Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA J-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

5 órája, Davee írta:

Rövid igen, F Astra-nal volt anno meghatározó, most már csak azért csinálják hogy "kisöpörjék a polcon maradt alkatrészeket" :)

És a G-nél a Classic II, mivel az a H-val párhuzamosan futott. Magyarországon sok G-t adtak el classicosítva, nekem is az volt. Sajnos a spórolás észrevehető volt....

J-nél szerintem ez nem lesz hosszú távú, ha lesz classic, mint a H-nál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autócsere előtt állok, kiszolgált F Astra-m (2002; X14NZ Classic) cserélném valami modernebb és újabb autóra, ami legalább ennyire megbízható lesz :)

Érdeklődnék, mit érdemes tudni a J Astra Sedan-ról, amit még most is árulnak újonnan, Enjoy felszereltséggel? B16-XER motorral néztem, erről mit érdemes tudni? Vannak a motornak és esetleg az autónak még így a gyártás vége felé is valami gyerekbetegség, amire érdemes figyelni? (Korábbiakról se nagyon tudok, de gondolom orvosolva is lettek,vagy nem?)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Imi (Astra) írta:

Sziasztok!

Autócsere előtt állok, kiszolgált F Astra-m (2002; X14NZ Classic) cserélném valami modernebb és újabb autóra, ami legalább ennyire megbízható lesz :)

Érdeklődnék, mit érdemes tudni a J Astra Sedan-ról, amit még most is árulnak újonnan, Enjoy felszereltséggel? B16-XER motorral néztem, erről mit érdemes tudni? Vannak a motornak és esetleg az autónak még így a gyártás vége felé is valami gyerekbetegség, amire érdemes figyelni? (Korábbiakról se nagyon tudok, de gondolom orvosolva is lettek,vagy nem?)

Köszönöm!

A B16XER a Z16XER továbbfejlesztett változata, amivel anno a H Astrakat szerelték, annak volt pár gondja, de az XEP-nél jobb volt.

Ebben a motorban már a legtöbb hibáját javították, jó fajta motor, nem hiszem hogy gond lesz vele, csak ne 30 ezrenként cserélj majd olajat, hanem max 10 ezrenként.

Ha érdekel a Z16XER itt tudsz olvasni róla:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Davee írta:

A B16XER a Z16XER továbbfejlesztett változata, amivel anno a H Astrakat szerelték, annak volt pár gondja, de az XEP-nél jobb volt.

Ebben a motorban már a legtöbb hibáját javították, jó fajta motor, nem hiszem hogy gond lesz vele, csak ne 30 ezrenként cserélj majd olajat, hanem max 10 ezrenként.

Ha érdekel a Z16XER itt tudsz olvasni róla:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer

Nagyon köszönöm a hasznos kis leírást, amit linkeltél, jó kis olvasmány volt. Örömmel látom, hogy a főbb hibáit már újabban orvosolták ennek a motornak, remélem szépen muzsikál majd :)

Az olajcserére kanyarodva: Nem hiszek, és nem is fogok az ilyen "longlife" olajokban, jelenleg is max 10 ezrenként cserélem az olajat, és ezt a szokásomat meg is tartom. Az autó hosszútávon meghálálja az ilyen jellegű gondoskodásokat.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Imi (Astra) írta:

Nagyon köszönöm a hasznos kis leírást, amit linkeltél, jó kis olvasmány volt. Örömmel látom, hogy a főbb hibáit már újabban orvosolták ennek a motornak, remélem szépen muzsikál majd :)

Az olajcserére kanyarodva: Nem hiszek, és nem is fogok az ilyen "longlife" olajokban, jelenleg is max 10 ezrenként cserélem az olajat, és ezt a szokásomat meg is tartom. Az autó hosszútávon meghálálja az ilyen jellegű gondoskodásokat.

Szívesen! Végre valaki jól gondolkodik! :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)?

Köszi az infót gycs

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 30. at 18:40, ufonauta írta:

Sziasztok!

