Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv..

Kb 1 éve használok egy 97-es 2.0 16v benzines vectrát ,,,a gondom a következő...Mostanában reggeli indításkor erős zörej hallatszik a motortérből,,,Kis idő után,, kb mire a szekunder kompresszor lekapcsol,,,megszűnik a zaj,,,,Mi lehet az oka???És pl. ha tolok neki egy kis gázt,,,magasabb fordulaton szintén nem hallatszik...Egy ismerősöm azt mondja hogy szervószvattyú tárcsája üt...mondjuk ez látható,,,de nem hinném hogy annak lenne ilyen hangja.....És még egy kérdés,,,ablakmosó szivattyúhoz hogy férek hozzá,,,???elszállt,,,már találtam egyet,,,de nem vinném szerelőhöz ha megoldható házilag...

nézd meg a tömítéseket! ismerösöm A6-ban is volt hidegen csatogás azt hitük a hidrotöke csatog de nem! kiderült hogy tömités okoza a csatogást! melegen azért nem mert hö-re

tágulnak a fémek...

Link to comment
Megosztás:

Akár lehet a haldokló szekunder levegő pumpa, vagy a csövénél lelazult bilincs, vagy a katalizátorba csörög vmi hidegen, és azt izgatja a pumpa :huh: Vagy a pumpa felfogatása... Erre érdemes szétnézni.

SZP

Nekem is csattog a szekunder levegő pumpa, konkrétan nem működik, csak csattog. Télen emiatt kicsit rángat is hidegen az autó, de annyira nem, hogy emiatt szervizbe vigyem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csattog a szekunder levegő pumpa, konkrétan nem működik, csak csattog. Télen emiatt kicsit rángat is hidegen az autó, de annyira nem, hogy emiatt szervizbe vigyem.

Hát nekem még konkrétan működik,,mert a zörej mellett,,bentről hallani azt FINOM BÚGÓ HANGOT...Bár egyik ismim azt mondta hogy akár ki is lehet köttetni,,,mert nem nagy jelentősége van..mindenesetre,,,a zörgés még mindig megvan,,,sőt néha egyre hangosabb,,ugyhogy csak meg kell mutatnom egy szakinak,,,az a biztos...

Link to comment
Megosztás:

Szóval kedves Szilvi!

Mik a tünetek? morog furcsán a váltó egy bizonyos sebességig? Vagy szimplán csattan?

Szval, a tünetek úgy kezdőtek, h először csak ha nyomtam a gázt, akkor kopogott valami (egy sorozatlövő gépfegyverhez tudnám leginkább hasonlítani :huh: )...aztán pár nap múlva már nem akkor kopogott, amikor nyomtam, hanem amikor levettem a lábam a gázról....tehát, amikor motorfék, kopog, minden sebességben és üresben is....és a fékeim is úgy zörögnek, hogy amikor rálépek, koppan...már az agyamra megy....az utóbbi miatt már így is nagyon rá***tam, mert már egy kisebb vagyont költöttem...:lol: és mégsem jó...beszélnek jobbra-balra, hogy a féknyerget is ki kéne cseréletenem, mert a nagyokosok szerint az okozza a koppanást..... ^_^ Szval, nemtom, mi baja lehet...két éve lesz idén télen, hogy megvettem ezt a kocsit; az első félévben semmi baja nem volt, aztán hirtelen egyik baj a másik után...sorolhatnám....eddig már kb. 400 e-nél tartok, amit már ráköltöttem...B)

Egyébként láttam a képeid közt egy Vectra 1.8-as,16V, bordó kombi....na, nekem pont ugyanolyan van...még szníben is...ja, és a mosásról ne is beszéljek...:P egyszerűen nem lehet szépen, ragyogóra lemosni...:lol: tiszta idegsítő már ez is többek közt...:D

Link to comment
Megosztás:

Biztos jó szerelőhöz jársz?

Nem vicc.

:lol:

Jó pofa vagy...:P szted mit kéne csinálnom??

