Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek....Vectra B2 Z16XE, 2000.12 évjárat, 142000 km.

AGR szelep cserélve, gyertyák(NGK) cserélve, mindig ua kúton tankolok.

Problémám:

kb 2200 fordulaton a gép elkezdett rángatni, gázadásnál a motor rendesen húzott. Kuplung kinyomása után a motor leállt.(alapjárat nem volt)

Kb 10km szenvedés után a hibajelenség magától megszünt. Opel szervízben TECH2-vel átnézve: vezérlés, AGR, Lamda......rendben, hibaüzenet nem volt!

Az AGR 1000 km ezelött lett cserélve, alapjárati-pillangó ki lett takarítva, csatlakozók-vezetékek rendben.

Ennyit bírt az AGR szelepem, vagy v.mi más hibám lehet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Imádom az ilyen hibákat mikor nem tudja meg az ember hogy mi a f.sz van!Szerintem nem az agr-ed rosszalkodik,nem hiszem hogy ennyit bírna főleg ha uj.Nekem is volt már olyan hogy mentem a kocsival,leállítottam aztán következő indítás után csak dadogott meg nem akart felpörögni meg leállt ha nem nyomtam a gázt.Hibakódot nem lehetett kivillogtatni,így hát első lépésként levettem az akksi sarut egy éjszakára.És megjavult.Azóta se tudom mi volt a baj de mentem már vele azóta vagy 2 e km-t és jó.Lehet valami jeladó összeveszett valamivel vagy nem tudom de én nem jöttem rá,hogy mi volt az.

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek....Vectra B2 Z16XE, 2000.12 évjárat, 142000 km.

AGR szelep cserélve, gyertyák(NGK) cserélve, mindig ua kúton tankolok.

Problémám:

kb 2200 fordulaton a gép elkezdett rángatni, gázadásnál a motor rendesen húzott. Kuplung kinyomása után a motor leállt.(alapjárat nem volt)

Kb 10km szenvedés után a hibajelenség magától megszünt. Opel szervízben TECH2-vel átnézve: vezérlés, AGR, Lamda......rendben, hibaüzenet nem volt!

Az AGR 1000 km ezelött lett cserélve, alapjárati-pillangó ki lett takarítva, csatlakozók-vezetékek rendben.

Ennyit bírt az AGR szelepem, vagy v.mi más hibám lehet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Imádom az ilyen hibákat mikor nem tudja meg az ember hogy mi a f.sz van!Szerintem nem az agr-ed rosszalkodik,nem hiszem hogy ennyit bírna főleg ha uj.Nekem is volt már olyan hogy mentem a kocsival,leállítottam aztán következő indítás után csak dadogott meg nem akart felpörögni meg leállt ha nem nyomtam a gázt.Hibakódot nem lehetett kivillogtatni,így hát első lépésként levettem az akksi sarut egy éjszakára.És megjavult.Azóta se tudom mi volt a baj de mentem már vele azóta vagy 2 e km-t és jó.Lehet valami jeladó összeveszett valamivel vagy nem tudom de én nem jöttem rá,hogy mi volt az.

Az szuper... Én csak reménykedem, hoyg ilyen ne legyen az enyémmel.

"Enyhén" laikus kérdés: AGR és EGR között mi a különbség?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nos bekékítettem a műszerfalat meg a computert.Itt vannak a képek.Szerintem jobb lett mint ahogy vártam mert már próbálkoztam múltkor,de az elég silány lett.Ez szép lett,élvezhető,és nem olyan idegesítő mint a Passatokban.A fényerősség is ugyanúgy állítható mint a hagyományos izzónál.Ha valakit érdekel elmondom az anyagszükségletet,meg az elérhetőséget ahonnan be lehet szerezni.Szerelési tanácsokkal is segíthetek.Összegileg amúgy kb 2000ft,időben pedig két óra hossza.

Ja és kb fél év múlva a bordót is kipróbálom!

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00297_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00301_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00302_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00303_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nos bekékítettem a műszerfalat meg a computert.Itt vannak a képek.Szerintem jobb lett mint ahogy vártam mert már próbálkoztam múltkor,de az elég silány lett.Ez szép lett,élvezhető,és nem olyan idegesítő mint a Passatokban.A fényerősség is ugyanúgy állítható mint a hagyományos izzónál.Ha valakit érdekel elmondom az anyagszükségletet,meg az elérhetőséget ahonnan be lehet szerezni.Szerelési tanácsokkal is segíthetek.Összegileg amúgy kb 2000ft,időben pedig két óra hossza.

Ja és kb fél év múlva a bordót is kipróbálom!