Olvastam az autónavigátor tesztjét miszerint az 1,6-os 115 LE-s motorral lomha az autó. Jelenleg egy 1.4-es 90 LE-s G Astrám van és valamikor tavasszal tervezem lecserélni. 55 évesen már nem szoktam gyorsulási versenyt rendezni egy-egy lámpaváltásnál, így a megbízhatóság nekem fontosabb. Ezért turbós motort nem szívesen választanék. Most az 1.6-os 115 Le-s szedán 3 799 000-ért van a márkakereskedőknél akcióban. Bár jelenleg még nincs meg rá a lóvé, de ha meglesz (tavasszal, vagy nyár elején), akkor pont ez az az ár, amit a jelenlegi kocsi beszámításával be tudnék vállalni. Szóval az a nagy kérdés, hogy mennyire lomhább a jelenlegi 1.4-es, 90 LE-s G Astrámnál? Mert ha nem olyan vészes, akkor ezzel terveznék. Bár nem tudom, hogy kb. fél év múlva még vihető e ezen az áron.

Ufonauta!

Én a helyedben azért megpróbálnék egy 1.6-os-t mielőtt megvenném, pl. tesztvezetésen, ha van még egyáltalán olyan. Legalább lenne összehasonlítási alapod, és rögtön el tudnád dönteni, hogy kell-e az Neked.

 

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, gycs írta:

Üdv!

Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)?

Köszi az infót gycs

Gycs,

A motorokkal kapcsolatosan Imy-ék fognak Neked pontos infóval szolgálni, de a vezérléssel kapcsolatosan, csak annyit mondanék, ha használtat veszel, illik azzal kezdeni, hogy lecserélteted, utána nyugodtabban használod.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, Dom írta:

Gycs,

A motorokkal kapcsolatosan Imy-ék fognak Neked pontos infóval szolgálni, de a vezérléssel kapcsolatosan, csak annyit mondanék, ha használtat veszel, illik azzal kezdeni, hogy lecserélteted, utána nyugodtabban használod.

Szia!

Köszi az infót. Gondolod, hogy ez akkor is igaz, ha biztos forrásból veszed, tehát, ha 100% a km. Eddigi autóimnál ez nem jelentett gondot, vásárláskor a szűrők, olaj cseréje meg volt, de a vezérlést az előírt előtt cseréltem 10-20e km-l. Igazából a csere km azért érdekelne, hogy tudjam kalkulálni, hogy mikor kell ráfordítani az összeget. Talán könnyebben is lehet alkudozni, ha mondjuk a km már majdnem eléri az előírt vezérlés cserét.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Dom írta:

Ufonauta!

Én a helyedben azért megpróbálnék egy 1.6-os-t mielőtt megvenném, pl. tesztvezetésen, ha van még egyáltalán olyan. Legalább lenne összehasonlítási alapod, és rögtön el tudnád dönteni, hogy kell-e az Neked.

 

 

Természetesen, ha lesz rá lehetőség, akkor mindenképpen kipróbálok egyet. Egyenlőre tapasztalatokat gyűjtök, hogy egyáltalán érdemes-e ebben a modellben gondolkodni. Tehát, hogy ténylegesen olyan lagymatag, vagy azért el lehet vele közlekedni? Hiszen a tesztelők anno a G astrából is lehúzták az 1.2-es és 1.4-es motorokat mégis elég jól elvagyok az 1.4-el.

szerk:
Davee egy cikke nyomán már beszélgettünk egy kicsinyt erről és szerinte is kevés a szufla benne. :(

Módosítva : ufonauta
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 09. at 10:44, gycs írta:

Üdv!

Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)?

Köszi az infót gycs

Vezérlés csere ha jól rémlik 150e km és 6 év, de én amikor megvettem a kocsit (2.5 év /100e km) cseréltem. Amikor megveszed ez legyen az első az olaj, és szűrő cserék után.