Épp tegnap este vittem el a 4. soron következő szerelőhöz, és ő is azt mondta, hogy váltó...egyértelmű váltó...:huh:

hozzátette azt is, hogy ő nem vállalja a váltó szétszerelését, csak ha viszem a komplett váltót, akkor kicseréli...:lol:

képzeld, azóta találtam a neten egy F18-ast, 25 rugóért, de Szabolcs-Szatmár Bereg megyei a csávó, szval, ku***va messze van tőlem, és nem is biztos, hogy jó vétel lenne...nagyon tanácstalan vagyok...^_^ meg hát tegnap éjfélig csak opel bontókat keresgettem, és vagy 8-nak írtam is mailt, hogy van-e nekik esetleg F18-as, hát..vanni van, csak éppen 50-60-70+ÁFA...köcsög egy világ van most rám...B)

Link to comment
Megosztás:

Jó pofa vagy...:P szted mit kéne csinálnom??

Épp tegnap este vittem el a 4. soron következő szerelőhöz, és ő is azt mondta, hogy váltó...egyértelmű váltó...:lol:

hozzátette azt is, hogy ő nem vállalja a váltó szétszerelését, csak ha viszem a komplett váltót, akkor kicseréli...:lol:

képzeld, azóta találtam a neten egy F18-ast, 25 rugóért, de Szabolcs-Szatmár Bereg megyei a csávó, szval, ku***va messze van tőlem, és nem is biztos, hogy jó vétel lenne...nagyon tanácstalan vagyok...:lol: meg hát tegnap éjfélig csak opel bontókat keresgettem, és vagy 8-nak írtam is mailt, hogy van-e nekik esetleg F18-as, hát..vanni van, csak éppen 50-60-70+ÁFA...köcsög egy világ van most rám...:lol:

Ezért írtam, hogy F astra, A vectra F16-F18 váltókat keress.

Jóval olcsóbbak, más ugyan az áttétel, de ha a nyelestengely, a féltengely és a rudazat felfogatási pontjai megvannak, akkor egy szerelő simán bepattintja, mindössze a jelenlegi hidraulikus kinyomódat kell a mechanikus villa+csapágy helyére beszerelni. :D

Ami lényeges, ha kérdezed a bontókat, mondják a pontos jelölést.

Az oldalsó deknin van beütve többnyire, ami a balos kerékdob felé esik.

pl. ami itt dekkol F16, az C355-ös.

Vagyis F16 váltó, 3.55 kihajtással, és http://www.opel-infos.de -n a getriebe(váltó) részben az F serie-t nézve be lehet azonosítani őket pontosan.

Szívesen segítenék, de szerelőt vagy Bp-en, vagy Debrecenben tudnék jelenleg ajánlani, akiben megbízok. Ha gondolod, küldök elérhetőségeket.

ui: nem mellékesen ami nekem van itt váltó, azt egy 10esért viheti bárki. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezért írtam, hogy F astra, A vectra F16-F18 váltókat keress.

Jóval olcsóbbak, más ugyan az áttétel, de ha a nyelestengely, a féltengely és a rudazat felfogatási pontjai megvannak, akkor egy szerelő simán bepattintja, mindössze a jelenlegi hidraulikus kinyomódat kell a mechanikus villa+csapágy helyére beszerelni. :lol:

Ami lényeges, ha kérdezed a bontókat, mondják a pontos jelölést.

Az oldalsó deknin van beütve többnyire, ami a balos kerékdob felé esik.

pl. ami itt dekkol F16, az C355-ös.

Vagyis F16 váltó, 3.55 kihajtással, és http://www.opel-infos.de -n a getriebe(váltó) részben az F serie-t nézve be lehet azonosítani őket pontosan.

Szívesen segítenék, de szerelőt vagy Bp-en, vagy Debrecenben tudnék jelenleg ajánlani, akiben megbízok. Ha gondolod, küldök elérhetőségeket.

ui: nem mellékesen ami nekem van itt váltó, azt egy 10esért viheti bárki. :lol:

Nagyon aranyos vagy, hogy ennyit segítesz...:-) Kár, hogy messze vagyunk egymástól, mert akkor vinném hozzád a kocsit...:lol:

Ma felhívok egy másik szerelőt, és megpróbálom tolmácsolni, amiket írtál!!! Nagyon köszönöm még1x!!!

