Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő problémában ha tud valaki segíteni megköszönném:

- 2004 novemberi Z14XE motoros Opel Astra G Classic II autómon a következő a hibajelenség:

az ABS lámpa bizonyos időnként menet közben felvillan. gyújtás le, gyújtás fel és elalszik,

általában azt vettem észre hogy melegebb időben városi sok fékezgetés után csinálja főként,

de nem törvényszerű.

OBDII-es diag szoftverrel megnézve az ECU-ban nincs tárolt hibakód, illetve a szervízlámpa sem

világit.

Szervízben még nem nézték meg tech II-vel bár elhet hogy ez lesz a következő.

Szerintetek mit érdemes megnézni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Most lettem én is G astra tulajdonos és örülük neki nagyon mert ez az első autóm ( 24 éves) és viszonylag "jó" autó. :lol:

Nektek előfordult-e olyan ami nekem:

Alapjárat az nálam 1.000-en pörög az 1,4-es 16 szelepes motor, viszont ha beteszem 1-esbe és indulok, tehát adom neki a ( nem tudom elegendő) gázt, engedem a kuplungot indul az autó és leesik a fordulat 600-800-ra és elkezd remegni a kocsi de elindul semmi gond nélkül.

Legyetek szívesek megírni, hogy mitől lehet ez de ha kérhetem „ piaci nyelven” mert nem vagyok otthon a kocsiknál 

Link to comment
Megosztás:

Induláshoz lehet, hogy nem adsz elég gázt, próbálj úgy indulni, hogy a fordulatot a gázpedállal tartod 1200 környékén. Persze az nem jó, ha ehhez félig be kell nyomni a pedált, de az indulás egyébként is minden autóban olyan, hogy kicsit szokni kell.

Van valakinek az ismerősök között hasonló autója? Mondd neki, hogy próbálja ki, hogy ő mit szól az induláshoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Most lettem én is G astra tulajdonos és örülük neki nagyon mert ez az első autóm ( 24 éves) és viszonylag "jó" autó. :lol:

Nektek előfordult-e olyan ami nekem:

Alapjárat az nálam 1.000-en pörög az 1,4-es 16 szelepes motor, viszont ha beteszem 1-esbe és indulok, tehát adom neki a ( nem tudom elegendő) gázt, engedem a kuplungot indul az autó és leesik a fordulat 600-800-ra és elkezd remegni a kocsi de elindul semmi gond nélkül.

Legyetek szívesek megírni, hogy mitől lehet ez de ha kérhetem „ piaci nyelven” mert nem vagyok otthon a kocsiknál 

Gratula a géphez! :lol:

Mint mindent, ezt is szokni kell, ki kell tapasztalni, ahogy potyo cartárs mondja. Meg kell találni azt a gázpedál-kuplung állást, amikor nem "bakkecskésen", hanem, finoman, de határozottan indulsz el. Egyébként ilyen alapjárat környékén elég vérszegény a G-Astra (a benzines, 16 szelepes), elindulás után forgatni kell, hogy megjöjjön az ereje.

Link to comment
Megosztás:

Gratula a géphez! :lol:

Mint mindent, ezt is szokni kell, ki kell tapasztalni, ahogy potyo cartárs mondja. Meg kell találni azt a gázpedál-kuplung állást, amikor nem "bakkecskésen", hanem, finoman, de határozottan indulsz el. Egyébként ilyen alapjárat környékén elég vérszegény a G-Astra (a benzines, 16 szelepes), elindulás után forgatni kell, hogy megjöjjön az ereje.

Értem köszönöm a válaszokat :lol: Csak azért tünt fel nekem ez mert 1.000 az alapjárat és ha indulnék akkor nem, hogy vissza 700-ra hanem inkább felfele kellene mennie a fordulatnak főleg, hogy adok neki gázt (ezek szerint keveset) , de akkor majd ezentúl jobban nyomom a gázt, csak még nem szoktam meg.

Ja még annyi, hogy ilyenkor nem, hogy " bakkecskésen", hanem még az áram is ingadozik tehát a lámpa is halványabb lesz meg minden.

Na jó8.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm hogy megosztottad velem ezeket az információkat! Leköteleztél :lol:

Nincs mit

Sziasztok,

Most lettem én is G astra tulajdonos és örülük neki nagyon mert ez az első autóm ( 24 éves) és viszonylag "jó" autó. :P

Nektek előfordult-e olyan ami nekem:

Alapjárat az nálam 1.000-en pörög az 1,4-es 16 szelepes motor, viszont ha beteszem 1-esbe és indulok, tehát adom neki a ( nem tudom elegendő) gázt, engedem a kuplungot indul az autó és leesik a fordulat 600-800-ra és elkezd remegni a kocsi de elindul semmi gond nélkül.