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00297_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00301_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00302_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090514/DSC00303_www...ltoltes.hu_.jpg

Én megköszönném a bővebb infókat:)

Mert amúgy faja lett!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha B vectrához kell nektek alkatrész, akármi akkor hivjatok nyugodtan!

vagy irjatok email! MErt a fórumot sajnos ritkán olvasom..

Van mindenem!

G astra, Vectra A, Calibra alkatrészek is vannak!

de itt a weboldalam ott vannak képek is

www.bontoook.eoldal.hu

tel:0670 944 95 14

email: bontoook@indamail.hu

Link to comment
Megosztás:

Led témába annyi tapasztalatom van,h.flat ledekkel érdemes kisérletezni.Ezekenek elég nagy a sugárzási szögük.Ezálltal nem fog 1 pontba világítani....Én itt találtam ilyeneket:http://www.ledmaster.hu/index.php?oldal=leds&csoportID=9 Annyi a hátránya,h.elég nehéz beszerelni őket a méretük miatt,de szerintem megéri.Én annó az astrámba raktam ilyeneket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, ma regeztem, szal még új vagyok.

Kb. 4 napja vagyok egy Vectra tulajdonosa (2.0 DTI 2000-es évjárat).Motor típust most pill. nem tudom.

192E km-el vettük.Ez az első dízel autóm.

Hihetetlenül csendes az autó, menet közben szinte olyan mintha állna.

De ma picit ideges lettem, ma vettem észre hogy az "izzítás" lámpa nem ég.Pöccre indul, semmi gond de anno úgy tanultam, izzítani kell és ha elalszik a lámpa akkor lehet indítózni.

Amúgy a kulcs elfordításakor sem ég a lámpa.BC meg sajna nincs az autóban.

A másik problémám amit már csak vásárlás után vettem észre, hogy a digit kijelzőt szinte alig látni.Még sötétben sem.

Amúgy nagyon jól megy, bár nekem SX4 benzines után szokatlan, hogy 50-60 nál már nem szereti az 5-öt, vissza kell kapcsolnom 4-be.

Mondjuk eddig a max motor nekem egy 1.8 20v Audi A4 volt.Szóval lehet ez a normális.

Mindenkitől minden jótanácsot szívesen vennék!

Szevasztok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Van egy 1.8 16 v B vectram és alapjárati gondokkal küszködők (800 f roll 1800 f re ingadozott) kicseréltem a légtömegméröt most 800 ón áll de mégse jó .

A váltó üres helyzetbe van és ha gurul az autó akkor az alapjárat felmegy 1500 f ra ,fékezéskor vissza 800 ra .

Tízszer próbalom mindig ezt csinálja , Mi lehet a hiba ?

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyat csinált, hogy pl városi 50-es tempónál hosszasan ötödikben haladva miután benyomtam a kuplungot lefulladt de ha negyedikben mentem akkor nem... sok neki az 5-dik na de azóta kiszedtem az alapjárati motort majd szétcsavaroztam, WD40-et fújtam bele bőven, összeraktam és egyszer sem fulladt le azóta még 5-dikben sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, ma regeztem, szal még új vagyok.

Kb. 4 napja vagyok egy Vectra tulajdonosa (2.0 DTI 2000-es évjárat).Motor típust most pill. nem tudom.

192E km-el vettük.Ez az első dízel autóm.

Hihetetlenül csendes az autó, menet közben szinte olyan mintha állna.

De ma picit ideges lettem, ma vettem észre hogy az "izzítás" lámpa nem ég.Pöccre indul, semmi gond de anno úgy tanultam, izzítani kell és ha elalszik a lámpa akkor lehet indítózni.

Amúgy a kulcs elfordításakor sem ég a lámpa.BC meg sajna nincs az autóban.

A másik problémám amit már csak vásárlás után vettem észre, hogy a digit kijelzőt szinte alig látni.Még sötétben sem.

Amúgy nagyon jól megy, bár nekem SX4 benzines után szokatlan, hogy 50-60 nál már nem szereti az 5-öt, vissza kell kapcsolnom 4-be.

Mondjuk eddig a max motor nekem egy 1.8 20v Audi A4 volt.Szóval lehet ez a normális.

Mindenkitől minden jótanácsot szívesen vennék!

Szevasztok

Hello, gratula az autóhoz, sok problémamentes km-t kívánok!

Az izzítós témához sajna nem tudok hozzászólni, nekem benzines 2.0 van.

Csak a digit kijelző fénye gyenge, vagy a komplett műszerfalé? Ha minden halovány, akkor a lámpakapcsolóban lehet elszutykolódva a fényerő-állító potmétere, vagy kiment a kijelző világítása. Nekem a digitklíma világításából a hőmérséklet megvilágítása nem ment, de egy izzó cseréjével sikerült megoldani dolgot, csak előtte utána kellett túrni, hogy s mint kell szétszedni az egész konzolt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Vagy két három hónapja leírtam itt teljesen részletesen,hogy hogy kell faján kitakarítani az alapjárati motort.Keress rá,ha lehet a hozzászólásaimnál.Amúgy azóta is tökéletesen működik.