Ha mégis kéne az F16-os, majd jelentkezem....

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismerősömnek indításkor elindul valami "porszívó hangú valami" a motortérben,

járó motornál pár perc múlva pedig kikapcsol. Ez mi lehet? :lol:

Azt mondja eddig nem volt. X18XE B Vectra

köszi.

Ez semmi, sztem...nekünk is minden indításkor elindul ez a porszívó szerű hang, de utána (kb. 2 perc) kikapcsol...azt mondják, ez normális...miután ez a hang megszűnik, lehet indulni.. (persze én sose tartom be, indulok rögtön...:-)

Link to comment
Megosztás:

Ez semmi, sztem...nekünk is minden indításkor elindul ez a porszívó szerű hang, de utána (kb. 2 perc) kikapcsol...azt mondják, ez normális...miután ez a hang megszűnik, lehet indulni.. (persze én sose tartom be, indulok rögtön...:-)

Szekunderlevegő kompresszor.

A dúsítás alatt a kipufogóba plussz levegőt fúj be, hogy a katalizátornak segítsen életben maradni egy picivel hosszabb ideig.

Ha eddig nem volt, és most nagyon feltünő, akkor vagy kezdi megadni magát, vagy hiba miatt eddig nem ment, és azért nem hallotta.

Köszi szépen a válaszokat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Én 3 napja vagyok "boldog" tulaja egy 97-es 1.6 16V Vectrának. A reggeli zörejt azt én is hallom a motortérből de 20mp múlva el is áll, egyébként könnyen indul halkan szépen jár néha puffog (gondolom a trafó hibája) hidegen nem füstöl indításkor.

Az autó gondjai a következők amik nemtom normálisak e vagy így kell szeretni :lol: :

-a kilométer óra néha nem mér, akár menet közben is nullára áll.

-kereszteződésben véletlenszerűen megáll az autó(visszaolvastam a fórumot ez gondolom akkor az alapjárati motor hibája lesz plusz az ezzel összeköttetésben lévő alkatrészek stb...)

-az irányjelző kapcsolót nem fordítja vissza a kormány fordítása, kézzel kell visszakapcsolni

-sebességváltáskor sokáig tartja a fordulatot, nem esik vissza rögtön, ezért ha nem figyelek oda akkor ránt egyet az autó(lehet ez is az alapjárati motor hibája???)

- második fokozatot hidegen nem veszi jól, próbáltam magasabb és kisebb fordulatnál is de úgy se megy

hirtelen ennyi, elnézést ha olyat irtam ami már ki lett tárgyalva egyszer, írjátok meg és utánaolvasok.

Kérem írjátok meg, hogy egyáltalán milyen hibái lehetnek még mire kell odafigyelni, hogyan lehet érdemes orvosolni.

Előre is köszönöm! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Én 3 napja vagyok "boldog" tulaja egy 97-es 1.6 16V Vectrának. A reggeli zörejt azt én is hallom a motortérből de 20mp múlva el is áll, egyébként könnyen indul halkan szépen jár néha puffog (gondolom a trafó hibája) hidegen nem füstöl indításkor.

Az autó gondjai a következők amik nemtom normálisak e vagy így kell szeretni :lol: :

-a kilométer óra néha nem mér, akár menet közben is nullára áll.

-kereszteződésben véletlenszerűen megáll az autó(visszaolvastam a fórumot ez gondolom akkor az alapjárati motor hibája lesz plusz az ezzel összeköttetésben lévő alkatrészek stb...)

-az irányjelző kapcsolót nem fordítja vissza a kormány fordítása, kézzel kell visszakapcsolni

-sebességváltáskor sokáig tartja a fordulatot, nem esik vissza rögtön, ezért ha nem figyelek oda akkor ránt egyet az autó(lehet ez is az alapjárati motor hibája???)

- második fokozatot hidegen nem veszi jól, próbáltam magasabb és kisebb fordulatnál is de úgy se megy

hirtelen ennyi, elnézést ha olyat irtam ami már ki lett tárgyalva egyszer, írjátok meg és utánaolvasok.