Legyetek szívesek megírni, hogy mitől lehet ez de ha kérhetem „ piaci nyelven” mert nem vagyok otthon a kocsiknál 

Bakker 1985 ös évjáratú G astra!!

Najó, tudom te vagy a 24 éves :lol: de ezt nem lehetett kihagyni :lol: :lol:

Egyébként én is gratulálok a kocsihoz és valóban, a 600-800 as fordulatszám az alacsony induláshoz. Az már elvileg nagyjából az alapjárat kéne hogy legyen. DE tekinteve, hogy neked 1000 körül van (ami megjegyzem magas egy kicsit) így főleg alacsony fordulat induláshoz.

Nyugodtan tekerd fel 1500 ig!Annak meg járj utána, hogy miért 1.000 az alapjárat, mert kb 700 körül kéne lenni

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit

Bakker 1985 ös évjáratú G astra!!

Najó, tudom te vagy a 24 éves :lol: de ezt nem lehetett kihagyni :lol: :lol:

Egyébként én is gratulálok a kocsihoz és valóban, a 600-800 as fordulatszám az alacsony induláshoz. Az már elvileg nagyjából az alapjárat kéne hogy legyen. DE tekinteve, hogy neked 1000 körül van (ami megjegyzem magas egy kicsit) így főleg alacsony fordulat induláshoz.

Nyugodtan tekerd fel 1500 ig!Annak meg járj utána, hogy miért 1.000 az alapjárat, mert kb 700 körül kéne lenni

de egy rugóra járt az agyunk...megelőztél :P neki már az akkori tanulmány autókból jutott egy :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

A Következő problémám van az Astrámmal. Szóval hidegindításkor a fordulat 1200 környékéről hirtelen leesik 800 körülre úgy kb néhány másodpercre, aztán a szivató felhúzza 1200-re és onnantól működik minden rendesen. Írjatok légyszi, hogy mi lehet a gond, illetve mi a megoldás! 2001-es 1,4-es 16V, benzin

Előre is Köszönöm! Ja! Meleg motorral nem csinálja, csak ha hideg.

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit

Bakker 1985 ös évjáratú G astra!!

Najó, tudom te vagy a 24 éves :lol: de ezt nem lehetett kihagyni :lol: :lol:

Egyébként én is gratulálok a kocsihoz és valóban, a 600-800 as fordulatszám az alacsony induláshoz. Az már elvileg nagyjából az alapjárat kéne hogy legyen. DE tekinteve, hogy neked 1000 körül van (ami megjegyzem magas egy kicsit) így főleg alacsony fordulat induláshoz.

Nyugodtan tekerd fel 1500 ig!Annak meg járj utána, hogy miért 1.000 az alapjárat, mert kb 700 körül kéne lenni

Tudom akkor jöttem rá, hogy kicsit jobban megfogalmazhattam volna amikor már nem lehetett javítani:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig várom az ötleteket ha valaki a következő problémában tud segíteni:

- 2004 novemberi Z14XE motoros Opel Astra G Classic II autómon a következő a hibajelenség:

az ABS lámpa bizonyos időnként menet közben felvillan. gyújtás le, gyújtás fel és elalszik,

általában azt vettem észre hogy melegebb időben városi sok fékezgetés után csinálja főként,

de nem törvényszerű.

OBDII-es diag szoftverrel megnézve az ECU-ban nincs tárolt hibakód, illetve a szervízlámpa sem

világit.

Szervízben még nem nézték meg tech II-vel bár elhet hogy ez lesz a következő.

Szerintetek mit érdemes megnézni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy s.o.s. kérdésem lenne:

Előbb kigyulladt egy érdekes lámpa a műszerfalon, nem tudom minek a jelzése de megpróbálom körbe írni, hogy hogyan néz ki: citrom sárga a színe, és olyan vizes kancsó formája van de a közepében meg egy " zorro " Z betűre hasonlító, szerintem áram jelzés van.

Ez mit jelenthet?

Link to comment
Megosztás:

Honnan tudom, hogy müködik? Lehet nincs is benne!?

Ha van benne,akkor a motortérben meglátod,rá van írva.Gyújtás ráadásakor világít az ellenőrzőlámpája,majd elalszik,ha nincs gond vele.

Kipróbálni nyáron leginkább homokon lehet(biztonságos körülmények között),felgyorsítassz-erőset fékezel és érzed,hogy a fékpedál kopogtatja a talpad(elég furcsa érzés) :lol: !