Motor: a 110Le@260Nm-e  - A17DTJ - l mentem egy próbakört, de szerencsére azt a kocsit nem vettem meg... (más ok, régebben taglaltam) Most egy 125Le@280Nm - A17DTR - kombim van. Ez érezhetően erősebb mint a 110Le-s változat. A következő lépcső a 130Le@300Nm-es változat. Ez sokkal szimpatikusabb, a +20Nm miatt. Ha van ilyen, akkor vedd azt, ha nem jelentősen drágább. A motor ugyanaz, csak más az elektronika.

 

Bármi kérdés esetén keress meg nyugodtan.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 12. at 23:48, imy írta:

Vezérlés csere ha jól rémlik 150e km és 6 év, de én amikor megvettem a kocsit (2.5 év /100e km) cseréltem. Amikor megveszed ez legyen az első az olaj, és szűrő cserék után.

Motor: a 110Le@260Nm-e  - A17DTJ - l mentem egy próbakört, de szerencsére azt a kocsit nem vettem meg... (más ok, régebben taglaltam) Most egy 125Le@280Nm - A17DTR - kombim van. Ez érezhetően erősebb mint a 110Le-s változat. A következő lépcső a 130Le@300Nm-es változat. Ez sokkal szimpatikusabb, a +20Nm miatt. Ha van ilyen, akkor vedd azt, ha nem jelentősen drágább. A motor ugyanaz, csak más az elektronika.

 

Bármi kérdés esetén keress meg nyugodtan.

Köszi a választ!

Egy kicsit el voltam havazva. Még keresgélek, próbálok magyar autót találni, mert a kintiek eléggé bizonytalanok. Kereshetlek priviben is?

gycs

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 09. at 19:25, ufonauta írta:

Természetesen, ha lesz rá lehetőség, akkor mindenképpen kipróbálok egyet. Egyenlőre tapasztalatokat gyűjtök, hogy egyáltalán érdemes-e ebben a modellben gondolkodni. Tehát, hogy ténylegesen olyan lagymatag, vagy azért el lehet vele közlekedni? Hiszen a tesztelők anno a G astrából is lehúzták az 1.2-es és 1.4-es motorokat mégis elég jól elvagyok az 1.4-el.

szerk:
Davee egy cikke nyomán már beszélgettünk egy kicsinyt erről és szerinte is kevés a szufla benne. :(

Csak azért mertem írni, mert a cégnél mi is egy 1.6-t használunk, és valami félelmetes, hogy mennyire nem ugrik.  A mostani előtt nekem is 1.4 volt, de az legalább ment, ha nyomtad neki.( persze a maga kategóriáján belül )

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 15. at 20:32, kisa2003 írta:

Nekem is 1,6os J van, előtte H GTC-m volt szintén 1,6. Mindkettő lomhán indult/indul. Viszont 2esben már jól gyorsul :P Egyébként H-hoz képest szerintem javult picit, de a fogyasztása romlott. :(

Javult? Hiszen nehezebb lett... :O

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Amiért ide írok az az, hogy jövő tavasszal autócsere esedékes. Nagy valószínűséggel az Astra j lesz a következő autó. És ebbe kérnék tanácsot, hogy milyen motorral. Nekem nem kell hogy menjen mint egy versenyautó. A lényeg, hogy a mostani autótól, (ami egy 1.6 16v benzines, 101 le, 143Nm, 1165kg, offos autó) ne legyen gyengébb. Ami a lényeg, hogy évi kb. 8-10 ezer kilómétert megyünk, és ennek is a nagyrészét városba. És mégegy lényeges, a fogyasztás, hogy az ne menjen 10 liter fölé még télen se városba. Legszívesebben egy dizelt vennék szívem szerint, de a kevés éves km, és a sok város miatt nem nagyon merek beleülni a dizelbe.

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Módosítva : atis c14se
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,
Astra Sports Tourerhez szeretnék venni tolatóradart, mert az enyémben gyárilag nincsen.