Kérem írjátok meg, hogy egyáltalán milyen hibái lehetnek még mire kell odafigyelni, hogyan lehet érdemes orvosolni.

Előre is köszönöm! Üdv!

Nekem egy 1.8, 16V Vectrám van...

Amiket most hirtelen felsoroltál valószínűleg elektromos probléma! Javaslom, hogy vidd el egy jó, megbízható villamosági szerelőhöz...csodákra képes!!! :-)

Nekem rengeteg psroblémám volt eddig; többnyire villamossági, mivel a kocsi tiszta elektronika....

Volt már generátor diódahíd, lambda szonda, vezérműtengyel jeladó, stb...

a lamda szondára visszatérve; ki lett cserélve egy kompatibilsre (fekete, fehér színezetű), de sajnos nem igazán akarja befogadni, így ezt még meg kell sajnos vegyem (nekem fekete, fehér, piros, sárga színű vezetékes kell) 40-50 rugó körül van... :lol:

Mostanába meg már mechanikus problémák is előjönnek sajnos, egyre több... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Én 3 napja vagyok "boldog" tulaja egy 97-es 1.6 16V Vectrának. A reggeli zörejt azt én is hallom a motortérből de 20mp múlva el is áll, egyébként könnyen indul halkan szépen jár néha puffog (gondolom a trafó hibája) hidegen nem füstöl indításkor.

Az autó gondjai a következők amik nemtom normálisak e vagy így kell szeretni :lol: :

-a kilométer óra néha nem mér, akár menet közben is nullára áll.

-kereszteződésben véletlenszerűen megáll az autó(visszaolvastam a fórumot ez gondolom akkor az alapjárati motor hibája lesz plusz az ezzel összeköttetésben lévő alkatrészek stb...)

-az irányjelző kapcsolót nem fordítja vissza a kormány fordítása, kézzel kell visszakapcsolni

-sebességváltáskor sokáig tartja a fordulatot, nem esik vissza rögtön, ezért ha nem figyelek oda akkor ránt egyet az autó(lehet ez is az alapjárati motor hibája???)

- második fokozatot hidegen nem veszi jól, próbáltam magasabb és kisebb fordulatnál is de úgy se megy

hirtelen ennyi, elnézést ha olyat irtam ami már ki lett tárgyalva egyszer, írjátok meg és utánaolvasok.

Kérem írjátok meg, hogy egyáltalán milyen hibái lehetnek még mire kell odafigyelni, hogyan lehet érdemes orvosolni.

Előre is köszönöm! Üdv!

Hello,

Amikre nálam is volt példa:

- Indexkar elkopott, az szerintem mechanikus gond, nem elektromos. Nem vész egy újnak az ára, és cserélni is egészen egyszerű, csak a kormány burkolatokat kell bontani, egy-két csavar, plusz a kormány magasságállítója, ha van.

- Alapjárati gondokat jól érzed, alapjárati motor lesz, vagy annak a kábele van megtörve a csatinál.

Szerencsére csak ennyi, a fent felsoroltak közül.

Amire még szerintem figyelj, az nem más, mint az olajfogyás és a benzincsövek állapota.

Sok problémamentes km-t!

Link to comment
Megosztás:

megoldódott a kilométeróra és az alapjárat gondja(egyenlőre), mivel ha nem kapcsolom be a rádiót akkor nem jelentkeznek ezek a problémák. gondolom valami okostojás onnan a computer vagy valami elektronikai cucctól vitte a magnónak a +12V-ot és az kavar be a rendszerbe mert ott ugye mV ingadozás is sokat számíthat! Majd hétvégén kötök direktbe az akksitól egy külön vezetéket biztivel a magnónak akkor remélem megoldódik. Csak gondoltam leirom hátha valakinek hasonló problémája akad.

Link to comment
Megosztás:

Jó pofa vagy...:P szted mit kéne csinálnom??

