Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

olyan nincs, hogy világit a lámpa, de nincs hibakód.

ha világit a lámpa akkor VAN hibakód.,

Ritkán gyullad ki a lámpa és minden újraindításnál elalszik.

Nem tudod hogy milyen hibáknál jelez?

Ha tudnám hogy mik okozzák, kizárásos alapon lassan rá tudnék jönni mi lehet a gond!

Mint írtam a computer nem tárolt el hibát.

Profi szervízben számitógéppel nézettem meg.

Üzemanyag minősége azaz kevés oktávszám hiányát érzékelné?

De már két hónapja MOL-os benzinnel járok és akkor is előjön a hiba.

Na és még azt kérdezném hogy az ABS felől érzékel-e mert volt úgy hogy egy hírtelen nagyobb fékezés után gyulladt ki a lámpa?

várom a hozzászólásodat!!

előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Köszi uhuhu!

Tehát jól sejtettem.

Termosztát cserénél kell a vezérlést is bontani, vagy sima-egyszerű művelet?

Mennyi a munkadíj kábé? ( termosztát = 9000ft kábé)

Off

cserélni házilag te is kitudod.

ecotec burkolat le,

gumicső le

3 csavar ki, termosztát csere

a visszaszerelés pont forditva :)

eco.jpg

a bekarikázott a termosztát.

Link to comment
Megosztás:

cserélni házilag te is kitudod.

Királyság! Köszi Uhuhu!

Az " Így csináld" Astra-s könyv ( amiben sajna az 1.4/16v moci NINCS benne ) nem írja egyértelműen a dolgokat. Azaz hogy az 1.2-es sima csere -mint fent- de az 1.6-osra már vezérlés-bontós változatot ír.

Köszi még1x!

Off

Link to comment
Megosztás:

Én a vezérlés megbontásos kalamajkára gondoltam.... :D

Ugyan is ha a termo cseréhez vezérlést kell bontogatni , akkor nyilván van köze a vízpumpához is.... ;)

Termó cseréhez csak a belső termosztátos kocsiknál kell lebontani a vezérlést.

A vizpumpánál mindenképpen trükközni kell, mert a vezérműszíj hajta. :)

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdésem lenne a termosztáttal kapcsolatban. :)

Lehet-e " ciripelő" hangja a rossz termosztátnak. Olyasmi mint amikor a rossz kisgyerek egy műanyag lapot dug a ventillátor lapátjai közé! Nálam most ilyesmi hang jön a motorból, onnan a termosztát felöl. Csak hideg motornál van ez a hang!

Köszi.

Off

Link to comment
Megosztás:

Most értem haza, vidéken voltam. Érdekes , furcsa értékeket mutatott a vízhőfokmérőm! :-(

- lakotterületen belül ( 50-60 km/h , 4 seb.fokozat, 2500ford ) a víz 80fok alatt

- lakotterületen kivűl ( 100-120 km/h, 5 seb.fokozat, 3500ford. ) stabil 80-81 fok.

- Bp., belvárosi szötymörgés, dugó a körúton a víz 90fok.

Lehet hogy elhullott a termosztát és folyamatosan nyitva van? Elvileg 90fok a normális mindenhol nem?

Off

Szerintem a G Astra vízhőfokmérője nem egy "etalon" műszer. Legjobban úgy tudod megállapítani, hogy rossz-e a termosztát, hogy hideg motorral való indulás után, a hűtő felső része eggyütt melegszik a motor "saját vízkörével".
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a G Astra vízhőfokmérője nem egy "etalon" műszer. Legjobban úgy tudod megállapítani, hogy rossz-e a termosztát, hogy hideg motorral való indulás után, a hűtő felső része eggyütt melegszik a motor "saját vízkörével".

Lehet hogy nem egy etalon, de eddig stabilan 90fok volt a víz mindig és mindenhol. Plussz most már van az a ciripelő hang is onnan ( remélem termosztát cserével megszünik ) .

Off

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy nem egy etalon, de eddig stabilan 90fok volt a víz mindig és mindenhol. Plussz most már van az a ciripelő hang is onnan ( remélem termosztát cserével megszünik ) .

Off

ha hideken fémes kerregő hangot hallasz, akkor ott baj van.

a laza vezérmü szij szokott ilyen hangot adni, amikor hidegen annyira laza, hogy a feszitőgörgő végállásban kattog...

a termosztát hangtalan....

Link to comment
Megosztás:

ha hideken fémes kerregő hangot hallasz, akkor ott baj van.

a laza vezérmü szij szokott ilyen hangot adni, amikor hidegen annyira laza, hogy a feszitőgörgő végállásban kattog...

a termosztát hangtalan....

2 hete voltam vezérlés cserén ( görgők,feszítő,szíj, vízpumpa, főtengely-bordáskerék )!

Lehet hogy NEM eléggé feszítették meg a szíjat? Opel szakszervízben voltam ( Gyömrői út eljén ).

Off

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy nem egy etalon, de eddig stabilan 90fok volt a víz mindig és mindenhol. Plussz most már van az a ciripelő hang is onnan ( remélem termosztát cserével megszünik ) .

Off

Én most mentem az autómmal, (-15 külső hőfok) 5km-er után 85 fokig ment a vizem (hideg a hűtő), majd termosztát nyit, hőfok visszaesett 80 fokra, melegszik a hűtő, majd következő 5km közben 83 foknál maradt a mutató. Nekem nyáron is ezt csinálja, a ventilátor 92 fok környékén indul be. (99-es X16XEL-es motor)
Link to comment
Megosztás:

Én most mentem az autómmal, (-15 külső hőfok) 5km-er után 85 fokig ment a vizem (hideg a hűtő), majd termosztát nyit, hőfok visszaesett 80 fokra, melegszik a hűtő, majd következő 5km közben 83 foknál maradt a mutató. Nekem nyáron is ezt csinálja, a ventilátor 92 fok környékén indul be. (99-es X16XEL-es motor)

Tamás köszönöm a segítséget. Meglátjuk mi lesz a termosztáttal. majd kézrátétellel elenőrzöm a melegedést..

Most jobban izgat ez a berregő hang. Holnap hívom az Opel-szervízt és remélem orvosolják a hibát.

Off

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.