Sziasztok ! Van egy 1.8 16 v B vectram és alapjárati gondokkal küszködők (800 f roll 1800 f re ingadozott) kicseréltem a légtömegméröt most 800 ón áll de mégse jó .

A váltó üres helyzetbe van és ha gurul az autó akkor az alapjárat felmegy 1500 f ra ,fékezéskor vissza 800 ra .

Tízszer próbalom mindig ezt csinálja , Mi lehet a hiba ?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Vagy két három hónapja leírtam itt teljesen részletesen,hogy hogy kell faján kitakarítani az alapjárati motort.Keress rá,ha lehet a hozzászólásaimnál.Amúgy azóta is tökéletesen működik.

Nekem ettől sajna nem javul meg teljesen, bár szerintem nekem nem ez a bajom, pedig a tünet alapvetően hasonló: minden 4. másodperc után 750-ről visszaejti az alapjáratot 4-500-ra. Ez akkor kellemetlen, amikor alacsony fordulaton (~1000), netán motorfékkel gurulok, és onnan kuplungolok, mert akkor esélyes, hogy 0-ra ejti vissza. Ilyenkor ciki, mert szervó nyista...

EGR lehet elkoszolódva?

Link to comment
Megosztás:

Kitakarítottad az elektronikai részt is benne?Tudod amibe beledugod a kétvezetékes csatit mert nekem az nem volt a helyzet magaslatán......

Nekem ettől sajna nem javul meg teljesen, bár szerintem nekem nem ez a bajom, pedig a tünet alapvetően hasonló: minden 4. másodperc után 750-ről visszaejti az alapjáratot 4-500-ra. Ez akkor kellemetlen, amikor alacsony fordulaton (~1000), netán motorfékkel gurulok, és onnan kuplungolok, mert akkor esélyes, hogy 0-ra ejti vissza. Ilyenkor ciki, mert szervó nyista...

EGR lehet elkoszolódva?

Link to comment
Megosztás:

Nos akkor leírom a kékiesítést hogy csináltam a műszerfalon.Először a kocka nevű fórumozónak mondanám,hogy igen meg lehetne csinálni,hogy pirossal megvilágítani a piros részeket a műszerfalon,de nem akartam megbontani a műszerfalat,meg annyira nem zavaró a dolog.Ha kevés a benzin úgy is kigyullad a lámpa,ha meg felforr a víz akkor azt is látni.Tehát nekem abszolút nem zavaró.

Nos én a Vaterán rendeltem meg a cuccokat,de a srácnak van saját lapja,ahonnan reg után lehet rendelni és mindenben segít ha kell.Ez a megoldás amit én csináltam,azért jó mert nem kell gányolni forrasztgatni semmit sem magán a műszeregységen,és pár perc alatt vissza lehet állítani az eredeti állapotot.Nekem ez fontos volt.Van olyan verzió is mikor meg kell vágni a szalagkábelt stb de én nem akartam gányolni.....Mindenkinek szíve ügye.....

Tehát maga a műszerfalba van két T10-es foglalatba két "lábatlan" izzó,olyan mint a helyzetjelzőbe ami világítja a műszerfalat.Az izzó helyére kell tenni 2 darab ilyet:

http://www.vatera.hu/12v_led_es_t5_os_v_t1..._147519505.html Ennek darabja 250 ft és a gyári izzó helyére csak be kell dugni és kész.

A kilométer órába én sima kék 5 mm-es víztiszta ledet tettem mert ez olcsó és megfelelően megvilágítja a kilométerórát,bár én lereszeltem a fejét hogy szórja a fényt,meg elhajlítottam 45 fokkal,hogy ne direktbe világítson előre.Persze előtét ellenállással.Mondjuk ez:

http://www.ledshop.fw.hu/ Vagy ugye lehet szórt fényű is,azt mondjuk nem kell hajlítgatni.

A board computerbe nekem négy darab izzó van.Ezeknek a foglalatából kivágtam a gyári kis izzót és a helyére tettem ezt:

5mm kék LED >> 180 fokban szórt fényű ezt nem kell elhajlítani és tényleg szépen egyenletesen világít.Persze ez elé is kell előtét ellenállást kötni.Én ezt úgy oldottam meg,hogy az izzó foglalatán kívülre tettem az előtétet(ne felejtsétek el leszigetelni a led mindkét lábát nehogy összeérjenek!) mert a computer mögé bőven elfér,és ha melegedne is nem csinálna kárt.Ja és úgy hajligattam,hogy a műszeregység fehér takaró burkolatán kívülre essen.Így se a hő se a zárlat veszélye nem áll fenn.Kb ennyi.

