanást, hangos volt az ac. Jobban meghallgattam, és olyan hangja volt mint ha levegőt szívna. Vissza tettem a gyári ac-t, ezzel jó, csak ennek már szegénynek olyan köszörülős hangja van :\ Nem tudom miért nem volt jó a walbro val. Szerintem kikapta a tankot és nem tudott utánafolyni rendesen. :)

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a trafót, és a gyertyákat is gyárira. Ugyan olyan volt. És arra lettem figyelmes, mikor elkezdi a torpanást, hangos volt az ac. Jobban meghallgattam, és olyan hangja volt mint ha levegőt szívna. Vissza tettem a gyári ac-t, ezzel jó, csak ennek már szegénynek olyan köszörülős hangja van :\ Nem tudom miért nem volt jó a walbro val. Szerintem kikapta a tankot és nem tudott utánafolyni rendesen. :)

Mennyi nyál volt benne ekkor?

Nálam az csinálta a fesztivált, hogy a visszafolyóág gyűjtőpoharának a becsatlakozásánál el volt repedve. Emiatt a visszatérő benzin fele a pohárba, fele a tankba ment vissza. Ez okozta a jelenséget, hogy sokszor szívott szörcsögősen luftot az AC.

Tankcsere és jó minden...

Link to comment
Megosztás:

Mennyi nyál volt benne ekkor?

Nálam az csinálta a fesztivált, hogy a visszafolyóág gyűjtőpoharának a becsatlakozásánál el volt repedve. Emiatt a visszatérő benzin fele a pohárba, fele a tankba ment vissza. Ez okozta a jelenséget, hogy sokszor szívott szörcsögősen luftot az AC.

Tankcsere és jó minden...

10 liter körül volt benne. De gyújtást levettem, visszaraktam, és tökéletesen ment, 1-2percig.. :)

Link to comment
Megosztás:

Több benyával csinálja?

Hát figy, az becseszne hogyha lenne a tankba még 10liter benzin de már mennem kéne a kútra tankolni mert kifog fogyni 10percen belül.. :) De gyári pumpát vissza tettem. Ezzel tökéletes. Teljesen kiszívja a tankot(próbáltam) :). Csak szegénynek nagyon nyögvenyelős hangja van :\ És attól félek egyszer csak behal. És sehova. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.