imy Elküldve Október31, 2016 Megoszt Elküldve Október31, 2016 5 órája, Davee írta: A rendes igen, de Classic még lesz mint mindig Talán, de a H-ból a classic pályafutása nagyon rövid volt. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November1, 2016 Megoszt Elküldve November1, 2016 10 órája, imy írta: Talán, de a H-ból a classic pályafutása nagyon rövid volt. ;) Rövid igen, F Astra-nal volt anno meghatározó, most már csak azért csinálják hogy "kisöpörjék a polcon maradt alkatrészeket" Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November1, 2016 Megoszt Elküldve November1, 2016 5 órája, Davee írta: Rövid igen, F Astra-nal volt anno meghatározó, most már csak azért csinálják hogy "kisöpörjék a polcon maradt alkatrészeket" És a G-nél a Classic II, mivel az a H-val párhuzamosan futott. Magyarországon sok G-t adtak el classicosítva, nekem is az volt. Sajnos a spórolás észrevehető volt.... J-nél szerintem ez nem lesz hosszú távú, ha lesz classic, mint a H-nál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve November1, 2016 Megoszt Elküldve November1, 2016 Sziasztok! Autócsere előtt állok, kiszolgált F Astra-m (2002; X14NZ Classic) cserélném valami modernebb és újabb autóra, ami legalább ennyire megbízható lesz Érdeklődnék, mit érdemes tudni a J Astra Sedan-ról, amit még most is árulnak újonnan, Enjoy felszereltséggel? B16-XER motorral néztem, erről mit érdemes tudni? Vannak a motornak és esetleg az autónak még így a gyártás vége felé is valami gyerekbetegség, amire érdemes figyelni? (Korábbiakról se nagyon tudok, de gondolom orvosolva is lettek,vagy nem?) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November2, 2016 Megoszt Elküldve November2, 2016 19 órája, Imi (Astra) írta: Sziasztok! Autócsere előtt állok, kiszolgált F Astra-m (2002; X14NZ Classic) cserélném valami modernebb és újabb autóra, ami legalább ennyire megbízható lesz Érdeklődnék, mit érdemes tudni a J Astra Sedan-ról, amit még most is árulnak újonnan, Enjoy felszereltséggel? B16-XER motorral néztem, erről mit érdemes tudni? Vannak a motornak és esetleg az autónak még így a gyártás vége felé is valami gyerekbetegség, amire érdemes figyelni? (Korábbiakról se nagyon tudok, de gondolom orvosolva is lettek,vagy nem?) Köszönöm! A B16XER a Z16XER továbbfejlesztett változata, amivel anno a H Astrakat szerelték, annak volt pár gondja, de az XEP-nél jobb volt. Ebben a motorban már a legtöbb hibáját javították, jó fajta motor, nem hiszem hogy gond lesz vele, csak ne 30 ezrenként cserélj majd olajat, hanem max 10 ezrenként. Ha érdekel a Z16XER itt tudsz olvasni róla: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve November2, 2016 Megoszt Elküldve November2, 2016 2 órája, Davee írta: A B16XER a Z16XER továbbfejlesztett változata, amivel anno a H Astrakat szerelték, annak volt pár gondja, de az XEP-nél jobb volt. Ebben a motorban már a legtöbb hibáját javították, jó fajta motor, nem hiszem hogy gond lesz vele, csak ne 30 ezrenként cserélj majd olajat, hanem max 10 ezrenként. Ha érdekel a Z16XER itt tudsz olvasni róla: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Nagyon köszönöm a hasznos kis leírást, amit linkeltél, jó kis olvasmány volt. Örömmel látom, hogy a főbb hibáit már újabban orvosolták ennek a motornak, remélem szépen muzsikál majd Az olajcserére kanyarodva: Nem hiszek, és nem is fogok az ilyen "longlife" olajokban, jelenleg is max 10 ezrenként cserélem az olajat, és ezt a szokásomat meg is tartom. Az autó hosszútávon meghálálja az ilyen jellegű gondoskodásokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November3, 2016 Megoszt Elküldve November3, 2016 20 órája, Imi (Astra) írta: Nagyon köszönöm a hasznos kis leírást, amit linkeltél, jó kis olvasmány volt. Örömmel látom, hogy a főbb hibáit már újabban orvosolták ennek a motornak, remélem szépen muzsikál majd Az olajcserére kanyarodva: Nem hiszek, és nem is fogok az ilyen "longlife" olajokban, jelenleg is max 10 ezrenként cserélem az olajat, és ezt a szokásomat meg is tartom. Az autó hosszútávon meghálálja az ilyen jellegű gondoskodásokat. Szívesen! Végre valaki jól gondolkodik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gycs Elküldve November9, 2016 Megoszt Elküldve November9, 2016 Üdv! Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)? Köszi az infót gycs 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve November9, 2016 Megoszt Elküldve November9, 2016 On 2016. 10. 30. at 18:40, ufonauta írta: Sziasztok! Olvastam az autónavigátor tesztjét miszerint az 1,6-os 115 LE-s motorral lomha az autó. Jelenleg egy 1.4-es 90 LE-s G Astrám van és valamikor tavasszal tervezem lecserélni. 55 évesen már nem szoktam gyorsulási versenyt rendezni egy-egy lámpaváltásnál, így a megbízhatóság nekem fontosabb. Ezért turbós motort nem szívesen választanék. Most az 1.6-os 115 Le-s szedán 3 799 000-ért van a márkakereskedőknél akcióban. Bár jelenleg még nincs meg rá a lóvé, de ha meglesz (tavasszal, vagy nyár elején), akkor pont ez az az ár, amit a jelenlegi kocsi beszámításával be tudnék vállalni. Szóval az a nagy kérdés, hogy mennyire lomhább a jelenlegi 1.4-es, 90 LE-s G Astrámnál? Mert ha nem olyan vészes, akkor ezzel terveznék. Bár nem tudom, hogy kb. fél év múlva még vihető e ezen az áron. Ufonauta! Én a helyedben azért megpróbálnék egy 1.6-os-t mielőtt megvenném, pl. tesztvezetésen, ha van még egyáltalán olyan. Legalább lenne összehasonlítási alapod, és rögtön el tudnád dönteni, hogy kell-e az Neked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve November9, 2016 Megoszt Elküldve November9, 2016 5 órája, gycs írta: Üdv! Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)? Köszi az infót gycs Gycs, A motorokkal kapcsolatosan Imy-ék fognak Neked pontos infóval szolgálni, de a vezérléssel kapcsolatosan, csak annyit mondanék, ha használtat veszel, illik azzal kezdeni, hogy lecserélteted, utána nyugodtabban használod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gycs Elküldve November9, 2016 Megoszt Elküldve November9, 2016 51 perce, Dom írta: Gycs, A motorokkal kapcsolatosan Imy-ék fognak Neked pontos infóval szolgálni, de a vezérléssel kapcsolatosan, csak annyit mondanék, ha használtat veszel, illik azzal kezdeni, hogy lecserélteted, utána nyugodtabban használod. Szia! Köszi az infót. Gondolod, hogy ez akkor is igaz, ha biztos forrásból veszed, tehát, ha 100% a km. Eddigi autóimnál ez nem jelentett gondot, vásárláskor a szűrők, olaj cseréje meg volt, de a vezérlést az előírt előtt cseréltem 10-20e km-l. Igazából a csere km azért érdekelne, hogy tudjam kalkulálni, hogy mikor kell ráfordítani az összeget. Talán könnyebben is lehet alkudozni, ha mondjuk a km már majdnem eléri az előírt vezérlés cserét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve November9, 2016 Megoszt Elküldve November9, 2016 (edited) 3 órája, Dom írta: Ufonauta! Én a helyedben azért megpróbálnék egy 1.6-os-t mielőtt megvenném, pl. tesztvezetésen, ha van még egyáltalán olyan. Legalább lenne összehasonlítási alapod, és rögtön el tudnád dönteni, hogy kell-e az Neked. Természetesen, ha lesz rá lehetőség, akkor mindenképpen kipróbálok egyet. Egyenlőre tapasztalatokat gyűjtök, hogy egyáltalán érdemes-e ebben a modellben gondolkodni. Tehát, hogy ténylegesen olyan lagymatag, vagy azért el lehet vele közlekedni? Hiszen a tesztelők anno a G astrából is lehúzták az 1.2-es és 1.4-es motorokat mégis elég jól elvagyok az 1.4-el. szerk: Davee egy cikke nyomán már beszélgettünk egy kicsinyt erről és szerinte is kevés a szufla benne. Módosítva November9, 2016 : ufonauta Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November12, 2016 Megoszt Elküldve November12, 2016 On 2016. 11. 