Kicsit lemaradtam a válasszal! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna e valaki segíteni nekem azért itt írok mert a Zafirás fórum eléggé kihalt és úgy tudom azonos a motor.

De ha átirányítanátok valakihez aki jártas ebbe azt is megköszönném.

Következő a problémám van egy 2000/06 Opel Zafira 1.6 Comfort X16 XEL és elment belőle a kuplung nagy valószínűséggel a kinyomócsapágy a ludas mert az összes olaj elfolyt belőle. Most kutatom felfele az alkatrészeket és az lenne a fő kérdés hogy a kuplung dupla lenkerekes e benne ha jól fogalmazom. Mert ettől függ hogy mennyi lesz az új alkatrész.

Segítségeteket előre is köszönöm és ha valaki volt esetleg már ezzel a hibával akkor a jó tanácsokat is szívesen fogadom.

Üdv.: Astrás Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra, hogy "hasznos" tagja legyek egy új opeles társaságnak :P

Évekig calibrával nyargaltam amit sajnos le kellett cserélnem (az idő vas foga :lol: ) jelenleg 1,5 éve G Astrám van Z14XE :lol: anno 2001 ből.

És hát olvasgattam azért van probléma ezekkel a vasakkal is.

Év elején szigorúan január februárban a nagy hidegekben nálam is előjött ez a gyujtáshibával egybekötött 1-es hengerleállásos check lámpa villogásos átok. így nem nagyon várom a wintert :lol:

Csak hidegen!!! (tavasszal, nyáron Ősszel semmi baja soha!!!), egy két ujraindítás után megszűnik és utánna akár 1000 km-rt is mehetek megállás nélkül!

Gyertyát én is cseréltem, Trafóhidat is, fojtószelepet megpucoltuk az EGR-el együtt, 4 helyen voltam vele és csak nézetek. Riogatnak itt Computer cserével 70.000 - 200.000(új) vagy annak javításával 30.000.- pff érdekes hogy egy népitéletnél nem volt ilyen gond nem?

Nem jött még rá valaki esetleg? ha igen és tényleg beválik az vendégem egy kajálásra :lol:

bye

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra, hogy "hasznos" tagja legyek egy új opeles társaságnak :P

Évekig calibrával nyargaltam amit sajnos le kellett cserélnem (az idő vas foga :lol: ) jelenleg 1,5 éve G Astrám van Z14XE :lol: anno 2001 ből.

És hát olvasgattam azért van probléma ezekkel a vasakkal is.

Év elején szigorúan január februárban a nagy hidegekben nálam is előjött ez a gyujtáshibával egybekötött 1-es hengerleállásos check lámpa villogásos átok. így nem nagyon várom a wintert :lol:

Csak hidegen!!! (tavasszal, nyáron Ősszel semmi baja soha!!!), egy két ujraindítás után megszűnik és utánna akár 1000 km-rt is mehetek megállás nélkül!

Gyertyát én is cseréltem, Trafóhidat is, fojtószelepet megpucoltuk az EGR-el együtt, 4 helyen voltam vele és csak nézetek. Riogatnak itt Computer cserével 70.000 - 200.000(új) vagy annak javításával 30.000.- pff érdekes hogy egy népitéletnél nem volt ilyen gond nem?

Nem jött még rá valaki esetleg? ha igen és tényleg beválik az vendégem egy kajálásra :lol:

bye

Üdv a klubban!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra, hogy "hasznos" tagja legyek egy új opeles társaságnak :D

Évekig calibrával nyargaltam amit sajnos le kellett cserélnem (az idő vas foga :lol: ) jelenleg 1,5 éve G Astrám van Z14XE :P anno 2001 ből.

És hát olvasgattam azért van probléma ezekkel a vasakkal is.

Év elején szigorúan január februárban a nagy hidegekben nálam is előjött ez a gyujtáshibával egybekötött 1-es hengerleállásos check lámpa villogásos átok. így nem nagyon várom a wintert :D

Csak hidegen!!! (tavasszal, nyáron Ősszel semmi baja soha!!!), egy két ujraindítás után megszűnik és utánna akár 1000 km-rt is mehetek megállás nélkül!

Gyertyát én is cseréltem, Trafóhidat is, fojtószelepet megpucoltuk az EGR-el együtt, 4 helyen voltam vele és csak nézetek. Riogatnak itt Computer cserével 70.000 - 200.000(új) vagy annak javításával 30.000.- pff érdekes hogy egy népitéletnél nem volt ilyen gond nem?

Nem jött még rá valaki esetleg? ha igen és tényleg beválik az vendégem egy kajálásra :D

bye

ÜDv a klubban... és veszett jó lehet a fogyasztásod :lol: :lol: :D

Na Qpack? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.