Mindent megtaláltok a ledshop.fw.hu oldalon,bár én a Vaterás linket azért tettem be mert azt nem találtam ott.

Van telefonszámom is,ha kell meg tudom adni azt is.

Ha jól számoltam kb 1200ft az egész +posta

Ha valakinek nem tiszta a dolog,vagy szétszedésben elakad,szóljon és segítek.

Link to comment
Megosztás:

Nos akkor leírom a kékiesítést hogy csináltam a műszerfalon.Először a kocka nevű fórumozónak mondanám,hogy igen meg lehetne csinálni,hogy pirossal megvilágítani a piros részeket a műszerfalon,de nem akartam megbontani a műszerfalat,meg annyira nem zavaró a dolog.Ha kevés a benzin úgy is kigyullad a lámpa,ha meg felforr a víz akkor azt is látni.Tehát nekem abszolút nem zavaró.

Nos én a Vaterán rendeltem meg a cuccokat,de a srácnak van saját lapja,ahonnan reg után lehet rendelni és mindenben segít ha kell.Ez a megoldás amit én csináltam,azért jó mert nem kell gányolni forrasztgatni semmit sem magán a műszeregységen,és pár perc alatt vissza lehet állítani az eredeti állapotot.Nekem ez fontos volt.Van olyan verzió is mikor meg kell vágni a szalagkábelt stb de én nem akartam gányolni.....Mindenkinek szíve ügye.....

Tehát maga a műszerfalba van két T10-es foglalatba két "lábatlan" izzó,olyan mint a helyzetjelzőbe ami világítja a műszerfalat.Az izzó helyére kell tenni 2 darab ilyet:

http://www.vatera.hu/12v_led_es_t5_os_v_t1..._147519505.html Ennek darabja 250 ft és a gyári izzó helyére csak be kell dugni és kész.

A kilométer órába én sima kék 5 mm-es víztiszta ledet tettem mert ez olcsó és megfelelően megvilágítja a kilométerórát,bár én lereszeltem a fejét hogy szórja a fényt,meg elhajlítottam 45 fokkal,hogy ne direktbe világítson előre.Persze előtét ellenállással.Mondjuk ez:

http://www.ledshop.fw.hu/ Vagy ugye lehet szórt fényű is,azt mondjuk nem kell hajlítgatni.

A board computerbe nekem négy darab izzó van.Ezeknek a foglalatából kivágtam a gyári kis izzót és a helyére tettem ezt:

5mm kék LED >> 180 fokban szórt fényű ezt nem kell elhajlítani és tényleg szépen egyenletesen világít.Persze ez elé is kell előtét ellenállást kötni.Én ezt úgy oldottam meg,hogy az izzó foglalatán kívülre tettem az előtétet(ne felejtsétek el leszigetelni a led mindkét lábát nehogy összeérjenek!) mert a computer mögé bőven elfér,és ha melegedne is nem csinálna kárt.Ja és úgy hajligattam,hogy a műszeregység fehér takaró burkolatán kívülre essen.Így se a hő se a zárlat veszélye nem áll fenn.Kb ennyi.

Mindent megtaláltok a ledshop.fw.hu oldalon,bár én a Vaterás linket azért tettem be mert azt nem találtam ott.

Van telefonszámom is,ha kell meg tudom adni azt is.

Ha jól számoltam kb 1200ft az egész +posta

Ha valakinek nem tiszta a dolog,vagy szétszedésben elakad,szóljon és segítek.

THX

Link to comment
Megosztás:

Hello, gratula az autóhoz, sok problémamentes km-t kívánok!

Az izzítós témához sajna nem tudok hozzászólni, nekem benzines 2.0 van.

Csak a digit kijelző fénye gyenge, vagy a komplett műszerfalé? Ha minden halovány, akkor a lámpakapcsolóban lehet elszutykolódva a fényerő-állító potmétere, vagy kiment a kijelző világítása. Nekem a digitklíma világításából a hőmérséklet megvilágítása nem ment, de egy izzó cseréjével sikerült megoldani dolgot, csak előtte utána kellett túrni, hogy s mint kell szétszedni az egész konzolt.

Csak a digit kijelző halvány.A fokot még úgy ahogy látni de az időt már szinte sötétben is alig.Mondjuk a kilométer óra világtása se egy Las Vegas...

Ha lesz pénzem szerintem ledcsere lesz.Meg fed. komputert is szeretnék.Csak láttam az 40E.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.