09. at 10:44, gycs írta: Üdv! Lassan autócserére kerül nálunk is a sor, s kacsingatok a J Astrák felé, használt, kombi, dízel lenne a cél. Lenne néhány kérdésem. Az 1.7 CDTI mennyire ajánlott? Lehet kapni 3 változatban (110,125,131), ezek közül melyiket érdemes venni? Ugyanazok a motorok, másképp "hangolva", vagy van köztük különbség? A vezérlés cseréről nem találtam a neten infót, mennyi km-nél kell cserélni? Vásárláskor, mire érdemes komolyabban odafigyelni (esetleges típus hibák)? Köszi az infót gycs Vezérlés csere ha jól rémlik 150e km és 6 év, de én amikor megvettem a kocsit (2.5 év /100e km) cseréltem. Amikor megveszed ez legyen az első az olaj, és szűrő cserék után. Motor: a 110Le@260Nm-e - A17DTJ - l mentem egy próbakört, de szerencsére azt a kocsit nem vettem meg... (más ok, régebben taglaltam) Most egy 125Le@280Nm - A17DTR - kombim van. Ez érezhetően erősebb mint a 110Le-s változat. A következő lépcső a 130Le@300Nm-es változat. Ez sokkal szimpatikusabb, a +20Nm miatt. Ha van ilyen, akkor vedd azt, ha nem jelentősen drágább. A motor ugyanaz, csak más az elektronika. Bármi kérdés esetén keress meg nyugodtan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gycs Elküldve November15, 2016 Megoszt Elküldve November15, 2016 On 2016. 11. 12. at 23:48, imy írta: Vezérlés csere ha jól rémlik 150e km és 6 év, de én amikor megvettem a kocsit (2.5 év /100e km) cseréltem. Amikor megveszed ez legyen az első az olaj, és szűrő cserék után. Motor: a 110Le@260Nm-e - A17DTJ - l mentem egy próbakört, de szerencsére azt a kocsit nem vettem meg... (más ok, régebben taglaltam) Most egy 125Le@280Nm - A17DTR - kombim van. Ez érezhetően erősebb mint a 110Le-s változat. A következő lépcső a 130Le@300Nm-es változat. Ez sokkal szimpatikusabb, a +20Nm miatt. Ha van ilyen, akkor vedd azt, ha nem jelentősen drágább. A motor ugyanaz, csak más az elektronika. Bármi kérdés esetén keress meg nyugodtan. Köszi a választ! Egy kicsit el voltam havazva. Még keresgélek, próbálok magyar autót találni, mert a kintiek eléggé bizonytalanok. Kereshetlek priviben is? gycs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve November15, 2016 Megoszt Elküldve November15, 2016 On 2016. 11. 09. at 19:25, ufonauta írta: Természetesen, ha lesz rá lehetőség, akkor mindenképpen kipróbálok egyet. Egyenlőre tapasztalatokat gyűjtök, hogy egyáltalán érdemes-e ebben a modellben gondolkodni. Tehát, hogy ténylegesen olyan lagymatag, vagy azért el lehet vele közlekedni? Hiszen a tesztelők anno a G astrából is lehúzták az 1.2-es és 1.4-es motorokat mégis elég jól elvagyok az 1.4-el. szerk: Davee egy cikke nyomán már beszélgettünk egy kicsinyt erről és szerinte is kevés a szufla benne. Csak azért mertem írni, mert a cégnél mi is egy 1.6-t használunk, és valami félelmetes, hogy mennyire nem ugrik. A mostani előtt nekem is 1.4 volt, de az legalább ment, ha nyomtad neki.( persze a maga kategóriáján belül ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisa2003 Elküldve November15, 2016 Megoszt Elküldve November15, 2016 (edited) . Módosítva Július20, 2017 : kisa2003 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November17, 2016 Megoszt Elküldve November17, 2016 On 2016. 11. 15. at 20:32, kisa2003 írta: Nekem is 1,6os J van, előtte H GTC-m volt szintén 1,6. Mindkettő lomhán indult/indul. Viszont 2esben már jól gyorsul :P Egyébként H-hoz képest szerintem javult picit, de a fogyasztása romlott. Javult? Hiszen nehezebb lett... :O Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November22, 2016 Megoszt Elküldve November22, 2016 (edited) Sziasztok! Amiért ide írok az az, hogy jövő tavasszal autócsere esedékes. Nagy valószínűséggel az Astra j lesz a következő autó. És ebbe kérnék tanácsot, hogy milyen motorral. Nekem nem kell hogy menjen mint egy versenyautó. A lényeg, hogy a mostani autótól, (ami egy 1.6 16v benzines, 101 le, 143Nm, 1165kg, offos autó) ne legyen gyengébb. Ami a lényeg, hogy évi kb. 8-10 ezer kilómétert megyünk, és ennek is a nagyrészét városba. És mégegy lényeges, a fogyasztás, hogy az ne menjen 10 liter fölé még télen se városba. Legszívesebben egy dizelt vennék szívem szerint, de a kevés éves km, és a sok város miatt nem nagyon merek beleülni a dizelbe. Segítségeteket előre is köszönöm. Módosítva November22, 2016 : atis