Épp tegnap este vittem el a 4. soron következő szerelőhöz, és ő is azt mondta, hogy váltó...egyértelmű váltó...:lol:

hozzátette azt is, hogy ő nem vállalja a váltó szétszerelését, csak ha viszem a komplett váltót, akkor kicseréli...:lol:

képzeld, azóta találtam a neten egy F18-ast, 25 rugóért, de Szabolcs-Szatmár Bereg megyei a csávó, szval, ku***va messze van tőlem, és nem is biztos, hogy jó vétel lenne...nagyon tanácstalan vagyok...:lol: meg hát tegnap éjfélig csak opel bontókat keresgettem, és vagy 8-nak írtam is mailt, hogy van-e nekik esetleg F18-as, hát..vanni van, csak éppen 50-60-70+ÁFA...köcsög egy világ van most rám...:lol:

Szia! Ha még érdekel, nekem van 1 F18-as váltóm és garanciával 20.000-ért házhoz is viszem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Küldtem privit! Köszi szépen!

U.i.: esetleg nincs véletlenül egy lambda szondád is??? :-))))))

(piros, sárga,fekete,fehér vezetékes)

Szondám nincs sajnos, mert csak és kizárólag típusazonos jó bele. De mikor az enyém meghalt, bontóban találtam 5ezerért és azóta is jó. Boltban 46000 de nem szabad utángyártottat venni (Bosch), mert mindenki hordta vissza. Csak gyárit!

Link to comment
Megosztás:

Srácok.Ma vettem egy Bvectrát.

1997-es és 2.0 Dt a 82 LE-s változat Caravan.

A műszerfalon a kijelző ami mutatná az időt meg egyebeket nem látszik rajta sokminden csak foszlányok.Az javítható vagy csere?

Grat hozzá, és sok gondmentes km-t!

Volt már róla többször szó, egyeseknek sikerült javítani, másnak meg csak cserével ment. Olvass vissza, és talán megleled. :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

na ma kitakarítottam az alapjárati motort vagy mit, kiszedtem, a rugós részt szétszedtem kitakarítottam (volt benne elég sok piszok de még rugózott azért) aztán összeszereltem, vissza a kocsiba, elindít és meg, szép egyenletes alapjárat. leállítom indítanám újra és már semmi alapjárat, ha gáz nélkül indítom rögtön le is áll. arra gyanakszom hogy az elektronikai részének alját is takarítottam kicsit, előfordulhat az,hogy pici benzin bejutott az elektronikába és zárlattal kinyírta azt? :/ mert mást nem tudok elképzelni hogy probléma lenne.

bontók közül ma 1db sincs! nyitva pedig munkanap van, hihetetlen :S

szerintetek mit tegyek? kapjam szét az elektronikai részt és nézzem meg mizújs van ott?

így most nem igazán tudok vele menni sehova:(

fejlemény hogy most kitakarítottam az elektornikai részét is, nem volt benne sok csula, visszateszem kocsiba, indul megint pöcre szép alapjárat, másodjára még épp hogy megy harmadik indításnál viszont megint semmi az ég világon. nem értem :/

mondjuk az alapjárat amúgy olyan volt, hogy gázt adok neki ha felengedem akkor vissza zuhan 500körül a fordulat és utána hozza vissza 800ra.

mit tegyek?

fejlemény 2 mert nem tudom túl tenni magam rajta, megint szétszedtem pici kenőolajat tettem rá hogy jobban csússzon, megint elsőre szépen megy másodikra meg semmi. már csak arra tudok gondolni, hogy valamit rosszul tettem össze benne és ilyenkor leesik benne valami. úgy teszem össze, hogy elektronika felül a sorrend: műanyag burok, rugó (dugattyú lyukában), dugattyú, alu váz. a többi biztos jól van összerakva.

egyébként ha segítség ez bárkinek is, a mechanikus részen a hátsó nagy réz korong tekerésével lehet az alap fordulatszámot állítani

Link to comment
Megosztás:

Szondám nincs sajnos, mert csak és kizárólag típusazonos jó bele. De mikor az enyém meghalt, bontóban találtam 5ezerért és azóta is jó. Boltban 46000 de nem szabad utángyártottat venni (Bosch), mert mindenki hordta vissza. Csak gyárit!

Hahó!

Küldtem mailt! Megkaptad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.