Van itt valaki, aki utólag szereltetett be ilyet ?! Érdekelne, hogy milyet vett és mennyiért?!
Gyárit lehet egyáltalán valahonnan venni, érdemes ?

Másik kérdésem a turbora vonatkozik (1.4 Turbo), mert mostanában mint ha nem érezném annyira az erejét 2000 fordulat felett... Lehet, hogy csak megszoktam már a nyomatékát és ezért nem tűnik fel. Melyek az egyértelmű jelei annak, ha a turbónyomás már nem megfelelő ?!

Köszi. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2016. 11. 22. at 12:09, atis c14se írta:

Sziasztok!

Amiért ide írok az az, hogy jövő tavasszal autócsere esedékes. Nagy valószínűséggel az Astra j lesz a következő autó. És ebbe kérnék tanácsot, hogy milyen motorral. Nekem nem kell hogy menjen mint egy versenyautó. A lényeg, hogy a mostani autótól, (ami egy 1.6 16v benzines, 101 le, 143Nm, 1165kg, offos autó) ne legyen gyengébb. Ami a lényeg, hogy évi kb. 8-10 ezer kilómétert megyünk, és ennek is a nagyrészét városba. És mégegy lényeges, a fogyasztás, hogy az ne menjen 10 liter fölé még télen se városba. Legszívesebben egy dizelt vennék szívem szerint, de a kevés éves km, és a sok város miatt nem nagyon merek beleülni a dizelbe.

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Ha ilyen keveset mész, akkor tényleg diesel az kiesett...

Benzinesből a turbós/közvetlen befecskendezésű megint nem jó választás, de ha más nincs, akkor az 1.4 Turbó ami 140Le, vagy az 1.6 szívó benzin, de az csak 110Le. nehéz a kocsi, nem lesz egy verseny autó, de ez lenne a legjobb választás szerintem neked.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, imy írta:

Ha ilyen keveset mész, akkor tényleg diesel az kiesett...

Benzinesből a turbós/közvetlen befecskendezésű megint nem jó választás, de ha más nincs, akkor az 1.4 Turbó ami 140Le, vagy az 1.6 szívó benzin, de az csak 110Le. nehéz a kocsi, nem lesz egy verseny autó, de ez lenne a legjobb választás szerintem neked.

Én megmondom őszintén, hogy az 1.4 turbó felé húzok picit. A mostani 1.6 benzinessel meg vagyok elégedve, egy dolgot kivéve, hogy nyáron amikor klímázok, akkor a klíma elég sok erőt elvesz.  Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 05. at 8:21, atis c14se írta:

Én megmondom őszintén, hogy az 1.4 turbó felé húzok picit. A mostani 1.6 benzinessel meg vagyok elégedve, egy dolgot kivéve, hogy nyáron amikor klímázok, akkor a klíma elég sok erőt elvesz.  Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve.

Az 1.7T jobb, de az már sokkal kényesebb mint az 1.6 szívó. Ha 1.4T akkor inkább 1.7D. Csak koromszűrő ami több, és ott 260, 280 vagy 300Nm van (110,125,131 Le mellett). És a nyomaték a lényegesebb, mint a teljesítmény. (Az 1.4T 200Nm)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, imy írta:

Az 1.7T jobb, de az már sokkal kényesebb mint az 1.6 szívó. Ha 1.4T akkor inkább 1.7D. Csak koromszűrő ami több, és ott 260, 280 vagy 300Nm van (110,125,131 Le mellett). És a nyomaték a lényegesebb, mint a teljesítmény. (Az 1.4T 200Nm)

És a dizel hogy bírná a sok városi rövid távot?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2016. 12. 13. at 15:02, atis c14se írta:

És a dizel hogy bírná a sok városi rövid távot?

Ahogy írták akkor ne azt vegyél.

De a turbós benzinesnek sem jó, ami közvetlen befecskendezésű.

Akkor csak a szívó 1.4 vagy 1.6 ami neked ajánlott. Mást ne!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.