c14se Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbi80 Elküldve November23, 2016 Megoszt Elküldve November23, 2016 Sziasztok, Astra Sports Tourerhez szeretnék venni tolatóradart, mert az enyémben gyárilag nincsen. Van itt valaki, aki utólag szereltetett be ilyet ?! Érdekelne, hogy milyet vett és mennyiért?! Gyárit lehet egyáltalán valahonnan venni, érdemes ? Másik kérdésem a turbora vonatkozik (1.4 Turbo), mert mostanában mint ha nem érezném annyira az erejét 2000 fordulat felett... Lehet, hogy csak megszoktam már a nyomatékát és ezért nem tűnik fel. Melyek az egyértelmű jelei annak, ha a turbónyomás már nem megfelelő ?! Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December4, 2016 Megoszt Elküldve December4, 2016 On 2016. 11. 22. at 12:09, atis c14se írta: Sziasztok! Amiért ide írok az az, hogy jövő tavasszal autócsere esedékes. Nagy valószínűséggel az Astra j lesz a következő autó. És ebbe kérnék tanácsot, hogy milyen motorral. Nekem nem kell hogy menjen mint egy versenyautó. A lényeg, hogy a mostani autótól, (ami egy 1.6 16v benzines, 101 le, 143Nm, 1165kg, offos autó) ne legyen gyengébb. Ami a lényeg, hogy évi kb. 8-10 ezer kilómétert megyünk, és ennek is a nagyrészét városba. És mégegy lényeges, a fogyasztás, hogy az ne menjen 10 liter fölé még télen se városba. Legszívesebben egy dizelt vennék szívem szerint, de a kevés éves km, és a sok város miatt nem nagyon merek beleülni a dizelbe. Segítségeteket előre is köszönöm. Ha ilyen keveset mész, akkor tényleg diesel az kiesett... Benzinesből a turbós/közvetlen befecskendezésű megint nem jó választás, de ha más nincs, akkor az 1.4 Turbó ami 140Le, vagy az 1.6 szívó benzin, de az csak 110Le. nehéz a kocsi, nem lesz egy verseny autó, de ez lenne a legjobb választás szerintem neked. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December5, 2016 Megoszt Elküldve December5, 2016 11 órája, imy írta: Ha ilyen keveset mész, akkor tényleg diesel az kiesett... Benzinesből a turbós/közvetlen befecskendezésű megint nem jó választás, de ha más nincs, akkor az 1.4 Turbó ami 140Le, vagy az 1.6 szívó benzin, de az csak 110Le. nehéz a kocsi, nem lesz egy verseny autó, de ez lenne a legjobb választás szerintem neked. Én megmondom őszintén, hogy az 1.4 turbó felé húzok picit. A mostani 1.6 benzinessel meg vagyok elégedve, egy dolgot kivéve, hogy nyáron amikor klímázok, akkor a klíma elég sok erőt elvesz. Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December12, 2016 Megoszt Elküldve December12, 2016 On 2016. 12. 05. at 8:21, atis c14se írta: Én megmondom őszintén, hogy az 1.4 turbó felé húzok picit. A mostani 1.6 benzinessel meg vagyok elégedve, egy dolgot kivéve, hogy nyáron amikor klímázok, akkor a klíma elég sok erőt elvesz. Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve. Az 1.7T jobb, de az már sokkal kényesebb mint az 1.6 szívó. Ha 1.4T akkor inkább 1.7D. Csak koromszűrő ami több, és ott 260, 280 vagy 300Nm van (110,125,131 Le mellett). És a nyomaték a lényegesebb, mint a teljesítmény. (Az 1.4T 200Nm) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 23 órája, imy írta: Az 1.7T jobb, de az már sokkal kényesebb mint az 1.6 szívó. Ha 1.4T akkor inkább 1.7D. Csak koromszűrő ami több, és ott 260, 280 vagy 300Nm van (110,125,131 Le mellett). És a nyomaték a lényegesebb, mint a teljesítmény. (Az 1.4T 200Nm) És a dizel hogy bírná a sok városi rövid távot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve December13, 2016 Megoszt Elküldve December13, 2016 13 perce, atis c14se írta: És a dizel hogy bírná a sok városi rövid távot? Sehogy, az a végzete... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December22, 2016 Megoszt Elküldve December22, 2016 On 2016. 12. 13. at 15:02, atis c14se írta: És a dizel hogy bírná a sok városi rövid távot? Ahogy írták akkor ne azt vegyél. De a turbós benzinesnek sem jó, ami közvetlen befecskendezésű. Akkor csak a szívó 1.4 vagy 1.6 ami neked ajánlott. Mást ne! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts